תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

המנהלים: יאיר, המפצח, yehuda

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי א יודעלע » 11 ינואר 2017, 18:44

הכתב והמכתב-
לפי דעתי לא ניתן לדעת לפי הבלוג הנוכחי אם שינה את סגנונו או לא.
עדיין הבלוג מלא בשנאה עצמית ובנסיון להדביק כל בעיה ל'סגירות החרדית'.
אבל הנקודה שעומדת מאחורי, והיא שיש להרבות באהבת אב לבנו ובגילויי חיבה בין אב לבנו- נכונה.
לעומת רוב הבלוגים שהיו עד כה שגם הנקודה הבסיסית לא היתה נכונה לדעתי, (לדוג: יש לשנות את מטרת הנישואין מ'הקמת דורות ישרים' ל'אהבה' :roll: )


יהודי חושב-
כתבתי שהוא מפחד מהביקורת שלנו,
הוא מפחד (וגם יודע) שלא יוכל להתמודד עם השאלות שלנו.

נכון יש בו הרבה אומץ ונועזות,
והוא יצא ופרץ לעולמות אחרים ובעט באיזשהו מקום בשושלת אביו,

אבל עדיין רוב פועלו נעשה במקומות שאינם ביתו,
קרי לא בחצר אביו, לא בישיבה שם למד, ולא במקומות החרדים הנורמטיביים.
הוא לא יכול להתעמת עם היהדות החרדית הנורמטיבית השורשית.
הוא פועל בעיקר בחרדים המודרניים יותר, כאלה שאינם מוצאים את מקומם בחברה החרדית הרגילה,
ושם הוא מתקבל בעיקר בתשואות.

בוא נראה אותו מתעמת עם השאלות הקשות שהצבנו כאן (ושיש ביכולתי עוד להציב, רק מחוסר זמן וממיעוט ענין לא ראיתי צורך בכך עד כה)
עד כה לא ראיתי אותו מתמודד עם אף שאלה רצינית.
כל ההתנצלויות בסגנון :'מותר להיות ביקורתיים' שהביא בפוסט האחרון, לא בשם תשובה יקראו.
א יודעלע
 
הודעות: 222
הצטרף: 01 מרץ 2014, 21:40
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודי חושב » 11 ינואר 2017, 19:13

א יודעלע כתב:הכתב והמכתב-
לפי דעתי לא ניתן לדעת לפי הבלוג הנוכחי אם שינה את סגנונו או לא.
עדיין הבלוג מלא בשנאה עצמית ובנסיון להדביק כל בעיה ל'סגירות החרדית'.
אבל הנקודה שעומדת מאחורי, והיא שיש להרבות באהבת אב לבנו ובגילויי חיבה בין אב לבנו- נכונה.
לעומת רוב הבלוגים שהיו עד כה שגם הנקודה הבסיסית לא היתה נכונה לדעתי, (לדוג: יש לשנות את מטרת הנישואין מ'הקמת דורות ישרים' ל'אהבה' :roll: )


יהודי חושב-
אני לא חושב שהוא לא מפחד מביקורת.
רוב פועלו נעשה במקומות שאינם ביתו,
קרי לא בחצר אביו, לא בישיבה שם למד, ולא במקומות החרדים הנורמטיביים.
הוא לא יכול להתעמת עם היהדות החרדית הנורמטיבית השורשית.
הוא פועל בעיקר בחרדים המודרניים יותר, כאלה שאינם מוצאים את מקומם בחברה החרדית הרגילה,
ושם הוא מתקבל בעיקר בתשואות.

בוא נראה אותו מתעמת עם השאלות הקשות שהצבנו כאן (ושיש ביכולתי עוד להציב, רק מחוסר זמן וממיעוט ענין לא ראיתי צורך בכך עד כה)
עד כה לא ראיתי אותו מתמודד עם אף שאלה רצינית.
כל ההתנצלויות בסגנון :'מותר להיות ביקורתיים' שהביא בפוסט האחרון, לא בשם תשובה יקראו.



-אישית אני לא חושב שהוא שינה את סגנונו, אלא ניסה להבהיר דברים שלא הובנו כראוי, ועדיין לא מספיק בהצלחה.

-לא נראה לי שיש לו את האפשרות לפעול במקומות ממנו הוא מגיע, כי לרוב השיטה שם זה ״חדש אסור מן התורה״, למרות שיש דברים שהם מתנהגים בהם באופן ״חדש״, כמו ששש משזר הסביר באשכול המקביל, אם רק ינסה לדבר הוא יתקבל בבוז, במקרה הטוב בוז נסתר, במקרה הפחות טוב...

הסיפור שלו מורכב מאד, הוא בעצמו בעצם משקף את הקורבן של המערכת החרדית, שלא בכוונה מחקה את הפרט עבור הכלל, שוב, אין לי טענות או ביקורת, אך בהחלט ציפייה לטיפה פקיחת עיניים, שלא יהיה לנו יותר נוער מוכשר, רגיש ואיכותי שפוזל החוצה, כי ריק לו בנשמה בביתו פנימה.

הבאת הדוגמאות שלו שוב ושוב מהעולם הדתי לאומי רק מלמד כמה ריק לו אצלינו, וכמה אצלינו לא מלמדים לעומק מדוע אין לנו שייכות עם הציבור הזה, למה עצם מהותו של ציבור זה הוא כפירה בבורא עולם, (לא מתכוון שכל יחיד שם כופר, היום זה כבר דור שיש להם בחינה של תינוקות שנשבו, מדבר על עצם השיטה) מחנכים עדר של כזה ראה וקדש, וילד טיפה יותר חושב מעוניין לשמוע למה? הם בעצם שומרי תורה ומצוות, אז למה? ויש תשובות טובות מאד! רק שאנחנו לא מדברים, וחבל, כי אח״כ כזה ר׳ מענדל לא מתחיל להבין מה הבעיה בהם, הם בוערים לבורא עולם...
והוא לא אשם! הוא נשמה בוערת שמחפשת, מחפשת בלי הכוונה וכלים איך לרדת לעומק של בירור וחיפוש.
יהודי חושב
 
הודעות: 29
הצטרף: 02 ינואר 2017, 03:22
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי א יודעלע » 11 ינואר 2017, 19:27

יהודי חושב כתב:-לא נראה לי שיש לו את האפשרות לפעול במקומות ממנו הוא מגיע, כי לרוב השיטה שם זה ״חדש אסור מן התורה״, למרות שיש דברים שהם מתנהגים בהם באופן ״חדש״, כמו ששש משזר הסביר באשכול המקביל, אם רק ינסה לדבר הוא יתקבל בבוז, במקרה הטוב בוז נסתר, במקרה הפחות טוב...


הוא אשר אמרתי.
מפחד מביקורת.

לגבי המשך דבריך-
אכן צודק אתה שהוא סוג של קרבן,
לא חושב שקרבן כל ה'מערכת החרדית',
אולי יותר קרבן ה'רעבישקייטן'

באופן אישי אין לי טענות על מה שהוא עושה
יש לי בעיה בעיקר עם מה שהוא כותב,
ובעיקר שזה מגיע גם לפלטפורמות חרדיות

מבחינתי שימשיך להיות ה'קרליבך' של הדור הזה,
זה מתאים לו,
והוא מלחין שירים מצוינים,
אבל שלא ינסה לחנך לי את ה'מערכת החרדית' ולהאשים אותה בכל תיסכוליו האישיים...
א יודעלע
 
הודעות: 222
הצטרף: 01 מרץ 2014, 21:40
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי הכתב והמכתב » 11 ינואר 2017, 20:06

מה הפירוש מפחד מביקורת? אם הוא מפחד אז הוא שותק. ואם הוא לא שותק הוא לא מפחד. תסכימו שהנושא שהוא כתב עליו בשבוע שעבר הוא נושא שמי שיש לו טיפה פחד לא יעיז להעלותו על דל שפתיו.
מוזר לי שאלו שמתנגדים אליו לא מוכנים לשמוע עליו אפילו מילה אחת טובה.
אם הוא מסייג את עצמו - זה נחשב פחד. אם לא - אז חוצפן ומתקן עולם. אם תאירו באור שלילי כל מילה שהוא כותב, אז תמשיכו לשכנע את אלה שמנסים להבין מה הוא רווצה ומאיפה הוא בא שההתנגדות אליו בעצמה אינה אלא סוג של פחד ואינה ענינית כלל.
הכתב והמכתב
 
הודעות: 238
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודי חושב » 11 ינואר 2017, 20:35

הכתב והמכתב כתב:מה הפירוש מפחד מביקורת? אם הוא מפחד אז הוא שותק. ואם הוא לא שותק הוא לא מפחד. תסכימו שהנושא שהוא כתב עליו בשבוע שעבר הוא נושא שמי שיש לו טיפה פחד לא יעיז להעלותו על דל שפתיו.
מוזר לי שאלו שמתנגדים אליו לא מוכנים לשמוע עליו אפילו מילה אחת טובה.
אם הוא מסייג את עצמו - זה נחשב פחד. אם לא - אז חוצפן ומתקן עולם. אם תאירו באור שלילי כל מילה שהוא כותב, אז תמשיכו לשכנע את אלה שמנסים להבין מה הוא רווצה ומאיפה הוא בא שההתנגדות אליו בעצמה אינה אלא סוג של פחד ואינה ענינית כלל.


מסכים עם כל מילה.
החיים לא שחור לבן, לא טוב מוחלט לעומת רע מוחלט.

ר׳ מענדל תופעה מעניינת מאד, הוא עדיין לא האמת לאמיתה, אבל גם לא שקר מוחלט, הוא בהחלט שווה בדיקה ומעקב, ואם רק הצליח להוציא משש משזר כזה מאמר, שהצליח לעורר דיון בישיבה שמרנית לחלוטין, ואפילו הצליח להביא לשינוי מינורי ביחס לנוער שם, דיינו דיינו.
יהודי חושב
 
הודעות: 29
הצטרף: 02 ינואר 2017, 03:22
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודי חושב » 11 ינואר 2017, 20:51

א יודעלע כתב:
יהודי חושב כתב:-לא נראה לי שיש לו את האפשרות לפעול במקומות ממנו הוא מגיע, כי לרוב השיטה שם זה ״חדש אסור מן התורה״, למרות שיש דברים שהם מתנהגים בהם באופן ״חדש״, כמו ששש משזר הסביר באשכול המקביל, אם רק ינסה לדבר הוא יתקבל בבוז, במקרה הטוב בוז נסתר, במקרה הפחות טוב...


הוא אשר אמרתי.
מפחד מביקורת.

לגבי המשך דבריך-
אכן צודק אתה שהוא סוג של קרבן,
לא חושב שקרבן כל ה'מערכת החרדית',
אולי יותר קרבן ה'רעבישקייטן'

באופן אישי אין לי טענות על מה שהוא עושה
יש לי בעיה בעיקר עם מה שהוא כותב,
ובעיקר שזה מגיע גם לפלטפורמות חרדיות

מבחינתי שימשיך להיות ה'קרליבך' של הדור הזה,
זה מתאים לו,
והוא מלחין שירים מצוינים,
אבל שלא ינסה לחנך לי את ה'מערכת החרדית' ולהאשים אותה בכל תיסכוליו האישיים...



אני לא מגיע להתנצח, רק לנסות לדייק עד הסוף.
חז״ל כבר אמרו שמצווה לא לומר דבר שאינו נשמע, זה שהוא לא מדבר בביתו פנימה (למרות שלא מאד ברור לי שהוא לגמרי שותק...) לא אומר שהוא מפחד מביקורת, אלא שאין לו למי לדבר..

לא מסכים עם זה שהוא קורבן של הרעבישע, אולי זה מעצים, אבל בהחלט לא הסיבה, יש אינספור נוער ואברכים במצבו, הם אמנם לא יצאו בכזה מרד, אבל מצבם גרוע מאד מאד.
לא יודע איפה הבנת שאני תולה את הקורבנות בכל המערכת, להיפך, אני כל הזמן מדגיש שהמערכת שלנו נפלאה, אבל בהחלט זקוקה בחלק מהדברים לשינוי תפיסה, במיוחד למיוחדים בינינו.
יהודי חושב
 
הודעות: 29
הצטרף: 02 ינואר 2017, 03:22
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי א יודעלע » 11 ינואר 2017, 21:03

אתם צודקים לחלוטים שר'מ"מ אינו שחור לבן,
סה"כ הוא עדיין צעיר וקשה עדיין לראות כיצד יתפתחו הדברים,

בכ"א אני רוצה להבהיר את דברי:
קודם כל אין לי גם טענות על עצם זה שהוא כותב,
אני לא חושב שאפשר לדון אותו במצבו,
אבל כאשר הוא כותב דברים שאינם עולים בקנה אחד עם ההשקפה הנכונה לדעתי,
אני רואה לנכון להביע זאת.


לגבי הביקורת,
ברצוני לחדד 2 נקודות:
1. הביקורת-
הוא לא מפחד שיבקרו אותו, אבל אין לו יכולת להתעמת עם הביקורת החרדית הפנימית. מקווה שההבדל מובן.

2. נשיאת חן-
רוב בנ"א חשוב להם לשאת חן בעיני מישהו. במיוחד אנשי תקשורת ובמה כמוהו.
כרגע הקהל בעיניו הוא רוצה לשאת חן הוא הקהל החרדי היושב בפייסבוק, ואין לו צורך לשאת חן בעיני העולם החרדי הרגיל.
ולכן הוא אינו מפחד מביקורת בבית פנימה, כי כרגע הוא ממילא שם עליהם פס, והוא לא מעונין לשאת חן בעיניהם.
האם נראה לכם שהוא יסכים לכתוב דברים שיגררו ביקורת עמוקה מצד החרדים גולשי הפייסבוק?!
(האמת שבבלוג האחרון היה נראה שחזר בו הרצון למצוא חן גם בעיני החרדי הרגיל, ולכן הרבה להתנצל)
א יודעלע
 
הודעות: 222
הצטרף: 01 מרץ 2014, 21:40
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי הכתב והמכתב » 11 ינואר 2017, 21:07

א יודעלע כתב:אתם צודקים לחלוטים שר'מ"מ אינו שחור לבן,
סה"כ הוא עדיין צעיר וקשה עדיין לראות כיצד יתפתחו הדברים,

בכ"א אני רוצה להבהיר את דברי:
קודם כל אין לי גם טענות על עצם זה שהוא כותב,
אני לא חושב שאפשר לדון אותו במצבו,
אבל כאשר הוא כותב דברים שאינם עולים בקנה אחד עם ההשקפה הנכונה לדעתי,
אני רואה לנכון להביע זאת.


לגבי הביקורת,
ברצוני לחדד 2 נקודות:
1. הביקורת-
הוא לא מפחד שיבקרו אותו, אבל אין לו יכולת להתעמת עם הביקורת החרדית הפנימית. מקווה שההבדל מובן.

2. נשיאת חן-
רוב בנ"א חשוב להם לשאת חן בעיני מישהו. במיוחד אנשי תקשורת ובמה כמוהו.
כרגע הקהל בעיניו הוא רוצה לשאת חן הוא הקהל החרדי היושב בפייסבוק, ואין לו צורך לשאת חן בעיני העולם החרדי הרגיל.
ולכן הוא אינו מפחד מביקורת בבית פנימה, כי כרגע הוא ממילא שם עליהם פס, והוא לא מעונין לשאת חן בעיניהם.
האם נראה לכם שהוא יסכים לכתוב דברים שיגררו ביקורת עמוקה מצד החרדים גולשי הפייסבוק?!
(האמת שבבלוג האחרון היה נראה שחזר בו הרצון למצוא חן גם בעיני החרדי הרגיל, ולכן הרבה להתנצל)

נקודה 1 - איני יודע.
נקודה 2 - נכון.
ואולי באמת כדאי להציע לו שיפרסם את הבלוג שלו פה
הכתב והמכתב
 
הודעות: 238
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי שפיץ » 12 ינואר 2017, 12:10

מי מביא את הכתבה?

WhatsApp-Image-2017-01-12-at-10.30.30-1.jpeg
סמל אישי של המשתמש
שפיץ
 
הודעות: 362
הצטרף: 17 יולי 2014, 11:26
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי יוסי גרין » 12 ינואר 2017, 15:27

אציגה נא ברשותכם את דעתי בעניין.
ישר כשראיתי את המאמר הזה, חשבתי פעם ראשונה והזדהיתי עם הכותב (מ' ר'). ואכתוב את הערותי\הארותי על הכתוב.


[quote="ישיביש"]האם איבדנו את היכולת להראות אהבה • מעורר דיון
מדוע בתקופת חז"ל אנשים לא התביישו להחצין את רגשות האהבה כלפי הזולת? מה קרה לדור שמתבייש ברגש הכל כך חשוב הזה, והאם הדברים קשורים לתהליך ההתפכחות שעובר הציבור החרדי? הרב מענדל ראטה בפרק מעורר דיון ב'בלוג של המשפיע'


[b]השבוע נזכרתי בסיפור. זה היה לא מזמן. ישבתי באיזה בית מדרש, ולידי אברך חסידי שישב ולמד עם בנו. מכיר היטב את האברך. ברגע של הסחת הדעת של האבא, שאלתי את הילד איזו שאלה באותו לימוד. הילד ענה לי תשובה חכמה, ואני החמאתי לילד מחמאה מרגשת. הילד קרן מאושר, ואני חייכתי ונהניתי עד לב השמים. האבא הבחין פתאום בכך, והוא רואה את ילדו קורן מאושר ממחמאה אוהבת. אני מסתכל על האבא. הוא מנסה לחייך חיוך אוהב לילדו, אבל הוא לא מצליח. יצא לו כזה חיוך מעושה ומוזר. הוא ניסה, אבל הוא לא ידע איך עושים את זה. הוא לא ידע יותר מאשר לומר בסוף הלימוד משהו כמו 'פיין', טוב, יפה. וזהו. הוא אולי רצה להעביר משהו יותר לילדו, אבל הוא לא ידע בדיוק איך, מה.[quote="ישיביש"][b]

בדרך אגב - שבית את הילד בקסמי החיוך שלך, וגרמת בלא יודעין כנראה, לערעור מסוים בהעצמה של האב.

[quote="ישיביש"][size=150][b]אני יודע גם למה, מכיר טוב את אביו של אותו אברך. האברך, כנראה, בחיים לא קיבל חיוך אוהב, וכל שכן חיבוק אוהב מאבא שלו. הם גדלו בחסידות סגורה כזו, בו לא ממש מדברים בסעודה שלישית על 'לתת חיבוק אוהב לילדים'. רק דיברו אולי על צניעות וטהרת המשפחה, או על קימה בבוקר לזמן קריאת שמע, אבל על לתת אהבה לילדים? לא ממש דיברו על כך. ולא שהאבא הזה לא אהב את ילדיו, הוא פשוט לא חונך לתת אהבה לילדיו, לחבק, לאהוב, ללטף, להיות ממש מאוהב בילדים בלי סוף ולבטא את האהבה בחופשיות. גם אם הוא רצה לבטא, הוא כבר לא ידע איך, והתקשה לבטא אותה. אם אתה גדל בסביבה שאיננה משוחררת בקטע הזה, אתה ממש מתקשה בעניין איך להעביר לילדיך, ואז די ברור שגם ילדיך יתקשו להעניק אהבה בצורה משוחררת ובריאה לילדיהם.[quote="ישיביש"][size=150][b]

בנקודה הזאת יש צדק בדברים, אם כי מעורב בו גם סיגים של שקר והבאי. ועל זה דווה ליבנו...

[quote="ישיביש"][size=150][b]אינני יודע בדיוק מהי הסיבה, אבל הרבה מבני הדור הצעיר מתלוננים על כך שהדור הקודם לא ידע להעניק אהבה לילדיו בצורה בריאה ונורמלית. לא כולם, אבל הרבה. יש הטוענים שזה היה דור שהיה בן לניצולי שואה, והדור של השואה, אוי נעבעך, איך שלא היה להם מי שיחבק אותם ויאמר להם 'בני יקירי אהבת נפשי', אז הם לא ידעו לתת את זה לדור ההמשך, שהוא בעצם דור ההורים שלנו. לרפא פצעים עמוקים - אורך זמן. לפעמים זה אורך כמה דורות, אבל אינני בטוח שזו היא הסיבה היחידה.[quote="ישיביש"][size=150][b]

פה הלך הכותב והציג מן מוסכמה מסוימת שיש לדון עליה, ובא לסתרו ולומר שאינו רק איזה דמיון מודרך, או אפי' איזה ניחום והרגעה עצמית
ובא לומר ש- "האמת" היא הרבה יותר עמוקה.


[quote="ישיביש"][size=150][b]אני חושב שישנה עוד סיבה עמוקה ושורשית לעניין. היא קשורה איכשהו לנושא המאמר שנכתב בשבוע האחרון. מאמר שחולל קצת סערה והיו לכך הרבה תגובות בעד ותגובות נגד. עד כמה המילה 'אהבה' היא לגיטימית בציבור שלנו.

אבל לפני שאני מטיל שוב ביקורת על 'הציבור שלנו', חשוב לי לומר משהו. אני מרבה לומר ביקורת במאמריי על נושאים שבעיניי צריכים שינוי. יש התמהים על נועזותי לומר ביקורת על ציבור שלם וגדול, אבל אני רוצה להסביר ולומר: אני חלק בלתי נפרד מהציבור שאני מכנה 'הציבור שלנו'. בעיניי, ציבור שאינו מעז לומר ביקורת על עצמו ולבקר היטב את העיוותים שנוצרים עם הזמן ללא משים וללא כוונה רעה, איננו ציבור כנה ואמיתי עם עצמו. כשאני אומר ביקורת על המגזרים שלנו, אני אומר גם ביקורת על עצמי. אנחנו בסך הכל בני אדם, וכמו כל בני האדם, אנחנו טועים לפעמים. הטעויות אינן מתוך כוונות זדון ולא קשורות כלל להנהגת גדולי האומה. הן קורות מעצמן בתהליכים שונים, ועל פי רוב ללא משים. לרוב הדברים שאני כותב יש עשרות אלפי אנשים 'מהציבור שלנו' שמסכימים עם כל מילה ואומרים: "וואלה, אמרת בקול את מה שכולנו חשבנו בשקט". חשוב לי גם להדגיש, שכשאני מדבר על חסרון ועל תיקון, זה לא אומר שכולנו טועים ולקויים בכך, זה רק אומר שיש הרבה שצריכים לשים לב לטעויות הללו, וכשאני מבקר, אני מבקר גם את עצמי, על הטעויות שגם אני מוצא את עצמי נכשל בהם עד שאני תופס את עצמי.[quote="ישיביש"][size=150][b]

לכל ההצטדקויות לא נתייחס כעת היות וכמה מחברי הפורום כבר הקדימונו.

[quote="ישיביש"][size=150][b]מה שקורה הוא שיש הרבה הורים שאינם מעזים לתת חיבוק אוהב ובריא לילדיהם. עמוק בתת המודע שלהם זה גם מעצור, כביכול, דתי, קשור ליהדות או אולי צניעות, כמה שזה נשמע מצחיק. יש איזו תחושה פנימית שתובעת מהם ריחוק מסוים מילדיהם בגלל שאהבה זה לא בדיוק הדבר ששגור על פיהם, זה לא בדיוק משהו שאפשר או מותר לבטא בחופשיות. יצרנו חומה גבוהה ומפחידה מאוד סביב המילה 'אהבה'. האם ראיתם פעם אבא שמחבק את ילדו בבית המדרש, באהבה פשוטה וכנה?[quote="ישיביש"][size=150][b]

לא הכי נכון, כי אצל אחינו בני ספרד ואפי' היושבים ב'אמריקה' קיים ביטוי של חום ואהבה.

[quote="ישיביש"][size=150][b]אינני מדבר על שעת התפילה שכתוב בשו"ע שלא לבטא אז ביטויי חיבה לילדים, שדווקא מכך משמע שבשעות אחרות זה ממש רצוי. אבל הורים, איכשהו, מתביישים לבטא אהבה בצורה משוחררת ובריאה לילדיהם.[quote="ישיביש"][size=150][b]

הדוגמא איננו נכון כלל וכלל, וכתבו בדבר כבר.

[quote="ישיביש"][size=150][b]כמה מכם קוראי המדור יכולים להעיד על עצמם ששמעו מאבא שלהם את המשפט הפשוט והחיוני הזה: 'אני אוהב אותך'? שקיבלו חיבוק אוהב ואמיתי מאבא שלהם? החיסרון הזה נשאר חרוט בנפש לנצח. מצמרר אותי לחשוב, אבל זוהי האמת: ישנם עשרות אלפי צעירים שמסתובבים עם כאב עמוק ועם צימאון אדיר לחיבוק, לאהבה אינסופית, בגלל שפשוט לא קיבלו את זה בימי ילדותם. ולא בגלל שבלב הוריהם לא פיעמה אהבה עמוקה לילדיהם, הם פשוט חששו לבטא את רגשותיהם בצורה משוחררת ופתוחה. חששו לומר את המשפט הפשוט והנצחי: ילד מתוק שלי, אני אוהב אותך. אולי רק בגיל שנתיים או שלוש העזו הוריהם לומר מילים דומות,[quote="ישיביש"][size=150][b]

יש אמת בדבר, אבל הוא מנסה להחליט ולומר שהכל בגלל ---

[quote="ישיביש"][size=150][b]אבל חס וחלילה - מהרגע שהילדים קיבלו קצת שכל, כשהם ידעו כבר לחשוב ולהבין מה הם בדיוק רוצים לקבל. [quote="ישיביש"][size=150][b]

ופה נגע בעניין שצריך להוקיע את המבט החומרני שנתן בה :x

[quote="ישיביש"][size=150][b]בעיניי הסיבה העיקרית לבעיה היא ה'ווטו' שהטלנו על המילה אהבה. בעוד שבתנ"ך ובימי חז"ל המילה הזו הייתה חלק בלתי נפרד מהשפה היומיומית, וכשאמרו 'אהבה' התכוונו למשמעות האמיתית של המילה, היום אנשים מפחדים לומר ולדבר על אהבה בגלל שזה מיד מתקשר להם עם דברים אחרים. לא יאומן. המילה הכי טהורה וקדושה התבלבלה לנו עם הדברים הכי גרועים. האם אני מאשים את מישהו מאיתנו בכך? לא. הסיבה לבלבול היא די פשוטה: העולם הגדול בלבל את העניין. בלבל והתבלבל. נוצר בלגן גדול בעולם עם המילה 'אהבה'. אם כי בתורת המזרח, 'אהבה' מכוונת על אחדות וטוהר הלב וחמלה כנה, אבל התרבות המערבית, השולטת יותר בעולם הגדול, בלבלה מאוד בין אהבה טהורה לבין מושגים אחרים.

זוהי בעצם הסיבה כנראה שגרמה לנו לסגור את הדלת לגמרי וליצור חומה גבוהה ואימתנית סביב כל העניין, ואוי ואבוי לו למי שיעז ליצור סדק ולהטיל ספק בגובהה הנצרך של חומה אדירה זו. אבל חברים יקרים, הגזמנו, נסחפנו. אין ספק שצריך לדעת לשים את ההבדל הברור, אבל הרגנו ומחקנו מושג כל כך קדוש שאי אפשר לה לבריאה להתקיים בלעדיו. אנחנו כל כך מפחדים מביטויי אהבה כנים ופשוטים כמו למשל, חיבוקים. תפתחו את התנ"ך, מהרגע הראשון של הבריאה עד סוף ההיסטוריה של התנ"ך, אנשים ידעו לאהוב ולחבק את ילדיהם, וגם את חבריהם וידידיהם. לאף אחד לא נפל בדעתו שזה בעייתי. גם בימי חז"ל, כמו שרואים בזוהר, כל המפגשים קרו עם חיבוקים ואפילו נשיקה במצח. 'נשק ליה על מצחיה', זה היה הביטוי הפשוט והבריא של אהבת הלב איש לחברו.[quote="ישיביש"][size=150][b]

[size=150]ואצטט מה ששמעתי מרבותי צדיקי אמת "דמי שחושב ואומר שהסיבה שיעקב אבינו קרא לנכדיו בפרשה זו - ויחבק להם וינשק להם, הוא בגלל
שזו התגובה הנורמטיבית של סבא לנכדיו, הוא טיפש ועם הארץ ואדם חומרי ביותר. מדובר בעניינים נשגבים (שאין לי כח להאריך ולכתוב את זה כעת, אני)מאד, שרצה להכניס ולהשפיע להם דברים וכוחות עליונים ולא היה יכול להשפיע זאת דרך העיניים, כי הם כבדו מזוקן, לכך באמת הקדימה התורה וכתבה "ועיני ישראל כבדו מזקן ולא יכלו לראות" דבפשטות זה מיותר. וכן "וינשק יעקב לרחל" מי שחושב שזה היה בגלל מה שקורה לנו כשאנחנו רואים קרובת משפחה קטנה ומנשקים אותה, הוא טיפש ו"גראב יונג". ולכן רש"י הקד' כותב שם שבכה על שלא יקבר עמה,
ולא יתכן לחשוב בכלל על כל הכתוב בתנ"ך ודברי חז"ל הגמ' וכדו' שמדובר בתגובות רציונאליות ואנושיות...
ואל תאמר שעדיין יש דרך הפשט ואפש' לפר' שפשוטו דמדברים על האבות הקד' והאמהות הקד' ושבטי קה ושאר שרפי מעלה בתנ"ך ובגמ' שהיו דבוקים תמיד בעולמות העליונים ביותר והם ממרכבה עליונה, וזהו פשוטו של מקרא ממש ממש...
(בהשגחה פרטית בדיוק אתמול שמעתי את כל זה).


עד כאן כי אין לי פשוט כח להמשיך
מי שמאמין אוכל חמין
כל מי שאינו אוכל חמין צריך בדיקה אחריו אם הוא מין...ולענג את השבת ולהשמין הוא המאמין וזוכה לקץ הימין... (בעל המאור שבת טז:)
יוסי גרין
 
הודעות: 59
הצטרף: 11 דצמבר 2016, 12:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי הכתב והמכתב » 12 ינואר 2017, 16:04

בכלל אינו מובן כל מה שכתוב בתורה כי הכל עולמות עליונים, לפי דעתך, וגם כשכתוב שם את מי צריך לאהוב (כגון הקב"ה) ואת מי אסור, וממי צריך לירוא, מי שחושב שזה כפשוטו הוא גראבר יונג, שבודאי אין הכוונה כפשוטו אלא למשהו אחר, וגם בכלל כל הצווים והאיסורים מי שמבין אותם כפשוטו הוא מגושם ואין זה אלא ענינים אחרים שאנו לא מבינים. ואשר על כן יש לתמוה בכלל למה ניתנה התורה כי ממילא אי אפשר להוציא ממנה שום הוראה למעשה כי הכל מרמז על ענינים נעלמים איזה שרק תרצו העיקר לא כפשוטו ולא למעשה, ואולי גם זה לא מובן. וכמובן אם תמצאו איזה רד"ק (בפרשת ויצא) או רמב"ן שמפרש ענינים כפשוטם אז יש לסובב העינים והידים ולהגיד שגם זה לא כפשוטו.
הכתב והמכתב
 
הודעות: 238
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודי חושב » 12 ינואר 2017, 16:45

הכתב והמכתב כתב:בכלל אינו מובן כל מה שכתוב בתורה כי הכל עולמות עליונים, לפי דעתך, וגם כשכתוב שם את מי צריך לאהוב (כגון הקב"ה) ואת מי אסור, וממי צריך לירוא, מי שחושב שזה כפשוטו הוא גראבר יונג, שבודאי אין הכוונה כפשוטו אלא למשהו אחר, וגם בכלל כל הצווים והאיסורים מי שמבין אותם כפשוטו הוא מגושם ואין זה אלא ענינים אחרים שאנו לא מבינים. ואשר על כן יש לתמוה בכלל למה ניתנה התורה כי ממילא אי אפשר להוציא ממנה שום הוראה למעשה כי הכל מרמז על ענינים נעלמים איזה שרק תרצו העיקר לא כפשוטו ולא למעשה, ואולי גם זה לא מובן. וכמובן אם תמצאו איזה רד"ק (בפרשת ויצא) או רמב"ן שמפרש ענינים כפשוטם אז יש לסובב העינים והידים ולהגיד שגם זה לא כפשוטו.


טובבב, חזק אתה!
יהודי חושב
 
הודעות: 29
הצטרף: 02 ינואר 2017, 03:22
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי yehuda » 12 ינואר 2017, 17:03

בעקבות דברים אלו: "ואצטט מה ששמעתי מרבותי צדיקי אמת "דמי שחושב ואומר שהסיבה שיעקב אבינו קרא לנכדיו בפרשה זו - ויחבק להם וינשק להם, הוא בגלל
שזו התגובה הנורמטיבית של סבא לנכדיו, הוא טיפש ועם הארץ ואדם חומרי ביותר. מדובר בעניינים נשגבים (שאין לי כח להאריך ולכתוב את זה כעת, אני)מאד, שרצה להכניס ולהשפיע להם דברים וכוחות עליונים ולא היה יכול להשפיע זאת דרך העיניים, כי הם כבדו מזוקן, לכך באמת הקדימה התורה וכתבה "ועיני ישראל כבדו מזקן ולא יכלו לראות" דבפשטות זה מיותר. וכן "וינשק יעקב לרחל" מי שחושב שזה היה בגלל מה שקורה לנו כשאנחנו רואים קרובת משפחה קטנה ומנשקים אותה, הוא טיפש ו"גראב יונג". ולכן רש"י הקד' כותב שם שבכה על שלא יקבר עמה".


נכתבה תגובה זו:

הכתב והמכתב כתב:בכלל אינו מובן כל מה שכתוב בתורה כי הכל עולמות עליונים, לפי דעתך, וגם כשכתוב שם את מי צריך לאהוב (כגון הקב"ה) ואת מי אסור, וממי צריך לירוא, מי שחושב שזה כפשוטו הוא גראבר יונג, שבודאי אין הכוונה כפשוטו אלא למשהו אחר, וגם בכלל כל הצווים והאיסורים מי שמבין אותם כפשוטו הוא מגושם ואין זה אלא ענינים אחרים שאנו לא מבינים. ואשר על כן יש לתמוה בכלל למה ניתנה התורה כי ממילא אי אפשר להוציא ממנה שום הוראה למעשה כי הכל מרמז על ענינים נעלמים איזה שרק תרצו העיקר לא כפשוטו ולא למעשה, ואולי גם זה לא מובן. וכמובן אם תמצאו איזה רד"ק (בפרשת ויצא) או רמב"ן שמפרש ענינים כפשוטם אז יש לסובב העינים והידים ולהגיד שגם זה לא כפשוטו.



והנה תגובתי: לבן אדם יש רק שתי נפשות: הנפש האלוקית, והנפש הבהמית. כל פעולה ופעולה היא אחת מהשניים: או מתוך הנפש האלוקית, או הנפש הבהמית. פעולה הנעשית בלי מחשבה היא הנפש הבהמית, פעולה הנעשית מתוך מחשבה להועיל בה היא בעצם פעולה גשמית שיש בה כוונה רוחנית והיא הנפש האלוקית (כמובן שאף אחד לא מדבר על מחשבה להרע שבאה מתוך הקליפות והסט"א).

אין ספק שהאבות הקדושים לא עשו שום פעולה מתוך רצון טבעי של הנפש הבהמית, וכל פעולה שלהם עוררה עולמות נשגבים. אלא שאין מקרא יוצא מידי פשוטו, וכשהתורה אומרת שהיה חיבוק, הכוונה היא מלבד חיבוק רוחני (שהיא דביקות נפש יעקב אבינו מידת תפארת במידתו של יוסף שהיא מידת היסוד) היה גם חיבוק מציאותי, ששימש ככלי לחיבוק הרוחני, וכשפעולה פיזית נעשית במאת האחוזים רק מתוך הפעולה הרוחנית אזי נעשה העולם הגשמי מרכבה (כמרכבה לרוכב שבטלה במציאות לרוכב) לעולמות העליונים.

עכשיו נחזור לשאלת החיבוק בין אב לבן: אם התורה מתארת מפגש של אב ובן שהיו שניהם מרכבה לשכינה בצורת חיבוק, ומכיון שאין מקרא יוצא מידי פשוטו, הדבר אומר שגם מי שהוא לא בדרגה של יעקב אבינו, כשהוא מחבק את הבן, וכמובן שהקשר בין אב לבן שהיא הדרך שבה התורה והאמונה עוברת מדור לדור הוא קשר רוחני וקדוש ביותר, אם כן החיבוק בין אב לבן הוא דבר רצוי על פי התורה. חיבוק כזה אנו רשאים ללמוד מתוך התורה וכמו שכתב מענדל.

לעומת זאת על הפסוק וינשק לה כו' שנכתב ביעקב ורחל, למרות שברור שהפעולה היתה במציאות העולם הזה, אין לנו שום אפשרות להבין את הפעולה הזאת וללמוד ממנה, מכיון שאין לנו שום קשר לפעולה כזאת: במילים אחרות, אנו לא יכולים לבצע בכלל חיבוק כזה או נישוק כזה. מכיון שהאבות הקדושים שזיככו את עצמם כבר בצעירותם בשלימות היו רחוקים מהתאווה הגשמית מרחק מליארדי שנים, (אם היהודי הקדוש מפשיסחא העיד על עצמו שרחוק מתאווה זו כמת שמת לפני חמש מאות שנים, מה נאמר על האבות הקדושים? אין לנו כלל יכולת להבין את האבות הקדושים ודרגתם), מכיון שכך אנו לא יכולים ללמוד מפעולה כזאת כפשוטה, אלא כמו שלימדונו חז"ל בזאת.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?


הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!
סמל אישי של המשתמש
yehuda
מנהל
 
הודעות: 1032
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי יוסי גרין » 12 ינואר 2017, 20:50

וכן "וינשק יעקב לרחל" מי שחושב שזה היה בגלל מה שקורה לנו כשאנחנו רואים קרובת משפחה קטנה ומנשקים אותה, הוא טיפש ו"גראב יונג". ולכן רש"י הקד' כותב שם שבכה על שלא יקבר עמה".

הסיבה שרש"י הקד' כותב על מה בכו. היינו של יקברו ביחד נרמז בזה שלא היה להם שום רגש חומרי כמו שהמת אינו מרגיש

וח"ו לחשוב על יעקב אבינו - זה נראה שכמה לא תפסו את עומק המושג "מרכבה לשכינה" והוא היה דבוק כל כולו באין סוף ברוך הוא ומהלך בעולם האצילות דאצילות וכן רחל ולנו אנשים שפלים מדור שפל בלתי נתפש איך זה הולך יחד....
רק ראיתי שיהודה המנהל יש לו ראש על הכתפיים והוא ירד לעמק הכוונה.

ותשובה ל'הכתב והמכתב' הוא שברוב התורה הקד' הפשט הוא כפי שאנחנו מבינים פשט
אבל באבוה"ק והאמהוה"ק ושאר האנשים בתנ"ך וחז"ל הפשט הוא כפי מדרגתם - פשט, ורק ראש עקום ומסולף יכול לחשוב על הענקים האלו כאלו השוואות מגושמות.

תוך כדי כתיבה נזכרתי בהא דאיתא בכתבי האריז"ל שזה שכתוב על מנשה בן חזקיה הכניס צלם להיכל - היינו שנפל לו מחשבה זרה בתפילתו והפגם היה כ"כ גדול כפי גדלותו שהיה מלך ישראל, וכאשר לצדיק קורה כאלו דברים אז פשוטי העם עושים דברים שלא יעשו ומגיעים למצב של הכנסת צלם להיכל, ולא שהוא עצמו בידיו הכניס פסל לביהמ"ק כההבנה הראשונית וזהו הפשט הפשוט עוד חוץ מרמז דרש סוד וכו'

והמבין יבין כי קיצרתי מאד מאד ויקיש לכל השאר
ואשר לא "יודע אפי' קצת" ככלב המלקק לא ירים את קולו כי הם דברים עדינים מאד מאד,

ושאר המצוות והעבירות בתורה הם כפי שפירשו לנו חז"ל אחד לאחד ונאסף בשו"ע...

ולעניין החיבוק של יעקב לנכדיו אצטט -

צרור המור
ואמר לא יוכל לראות. כלומר לא יוכל לראותם בטוב עין בעין, כדי שתחול הברכה עליהם. ולכן וישק להם ויחבק להם. כדי להדביק מחשבתו בהם ולברכם:
אור החיים
ועיני ישראל וגו' צריך לדעת למה כתב הודעה זו במקום זה, ומה קשר ושייכות לדבר זה עם הסמוך לו וישק להם ויחבק להם עוד צריך לדעת אומרו להם שהיה לו לומר וישק אותם ואולי ששני דקדוקים אלו, כל אחת מתרצת חברתה, כי לצד שכבדו עיניו מזוקן היה מחבק שלא במקום החיבוק ומנשק שלא במקום הנישוק, ולזה אמר להם ולא אמר אותם, והבן:

העמק דבר
ועיני ישראל כבדו מזקן לא יוכל לראות. כדי להוסיף עוד אהבה ע"י הסתכלות יפה ע"כ עשה פעולות אחרות במשמוש ידים וברעיון שקוע בהם לאהבה:

עד כאן ציטוטים

ואכתוב עוד שידוע ליודעים שהכוח החזק ביותר של צדיק והשפיע הוא עי העיניים ויעקב אבינו כבר לא פעל לו העיניים כי כבדו מזקן-זה שקנה חכמה והסתובב כבר בעולמות העליונים לכן היה מוכרח להשתמש בחיבוק ונישוק.

וכל אחד שיעשה חשבון פשוט בני כמה היו מנשה ואפרים אז !!! וכן יעקב יראה בעצמו שזה לא כהנהגת סבא לנכד כפשוטו...

כל שכתבתי הוא זה שמענדל הביא דוגמאות מאנשי התנ"ך
אבל באמת צריך לחבק ולנשק וכו'

וזאת למודעי כי אני לא יכול להקליד מהר ויש לי הרבה בפה ובראש להרחיב ולא כעת הזמן ואקווה שלא יבינו אחרת משהתכוונתי... בתפילה לקל חי שלא יצא תקלה מתחת ידינו....
מי שמאמין אוכל חמין
כל מי שאינו אוכל חמין צריך בדיקה אחריו אם הוא מין...ולענג את השבת ולהשמין הוא המאמין וזוכה לקץ הימין... (בעל המאור שבת טז:)
יוסי גרין
 
הודעות: 59
הצטרף: 11 דצמבר 2016, 12:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי שש משזר » 12 ינואר 2017, 20:59

יהודי חושב כתב:
א יודעלע כתב:א. הוא מפחד מאיתנו, המבקרים אותו...


לא חושב שהוא מפחד מביקורת, אדם שמפחד מביקורת לא היה כותב ועושה שמינית ממה שהוא מעיז לכתוב ולעשות.
הייתי אומר שהיות שכוונותיו אמיתיות הוא מקבל את האמת ממי שאמרה והוא מספיק חכם לקלוט שאם הוא רוצה באמת להשפיע הוא צריך להבהיר דברים שלא הובנו כראוי.

יהודי חושב, אני מסכים לדבריך.

אני כן מכיר את ר' מענדל אישית, ויודע שהוא לא מפחד מביקורת, אלא רוצה שהמסר יעבור מבלי שהרדודים יתעכבו על הלשונות המושחזות והדברים הנוקבים.
סמל אישי של המשתמש
שש משזר
 
הודעות: 4819
הצטרף: 15 ינואר 2014, 04:21
מיקום: ארה"ב
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי שש משזר » 12 ינואר 2017, 21:02

הכתב והמכתב כתב:מה הפירוש מפחד מביקורת? אם הוא מפחד אז הוא שותק. ואם הוא לא שותק הוא לא מפחד. תסכימו שהנושא שהוא כתב עליו בשבוע שעבר הוא נושא שמי שיש לו טיפה פחד לא יעיז להעלותו על דל שפתיו.
מוזר לי שאלו שמתנגדים אליו לא מוכנים לשמוע עליו אפילו מילה אחת טובה.
אם הוא מסייג את עצמו - זה נחשב פחד. אם לא - אז חוצפן ומתקן עולם. אם תאירו באור שלילי כל מילה שהוא כותב, אז תמשיכו לשכנע את אלה שמנסים להבין מה הוא רווצה ומאיפה הוא בא שההתנגדות אליו בעצמה אינה אלא סוג של פחד ואינה ענינית כלל.

כל מילה פנינה.

מאותו הטעם הפסקתי להגיב לדברי המשמיצים, כי הראו את פרצופם האמיתי לא פעם ולא פעמיים, שאין להם בעיה כזו או אחרת, אלא בעיה כללית.
סמל אישי של המשתמש
שש משזר
 
הודעות: 4819
הצטרף: 15 ינואר 2014, 04:21
מיקום: ארה"ב
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי שש משזר » 12 ינואר 2017, 21:10

יהודי חושב כתב:
הכתב והמכתב כתב:בכלל אינו מובן כל מה שכתוב בתורה כי הכל עולמות עליונים, לפי דעתך, וגם כשכתוב שם את מי צריך לאהוב (כגון הקב"ה) ואת מי אסור, וממי צריך לירוא, מי שחושב שזה כפשוטו הוא גראבר יונג, שבודאי אין הכוונה כפשוטו אלא למשהו אחר, וגם בכלל כל הצווים והאיסורים מי שמבין אותם כפשוטו הוא מגושם ואין זה אלא ענינים אחרים שאנו לא מבינים. ואשר על כן יש לתמוה בכלל למה ניתנה התורה כי ממילא אי אפשר להוציא ממנה שום הוראה למעשה כי הכל מרמז על ענינים נעלמים איזה שרק תרצו העיקר לא כפשוטו ולא למעשה, ואולי גם זה לא מובן. וכמובן אם תמצאו איזה רד"ק (בפרשת ויצא) או רמב"ן שמפרש ענינים כפשוטם אז יש לסובב העינים והידים ולהגיד שגם זה לא כפשוטו.


טובבב, חזק אתה!

אכן, מצטרף.
סמל אישי של המשתמש
שש משזר
 
הודעות: 4819
הצטרף: 15 ינואר 2014, 04:21
מיקום: ארה"ב
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי שש משזר » 12 ינואר 2017, 21:11

תמשיכו לגלגל עיניים ולצטט דברי קבלה, ללהטט ולחשוב שמי שחושב אחרת הוא מופקר.

ואני אלך בתומי, בעקבות הראשונים כמלאכים, ובעקבות חז"ל במדרש רבה, והכל ייראה אחרת. אם ישנו פשוטו של מקרא, ואמרו חז"ל שאין המקרא יוצא מידי פשוטו, אזי אף שיש בתוכו גם סוד ורמז עדיין אין הנקודה הפשוטה משתנית וזזה ממקומה.

וכמו כל החכמים כאן, גם אני לא אפרש שיחתי.
סמל אישי של המשתמש
שש משזר
 
הודעות: 4819
הצטרף: 15 ינואר 2014, 04:21
מיקום: ארה"ב
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי שפיץ » 12 ינואר 2017, 21:18

לסיכום: כל המבקרים - טיפשים, כל המסכימים ולא מפרשים שיחתם - חכמים.
סמל אישי של המשתמש
שפיץ
 
הודעות: 362
הצטרף: 17 יולי 2014, 11:26
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: תופעת הנשירה ופתרונות למניעתה (ה"כוכב" מענדל ראטה)

הודעה שלא נקראהעל ידי שש משזר » 12 ינואר 2017, 23:22

אכן, זהו ה'שפיץ'...
סמל אישי של המשתמש
שש משזר
 
הודעות: 4819
הצטרף: 15 ינואר 2014, 04:21
מיקום: ארה"ב
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

הקודםהבא

חזור אל חרדים לדעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: ישיביש ו־46 אורחים