הכתב והמכתב כתב:הוא טוען דבר אחד. שמה שנעשה בפועל אינו "להפרד ולהתרחק". תקרא לזה בשם אחר. המשמעות של מילים אלו רחוקה מאוד מההתיחסות שלכם אליהם.
הסברתי בהודעה הקודמת:
יש הפרדה, ויש הסברה. ושניהם נצרכים. ללא הסברה לא תהיה הפרדה.
הכתב והמכתב כתב:הוא טוען דבר אחד. שמה שנעשה בפועל אינו "להפרד ולהתרחק". תקרא לזה בשם אחר. המשמעות של מילים אלו רחוקה מאוד מההתיחסות שלכם אליהם.
משה פיניירו כתב:מעולם לא דברתי על החרמת עדה קדושה. הם עושים מה שעושים בעינים פתוחות.
הצרה היא מה שעושים לעצמם. מגדלים דור של מחרחי ריב תחת מסוה של מחלוקת והפרדות עם מחרחי ריב. מצאו היתר למדות מושחתות, היתר לשנאת אחים, היתר לצעקות. בדיוק כמו שהצד השני מצאו היתר לבלות ברחוב, לרקוד כמו ננחניקים ולכייף בנעימות. הצרה היא שדברים נוראים נהיו היתר.
לצאת מישיבה שמלמדת פוליטיקה, בהכרח מובן. להוציא אברכים שעושים מכולל מטה בחירות, בהחלט מובן. אבל לחיות חיי שנאה, חיי רדיפות, אך ורק בגלל שנמצאים בצד הנכון, היא צרת המפלגתיות. כל הבקי בהיסטוריא יהודית יודע לאן זה מוביל. אל תקנה העיתון הזה או אחרת, אבל זה לא קשור לפרסום סיפורים וכעס.
בימים האחרונים פנו אלי כמה אנשים שאת חלקם אני מעריך מאד, עם שאלה נהדרת: אתה? אתה מגן עליהם? הרי לו רק הייתה להם את ההזדמנות, אתה ובניך ובני בניך, הייתם מוקעים לעמוד הקלון החברתי. הרי הם כבר כינו אותך ושכמותך בכל גינוי גנאי אפשרי, אז אתה עכשיו מסנגר עליהם? אתה לא מבין שהכל תרגיל שלהם לחזור לשליטה ולהעיף אותך ואת משפחתך מהחברה החרדית?
שאלה מצוינת.
תרשו לי רגע להניח בצד את הפוליטקלי-קורקט. לא רוצה להביע שוב זעזוע מהמפגינים ולהתחלחל מהחילול ה' שיש ברחובות. אלו דברים מובנים מאליהם. אין אף יהודי שפוי שמתנהל על פי שולחן ערוך שיכול לתמוך בהשתוללות המאורגנת שמתחוללת בימים האלה ברחובות. בואו נעזוב רגע אותם, ונדבר רגע עלינו.
שנים הבטחתם לנו שרק נתי גרוסמן/ הפלג הירושלמי/ הפלג האשדודי / פוניבז' / ה'מחבלים' יעזבו את הגאי השליטה בחברה החרדית ונחזור למצב של אדם הראשון לפני החטא. גן עדן פלוס פלוס. לא תהיה שנאה, לא יהיו מחלוקות, איש לא ישליט את דעתו באכזריות על דעתו של האחר.
האמת, אולי היינו קצת תמימים, אבל האמנו. חשבנו שהשיח האלים, השונא, שהופנה כלפי כל מי שלא היה במיינסטרים החרדי, הוא בעיה של יחידים שהצליחו להתקמבן לעמדות השליטה. רק נקבל את ההזדמנות להוליך אותם הביתה – ונהיה אור לגויים.
אבל במקום זה קיבלנו את אותה גברת במהדורה משופרת בהרבה.
השיח האכזרי, החרמות והגידופים, ובעיקר השנאה שלא יודעת גבולות ממשיכה לשלוט במוקדי הכח. אז נכון, עכשיו זה לא מופנה נגדי ונגד כשכמותי אלא נגד ציבורים אחרים. את נפשי הצלתי. אבל, באמת, לזה חיכינו? כל המאבק היה אינטרסנטי? לא הבטחתם לנו שינוי? לא אמרתם שתתנהגו אחרת? שתדברו אחרת? האם רצינו את הנשק בשביל להשתמש בו בדיוק כמו האנשים שסיפרתם לנו שהם הביאו את תרבות הרוע לחברה החרדית? זה הכל? היינו סטטיסטים במאבק שליטה בין שתי כנופיות?
אמת, עיתון 'יתד נאמן' שבעבר הוביל את הקו הארסי נגד כל מי שלא חשב כמותו, עבר שינוי דרמטי. אבל כל מי שמסתובב היום ברחוב החרדי עד לשיח אלים של שנאה שלא יודעת מעצורים.
את השורות האלה אני כותב בעקבות סרטון – אחד מני מאות – שמסתובב בימים האחרונים של בחורי ישיבות שטופי שנאה שמאחלים לאחיהם איחולים שלא היינו מאחלים לגרועים שבאויבינו.
קשה לזעזע אותי. באמת. ראיתי 2-3 דברים בחיים. אבל את כמות הרוע והשנאה שנחשפתי אליהם בימים האחרונים, לא ראיתי מעולם. אנשים שמאחלים להרג אחיהם, סרטונים בהם רואים המון מוסת של בחורי ישיבות שצועק לשוטרים: "כנסו בהם, בלי רחמים". על מי? על אחים שלהם. מהישיבה ליד. איך זה קרה לנו? האמינו לי, המחלוקת המיותרת הזו תיפתר בסוף. תרבות השנאה תישאר בעצמות של הדור הצעיר לעד.
אז מה? אתה תומך במפגינים?, אתה שואל. ממש לא. להם יש רבנים והורים שצריכים להתמודד עם העיוות המחשבתי והשפל המוסרי שהילדים האלה גדלים בהם.
אבל אנחנו? אנחנו שהבטחנו שנהיה אחרת, שנדבר אחרת, שנתנהג אחרת. מה יהיה עלינו? מה יהיה עם הילדים שלנו?
ועוד מילה אחת לחבורת הצדקנים שמגדפת את 'מחללי ה'' מהכבישים. למען ה', תהיו אמיצים והגונים.
הבחור שהולך להפגין לא אכזרי ולא מרושע. הוא עושה מה שהרבנים שלו אומרים לו שהקב"ה רוצה. הוא בעיניו נלחם על חייו. אתם חושבים שזה טעות? לכו לרבנים שלו. תתקפו אותם.
כולנו עושים דברים שלאחרים נראים כאכזריות בגלל דברים שאנחנו מאמינים בהם. אנחנו לוקחים ילד בן שמונה ימים ופוצעים אותו. למה? כי אנחנו מאמינים שזה מה שהקב"ה רוצה. אנחנו נותנים לילד בן 13 לצום יממה שלמה, רק כי אנחנו מאמינים שזה מה שהקב"ה ציווה עלינו. אנחנו נהרוג תינוק בלונדיני חמוד שלא עשה דבר, אם יתברר לנו שהוא מזרע עמלק. למה? כי זה מה שהקב"ה ציווה.
היהדות היא לא תוכנית כבקשתך, אלא מסגרת חיים קשוחה שיש בה גם דברים שמחייבים אותנו לעשות דברים שמצטיירים בעיני אנשים אחרים כאכזריות.
כל אחד מאיתנו היה עושה כמעט אותו דבר אם הרב שלו היה מצווה עליו לעשות את זה.
אז נכון, יש קבוצה של אנשים שאנחנו לא מבינים אותם. אבל זה לא
שיך כתב:הותר לפרסום: המשטרה חשפה פעילות מאורגנת ושיטתית לקבלת מסמכים רפואיים שבאמצעותם נמנע גיוס לצה"ל של מועמדים לגיוס חרדים.
ראשיתה של החקירה במעצר של מפגין חרדי לפני כחודש ברחוב רש"י בירושלים מול לשכת הגיוס לצה"ל,
במהלך חקירתו במשטרה ובחיפוש שבוצע נתפסו ברשותו מסמכים רפואיים החתומים על ידי רופאים פסיכיאטריים שיועדו, עפ"י החשד, להציגם בפני גורמי הצבא ובאמצעותם לקבל פטור משירות צבאי.
עם התקדמות חקירת החשוד, תושב ירושלים כבן 25, הגיעו החוקרים לחשוד נוסף, תושב ירושלים כבן 57, המוכר כאחד העסקנים המובילים בנושא, שבחיפוש שבוצע בביתו נתפס כסף מזומן בסכום כולל של מעל 100,000 שקלים שהוחבא בארונות הבית ובמקומות שונים והיה מסודר בחבילות ועל כל חבילה שם ופרטי אדם אחר.
ממצאי החקירה עולה כי החשודים, יחד עם נוספים שנחקרו במשטרה, יצרו תשתית לפיה מועמד לגיוס לצה"ל שרצה לקבל פטור שילם להם כסף באמצעותו היו, על-פי החשד, מתאמים עבורו פגישה עם פסיכיאטר. טרם הגעתו לפסיכיאטר קיבל תדרוך והנחיות כיצד לנהוג.
בסיומה קיבלו מסמך המעיד על סוגיות נפשיות שונות בהן כביכול הוא לוקה, אותו היה מגיש במהלך הליך גיוסו לצבא.
במסגרת החקירה חוקרי המשטרה גבו עדות ממספר פסיכיאטריים.
מעצרם של שני החשודים הוארך מספר פעמים ובסיום החקירה שוחררו בתנאים ע"י בית המשפט. החקירה שלוותה ע"י הפרקליטות מראשיתה נמשכת.
במשטרה ציינו כי "מדובר בחקירה מורכבת ונחושה שחשפה תשתית מאורגנת שפעלה לקבלת פטור במרמה והונאה שיטתית של עשרות מועמדים לגיוס לצה"ל. משטרת ישראל תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת למנוע ולסכל עבירות מרמה והונאה מתוחכמות ככל שיהיו ולהעמיד לדין את החשודים המעורבים
משה פיניירו כתב:שלחו לי כתבה באיזשהו מקום, והגם שאני לא מזדהה עם כל דבריו, יש הרבה מה לחשוב בדבריו.
אני לא יודע אם זה אמת, שיש בחורים שעומדים בצד ומורים לשוטרם להכניס להם כמה שאפשר, אבל א"כ אינם יותר טובים מנטורי קרתא. ללכת לחילונים להרביץ לאחינו, רק בגלל הערך על והמצוה כי יקרה של ׳כבוד גדולים׳ הוא הדרך לג......
באופן כללי הייתי אומר, כשאתה רואה מישהו צועק שהוא עובד עבור הרבש"ע, רצוי לברוח כל עוד אתה עדיין יכול, עם יד כבד על הארנק.בימים האחרונים פנו אלי כמה אנשים שאת חלקם אני מעריך מאד, עם שאלה נהדרת: אתה? אתה מגן עליהם? הרי לו רק הייתה להם את ההזדמנות, אתה ובניך ובני בניך, הייתם מוקעים לעמוד הקלון החברתי. הרי הם כבר כינו אותך ושכמותך בכל גינוי גנאי אפשרי, אז אתה עכשיו מסנגר עליהם? אתה לא מבין שהכל תרגיל שלהם לחזור לשליטה ולהעיף אותך ואת משפחתך מהחברה החרדית?
שאלה מצוינת.
תרשו לי רגע להניח בצד את הפוליטקלי-קורקט. לא רוצה להביע שוב זעזוע מהמפגינים ולהתחלחל מהחילול ה' שיש ברחובות. אלו דברים מובנים מאליהם. אין אף יהודי שפוי שמתנהל על פי שולחן ערוך שיכול לתמוך בהשתוללות המאורגנת שמתחוללת בימים האלה ברחובות. בואו נעזוב רגע אותם, ונדבר רגע עלינו.
שנים הבטחתם לנו שרק נתי גרוסמן/ הפלג הירושלמי/ הפלג האשדודי / פוניבז' / ה'מחבלים' יעזבו את הגאי השליטה בחברה החרדית ונחזור למצב של אדם הראשון לפני החטא. גן עדן פלוס פלוס. לא תהיה שנאה, לא יהיו מחלוקות, איש לא ישליט את דעתו באכזריות על דעתו של האחר.
האמת, אולי היינו קצת תמימים, אבל האמנו. חשבנו שהשיח האלים, השונא, שהופנה כלפי כל מי שלא היה במיינסטרים החרדי, הוא בעיה של יחידים שהצליחו להתקמבן לעמדות השליטה. רק נקבל את ההזדמנות להוליך אותם הביתה – ונהיה אור לגויים.
אבל במקום זה קיבלנו את אותה גברת במהדורה משופרת בהרבה.
השיח האכזרי, החרמות והגידופים, ובעיקר השנאה שלא יודעת גבולות ממשיכה לשלוט במוקדי הכח. אז נכון, עכשיו זה לא מופנה נגדי ונגד כשכמותי אלא נגד ציבורים אחרים. את נפשי הצלתי. אבל, באמת, לזה חיכינו? כל המאבק היה אינטרסנטי? לא הבטחתם לנו שינוי? לא אמרתם שתתנהגו אחרת? שתדברו אחרת? האם רצינו את הנשק בשביל להשתמש בו בדיוק כמו האנשים שסיפרתם לנו שהם הביאו את תרבות הרוע לחברה החרדית? זה הכל? היינו סטטיסטים במאבק שליטה בין שתי כנופיות?
אמת, עיתון 'יתד נאמן' שבעבר הוביל את הקו הארסי נגד כל מי שלא חשב כמותו, עבר שינוי דרמטי. אבל כל מי שמסתובב היום ברחוב החרדי עד לשיח אלים של שנאה שלא יודעת מעצורים.
את השורות האלה אני כותב בעקבות סרטון – אחד מני מאות – שמסתובב בימים האחרונים של בחורי ישיבות שטופי שנאה שמאחלים לאחיהם איחולים שלא היינו מאחלים לגרועים שבאויבינו.
קשה לזעזע אותי. באמת. ראיתי 2-3 דברים בחיים. אבל את כמות הרוע והשנאה שנחשפתי אליהם בימים האחרונים, לא ראיתי מעולם. אנשים שמאחלים להרג אחיהם, סרטונים בהם רואים המון מוסת של בחורי ישיבות שצועק לשוטרים: "כנסו בהם, בלי רחמים". על מי? על אחים שלהם. מהישיבה ליד. איך זה קרה לנו? האמינו לי, המחלוקת המיותרת הזו תיפתר בסוף. תרבות השנאה תישאר בעצמות של הדור הצעיר לעד.
אז מה? אתה תומך במפגינים?, אתה שואל. ממש לא. להם יש רבנים והורים שצריכים להתמודד עם העיוות המחשבתי והשפל המוסרי שהילדים האלה גדלים בהם.
אבל אנחנו? אנחנו שהבטחנו שנהיה אחרת, שנדבר אחרת, שנתנהג אחרת. מה יהיה עלינו? מה יהיה עם הילדים שלנו?
ועוד מילה אחת לחבורת הצדקנים שמגדפת את 'מחללי ה'' מהכבישים. למען ה', תהיו אמיצים והגונים.
הבחור שהולך להפגין לא אכזרי ולא מרושע. הוא עושה מה שהרבנים שלו אומרים לו שהקב"ה רוצה. הוא בעיניו נלחם על חייו. אתם חושבים שזה טעות? לכו לרבנים שלו. תתקפו אותם.
כולנו עושים דברים שלאחרים נראים כאכזריות בגלל דברים שאנחנו מאמינים בהם. אנחנו לוקחים ילד בן שמונה ימים ופוצעים אותו. למה? כי אנחנו מאמינים שזה מה שהקב"ה רוצה. אנחנו נותנים לילד בן 13 לצום יממה שלמה, רק כי אנחנו מאמינים שזה מה שהקב"ה ציווה עלינו. אנחנו נהרוג תינוק בלונדיני חמוד שלא עשה דבר, אם יתברר לנו שהוא מזרע עמלק. למה? כי זה מה שהקב"ה ציווה.
היהדות היא לא תוכנית כבקשתך, אלא מסגרת חיים קשוחה שיש בה גם דברים שמחייבים אותנו לעשות דברים שמצטיירים בעיני אנשים אחרים כאכזריות.
כל אחד מאיתנו היה עושה כמעט אותו דבר אם הרב שלו היה מצווה עליו לעשות את זה.
אז נכון, יש קבוצה של אנשים שאנחנו לא מבינים אותם. אבל זה לא
שיך כתב:אחד הנאשמים, עמרם מרגלית, מואשם שהשתתף בהתפרעות בירושלים בשבוע שעבר, במהלכה השליך אבן לעבר שוטר.........
הוא הרים אבן מרצפת בגודל של כ-15 ס"מ וזרקה לעבר השוטר פנחס. האבן פגעה בשוטר פנחס ולאחר מכן נפלה על סוסו".
הנאשמים שוחררו בתנאים מגבילים,
משולש כתב:סיפור:
אני נוסע בשעות הצהרים מבני ברק לכיון ירושלים.....................................
משולש כתב:אבל בשבילי זה עבודה קשה. אולי תעזור לי. (אולי תביא לי רכב ורשיון לאיזה שבוע שבועיים כדי שאוכל להבין...)
משולש כתב:לפעמים אין ברירה והמטרה מקדשת את האמצעיים! לפי ה'אמת והאמונה' שלי צריך לעשות כדי לשנות את ה'חילול השם' שלך, שתבין מה כבוד הבריות ומהו ערך של זמן!
יאיר כתב:אם לא הבנת, הוא ציטט את הסיפור ממישהו אחר.
אנכי הקטן כתב:הוא צריך להנמיך את הרדיו כדי לשמוע מה הבחור רוצה - כנראה דעת רבותיו שהרדיו בסדר גמור,
אבל לשמוע בקול רבותיהם שהורה להפגין נגד גזירה שכולנו סובלים או עתידים לסבול, זה כבר חילול ה' והשתוללות ריקנית וכו' וכו' ה"י...
אנשים מדברים כאן יותר גרוע מהחילונים שמסקרים את ההפגנות הללו! פשוט מסריח כאן!
לוי כתב:גם הם צוחקים מיהודי בעת צרה...
משה פיניירו כתב:חתמו ׳להתרחק׳?!
שלא לקרות לעיתון שאינו תואם ההשפקה האמיתית. זה הכל. אבל ההנאה שיש לכם מקיום מצות ׳התרחקות ממחלוקת׳, ההנאה שנראה בכתביכם בדברי שנאה נגד אלו השונאים, התענוג שאתם מביעים בהבעת כאבכם שם אותכם באותו מצב ובאותו ׳מחלוקת מאכערס׳. הבעיא היא לא עיתון בשם ׳הפלס׳ אלא כתבים מאלו שנהנים ממחלוקת, ואין שום הבדל בין משולש בפורום לדעת לישעיה ויין בעיתון הפלס.
פך שמן כתב:משה פיניירו כתב:חתמו ׳להתרחק׳?!
שלא לקרות לעיתון שאינו תואם ההשפקה האמיתית. זה הכל. אבל ההנאה שיש לכם מקיום מצות ׳התרחקות ממחלוקת׳, ההנאה שנראה בכתביכם בדברי שנאה נגד אלו השונאים, התענוג שאתם מביעים בהבעת כאבכם שם אותכם באותו מצב ובאותו ׳מחלוקת מאכערס׳. הבעיא היא לא עיתון בשם ׳הפלס׳ אלא כתבים מאלו שנהנים ממחלוקת, ואין שום הבדל בין משולש בפורום לדעת לישעיה ויין בעיתון הפלס.
סליחה שאני פוגע כך אך הרבה זמן שלא פגשתי בהאבל כמוך!!!
דברי שטות והבל מטובלים [לא שגיאת כתיב] בחוסר הבנה בסיסי,
נראה כאילו נחתת היום מהמאדים
ושוב סליחה
משה פיניירו כתב:עם כל הביטויים והאימרות שלכם, טרם הבאתם שום מקור עניני מגדולי ישראל שיש ל'הסביר' את רעת הצד שכנגד. לא שמענו ע"ז, ומי שיכול ל'מחות' מתוך תחושת הנאה, צריך בדיקה אחריו.
משה פיניירו כתב:חתמו ׳להתרחק׳?!
שלא לקרות לעיתון שאינו תואם ההשפקה האמיתית. זה הכל. אבל ההנאה שיש לכם מקיום מצות ׳התרחקות ממחלוקת׳, ההנאה שנראה בכתביכם בדברי שנאה נגד אלו השונאים, התענוג שאתם מביעים בהבעת כאבכם שם אותכם באותו מצב ובאותו ׳מחלוקת מאכערס׳. הבעיא היא לא עיתון בשם ׳הפלס׳ אלא כתבים מאלו שנהנים ממחלוקת, ואין שום הבדל בין משולש בפורום לדעת לישעיה ויין בעיתון הפלס.
פך שמן כתב:משה פיניירו כתב:עם כל הביטויים והאימרות שלכם, טרם הבאתם שום מקור עניני מגדולי ישראל שיש ל'הסביר' את רעת הצד שכנגד. לא שמענו ע"ז, ומי שיכול ל'מחות' מתוך תחושת הנאה, צריך בדיקה אחריו.
להסביר למי? מה אתה בדיוק רוצה?
צריך להסביר היום למשהו ?
מספיק לראות וידאו קצר של 2 דקות מההתפרעות בכבישים, זה ההסברה הכי טובה
נשאר רק להודות ולהלל לקב"ה שמסר עולמו לשומרים, והבדילנו מאותם חיות [או בהמות, כלשון הגר"ח] טרף שכמותם
משולש כתב:ראיון סוער: הרב בניזרי הביך את איש הפלג
הרב שלמה בניזרי החליט להקדיש את תוכניתו 'חד וחלק' ברדיו 'קול ברמה' לסוגיית ההפגנות והגיוס, האזינו לשעתיים מרתקות של פולמוס סוער בין איש הפלג להרב בניזרי
ישראל שקולניק - קוקר
חה"כ והשר לשעבר הרב שלמה בניזרי, החליט להקדיש את תוכניתו 'חד וחלק' ברדיו 'קול ברמה' בכדי להבין אחת ולתמיד את הנסיבות שבהם יוצאים אנשי הפלג אחת לחודש למחות כנגד הגיוס.
בתוכניתו הוא העלה את אברהם בוימל (שם בדוי, כפי שנחשף שמו הוא מנחם פורגס מביתר), איש הפלג שניסה להסביר ולענות על סערת ההפגנות.
בתכנית העלה הרב בניזרי בפני בוימל שורה של שאלות נוקבות על מספר ההפגנות המוגזם שמשבשים את סדר היום של הציבור החרדי, ומסבים נזק רב לציבור שנתקע בפקקים ונמצא בעין הסערה בשל מחלוקת פנימית בתוך הציבור החרדי סביב נושא הגיוס.
בוימל ניסה לענות עם התשובות הרגילות, אך לנוכח שאלותיו הנוקבות של הרב בניזרי הוא הסתבך פעם אחר פעם.
יצויין, כי הרב בניזרי הביא נתונים מהצבא שלפיהם יש קצת יותר מ300 בחורים שאינם מתייצבים בסך הכל.
לסיום הראיון הארוך, הרב בניזרי סיכם את השידור המיוחד בגילוי לב: "תדע כל אם חרדי שבנה בן הישיבה יתייצב בצבא – כי לא תיפול שערה אחת משערות ראשו, וכי איש לא יעז לגייסו".
מצו"ב הראיון המלא: https://drive.google.com/open?id=0B8K7q ... kU5R2ZRQlE
(בשלב זה לא ניתן להוריד משם כי זה עבר את המכסה, חכו יום יומיים וזה יסתדר.)
משולש כתב:פך שמן כתב:משה פיניירו כתב:עם כל הביטויים והאימרות שלכם, טרם הבאתם שום מקור עניני מגדולי ישראל שיש ל'הסביר' את רעת הצד שכנגד. לא שמענו ע"ז, ומי שיכול ל'מחות' מתוך תחושת הנאה, צריך בדיקה אחריו.
להסביר למי? מה אתה בדיוק רוצה?
צריך להסביר היום למשהו ?
מספיק לראות וידאו קצר של 2 דקות מההתפרעות בכבישים, זה ההסברה הכי טובה
נשאר רק להודות ולהלל לקב"ה שמסר עולמו לשומרים, והבדילנו מאותם חיות [או בהמות, כלשון הגר"ח] טרף שכמותם
התגובות של ר' משה פיניירו - את מי הן משרתות ובמי הן פוגעות?
משה פיניירו כתב:מענין. אולי תציין לו מראה מקום אחד שאמר איזה גדול שיש ל׳הלחם׳, לא שאמר שלא להצטרף אלא שאמר שיש להלחם? אני טרם ראיתי.
פך שמן כתב:תגיד לי, אתה מוכן להפסיק לזלזל באינטלגנציה של חברי הפורום,
שיך כתב:הסקר נערך בקרב 410 בתי אב,
מבין כל המשיבים ששמעו על תופעת השיימינג לחיילים - 89% מגנים אותה.
מן הממצאים עולה, שגם אם רוב גדול מהמגזר החרדי אינו מוכן שבניו ישרתו בצבא, רוב המגזר מתנגד לביוש חיילים חרדים המתגייסים לצבא.
לוי כתב:שיך כתב:הסקר נערך בקרב 410 בתי אב,
מבין כל המשיבים ששמעו על תופעת השיימינג לחיילים - 89% מגנים אותה.
מן הממצאים עולה, שגם אם רוב גדול מהמגזר החרדי אינו מוכן שבניו ישרתו בצבא, רוב המגזר מתנגד לביוש חיילים חרדים המתגייסים לצבא.
לפי החשבון זה יוצא שהרוב המה בס"ה 365 איש...
משה פיניירו כתב:יופי, התחלת עם אדמו"ר מפלגתי מתחרה.
ביטויים הם לא מלחמות. מה שהם חושבים זה לא הענין. מתי הם ציוו לפרסם גינויים על הצד שכנגד? אתה מבלבל את הענין למצוא גדול ליתלות עליו ולתלות את מדותיך המגונות.
עוד פעם, מי ציווה להלחם? מי ציווה לפרסם? מי הורה לך לחטט אחרי חטאיהם?
משה פיניירו כתב:אני לא מנוי להפלס כמוכם, ע"כ איני יודע מה כתוב שם. אני רואה מה כתוב פה ואני רוצה להתנער משני הצדדים. כבר התנערתי מאחד מהם ואיני רואה שאין הבדל בין שניכם.
מדות מושחתות אינם נחלץ הכלל של צד אחד
משה פיניירו כתב:מעודי לא קריתי את הפלס, ואף פעם לא ראיתי את העיתון במו עיני. מבחינתי אולי לא קיימת כלל עיתון כזה ואינו אלא היכי תימצי לרועי הלב להתקיף את אחרים.
החיוב שלכם להתוות תווית מרשימה צרה של תוויות שברשותכם אומרת לי מה בלבכם.
משה פיניירו כתב:אם אתם לא מבינים ומייקרים את החשיבות של ביקורת פנימית, ביקורת ע"מ לתקן, במקום ביקורת ע"מ להרגיש טוב, אין סיכוי לעולם. אנשי הפלג הם בחוץ כבר. הם כבר לא מעורבים בין בני תורה רגילים, ואין להתחשב בהם ובדעותיהם. כבר אין להם השפעה עלינו. כאשר השופר היתה בידם, היה מה להסביר, אבל עכשיו שהרב שמעון הציל אותנו מהם, אין לביקורת עליהם שום תועלת מעבר להרגשת ריבונות ועליונות.
אבל לאלו שמתיימרים להיות המבוגרים בחדר, העדינים והרציניים, שמבינים שאין בונים מתוך הרס שנאה והפגנות, היו יכולים להתאפק ולהביט אל תוך תוכם, במקום לחיות חיי שנאה והתקפה
משה פיניירו כתב:אם אתם לא מבינים ומייקרים את החשיבות של ביקורת פנימית, ביקורת ע"מ לתקן, במקום ביקורת ע"מ להרגיש טוב, אין סיכוי לעולם. אנשי הפלג הם בחוץ כבר. הם כבר לא מעורבים בין בני תורה רגילים, ואין להתחשב בהם ובדעותיהם. כבר אין להם השפעה עלינו. כאשר השופר היתה בידם, היה מה להסביר, אבל עכשיו שהרב שמעון הציל אותנו מהם, אין לביקורת עליהם שום תועלת מעבר להרגשת ריבונות ועליונות.
אבל לאלו שמתיימרים להיות המבוגרים בחדר, העדינים והרציניים, שמבינים שאין בונים מתוך הרס שנאה והפגנות, היו יכולים להתאפק ולהביט אל תוך תוכם, במקום לחיות חיי שנאה והתקפה
משולש כתב:גדולי ישראל לא אמרו להלחם בהם אלא הם בעצמם נלחמים בהם בכל תוקף.
אביא רשימה חלקית מאוד:
- האדמו"ר מסאטמר: "כל המחלוקת שלהם זה "מי יהיה בראש".
- הגר"ח קניבסקי: "המפלגה החדשה היא של עסקנים צעירים ואין לה שייכות לגדולי הדור... כל פעם הם מוצאים גדולי תורה אחרים להתלות בהם... המתחבר להם נותן יד לפושעים".
- הגראי"ל: "הפלס מלא בביזוי ת"ח ובמחלוקת ומפיץ שנאה בין יראי ה' ומקררים את ציבור יראי ה' מלהתחזק בתורה ויראת שמים, ומסיתים נערים לעשות מעשים שאין דרך התורה נוחה מהם ואף מביא לידי חילול שם שמים רח"ל, ועוד הרבה דברים רעים יש בזה".
- הגרמ"ב זילברברג: "אנשים משועממים שחוסמים כבישים - הם סיטרא אחרא".
- הגר''י אדלשטיין: "הם שור המועד".
- הר''י מנדלסון: "נהנים מהצרות של כלל ישראל".
יש עוד הרבה מאוד וזה קצה קצהו.
משולש כתב:משה פיניירו כתב:אם אתם לא מבינים ומייקרים את החשיבות של ביקורת פנימית, ביקורת ע"מ לתקן, במקום ביקורת ע"מ להרגיש טוב, אין סיכוי לעולם. אנשי הפלג הם בחוץ כבר. הם כבר לא מעורבים בין בני תורה רגילים, ואין להתחשב בהם ובדעותיהם. כבר אין להם השפעה עלינו. כאשר השופר היתה בידם, היה מה להסביר, אבל עכשיו שהרב שמעון הציל אותנו מהם, אין לביקורת עליהם שום תועלת מעבר להרגשת ריבונות ועליונות.
אבל לאלו שמתיימרים להיות המבוגרים בחדר, העדינים והרציניים, שמבינים שאין בונים מתוך הרס שנאה והפגנות, היו יכולים להתאפק ולהביט אל תוך תוכם, במקום לחיות חיי שנאה והתקפה
הביקורת שלך אינה על מנת לתקן, אלא ע"מ לטהר את הפלג ולומר ששני הצדדים היינו הך שניהם מונעים משנאה ומחלוקת. אם אתה רוצה עזרה בסיסית בניסוח ביקורת בונה אני יכול לעזור לך.
לצערנו לא כל הציבור הבין עד הסוף את הסכנה שבהם ולכן צריכים להמשיך ולהתריע ולהזהיר מפניהם. וזה מה שאני עושה כרגע. ברגע שיתברר לי שהציבור כולו כבר משוכנע שמדובר בשקרנים וסלפנים שההשקפה שלהם מנווטת ע"י הדיל הכי משתלם לאותו רגע, ואף אחד לא יטעה בהם וימשך אחריהם, אני מיד עוזב את כל העניין הזה בלי נדר. נראה לך שמשעמם לי?
משה פיניירו כתב:אני לא רואה שום סבה לעמוד לצד הפלג הירושלמי, הם לא מביאים שום תכלית לעולם בהפגנותיהם ובמעשיהם, אבל הגישה המוזרה הזאת באמת מענין, מנקודת מבט אנטרופולוגי. אתה חושב שברגע שאני מראה ששתיכם אותו הבל הבלים, כבר טהרתי את הפלג הירושלמי? איך זה עובד? האם הצדדים הם או זה או זה? אתה לא יכול לתאר לעצמך שלא צריכים להכנס לבוץ כזה? אלו שצועדים בדרכי גדו"י, שאמרו להצביע ג', ולא אמרו להלחם נגד אף אחד הם אינם צד אצלכם? אין כ"א מחלוקת ושנאה, והענין היא איזה צד שנאה לקחת?
תנסה לשבוע, חיים ללא שנאה וללא מחלוקת. תראה שיש בזה רוגע שלא תיארת עליה מקודם.
אולי תשתעמם מזה, אני לא מכיר את החיים הפרטיים שלך, אבל חיים רגועים יהיו לך מזה.
משה פיניירו כתב:א. אתה חוזר על קיאך, משולש. הצד שלך והצד שלהם הם אותו הבל (לא אמרתי זבל, זה חידושך על עצמך). אבל עוד צד יש בעולם, צד שאתה לא רואה בגלל היותך טבול כל כולך במחלוקת ושנאה. צד של בני אדם שלא רבים ולא שונאים ולא מטיפים לשנאת אחים. אנחנו בדרכינו נילך בנחישות והכנעה לגדולי ישראל, ובעלי המחלוקת משני הצדדים לא יגררו אותנו להפח (הנה אמרתי את זה) שלכם
משה פיניירו כתב:א. אתה חוזר על קיאך, משולש. הצד שלך והצד שלהם הם אותו הבל (לא אמרתי זבל, זה חידושך על עצמך). אבל עוד צד יש בעולם, צד שאתה לא רואה בגלל היותך טבול כל כולך במחלוקת ושנאה. צד של בני אדם שלא רבים ולא שונאים ולא מטיפים לשנאת אחים. אנחנו בדרכינו נילך בנחישות והכנעה לגדולי ישראל, ובעלי המחלוקת משני הצדדים לא יגררו אותנו להפח (הנה אמרתי את זה) שלכם
משה פיניירו כתב:וואו! הקאזאק הנגזל!
עלה זית כתב:גאליציינער, אני לא רואה שיש בתוך המחנה הליטאי נהירה לכיוונם. מקסימום חבר'ה שתמיד נטו בהסתר לצידם מעיזים היום לצאת מהמחבוא.
ובקשר אליך, לא ברור מה הכוונה 'לעמוד לצידם מרחמנות'. אתה חשב כמותם?! אתה רואה את 'גזירת הגיוס' חיה ובועטת, כמוהם?! אתה חושב שאסור להתייצב?! אתה חושב שצריך לצאת לחסום כבישים ושרוף פחים?!
והרחמנות מה טיבה? כבר שנתיים-שלוש לא כתבו ביתד מילה נגדם, נותנים להם יחס כשווה בין שווים בקהילות, הם עצמם הודו בזה בפשקוויל האחרון שלהם ('שו"ת בענייני גיוס'), אין שום פעולה של רדיפה, על מה לרחם?!
משולש כתב:משה פיניירו כתב:אני לא רואה שום סבה לעמוד לצד הפלג הירושלמי, הם לא מביאים שום תכלית לעולם בהפגנותיהם ובמעשיהם, אבל הגישה המוזרה הזאת באמת מענין, מנקודת מבט אנטרופולוגי. אתה חושב שברגע שאני מראה ששתיכם אותו הבל הבלים, כבר טהרתי את הפלג הירושלמי? איך זה עובד? האם הצדדים הם או זה או זה? אתה לא יכול לתאר לעצמך שלא צריכים להכנס לבוץ כזה? אלו שצועדים בדרכי גדו"י, שאמרו להצביע ג', ולא אמרו להלחם נגד אף אחד הם אינם צד אצלכם? אין כ"א מחלוקת ושנאה, והענין היא איזה צד שנאה לקחת?
תנסה לשבוע, חיים ללא שנאה וללא מחלוקת. תראה שיש בזה רוגע שלא תיארת עליה מקודם.
אולי תשתעמם מזה, אני לא מכיר את החיים הפרטיים שלך, אבל חיים רגועים יהיו לך מזה.
א. אם אומרים שהכל זבל אז זה אומר שלא משנה באיזה צד תהיה תישאר זבל.
ב. כל עוד שיש חשש שאנשים ישתכנעו מהם ויתחברו אליהם בניגוד להוראת גדולי ישראל, בוודאי יש עניין להסביר טעותם ורשעותם. בכדי לחזק הוראת גדולי ישראל.
ג. גליציאנר, אם אתה רואה אדם שיש לו תעודת חוגר מצה"ל שצועק "יהרג ואל יתייצב" והצביעות הזו משכנעת אותך לצדקת דרכו, אז אתה בבעיה קשה.
פך שמן כתב:משולש כתב:משה פיניירו כתב:אני לא רואה שום סבה לעמוד לצד הפלג הירושלמי, הם לא מביאים שום תכלית לעולם בהפגנותיהם ובמעשיהם, אבל הגישה המוזרה הזאת באמת מענין, מנקודת מבט אנטרופולוגי. אתה חושב שברגע שאני מראה ששתיכם אותו הבל הבלים, כבר טהרתי את הפלג הירושלמי? איך זה עובד? האם הצדדים הם או זה או זה? אתה לא יכול לתאר לעצמך שלא צריכים להכנס לבוץ כזה? אלו שצועדים בדרכי גדו"י, שאמרו להצביע ג', ולא אמרו להלחם נגד אף אחד הם אינם צד אצלכם? אין כ"א מחלוקת ושנאה, והענין היא איזה צד שנאה לקחת?
תנסה לשבוע, חיים ללא שנאה וללא מחלוקת. תראה שיש בזה רוגע שלא תיארת עליה מקודם.
אולי תשתעמם מזה, אני לא מכיר את החיים הפרטיים שלך, אבל חיים רגועים יהיו לך מזה.
א. אם אומרים שהכל זבל אז זה אומר שלא משנה באיזה צד תהיה תישאר זבל.
ב. כל עוד שיש חשש שאנשים ישתכנעו מהם ויתחברו אליהם בניגוד להוראת גדולי ישראל, בוודאי יש עניין להסביר טעותם ורשעותם. בכדי לחזק הוראת גדולי ישראל.
ג. גליציאנר, אם אתה רואה אדם שיש לו תעודת חוגר מצה"ל שצועק "יהרג ואל יתייצב" והצביעות הזו משכנעת אותך לצדקת דרכו, אז אתה בבעיה קשה.
גאליצייענר דרושה הבהרה על דעתך בנידון
גאליציינער כתב:עלה זית כתב:גאליציינער, אני לא רואה שיש בתוך המחנה הליטאי נהירה לכיוונם. מקסימום חבר'ה שתמיד נטו בהסתר לצידם מעיזים היום לצאת מהמחבוא.
ובקשר אליך, לא ברור מה הכוונה 'לעמוד לצידם מרחמנות'. אתה חשב כמותם?! אתה רואה את 'גזירת הגיוס' חיה ובועטת, כמוהם?! אתה חושב שאסור להתייצב?! אתה חושב שצריך לצאת לחסום כבישים ושרוף פחים?!
והרחמנות מה טיבה? כבר שנתיים-שלוש לא כתבו ביתד מילה נגדם, נותנים להם יחס כשווה בין שווים בקהילות, הם עצמם הודו בזה בפשקוויל האחרון שלהם ('שו"ת בענייני גיוס'), אין שום פעולה של רדיפה, על מה לרחם?!
אני כבר הבעתי פה את דעתי, שכל הנושא סביב הגיוס יש להם בזה מטרה אחרת לגמרי, והיא ההכרה שהם ש-ו-נ-י-ם מכל שאר הליטאים, לכולם יש מנהיג ושמו הרב שטיינמן ולהם יש מנהיג ושמו הרב אויערבך, הם מצייתים למה שהוא אומר והם מצייתים למה שהוא אומר, הבעיה מתחילה כשלא מבחינים בזה, אז הם מנסים לבדל את עצמם כל פעם מחדש, והכל בכדי שכולם יגידו וידברו על כך שיש כאן שתי דיעות, אחד מול אחד.
[b]אם יכירו בהם[/b] אז ממילא יתייתר כל מלחמתם בנושא והם יבנו את עצמם בדברים יותר טובים ונכונים.
כנלענ"ד..
אשמח לשמוע מהו דעתך ודעת משולש על דברי, תודה.
שיך כתב:מנהל תלמודי התורה 'תפארת יעקב' של 'הפלג הירושלמי', הרב אליהו טומבק, נעצר בעת ששב מגיוס כספים בחו"ל לטובת המוסדות, החשד: הלבנת הון
לוי כתב:שיך כתב:מנהל תלמודי התורה 'תפארת יעקב' של 'הפלג הירושלמי', הרב אליהו טומבק, נעצר בעת ששב מגיוס כספים בחו"ל לטובת המוסדות, החשד: הלבנת הון
כפול:
viewtopic.php?p=343825#p343825
חויזר כתב:מבלי להיכנס לפרטי המקרה המדובר
שערו בנפשכם לו הגר''ש אויערבך היה מגיע לדבר בישיבת ארחות תורה
מה הייתה תגובתם של התלמידים?
הוא הדין גם כן כאן מרן הגר''ד לנדו שהיה לו ויכוח פוליטי מסויים עם מרן הרב שך לא יכול לבוא ולדבר בישיבה של הרב שך בעצמו
(כמובן שאני לא מצדיק בכהוא זה את המעשה שנעשה אבל אני רק מנסה להסביר את סברתם שלהם הם)
חויזר כתב:מבלי להיכנס לפרטי המקרה המדובר
שערו בנפשכם לו הגר''ש אויערבך היה מגיע לדבר בישיבת ארחות תורה
מה הייתה תגובתם של התלמידים?
הוא הדין גם כן כאן מרן הגר''ד לנדו שהיה לו ויכוח פוליטי מסויים עם מרן הרב שך לא יכול לבוא ולדבר בישיבה של הרב שך בעצמו
(כמובן שאני לא מצדיק בכהוא זה את המעשה שנעשה אבל אני רק מנסה להסביר את סברתם שלהם הם)
משתמשים הגולשים בפורום זה: אני פה, מישהי מירושלים ו־107 אורחים