פורום מחנכים

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

המנהלים: יאיר, אחד, המפצח

פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 05 יוני 2016, 01:50

מטרה: להביא בקצרה בעיות העולות מעת לעת למלמדים/מחנכים בחינוך החרדי ת"ת ובתי ספר חינוך העצמאי ו/או חורב, בכוונה להקשיב לנקודות הבעיתיות עם תלמידים, או עם מנהלים. ולנסות לענות להשיב ליעץ בבחינה של "תשועה ברוב יועץ" מוזמנים להצטרף כל העוסקים בחינוך בנים חרדי.
רבי
 
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 05 יוני 2016, 09:03

ישר כח על פתיחת הפורום נשמח לשמוע על בעיות ופיתרונן.
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 05 יוני 2016, 09:56

תיכנס לכאן : viewforum.php?f=10
תירשם ואז תחיה את הפורום ההוא - כמובן רק אם אתה מעוניין בכך...
מישהו יודע למה הפורום ההוא סגור ? איזה סודות מדברים המחנכים עלינו ?
סתם חבל שזה סגור, יותר אנשים היו נכנסים לשם אילו זה היה פתוח.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 05 יוני 2016, 10:35

גאליציינער כתב:תיכנס לכאן : viewforum.php?f=10
תירשם ואז תחיה את הפורום ההוא - כמובן רק אם אתה מעוניין בכך...
מישהו יודע למה הפורום ההוא סגור ? איזה סודות מדברים המחנכים עלינו ?
סתם חבל שזה סגור, יותר אנשים היו נכנסים לשם אילו זה היה פתוח.


ככה יש יותר שליטה על התכנים.
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 05 יוני 2016, 10:37

מלמד כתב:
גאליציינער כתב:תיכנס לכאן : viewforum.php?f=10
תירשם ואז תחיה את הפורום ההוא - כמובן רק אם אתה מעוניין בכך...
מישהו יודע למה הפורום ההוא סגור ? איזה סודות מדברים המחנכים עלינו ?
סתם חבל שזה סגור, יותר אנשים היו נכנסים לשם אילו זה היה פתוח.


ככה יש יותר שליטה על התכנים.

למה פה למשל אין צורך בשליטה לתכנים ?
מה כבר יכול להיות בפורום הנ"ל ?
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 05 יוני 2016, 14:18

איך נרשמים ? כי כעת לא נתנו לי להכנס
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 05 יוני 2016, 14:28

המחנך כתב:איך נרשמים ? כי כעת לא נתנו לי להכנס

תבקש ל'מלמד' הוא מנהל הפורום שמה, מוזר באמת, כי גם אני לא ראיתי שם אפשרות להצטרפות.
מלמד, איך מצטרפים לפורום הנ"ל ?

המחנך, אם לא יתנו לך להיכנס לשם, תפתח פה אשכול פורה בנושא מבלי להזדקק לחסדי הפורום הנ"ל, לאחרונה הפורום פה שקט מאוד, כך שלא יזיק אם תחיה פה מעט את הפורום...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 05 יוני 2016, 14:44

זו אכן כוונתי מראש, נקווה שכך יהי' בעזהי"ת.
שיתוף פעולה והתעניינות יביא לפורום פורה ומועיל.
תודה רבה על העיצה
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 05 יוני 2016, 14:45

כבוד ה"מלמד" אשמח לשיתוף פעולה.
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 05 יוני 2016, 19:06

אני סבור כי הדרך לפתור בעיות יכול להיות מוצלח כאן , ולו בגלל האנונימיות.
מקרה שהיה: במבחן שבועי בגמרא ע''י בוחן תלמיד נשאל שאלה בסיסית בחומר , ואת התשובה אמור היה לדעת ישר והפוך, כמו למשל האם שומר חינם חייב או פטור בגנבה ואבדה. התלמיד לא ענה למרות שהנושא כאמור לובן ושונן היטב אין ספור פעמים בכל דרך: בע"פ , בכתב על הלוח , וכמובן בתוך טקסט הגמרא. המלמד המאוכזב, פנה לכלל התלמידים ואמר להם אני ממש מתבייש לשבת כאן. תלמיד חצוף העיז ואמר בהקול ליושב לידו: "אתה יכול ללכת" "אנחנו לא צריכים אותך כאן" איך הייתם מציעים להגיב ?
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 05 יוני 2016, 22:18

זימון הורים. אך לענ"ד הבעיה מתחילה במשפט שהמורה אמר (ואני לומד כעת הוראה ומלמד גם פרטני).

התלמיד שלא ידע את החומר לא היה אמור לספוג משפט כזה מול כל הכיתה ויכול לעשות נזק בלתי הפיך לתלמיד (עד כמה שזה נשמע מוגזם למי שלא למד את הנושא).

אפשר לומר כמעט בצורה ודאית, שהתלמיד לא ידע את החומר לא בגלל שלא רצה לדעת או ללמוד אלא מסיבה אחרת שצריך לאבחן מהי בדיוק ולפתור אותה מהשורש.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 14461
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי זרעא דיוסף » 05 יוני 2016, 22:24

אני סוטה מהנושא
אבל אתה לומד ב'אחיה' ???
יש אנשים שהם כמו יין, לא שהם משתבחים עם השנים... אלא שצריך לנעול אותם במרתף!

אם אתה מרגיש שהקב"ה רחוק ממך תזכור לא הוא זה שזז
זרעא דיוסף
 
הודעות: 1317
הצטרף: 01 ספטמבר 2015, 16:12
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 05 יוני 2016, 22:31

יאיר נ"יו , אתה מנתח את התרחיש, באופן מקצועי.
אולם מדובר בתלמיד שהיה צריך לקבל את מנתו כיון שהוא מאלו שאמורים לדעת את החומר כראוי, אלא שהוא הרשה לעצמו להתרפות בלימוד השבועי, וע''כ קיבל את ההערה שבעצם היתה מכוונת לכולם ולאו דוקא איליו , לא מודגש מספיק בסיפור המקרה , שהעונה החצוף היה תלמיד א-ח-ר, ולא זה שלא ידע לענות.
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 05 יוני 2016, 22:32

זרעא דיוסף כתב:אני סוטה מהנושא
אבל אתה לומד ב'אחיה' ???


לא , אינני לומד שם.
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 05 יוני 2016, 22:36

רבי כתב:יאיר נ"יו , אתה מנתח את התרחיש, באופן מקצועי.
אולם מדובר בתלמיד שהיה צריך לקבל את מנתו כיון שהוא מאלו שאמורים לדעת את החומר כראוי, אלא שהוא הרשה לעצמו להתרפות בלימוד השבועי, וע''כ קיבל את ההערה שבעצם היתה מכוונת לכולם ולאו דוקא איליו , לא מודגש מספיק בסיפור המקרה , שהעונה החצוף היה תלמיד א-ח-ר, ולא זה שלא ידע לענות.

דוקא את זה הבנתי. אך אם היה מודגש שהתלמיד היה צריך לדעת ולא ידע, לא הייתי כותב את תגובתי. יישר כח.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 14461
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 05 יוני 2016, 22:39

כמחנך אני חושב שאין לעבור על כך בשתיקה, וצריך לערב את מנהל הת"ת כי זה לא מכובד שיתנהל דו שיח או רב שיח ועלול להתקבל רושם כאילו הרב דורש לכבודו, בו בזמן שהכוונה היא חינוך לדרך ארץ , נטו !!! וכאשר העניין יועבר לתלמיד ע''י המנהל זה יעשה את הרושם הראוי.
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 05 יוני 2016, 22:43

יש צורך להעמיד את החצוף על מקומו. לא הבנתי בסיפור האם החוצפן היה הילד שלא ידע במבחן וספג את ההערה "הכללית" או ילד אחר.

אם זה אותו ילד - זה סימן כפול "שמשהו עבר עליו".
ואם זה אחר זה חמור. ובשיחה של המלמד בארבע עיניים איתו יותר קל להעמידו על מקומו, מאשר בקריאה להוריו.
להוכיחו ברבים לא כדאי, כי נזקו ודאי, ותועלתו ודאי אינה.
יש בעיה עם זה שכולם שמעו את החוצפה, וכמובן גורם להם עזות מצח.

אולי לספר לילדים [שלא בנוכחות אותו ילד] שאותו אחד שהתחצף - כבר נענש בחומרה רבה, וחזר בתשובה...
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 05 יוני 2016, 22:52

מלפפונאי. כתב:יש צורך להעמיד את החצוף על מקומו. לא הבנתי בסיפור האם החוצפן היה הילד שלא ידע במבחן וספג את ההערה "הכללית" או ילד אחר.

אם זה אותו ילד - זה סימן כפול "שמשהו עבר עליו".
ואם זה אחר זה חמור. ובשיחה של המלמד בארבע עיניים איתו יותר קל להעמידו על מקומו, מאשר בקריאה להוריו.
להוכיחו ברבים לא כדאי, כי נזקו ודאי, ותועלתו ודאי אינה.
יש בעיה עם זה שכולם שמעו את החוצפה, וכמובן גורם להם עזות מצח.

אולי לספר לילדים [שלא בנוכחות אותו ילד] שאותו אחד שהתחצף - כבר נענש בחומרה רבה, וחזר בתשובה...

כתבת יפה
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי זרעא דיוסף » 05 יוני 2016, 22:54

לפעמים שיחה בארבע עינים יוצרת בדיוק ההיפך ...
אני הייתי חוצפן לא קטן ואחרי שיחה בארבע עינים הייתי יוצא עצבני ומתוסכל פי כמה שלא נכנסתי במחנך
ואילו כשקראו להורים שלי הייתי ילד טוב ירושלים ללפחות חודש
אבל תכל'ס כל ילד לגופו ואת זה המחנך אמור לדעת מה יוצר יותר הרתעה בכיתה ואצל הילד
עוד משהו, והיה והרב'ה אמר בכיתה שקראו להורים שלי הייתי שוכח שאני אמור להיות ילד טוב והייתי מחפש כל הזדמנות להציק לו...
(את חטאי אני מזכיר היום - אם אחד מהמחנכים שלי קורא את זה סליחה ומחילה )
יש אנשים שהם כמו יין, לא שהם משתבחים עם השנים... אלא שצריך לנעול אותם במרתף!

אם אתה מרגיש שהקב"ה רחוק ממך תזכור לא הוא זה שזז
זרעא דיוסף
 
הודעות: 1317
הצטרף: 01 ספטמבר 2015, 16:12
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 05 יוני 2016, 22:57

מלפפונאי. כתב:יש צורך להעמיד את החצוף על מקומו. לא הבנתי בסיפור האם החוצפן היה הילד שלא ידע במבחן וספג את ההערה "הכללית" או ילד אחר.

אם זה אותו ילד - זה סימן כפול "שמשהו עבר עליו".
ואם זה אחר זה חמור. ובשיחה של המלמד בארבע עיניים איתו יותר קל להעמידו על מקומו, מאשר בקריאה להוריו.
להוכיחו ברבים לא כדאי, כי נזקו ודאי, ותועלתו ודאי אינה.
יש בעיה עם זה שכולם שמעו את החוצפה, וכמובן גורם להם עזות מצח.

אולי לספר לילדים [שלא בנוכחות אותו ילד] שאותו אחד שהתחצף - כבר נענש בחומרה רבה, וחזר בתשובה...


החצוף הוא ילד אחר, אכן לא ננזף ברבים, אולם עדיין ביוזמת הוריו, הושאר בבית כדי שיקח אחריות, כי אמר אתה יכול ללכת, ולא צריך אותך כאן, ההורים עשו לו מו שהוא דיבר, כן קיימו בו עצמו, יתכן שזה ישפיע יותר מכל גערה אחרת.
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי דור קודם » 05 יוני 2016, 23:12

לענ"ד בשורש הבעיה הוא המחנך בעצמו הוא, כי מובן מאליו אם ילד יכול לשלוף אימרא מחוצפת כזאת סימן הוא שהדו שיח בין התלמידים למחנך הם כאלה רק עוד לא היו בדרגא גבוהה כזו, חסר לו כנראה משמעת בכיתה (וכמובן זה לא הולך בכח רק במח) יכול להיות שהוא שוטר טוב [כפי שמבינים מתוך הסיפור] אבל זה לא משמעת.
בדרך כלל אפי' שיש משמעת בכיתה, דברים כאלה באם אפשר מעלימים עין כאילו לא שמעו ולא ידעו חוץ אם זה בפומבי אבל לפי הסיפור זה היה לחש בין ילד לחבירו, והמחנך או שהוא שמע או שהוא שאל את הילד מה אמרת
לכלל המחנכים! אל תפגעו אישית מאימרא של ילד [יש הרבה כאלה] וזה מביא צרות צרורות למשל המצב הרוח של התלמידים בכיתה כי הם תופסם מהר מאד איך מורידים את הפיוזים של המורה ---- יש להם אנטנות----
נערך לאחרונה על ידי דור קודם בתאריך 05 יוני 2016, 23:18, נערך פעם אחת בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
דור קודם
 
הודעות: 177
הצטרף: 19 פברואר 2014, 09:25
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 05 יוני 2016, 23:14

אבל זו לא סיבה לעבור בשתיקה ולדרדר עוד יותר את השיח.
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 06 יוני 2016, 00:33

דור קודם כתב:לענ"ד בשורש הבעיה הוא המחנך בעצמו הוא, כי מובן מאליו אם ילד יכול לשלוף אימרא מחוצפת כזאת סימן הוא שהדו שיח בין התלמידים למחנך הם כאלה רק עוד לא היו בדרגא גבוהה כזו, חסר לו כנראה משמעת בכיתה (וכמובן זה לא הולך בכח רק במח) יכול להיות שהוא שוטר טוב [כפי שמבינים מתוך הסיפור] אבל זה לא משמעת.
בדרך כלל אפי' שיש משמעת בכיתה, דברים כאלה באם אפשר מעלימים עין כאילו לא שמעו ולא ידעו חוץ אם זה בפומבי אבל לפי הסיפור זה היה לחש בין ילד לחבירו, והמחנך או שהוא שמע או שהוא שאל את הילד מה אמרת
לכלל המחנכים! אל תפגעו אישית מאימרא של ילד [יש הרבה כאלה] וזה מביא צרות צרורות למשל המצב הרוח של התלמידים בכיתה כי הם תופסם מהר מאד איך מורידים את הפיוזים של המורה ---- יש להם אנטנות----


א. זה שהילד חצוף , לא נחשב בעיה ברב. הילד לא מחונך, גם להורין הוא מתחצף !
ב. גם אם הדברים נאמרו לא בקולי קולות, די בכך שנשמעו בין מס' תלמידים, בכדי שלא נוכל להעלים עין.
ג. לא מדובר בפגיעה אישית, ואתה צודק שאם כן זה מביא צרות. אבל חינוך מחייב תגובה, והולמת.
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 06 יוני 2016, 13:34

המחנך כתב:
דור קודם כתב:לענ"ד בשורש הבעיה הוא המחנך בעצמו הוא, כי מובן מאליו אם ילד יכול לשלוף אימרא מחוצפת כזאת סימן הוא שהדו שיח בין התלמידים למחנך הם כאלה רק עוד לא היו בדרגא גבוהה כזו, חסר לו כנראה משמעת בכיתה (וכמובן זה לא הולך בכח רק במח) יכול להיות שהוא שוטר טוב [כפי שמבינים מתוך הסיפור] אבל זה לא משמעת.
בדרך כלל אפי' שיש משמעת בכיתה, דברים כאלה באם אפשר מעלימים עין כאילו לא שמעו ולא ידעו חוץ אם זה בפומבי אבל לפי הסיפור זה היה לחש בין ילד לחבירו, והמחנך או שהוא שמע או שהוא שאל את הילד מה אמרת
לכלל המחנכים! אל תפגעו אישית מאימרא של ילד [יש הרבה כאלה] וזה מביא צרות צרורות למשל המצב הרוח של התלמידים בכיתה כי הם תופסם מהר מאד איך מורידים את הפיוזים של המורה ---- יש להם אנטנות----


א. זה שהילד חצוף , לא נחשב בעיה ברב. הילד לא מחונך, גם להורין הוא מתחצף !
ב. גם אם הדברים נאמרו לא בקולי קולות, די בכך שנשמעו בין מס' תלמידים, בכדי שלא נוכל להעלים עין.
ג. לא מדובר בפגיעה אישית, ואתה צודק שאם כן זה מביא צרות. אבל חינוך מחייב תגובה, והולמת.

אם זה בסופו של דבר הגיע למלמד, הוא חייב לטפל בזה ואסור שזה יעבור מבלי שהוא יטפל בזה.
ולענ"ד המלמד צריך להתמקד בעיקר בחוצפה של הילד שהודיע שלא צריכים אותו, זה שהילד הראשון לא ידע, זה קורה לכל ילד, ואפילו לילד הכי טוב בכיתה... קורה לפעמים...
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מחנך ותיק » 06 יוני 2016, 13:48

השאלה הטכנית במקומה. אולם ישנן שאלות שנשאלות שמוכיחות שכל התפיסה שגוייה.
מחנך ותיק
 
הודעות: 4
הצטרף: 06 יוני 2016, 13:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 06 יוני 2016, 13:52

מחנך ותיק כתב:השאלה הטכנית במקומה. אולם ישנן שאלות שנשאלות שמוכיחות שכל התפיסה שגוייה.

תסביר...
[מה שם הניק הקודם שלך ? :lol:: :lol:: :lol:: :lol:: :lol:: :lol:: :lol:: :lol::
ח"ו לא התכוונתי לפגוע בך, אלא מקדם אני את פני המחנך הותיק אשר בא לשכון בתוכינו, יהא בואו לברכה בקרב באי הפורום.]
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מחנך ותיק » 06 יוני 2016, 14:38

ובכן, אני חדש בפורום, ברוכים הנמצאים!
כוונתי שכרגע אנו עסוקים במעשה שהוא חמור ורוצים להביא ניידת ליד הגשר המט ליפול? אך השאלה הנשאלת היא - האם ע"י טיפול יסודי ככל שיהיה נפתור את הבעיה...? שמא היחס הכללי השורה בין הרב לתלמידים לוקה בחסר ומביא לכך שהילדים מחפשים את המעידה של הרב בכל הזדמנות, ואם כן לאו עכברא גנב...
פעם, לפני שנים, השתתפתי בועידת החינוך בניר עציון (נדמה לי זה היה הועידה הראשונה אם אינני טועה) ושאלו את הגראי"ל שטיינמן שליט"א - אינני אחראי ללשון המדוייקת - מה עושים אם ילד מתחצף? ענה הרב שטיינמן: המלמד הוא החוצפן, מדוע הוא מביא את הילד למצב הזה... משהו חריף בסיגנון הזה. (אם לאי מי יש את תמליל השיחה - אודה לו אם יביאו לתועלת הציבור), החכמה בפרט בימינו היא להביא את הילדים לאהוב אותנו ועי"ז לאלפם בינה.
ועם זאת יש שאלה מיידית - מה עושים כעת? אבל זה לא "ה"פיתרון אלא רחוק מזה.
מחנך ותיק
 
הודעות: 4
הצטרף: 06 יוני 2016, 13:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מחנך ותיק » 06 יוני 2016, 14:40

במילים "להביא ניידת" התכוונתי להעמיד שם ניידת טיפול נמרץ ע"מ לקלוט את הנפגעים, על משקל המשל החלמאי הידוע
מחנך ותיק
 
הודעות: 4
הצטרף: 06 יוני 2016, 13:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי בדרך המלך » 06 יוני 2016, 18:28

לדעתי הענין תלוי במצב הכללי:
אם המלמד הוא 'שמאטע' שאפשר להפריח בפניו 'פנינים' כאלה, ואלו או דומיהם הם מעשים שבכל יום, המלמד צריך לבדוק את עצמו, ואז כדי למנוע את החוצפות (קטנות בהרבה מזה) הבאות, עליו לנקוט בצעדים מטילי אימה ואולי אף לערב את המנהל / משגיח / מחנך הכיתה. וכמובן מכאן ולהבא להיות עקבי ביותר, ולמנוע כל זלזול קל במעמד הרבי. [ומומלץ למלמד שילך להתייעצות].

באם זה מקרה חד פעמי, מנסיון, עדיף שהטיפול יעשה בדיסקרטיות. הענשה ברבים ע"פ רוב לא תמנע את החוצפה הבאה. כי בדרך כלל החוצפן יודע שחוצפה זה דבר שאינו מתקבל על הדעת ותגרור תגובה הולמת (למרות שזה לא קרה אף פעם בכיתה, או שזה קרה וטופל בחומרה), ואם הילד מעיז להתחצף בעצם יש כאן זעקה, וצריכים להתייחס אליה ככזו.
צורת הטיפול תלויה במלמד ובילד: אם המלמד יכול לשבת ולדבר אתו ולפתוח את סגור לבו, מה טוב ומה נעים. אם הילד יותר קשה ומראה את עצמו 'קנאקער' גדול, אפשר לומר לו בפירוש 'אני מרחם עליך, כי אני יודע שאינך חוצפן בעצם, אלא יש לך חולשה פנימית ולכן אתה חייב להראות עוצמה', כך נותנים מכה חזקה לביטחון העצמי המופרז שלו, ואחר כך בשיחה אחרת לנסות להתקרב אל לבו ולמשוך אותו לצד שלך. זהירות :!: שימוש בדרך זו, צריכה בדיקה מקדימה אם זה לא ישבור את ה'גיבור' שלנו יותר, ויביא אותו לסגירות ומופנמות יותר.

בכל מקרה ההתיעצות עם מחנכים ותיקים בעלי נסיון היא הדרך הטובה (כמובן שתשמע הרבה סוגי ודרכי תגובה, אך יש לבחור בזה הקרוב למוחך וליבך). והכי חשוב, לא להגיב מתוך כעס ואיבוד עשתונות, כי זה מזמין את המקרה הבא.
דרך המלך נלך לא נטה ימין ושמאול
סמל אישי של המשתמש
בדרך המלך
 
הודעות: 33
הצטרף: 21 אוקטובר 2013, 21:11
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 06 יוני 2016, 19:07

מחנך ותיק כתב:ובכן, אני חדש בפורום, ברוכים הנמצאים!
כוונתי שכרגע אנו עסוקים במעשה שהוא חמור ורוצים להביא ניידת ליד הגשר המט ליפול? אך השאלה הנשאלת היא - האם ע"י טיפול יסודי ככל שיהיה נפתור את הבעיה...? שמא היחס הכללי השורה בין הרב לתלמידים לוקה בחסר ומביא לכך שהילדים מחפשים את המעידה של הרב בכל הזדמנות, ואם כן לאו עכברא גנב...
פעם, לפני שנים, השתתפתי בועידת החינוך בניר עציון (נדמה לי זה היה הועידה הראשונה אם אינני טועה) ושאלו את הגראי"ל שטיינמן שליט"א - אינני אחראי ללשון המדוייקת - מה עושים אם ילד מתחצף? ענה הרב שטיינמן: המלמד הוא החוצפן, מדוע הוא מביא את הילד למצב הזה... משהו חריף בסיגנון הזה. (אם לאי מי יש את תמליל השיחה - אודה לו אם יביאו לתועלת הציבור), החכמה בפרט בימינו היא להביא את הילדים לאהוב אותנו ועי"ז לאלפם בינה.
ועם זאת יש שאלה מיידית - מה עושים כעת? אבל זה לא "ה"פיתרון אלא רחוק מזה.

אני לא חושב שאם ילד התחצף פעם למלמד שלו זה אומר שהבעיה האו במלמד, הרי "בעקבותא דמשיחא חוצפא יסגי".... הבעיה מתחילה כפי ש'דרך המלך' אומר, שאם זה קורה כמה וכמה פעמים, אז צריך לטפל בזה מיסודו, אבל על מעשה חד פעמי, קורה פעם שילד מתחצף, העולם לא נהפך בשל זה רק שצריך לטפל בזה ואסור להזניח את זה כיון שאח"כ זה יצא מכלל שליטה.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 06 יוני 2016, 19:31

אכן החכמתי מתגובותיכם המגוונות, הסיום של הפרשה היה כאשר האב הגיע עם בנו ולא העיז לפתוח פיו מרוב בושה, אך לא היה ניתן לדלג על שלב ההתנצלות, לכן הוצע לתלמיד לכתוב [עם עזרה מאביו] ולאחר מכן נכנס לכיתה. ומשתדל להוות דוגמא חיובית. תודה לכולם על התגובות.
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 06 יוני 2016, 19:43

נו, אפשר להביא עוד דוגמאות נושאים וסיפורים.
תודה לכל המשתתפים פה.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי בדרך המלך » 06 יוני 2016, 21:32

רבי כתב:אכן החכמתי מתגובותיכם המגוונות, הסיום של הפרשה היה כאשר האב הגיע עם בנו ולא העיז לפתוח פיו מרוב בושה, אך לא היה ניתן לדלג על שלב ההתנצלות, לכן הוצע לתלמיד לכתוב [עם עזרה מאביו] ולאחר מכן נכנס לכיתה. ומשתדל להוות דוגמא חיובית. תודה לכולם על התגובות.

הרשה לי לשער, כי התלמיד לא אמר את המשפט כפונה אל הרבי בצורה ישירה, אלא כמדבר אל התלמידים, אבל אמר את זה מספיק בקול שהרבי ישמע.
דרך המלך נלך לא נטה ימין ושמאול
סמל אישי של המשתמש
בדרך המלך
 
הודעות: 33
הצטרף: 21 אוקטובר 2013, 21:11
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי דור קודם » 06 יוני 2016, 22:44

שאלה
ילד המגיע כל יום לת"ת באיחור, וההורים לא כ"כ סוברים בלשון המעטה שצריכים להגיע בזמן וכמובן כל יום בק"נ תירוצים
מה הטיפול?
סמל אישי של המשתמש
דור קודם
 
הודעות: 177
הצטרף: 19 פברואר 2014, 09:25
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 06 יוני 2016, 22:53

לדעתי בתיאום עם המנהל, לא מגיע בזמן, לא נכנס לשיעור.
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 14461
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי זרעא דיוסף » 06 יוני 2016, 22:59

מסכן הילד מה הוא אשם בהורים שלו???
זה הם שלא מעירים אותו וכדומה
יש אנשים שהם כמו יין, לא שהם משתבחים עם השנים... אלא שצריך לנעול אותם במרתף!

אם אתה מרגיש שהקב"ה רחוק ממך תזכור לא הוא זה שזז
זרעא דיוסף
 
הודעות: 1317
הצטרף: 01 ספטמבר 2015, 16:12
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 06 יוני 2016, 23:15

דור קודם כתב:שאלה
ילד המגיע כל יום לת"ת באיחור, וההורים לא כ"כ סוברים בלשון המעטה שצריכים להגיע בזמן וכמובן כל יום בק"נ תירוצים
מה הטיפול?

א. כמובן המנהל צריך לקבל עידכון שבועי כמה ימים התלמיד נכח, ומתי הגיע , עם או בלי אישור מההורים,
ב. במידה וזה מוגזם ההורים צריכים להגיע לת"ת ולטקס עיצה עם המחנך,אפשר ללכת מהקל אל הכבד בדרך של סנקציות בשעות הפנאי כמו אם אין זמן לכיתה, אין זמן לשחק למטה ! בדרך כלל אם נגעת לו בנקודה הרגישה , הוא אמור לשנות כיוון.
ג. יש מיקרם יוצאי דופן , כשילד לא מופיע זמן רב לת"ת והכל בתירוצים, שגם ההורים אינם מתפקדים, ניתן לגייס את הקב''ס [קצין ביקור סדיר] מהעיריה מחלקת חינוך והוא אמור לטפל.
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי yehuda » 07 יוני 2016, 01:12

רבי כתב:
דור קודם כתב:ג. יש מיקרם יוצאי דופן , כשילד לא מופיע זמן רב לת"ת והכל בתירוצים, שגם ההורים אינם מתפקדים, ניתן לגייס את הקב''ס [קצין ביקור סדיר] מהעיריה מחלקת חינוך והוא אמור לטפל.


פשוט שזה שאלה של "מוסר" ממש וצריך שאלת רב מומחה.
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!
סמל אישי של המשתמש
yehuda
מנהל
 
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 07 יוני 2016, 01:26

זה נושא לטיפול בין המנהל להורים.
המחנך רק צריך להעמיד את הנושא על שולחן משרד ההנהלה כדבעי, ולחזור להתמסר לשאר הילדים.

המנהל חייב להעביר מסר להורים שילד עם כ"כ הרבה "חורים" לא ימצא את עצמו בלימודיו, והם חותרים לו את פתח הנשירה לרחוב ח"ו.
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי קריא » 07 יוני 2016, 10:40

מלמד יקר, אם השפלת ילד/ ביישת / הבכת/ שיהיה לך ברור שמצד טבעו הילד אמור כעת להגיב בצורה שלילית, וכל ילד נומרטיבי יגיב בהתאם לגבול שעומד לעיניו, וילד אימפולסיב אין לו גבול
זאת אומרת שלפני שאתה משפיל אותו, אתה כבר יכול להזמין את הוריו על החוצפה שהוא אמור לעשות בעוד דקה :!:
סמל אישי של המשתמש
קריא
 
הודעות: 89
הצטרף: 22 מרץ 2016, 11:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מירוני » 07 יוני 2016, 13:55

מה דעתכם
יש בחיידר שלנו ילד שהוא אחראי לחלק לכל הכיתות כל בוקרה נייר טישו והוא מבסוט שיש לו תפקיד בחיידר
יום אחד אחד המלמדים מהכתות הנמוכות ביקש לו שיביא לו פי 2 מהכמות אז הילד הלך לשאול את המזכיר של החיידר והמזכיר אמר אל תביא לו רק מתי שיגמר תביא לו שוב המלמד מהכיתה הנמוכה התעצבן והגיע לכיתה של הילד שמחלק הטישו באמצע הכיתה ולקח לו את המפתחות
המלמד של הילד בירר מה קרה והמלמד של הכיתה הנמוכה סיפר שהילד חוצפן ולא רוצה להביא לו כמה שרוצה המלמד של הילד העניש אותו ולקח ממנו את התפקיד למשך שבוע
לאחר כחודשיים היתה אסיפת הורים והמלמד אמר לאביו של הילד שבנו היה חוצפן ונענש על כך

המלמד המעניש טוען שמלמד לא משנה באיזה כתה צריך להקשיב לו ולא משנה מה אומר המזכיר של החיידר

מה שהילד טוען זה שהוא לא התכוון להיות חוצפן רק הבעל הבית שלו המזכיר ולא עלה בדעתו שהמלמד מהכיתה הנמוכה הוא הצודק
עוד טוען הילד הענשת אותי בסדר אבל למה אתה מספר לאבא שלי זה פגע בילד בצורה קשה מאד יצויין שמדובר בילד טוב שלא מתחצף בכלל ומתנהג בדרך ארץ
מה דעתכם
מה אתם הייתם עושים
מירוני
 
הודעות: 274
הצטרף: 30 אפריל 2013, 16:56
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי עטרת תפארת » 10 יוני 2016, 08:18

לדעתי המלמד המעניש צריך להתנצל בפני הילד. אני במקומו של המעניש הייתי מתייעץ קודם עם המלמד של התלמיד.
אין עוד מלבדו!
סמל אישי של המשתמש
עטרת תפארת
 
הודעות: 863
הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המבין יבין » 10 יוני 2016, 09:22

לדעתי יש בעיה בתקשורת בין המלמדים כל מלמד פוסק לפי מה שעיניו ראות

הוא היה צריך לדבר עם המלמד שהוא יעשה את העבודה - ולא להתבזות ולקחת מילד קטן את המפתחות
המבין יבין
 
הודעות: 32
הצטרף: 10 מאי 2016, 00:17
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 13 יוני 2016, 15:16

כיצד ניתן לנצל את סדר היום בכיתה באופן שהזמן ינוצל ללימודים ומצד שני לא תהיה מעמשה על התלמידים וכמובן על המלמד. נתחיל עם הבוקר כיתות א-ז ? כמובן זמני הגעה שיעורים הפסקות וכו' ?
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 13 יוני 2016, 15:17

כיצד ניתן לנצל את סדר היום בכיתה באופן שהזמן ינוצל ללימודים ומצד שני לא תהיה מעמשה על התלמידים וכמובן על המלמד. נתחיל עם הבוקר כיתות א-ז ? כמובן זמני הגעה שיעורים הפסקות וכו' ?
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 13 יוני 2016, 16:32

לכל זה אין מסגרת קבועה בתתי"ם?
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי בדרך המלך » 13 יוני 2016, 17:04

רבי כתב:כיצד ניתן לנצל את סדר היום בכיתה באופן שהזמן ינוצל ללימודים ומצד שני לא תהיה מעמשה על התלמידים וכמובן על המלמד. נתחיל עם הבוקר כיתות א-ז ? כמובן זמני הגעה שיעורים הפסקות וכו' ?

שיעורים מוכנים כראוי + אופני / אמצעי המחשה. והסוד הגדול בזה --- יצירתיות
דרך המלך נלך לא נטה ימין ושמאול
סמל אישי של המשתמש
בדרך המלך
 
הודעות: 33
הצטרף: 21 אוקטובר 2013, 21:11
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רבי » 13 יוני 2016, 18:25

כנראה לא הבנתם את השאלה !
אם כן שוב. מה המתכונת מבחינת הזמנים לסדר יום. כל הענין של מה ללמד ואיך כמובן עם הכנה ויצירתיות, אבל מבחינת זמן ???
רבי
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 65
הצטרף: 06 פברואר 2016, 23:58
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מחנך ותיק » 13 יוני 2016, 22:28

מורי ורבותי! הנני להעלות נושא חשוב יסודי שמשפיע על תלמידים רבים, ועל הדרך מהווה גורם אולי מרכזי לנשירה וכו'
ובכן הנושא הוא - ילדים חרוצים ואפילו גאונים שאינם מסוגלים לשבת על מקומם כל היום!
חלקם - בגדר ADHD או הפרעת קו"ר או מכל סיבה אחרת שלילד אין זיצפלייש בלע"ז - האם הילד נדון לאורך כל ימי גידולו בתת ו/או בישיב""ק לסבול, לקבל ביקורת, לקחת כדורים ולעתים להתמודד עם תופעות לוואי לא נעימות או שאולי יוכל לבוא פיתרון אחר.
בינתיים במסגרות הרגילות שלנו - אנו מחייבים את הילדים לשבת! לשבת! שעות רבות במשך היום, ולא כולם מסוגלים לכך - זה צועק עד השמים!!!
הבו עצה הלום!
מחנך ותיק
 
הודעות: 4
הצטרף: 06 יוני 2016, 13:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 13 יוני 2016, 22:53

הכרתי ילד מחונן שהיה מבין בפעם הראשונה ומתפוצץ מחוסר מנוחה כאשר המלמד היה חוזר בשביל הילדים הרגילים, ומאז שהתחיל המלמד לבחור אותו להיות זה שהולך להביא חומר מצולם מהמשרד וכדו' [אחרי שכבר קלט את הנלמד ולפני שהתחיל להתנועע בחוסר רוגע] הכל השתנה לטובה.

כמו"כ בשנה גבוהה יותר קיבל "תפקיד" לרשום לעצמו בפנקס את הפירושים/החידושים תוך כדי אמירתם, ואחרי סוף היום להביא לביקורת המלמד, שעבר על זה וכתב הערות מפרגנות בכל יום. זה הועיל יותר מעשר כדורים.
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי רונית » 14 יוני 2016, 01:04

מה תעשה כשמדובר בחצי כיתה כזו ?????????????????
רונית
 
הודעות: 3906
הצטרף: 28 ינואר 2016, 02:05
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 14 יוני 2016, 02:35

לא הגיוני שחצי כיתה בעייתית בדיוק בתסמונת הזו. יש סטטיסטיקה כמה זה סביר.
אם מחנך פוגש כיתה שחציה בעייתית, שישאל את המחנך של שנה שעברה איך אצלו לא היתה בעיה.....
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי דור קודם » 14 יוני 2016, 10:51

רונית כתב:מה תעשה כשמדובר בחצי כיתה כזו ?????????????????


אם יש חצי כתה כזו כנראה שאן מספיק חומר והמלמד צריך להוסיף חומר
סמל אישי של המשתמש
דור קודם
 
הודעות: 177
הצטרף: 19 פברואר 2014, 09:25
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 14 יוני 2016, 12:21

רבי כתב:אכן החכמתי מתגובותיכם המגוונות, הסיום של הפרשה היה כאשר האב הגיע עם בנו ולא העיז לפתוח פיו מרוב בושה, אך לא היה ניתן לדלג על שלב ההתנצלות, לכן הוצע לתלמיד לכתוב [עם עזרה מאביו] ולאחר מכן נכנס לכיתה. ומשתדל להוות דוגמא חיובית. תודה לכולם על התגובות.


ומה עם התנצלות של הרב כלפי הילד שלא ידע? אין שום סיבה בעולם שתתיר הלבנת פנים של יהודי, ולא משנה הגיל שלו או המעמד (תלמיד).
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 14 יוני 2016, 12:27

אכן, אתם מעלים נושאים חשובים, אך בתחילה סברתי שמקומם ב''בית המדרש'' (למורים) ולא ברשות הרבים כמו כאן. לכן בתחילה היה נוהל שכל מי שרוצה להיכנס לפורום שאני מנהל, היה צריך לכתוב לי איפה הוא מלמד, כך יצרתי איזשהו סינון (למרות שמי שרוצה יכול לרמות חלילה, אך מדוע שיעשה זאת?), אך דבר זה יצר סרבול והקשה על הכניסה ונוצר מצב שכמעט לא היו חברים, בפרט שלא כל אחד מוכן להזדהות.
לכן כרגע המצב הוא שכל מי שמבקש כניסה מקבל, כך אני מרוויח:
א. שרק מי שבאמת זה מעניין אותו יכנס, וזה מסנן אחד.
ב. כל מה שכותבים גלוי רק לחברים ולא כל מי שרוצה יכול לקרוא, וזה מסנן שני.
אשמח לתגובותיכם!
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי עטרת תפארת » 14 יוני 2016, 16:12

מה מפריע ש גם מי שלא בדיוק מעוניין בכך יוכל להכנס ולהחכים?
ומה רע שכל מי שרוצה לקרוא את דבר המחנכים הגדולים יתאפשר לו הדבר ללא סינון ? ?????
אין עוד מלבדו!
סמל אישי של המשתמש
עטרת תפארת
 
הודעות: 863
הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מירוני » 14 יוני 2016, 17:15

אילו הייתם מנהלים של חיידר ואחד הילדים שבר משהו רציני באיזה דרך הייתם מבררים מי שבר את זה
מה שאצלינו היה שהמנהל ניסה להוציא מילד בן 8 מידע כי היה בטוח שהוא יודע מי היה שם באיזור
הילד לא ידע אבל המנהל החליט שהוא כן יודע והתחיל לאיים עליו שיש לו מידע מילד בכיתה ח' שראה אותו לשבור את זה
הילד התחיל לבכות מה אתה רוצה ממני אני לא יודע
אז המנהל אמר לו אם יבוא הילד עכשיו מכיתה ח' ויגיד שאתה שברת את זה האם אתה יודע שתעוף מהחיידר ?
הילד ממש בכה ולא ידע מה להגיד ובסוף אמר שהוא מוכן כי לא היה כזה דבר
והמנהל שחרר אותו כלעומת שבא

מה אתם אומרים על הסיפור הזה
מירוני
 
הודעות: 274
הצטרף: 30 אפריל 2013, 16:56
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי עטרת תפארת » 14 יוני 2016, 17:31

לזה צריך הרבה סיעתא דשמיא. וחוש שישי!!! לדעת לראות אם ניכרים דברי אמת....
אין עוד מלבדו!
סמל אישי של המשתמש
עטרת תפארת
 
הודעות: 863
הצטרף: 02 מאי 2016, 21:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי זה הוא » 14 יוני 2016, 17:40

הייתי מכריז כי מי ששבר את זה ישים פתק בתיבה במקום שקט ויבקש סליחה , ולא נעשה עמו דבר.
ואילו לא. רע ומר יהיה גורלו.
אני משוכנע שילד מטבעו לא שובר סתם במזיד.
אלא אם כן יש לו קבוצה מאחוריו שמבקש ממנו לעשות מעשי קונדס, ואז במצב הזה הייתי מעניש את כל הקבוצה.
גם אני לא גולש בכיכר השבת.
כיכר השבת האתר שהרס את העולם החרדי ואכמ"ל (הציבור מוזמן להצטרף למחאה ולקידוש השם)
זה הוא
 
הודעות: 261
הצטרף: 07 אוקטובר 2015, 14:13
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מירוני » 15 יוני 2016, 16:47

השאלה היא מה אתם חושבים על המנהל שככה השפיל את הילד ואפילו לא התנצל
מירוני
 
הודעות: 274
הצטרף: 30 אפריל 2013, 16:56
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 15 יוני 2016, 17:35

למנהלים יש אגו ( :P ) זה הרבה יותר קשה מאשר לבקש ממורה להתנצל...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 14461
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 15 יוני 2016, 23:35

מה לעשות עם שבירה וגילוי - למפרע, הייתי מייעץ למנהל לספר שיש מצלמות ורואים מי שבר, אבל לפני שמענישים נותנים אפשרות לבוא להתנצל ולהתחרט...

מה לעשות עם מנהל שהשפיל ולחץ ילד - אין לו תקנה, מקומו מוכן לו בתא 11178 בדיוטא השביעית בגיהינום של מטה, בדוד הרחב שמעל הפרימוס עם 613 הלהבות!
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 15 יוני 2016, 23:37

ומלמד - אני לא מורה ולא מלמד ולא מנהל.
בכל זאת יש לי התעניינות, בתור אבא לילדים בגילאי החיידר.
לכן לפורום הסגור והמסונן לא חשבתי להכנס, למרות שהנושאים מעניינים אותי, וגם מעוניין שמלמדים יראו מה שיש לי להציע.
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 16 יוני 2016, 10:43

עטרת תפארת כתב:מה מפריע ש גם מי שלא בדיוק מעוניין בכך יוכל להכנס ולהחכים?
ומה רע שכל מי שרוצה לקרוא את דבר המחנכים הגדולים יתאפשר לו הדבר ללא סינון ? ?????


זה פתח לברברת ללא תועלת, אני מעוניין בפורום ברמה, לא לכל דכפין.
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 16 יוני 2016, 10:48

חברים יקרים!
שימו לב לשם של הפורום הסגור: ''אמצעי עזר בהוראה'' שכשמו כן הוא, נועד להחליף אמצעי עזר בהוראה בין העוסקים בכך.
תתארו לעצמכם שמלמד מביא לכיתה איזה דף עבודה יפה, וחצי מהכיתה לא מתעניינים בכלל כי אבא שלהם הוריד להם אותו אתמול מהפורום...
לגבי דיונים חינוכיים, תמשיכו להעלות אותם כאן, רק תשתדלו לשמור על הרמה שנשמרה עד עכשיו.
בהצלחה!
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלפפונאי. » 16 יוני 2016, 11:17

יישר כוח!!!
מלפפונאי.
 
הודעות: 109
הצטרף: 03 יולי 2015, 00:29
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 16 יוני 2016, 11:58

הנה סרט חינוכי בנושא הנ''ל, אתם מוזמנים להגיב על תפקוד המורה בסרט:
''כיתה גנובה''
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי חוסיד » 16 יוני 2016, 13:43

לא נתקלתי בהתנהגות לא ראויה מצדו של המורה.
לדעתי הוא תפקד מעולה.
סמל אישי של המשתמש
חוסיד
 
הודעות: 420
הצטרף: 14 אפריל 2013, 18:58
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 16 יוני 2016, 15:37

מעולה! גם אני חושב כך.
שים לב שכתבתי ''אתם מוזמנים להגיב'' (לא ''לבקר'') זה כולל, ובעיקר תגובות חיוביות.
העיקר, נהנית מהסרט?
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי המחנך » 17 יוני 2016, 01:00

להלן תגובות לכמה הערות:
1. נכון שישנם גם מנהלים עם מידת אגו כזו נוראה שהיתה צריכה להשאירם מחוץ לחינוך לגמרי.
2. מנהל שטעה ברמה כזו של הלבנת פנים לחינם, יעשה שאלת רב גדול כיצד לבקש מחילה , האם לפני כולם או לא, ישנם לפעמים שיקולים שאינם לפי השגתינו, ויתכן שה"גדול" יורה לבקש מחילה בינו לנינו בלבד.
3. בעניין כניסת זרים לפורום, זה לא מתאים, בפרט להגיב , זה ממש הפרעה הגובלת בטיפשות של משועמם, אז אנא , גם נכנסתם, זה לא אומר שאתם צריכים להגיב שטויות.
4. בעניין חצי כיתה בעייתית, זה יתכן מאד, בפרט בחדרים שלצורך עיבוי כיתות מקבלים את כל מי שלא מתקבל במקום אחר, והרי לך מתכון "משופר" לכיתה מורכבת עם בעיות רבות ומעניינות.
5. אמצעי עזר, זה אכן רעיון נפלא
בהצלחה לכולם,
המחנך
 
הודעות: 13
הצטרף: 05 יוני 2016, 09:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 19 יוני 2016, 13:54

המחנך כתב:להלן תגובות לכמה הערות:

3. בעניין כניסת זרים לפורום, זה לא מתאים, בפרט להגיב , זה ממש הפרעה הגובלת בטיפשות של משועמם, אז אנא , גם נכנסתם, זה לא אומר שאתם צריכים להגיב שטויות.
בהצלחה לכולם,

אם יש לך בעיות עם תגובות של זרים, אתה מוזמן להירשם לפורום של ה'מלמד' כפי שהוא הזמין את כולם להירשם לשם, ושם תוכל לברור את ההודעות, מה לעשות, פה זה רשות הרבים וכל אחד יכול לכתוב הודעות, למרות שלדעתך זה הפרעה, טיפשות ושעמום יחד. [אכן לשון של מלמד]
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 23 יוני 2016, 16:47

אני מבין שצדקתי, יש ''רשות הרבים'' ויש ''פורום סגור'' מי שמחפש דיונים ברמה יודע לאן לפנות...
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 23 יוני 2016, 18:56

זה שניק אחד חושב שהשני מדבר דברי טיפשות, זה לא הופך את זה לכזה.
מה גם שלא ברור כלל וכלל למי הוא התכוון....
ואכן, אנו יודעים את הכתובת, נו, מלמד, הרישום לפורום התגבר בימים האחרונים ?
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גבי » 26 יוני 2016, 20:14

מנהל [ולא רק...] שהשפיל ילד, הוא בבעיה גדולה מאוד!
אמנם מחנך צריך לחנך, ולעתים כולל עונשים, אך לא להשפיל.
גבי
 
הודעות: 59
הצטרף: 26 יוני 2016, 19:49
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 30 יוני 2016, 14:56

גאליציינער כתב:זה שניק אחד חושב שהשני מדבר דברי טיפשות, זה לא הופך את זה לכזה.
מה גם שלא ברור כלל וכלל למי הוא התכוון....
ואכן, אנו יודעים את הכתובת, נו, מלמד, הרישום לפורום התגבר בימים האחרונים ?


מאוד!
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי חרדי חרדי » 30 יוני 2016, 15:11

מלמד כתב:הנה סרט חינוכי בנושא הנ''ל, אתם מוזמנים להגיב על תפקוד המורה בסרט:
''כיתה גנובה''
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D

מישהו יכול להעלות שב את הסרט הקישור כבר נמחק מגמבו
יש אתרים שמסקרים את הציבור החרדי.. ויש אתר של הציבור החרדי www.jdn.co.il
סמל אישי של המשתמש
חרדי חרדי
 
הודעות: 900
הצטרף: 25 מאי 2016, 20:25
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי yehuda » 30 יוני 2016, 20:19

הקישור לא פעיל
כמה פעמים אנו מבקשים וטהר לבנו לעבדך באמת?

הבה לא נזהם אותו... כי לב יש לנו רק אחד!
סמל אישי של המשתמש
yehuda
מנהל
 
הודעות: 1274
הצטרף: 24 יוני 2015, 05:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציאנער » 03 יולי 2016, 13:33

מלמד כתב:
גאליציינער כתב:זה שניק אחד חושב שהשני מדבר דברי טיפשות, זה לא הופך את זה לכזה.
מה גם שלא ברור כלל וכלל למי הוא התכוון....
ואכן, אנו יודעים את הכתובת, נו, מלמד, הרישום לפורום התגבר בימים האחרונים ?


מאוד!

ב"ה,
בנושאי חינוך זה דבר מאוד מבורך שאפשר לקיים קשר עם מומחי ומחנכים, כך אפשר ללמוד ולהחכים הרבה בנושא חשוב זה.
אני ממליץ לכל אחד שיירשם לפורום הנ"ל.
אנא עבדא דקודשא בריך הוא
סמל אישי של המשתמש
גאליציאנער
 
הודעות: 6254
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי הכתב והמכתב » 03 יולי 2016, 14:47

הייתי ממליץ לפתוח את פורום המחנכים לכל אחד, ולהשאיר את היכולת לכתוב תגובות רק לרשומים.
כך מצד אחד כל אחד יוכל להתעשר מעצות בחינוך וכו'. ומאידך יכתבו בו רק העוסקים התחום
הכתב והמכתב
 
הודעות: 262
הצטרף: 04 אוגוסט 2015, 14:21
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פורום מחנכים

הודעה שלא נקראהעל ידי מלמד » 04 יולי 2016, 09:29

הכתב והמכתב כתב:הייתי ממליץ לפתוח את פורום המחנכים לכל אחד, ולהשאיר את היכולת לכתוב תגובות רק לרשומים.
כך מצד אחד כל אחד יוכל להתעשר מעצות בחינוך וכו'. ומאידך יכתבו בו רק העוסקים התחום


רעיון מעולה! אבל לא נראה לי שטכנית ה אפשרי, חוץ מהסיבה השניה שהפורום סגור (חומרי למידה לכל...).
סמל אישי של המשתמש
מלמד
 
הודעות: 486
הצטרף: 28 יולי 2013, 11:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל חרדים לדעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: [G], moshe chaim, גאליציאנער, חסיד ליובאוויטש, יוסי 1, ממ, מקווה איד, עקיב'לה, שמעון ווייס ו־94 אורחים