כשרות העופות

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

המנהלים: יאיר, אחד, המפצח

כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי eliyahu » 06 דצמבר 2017, 15:18

לא חוזר שוב על נושא שנדוש פה.
אבל זה פשוט הרגיז אותי


(תוקן לאור בקשתו של ניסן ג'וק)
בדיקת 'בחדרי חרדים' מגלה: כך מנצלים גופי הכשרות הוותיקים את המוניטין כדי לשווק עופות במחיר מופרז
בעוד כרעיים עוף שבכשרות בד"ץ העדה החרדית נמכר ב-44.90 ₪ לק"ג, תוכלו לרכוש כרעיים עוף של בד"צים מחמירים ומקבילים בעשרות אחוזים פחות
כתבה אינפורמטיבית יום שלישי י"ז כסלו תשע"ח 16:37 05/12/2017
הדפסתגיות: מחיר כרעיים, העדה החרדית, , , , חדשות בריאות
צילום: pixabay צילום: pixabay
כל סעודה חגיגית מכילה בדרך כלל גם עופות. העוף הוא אחד המרכיבים החשובים בחיינו, ועל פי נתוני ארגון מגדלי העופות בישראל, צורכים בישראל 43 ק"ג לנפש לשנה. בסך הכול נשחטים בישראל 500 אלף טון בשר פטם.

אולם למרות היותו של העוף מרכיב של כל ארוחה, המחירים בקרב המגזר החרדי לא בהכרח זולים. כך לפחות נהוג היה, עד שבאחרונה הוזלו המחירים הודות לכשרויות מהודרות שהחליטו שאין טעם לגבות מהציבור מחיר מופרז עבור בשר גלאט למהדרין, מאחר שכל הוצאה כשרותית, אף אם היא מקפידה ביותר, אינה מצדיקה את המחירים הגבוהים הנהוגים בענף העוף החלק גלאט למהדרין.
ואכן, המהפכה מתחוללת אט אט כשהציבור מבין כי אין היום טעם לשלם מחירים מופרזים בעבור עוף כשר למהדרין.

'בחדרי חרדים' יצא לבדוק את מחירי העופות והופתענו לגלות פערי מחירים אדירים בעופות המגיעים לכדי כ-40 אחוז, כאשר בתמונה שהתגלתה עולה כי הבד"צים האשכנזים הוותיקים נוהגים לשווק את העופות שבכשרותם במחירים גבוהים, וזאת ביודעם שהציבור רגיל לכך.
מהמחירים שבדקנו עולה כי כרעיים עוף בכשרות בד"ץ העדה החרדית הינו 44.90 ₪ לק"ג – מחיר אשר אין לו כל הצדקה ואין לו אח ורע.

גם הכרעיים שבכשרות הרב לנדא נמכרים במחירים גבוהים – 39.90 ש"ח לק"ג. כך גם הכרעיים המשווקים בכשרות בד"ץ מהדרין הרב רובין, ובד"ץ שארית ישראל שנמכרים במחיר 39.90 לק"ג.
הפתעה ניכרה כשגילינו שדווקא כרעיים עופות של בד"ץ קהילות נמכרות במחיר זול הרבה יותר, המחיר שבו נמכר העוף שבכשרות קהילות הוא 34.90 ₪ לק"ג.

כך או כך, בקרב משווקי העופות והבשר מבינים כי המחירים שבו משווקים כיום העופות אינם הגיוניים וגם בקרב הכשרויות הוותיקות מזהים כי הציבור מצביע ברגליים ופונה לרכוש את העופות המשווקים על ידי הכשרויות המחמירות אשר מציעות מחירים זולים יותר.

* זה לא "חשיפת בחדרי". זה דבר ידוע ומפורסם לכל
* מי שלא רוצה שלא יקנה
* מה, כאילו אתם רוצים בדווקא לגרום לציבור לקנות כשרויות אחרות?
מה המטרה בכתבה הזאת?
נערך לאחרונה על ידי eliyahu בתאריך 06 דצמבר 2017, 15:30, נערך פעם אחת בסך הכל.
eliyahu
 
הודעות: 105
הצטרף: 07 נובמבר 2016, 22:14
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי ניסן גוק » 06 דצמבר 2017, 15:27

חבל שאתה עושה קישור לבחדרי אתה יכול לכתוב או להעתיק לפה בלי לשלוח לשם כי יש הרבה אנשים שלא פותחים בחדרי ונמצאים רק פה
תודה
ניסן גוק
 
הודעות: 122
הצטרף: 05 אוגוסט 2015, 16:45
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 06 דצמבר 2017, 16:11

לא הבנתי. ברור שהכשרויות האשכנזיות יותר טובות

אבל גם ככה יש בעיה בשחיטה (בבשרי) בכל הכשרויות ואפילו ברוב השחיטות הפרטיות...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 12399
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי 1010 » 06 דצמבר 2017, 18:01

יאיר כתב:לא הבנתי. ברור שהכשרויות האשכנזיות יותר טובות

אבל גם ככה יש בעיה בשחיטה (בבשרי) בכל הכשרויות ואפילו ברוב השחיטות הפרטיות...

אין שום בעיה,,, שטויות במיץ עגבניות, אלפי רבבות ישראל אוכלים יום יום את הבשר הזה ללא שום חשש.
יהדות התורה, והשבת וליצמן.
סמל אישי של המשתמש
1010
 
הודעות: 2830
הצטרף: 26 אפריל 2015, 18:10
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי פעמון זהב ורימון » 06 דצמבר 2017, 18:33

מי שאוכל הכל, יכול להצהיר שאין בעיות והכל שטויות במיץ.
הרי לא יכול לחשוב לשניה שאולי הוא אוכל משהו פחות איכותי מבחינה כשרותית מאחרים.

זה נקרא נוגע בדבר.

אני אישית בדקתי בערך עשר שחיטות, כמה פעמים כל אחת. אני לא הכי מבין בתחום. אבל רוב מי שאני מכיר מבין פחות ממני.
יש הבדלים עצומים.
כבר כתבתי על זה בעבר בפורום זה. אולי אפשר לאחד אשכולות.
פאר מיר, לשון הרע רעדט זיך נישט!
(מצוואתי). בקנין דמתנת בריא ומעכשיו. ולא אחזור בי עד לאחר מיתה
סמל אישי של המשתמש
פעמון זהב ורימון
 
הודעות: 2817
הצטרף: 28 ינואר 2014, 03:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 06 דצמבר 2017, 19:05

1010 כתב:
יאיר כתב:לא הבנתי. ברור שהכשרויות האשכנזיות יותר טובות

אבל גם ככה יש בעיה בשחיטה (בבשרי) בכל הכשרויות ואפילו ברוב השחיטות הפרטיות...

אין שום בעיה,,, שטויות במיץ עגבניות, אלפי רבבות ישראל אוכלים יום יום את הבשר הזה ללא שום חשש.

הרב קנייבסקי שליט"א, רבנים נוספים והמומחים הגדולים בכשרות אומרים שלא ניתן לסמוך על שום כשרות!!!
ומה ה"ראיה" שלך שהכל בסדר (אולי גם רבנות??) "אלפי רבבות ישראל אוכלים יום יום את הבשר הזה ללא שום חשש..." נו באמת...

אז לפי דבריך גם רבנות (רמאללה) זה בסדר...
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 12399
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 06 דצמבר 2017, 19:16

בכל הכשרויות יש בעיה של בדיקת סכינים, שלא נבדקים כראוי ומוציאים מתחת ידם כמויות שלא יתכנו שהכל כשר ולא יתכן לשחוט מאות עופות או בהמות מבלי שתיפגם הסכין

לא התכוונתי לפתוח את הנושא, רק להביא את המציאות לדעתי והבוחר יבחר, אין לי כל כוונה להתנצח בנושא

[אגב, הרב מרדכי אליהו לא אכל שום שחיטה שלא ראה במו עיניו]

בקרוב אביא בעז"ה חומר בנושא שיראה הציבור וישפוט
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 12399
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי פעמון זהב ורימון » 06 דצמבר 2017, 22:22

חומר מפורום אחר באותו נושא,
לע"ע לא מצאתי את האשכול הישן כאן, ולכן אני שם פה. אולי יהיה לתועלת להתעוררות המעוניינים.
ולא מדובר על רבנות! אלא על הכשר שנחשב בציבור החרדי שהוא טוב ובראשו רבנים ידועים.

מחדל כשרות חמור

יש משחטה גדולה שכשרויות מהודרות מפורסמות מבצעות שם את שחיטת העופות.

בשבוע יש 20 משמרות שחיטה, מתוכן בערך 8 של השחיטות השונות המהודרות, במגוון שיטות של כל העדות, הן נקראות בשם כללי "חלק". והשאר בערך 12 של הרבנות, זה עופות זולים יותר והצריכה שלהם בארץ גבוהה הרבה יותר, בעיקר למוסדות ומלונות, אפילו לא דתיים כולם נזקקים לתעודת כשרות של הרבנות. השם של זה "כשר".
[אין משחטה ששוחטים בה רק מהדרין חלק גלאט וכדומה, כי להיכן יעבירו את הבלאי? כל משחטה משרתת גם רבנות, כדי לצמצם נזקים... מה שלא טוב למהדרין, אמור להיבדק על ידי משגיחי הרבנות אם זה עונה על דרישותיהם]

מה שטרף לגמרי – נמכר לשוק הערבי, עופות אלו שכל הכשרויות מורידות מהליין ופוסלות נקרא "טרף".

המשחטה היא היצרנית והיא המשווקת [בחברות בת, או חברות קש] למעשה היא מרוויחה על כל עוף שיצא "חלק" בערך 20 שקל. ועל עוף שיצא "כשר" מרוויחה 15 שקל. ועל עוף "טרף" רק 5 שקל. זה מיזעור נזקים כי העוף החי עולה יותר.
מובן מאליו שהאינטרס של המשחטה הוא שכמה שיותר עופות יהיו "חלק".

הכשרויות המהודרות בודקות כל עוף אחרי שחיטתו בדיקות כשרות רבות ומורכבות, בימים כתיקונם בערך 80% - 90% העופות הנשחטים עוברים לשיווק "חלק", והיתר מוצאים מסרט היצור החוצה ע"י המשגיחים לשני ארגזי פלסטיק.
ארגז אחד בצבע מסויים ל"כשר". זה אומר שהמשגיחים של ה"חלק" החליטו שזה לא מתאים להם ברמת הכשרות, אבל לא בטוח "טרף". ואת הארגז הזה אמורים המשגיחים של הרבנות לבדוק ולמיין.
ארגז שני בצבע מסויים אחר ל"טרף".

בשחיטת מהדרין מסויימת הכלל של המשגיח העומד על המסוע לבדוק את העופות, הוא כזה: אם העוף מהודר, הוא נוסע הלאה לייצור בשלמותו, אם הוא ככה-ככה מוריד לו המשגיח רגל אחת, לסימן שבסוף המסוע צריך להשליכו ל"כשר". ואם הוא לגמרי טרף מוריד לו המשגיח את 2 הרגליים.
בסוף המסוע עומד פועל ערבי ומעביר את העופות לפי הכללים, את אלו שממשיכים למסוע הבא ליצור של המהדרין, ואת אלו שמושלכים ל"כשר", ואת אלו שמושלכים ל"טרף".

המשגיחים של המהדרין שמו לב, זה עידן ועידנים, שעל גבי הערבי שמוריד את העופות לארגזים – אין כל השגחה על מה שהוא מוריד ולאן הוא מוריד, לא על כך שעוף טרף יגיע לארגז המיועד לטרף! ולא על העוף הכשר שאינו מתערב בהמשך בטריפות, וגם לא ממיינים בכלל את ה"כשר". הכל עובר לשיווק "בהשגחת הרבנות".
באותה משחטה שעליה הסיפור דנן, יש משגיח אחד!! של הרבנות על כל המשחטה [לשם השוואה, בכל משמרת של עופות המהדרין למיניהם יש בין 5 ל-10 משגיחים למשמרת בודדת]. דהיינו על כל העופות שהם מלכתחילה בהשגחת הרבנות, וגם על כל שאר העופות שנזרקות משאר המשמרות שבהן יש שחיטות מהדרין.
מה שאומר, בהכרח, שהמשגיח לא!! נוכח בפועל בכל הזמנים, ובכל המקומות באותו זמן.
ואכן הערבי מערבב את העופות הנזרקים, מפחית מה"טרף" ומוסיף ל"כשר". הוא עובד של המשחטה וממלא את תפקידו כרצון בעליו.

אציין שבעלי המשחטה הוא לא אדם כופר, ולא חילוני סתם. הוא אדם מסורתי!! הוא מקפיד לאכול רק כשר, וכשהתארח אצל העובדים הערבים שלו [שמחות או אבל ל"ע] לא נוגע שם באוכל!! הוא אפילו הולך על ילדיו בכל שישי בערב לבית כנסת ומפצחים שם גרעינים, ולא חוזרים הביתה לעשות קידוש עד שנגמר הזמן שכל המסורתיים רגילים לשבת בבית כנסת לפצח גרעינים! [הכוונה שהולכים הביתה מתי שהחזן גמר, אבל זה לא במושגים שלהם].
לכן הוא לא דורש מהערבי להכניס את כל ה"טרף" ל"כשר". אלא רק אם יש יותר מדי עופות ב"טרף" במשמרות של לפני הצהריים – אז במשמרות של אחרי הצהריים מעבירים את כל ה"טרף" לכשר.

כאמור, האינטרס של בעל המשחטה הוא שיהיו יותר עופות במהודרים – ב"חלק". ואם ראשי ועדות הכשרות [הבדצי"ם, כפי שהם מכונים] לא יפקחו עין על ערביי המשחטה – ידחפו להם עוד ועוד עופות שלא הוכשרו ע"י המשגיחים.
בשביל זה יש "שבע עיניים" של משגיחי כשרות. חוץ מהרבנות.
וחוץ מ... לא אנקוב בשם, אבל שחיטה מאוד (!) מקובלת בציבורים רחבים ביותר, שיש להם המון הידורי כשרות מעניינים, לא שמים משגיחים מספיק ממולחים במקום הקריטי הזה, ובעיני ראיתי איך ערבי יוצא עם ארגזים מלאים מגשיות עטופים בניילון נצמד של עופות טריים, מהמקרר של ה"כשר" [שהוא יכול להיות גם לא כשר בכלל, כמתואר], כשאין עליהם שום תווית. שום חותמת ושום פירמה, ריק לגמרי, ופוזל לכל הכיוונים שאף אחד לא עומד בדרך ומתפלח לתוך המקרר של השחיטה ה"חלק" ההיא, וממלא על המגשיות מדבקות של ה"חלק"!!
אמרתי את זה למשגיח של השחיטה ההיא, שנעדר ממש לדקות ספורות, מה שקרה כשלא היה נוכח. הוא חקר את הערבי, והוא הסביר שבכלל לא הכניס רק הוציא, כלומר החזיר והכל בסדר... וזה הספיק למשגיח הזה.

בשבועות האחרונים התחלפו גברי ברבנות הראשית [זה קשור לבחירות לרה"ר שאירעו לא מזמן, אח"כ רבנים ממנים ג'ובים נוספים לפי ראות עיניהם]. כתוצאה מזה פוטר "המשגיח היחיד של הכשר" באותה משחטה, והרבנות מינתה משגיח אחר.
המפוטר תבע את המשחטה.
בכתב התביעה נטען שהוא בתור עובד של המשחטה, צריך להמשיך או לקבל ממנה פיצויי פיטורין.
המשחטה טענה שאין לה יחסי עובד ומעביד עם המשגיח, היא מעסיקה לפי הוראות הרבנות, והרבנות החליפה משגיח.
בכתב ההגנה נטען שמי שאמור להיות נתבע לפיצויים או להמשך עבודה זה הרבנות, הם המעסיק היחיד. אמנם השכר הגיע מהמשחטה אבל אין מסמך מחייב בין המשגיח למשחטה, מה שמחייב זה המסמך שבין המשחטה לרבנות – כלומר הרבנות היא המעביד.

אתא ובא הדיון בתביעה.
המשגיח המפוטר [שבתמימות או בורות הגדיר את עבודתו "להכשיר את הטריפות"] טען שהוא קיבל תוספות תשלום מהמשחטה על הימים והשעות שלא יהיה נוכח! כאשר לפי ההסכם שלו עם הרבנות קיבל רק על הזמן שיהיה נוכח בפועל. ואכן כמעט לא היה נוכח, ובזה היה עובד של המשחטה ולא של הרבנות!!!
פסק דין טרם ניתן.

מה דעתכם, מי צודק בתביעה???

תמצית כל האריכות בקצרה:
עקב סכסוך פיטורי משגיח במשחטה – חשף המפוטר את שיטת העבודה: המשגיח של הרבנות מקבל מבעלי המשחטה משכורת שמנה על המשמרות שאינו בא לעבודה ואינו משגיח, ובזמן זה הפועלים מעבירים בחופשיות ארגזי עופות שסומנו כטרפות לשיווק שבהשגחת הרבנות!!!
ועוד, בשחיטות של השגחת הרבנות הרגילה [לא מהדרין] אין בכלל נוכחות של משגיח!!!
ועוד, בעל המשחטה ופועליו הערבים מנסים כל הזמן בשיטתיות "להשתיל" עופות מהארגזים של הטרפות, לתוך המקרר של העופות המהודרים, וקורה שמצליחים!
ומי אוכל את זה? אנחנו!!!
פאר מיר, לשון הרע רעדט זיך נישט!
(מצוואתי). בקנין דמתנת בריא ומעכשיו. ולא אחזור בי עד לאחר מיתה
סמל אישי של המשתמש
פעמון זהב ורימון
 
הודעות: 2817
הצטרף: 28 ינואר 2014, 03:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי eliyahu » 07 דצמבר 2017, 00:40

פעזו"ר.
אין ספק ואין חולק על כך שבכל מקום שיש עליו כשרות ואפ' של הבד"ץ הכי מהודר ואפי' אם זה רק קיוסק מיצים טבעיים או משהו קטן. כל האחריות היא אך ורק על המשגיח. כלומר יכול להיות מליון כללים ונהלים אבל בתכל'ס מי שאמון על הכל זה המשגיח. ואין חולק ע"כ.
רוב ככל הציבור החרדי יסכימו שעדיף לשחוט בבית... אבל מה לעשות...
ובאמת לדבר על מחדלי כשרות אפשר גם שנה שלמה וזה לא יספיק -לצערנו
העניין שלשמו באים ועושים כתבה של "בדיקה" וכותבים שהציבור צריך לדעת שיש הבדל בין מחיר העוך של הכשר א לבין מחיר בעף של הכשר ב היא מקוממת. הרי כל דרדרק בשוק יודע שלכל מוצר חברה ומותג יש מחיר אחר וגם כל אחד יודע בדיוק ולמה הוא קונה. אז מה התכל'ס לפרסם שמשהו אחר יותר זול?
הבדיחה שהיתה לי היום אחרי קריאת הכתבה - וזה אולי מוזר.
בסופר ליד הבית שלי מוכרים עוף (שלם) של "גלאט עוף" (עד"ח) ב 32 ש"ח לק"ג. (נושא הכתבה היה על כרעיים- שם זה שארית ורבין 3 ק"ג ב 100 -עדיין יותר זול מהקהילות של בחדרי...) ונ"ל שזה אפילו זול ובמיוחד לפי מה שנכתב בכתבה לעיל. בעל החנות אומר שזה מושך לקוחות ולכן הוא מוכר דווקא את העוף במחיר הזה.. ואגב, הוא בכלל לא מביא "קהילות" כי זה "לא הולך באזור הזה" -לדבריו.
בחנות מרוחקת מעט- שם בדקתי וניתן לרכוש עוף של קהילות- המחיר יותר גבוה מ 35 ש"ח לק"ג....
כלומר, אני לא בא להמעיט בשבך הכשרים מסויימים אלא להראות שלא תמיד שעושים כתבה ומצטטים מחיר אז המחיר שמפרסמים מה מול מה- ומה יותר זול הוא באמת הנכון. כי הנה- יש מקומות שמה שהם כתבו כזול -אצלנו הוא יותר יקר
ובכלל, אם מישהו "עושה כסף" בציבור אז זה הם שעשו את הפרסום (ולמען האמת, זה גם זכותם...)
eliyahu
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 105
הצטרף: 07 נובמבר 2016, 22:14
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: כשרות העופות

הודעה שלא נקראהעל ידי פעמון זהב ורימון » 07 דצמבר 2017, 17:19

הכל תלוי בנתונים משתנים.
יש "מבצעים". לפעמים משווק נתקע עם סחורה וחושש מפג-תוקף. לפעמים יודעים על ליין חדש בדרך של שחיטה מתחרה ורוצים לשבור לו את השוק כדי שלא יכנס למחירי הפסד.
תמיד הקצבים היו נלחמים זה בזה כמו עולם תחתון, ובאמת בשנים האחרונות הצליחו להפשיט רגל לאחד המשווקים הגדולים...

אבל בדרך כלל כשהשוק יציב, הפרשי המחירים הם אמיתיים. המחיר היקר אינו רק היוקרה [המותג], אלא בעיקר ברוב המקרים הוצאות. השגחה טובה יותר יש בה יותר כוח אדם ומשכורות. יש יותר שוחטים כדי להחליף מדי זמן את השוחטים למנוחה שלא יעמדו על הרמפה הרבה זמן רצוף ויאבדו את העירנות. יש יותר בודקים ומשגיחים. יש גם הפרש בעובדי הנקיון, כי נקיון הוא גם הידור בכשרות!! למשל בשטיפות שלפני ואחרי המליחה, ועוד.
פאר מיר, לשון הרע רעדט זיך נישט!
(מצוואתי). בקנין דמתנת בריא ומעכשיו. ולא אחזור בי עד לאחר מיתה
סמל אישי של המשתמש
פעמון זהב ורימון
 
הודעות: 2817
הצטרף: 28 ינואר 2014, 03:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל חרדים לדעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אבן הפינה, חיובי ו־85 אורחים