ווארט לפרשת שלח

לדעת ולדון על הנעשה והנשמע בציבור החרדי.

המנהלים: יאיר, אחד, המפצח

ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי חזן » 08 יוני 2018, 01:20

בפרשת השבוע מצינו שני סיפורים:

סיפור א':
ויהיו בני ישראל במדבר וימצאו איש המחלל שבת במזיד ביום השבת, ויניחו אותו במשמר כי לא פורש מה יעשה לו.
והיינו אף שמפורש בתורה שהמחלל שבת מות יומת, אבל אי אפשר לקחת בן אדם ולהרוג אותו בלי דין ומשפט, לכן הניחו אותו במשמר עד שישמעו מפי משה מה לעשות.

סיפור ב':
המרגלים שובו מתור הארץ ודיברו דברי גנאי על הארץ, ואח"כ דיברו דברי נאצות וכפירה רח"ל נגד הקב"ה, באמרו כי חזק הוא ממנו, כביכול.
ושם היו שני אנשים קנאים כאשר שמעו את דברי כפירה קרעו בגדיהם כדין, ויאמרו אל כל ישראל אך בה' אל תמרודו וגו' וה' אתנו אל תיראום. ויהי כאשר שמעו העדה את דברי הקנאות הללו, ויאמרו כל העדה לרגום אותם באבנים.
כלומר, לא צריכים לשאול את משה רבינו מה לעשות, אלא פשוט וודאי היא שהקנאים הללו שקנאו על כבוד הקב"ה חייבים מיתה בסקילה, בלי שום דין תורה ומשפט, כיון שדינם כבר נחרץ למיתה.

-------

וזה נוגע גם לזמנינו, הני יפי נפש שהלימודי זכות שגור על פיהם על כל צרוע וכל זב, גם על המחללים שבת בפרהסיה וכדו', אמנם כשזה נוגע להקנאים נתעלם פתאום כל הלימודי זכות, ודינם נחרץ להריגה ולשרוף אותם.
השיבנו ה' אליך ונשובה, אמן.
סמל אישי של המשתמש
חזן
 
הודעות: 895
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי ועד » 08 יוני 2018, 13:03

מה הקשר? ברור שאדם עושה עבירה א"א לדונו בלי דיני התורה, אבל אדם שמדבר דברי כפירה חייבים מיד לקרוע הבגדים, וכו'. אין קשר למה שהוצאת מזה.
ועד
 
הודעות: 288
הצטרף: 29 ינואר 2016, 00:10
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי חזן » 08 יוני 2018, 13:29

ועד כתב:מה הקשר? ברור שאדם עושה עבירה א"א לדונו בלי דיני התורה, אבל אדם שמדבר דברי כפירה חייבים מיד לקרוע הבגדים, וכו'. אין קשר למה שהוצאת מזה.

תקרא ותעיין עוה"פ מה שכתבתי.
סמל אישי של המשתמש
חזן
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 895
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי אחד תם » 10 יוני 2018, 14:37

מעניין לעניין באותו עניין
כמה תמיהות והערות שעלו לי בקריאת הפרשה
וסליחה שאני מניח את זה כאן
1. פר' יד,פס' י וַיֹּאמְרוּ, כָּל-הָעֵדָה, לִרְגּוֹם אֹתָם, בָּאֲבָנִים; וּכְבוֹד יְהוָה, נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד, אֶל-כָּל-בְּנֵי, יִשְׂרָאֵל.
ותמיה לי הרי עדין לא נצטוו ביום זה (ט' באב)על המשכן רק ממחרת יום הכיפורים ?
2. כלב בן יפונה בעלה של מרים אחד משנים עשר המרגלים התרים את הארץ חוזר ביום ט' באב למדבר
ומגלה שבנו חור בן כלב נרצח בזמן ההפיכה (החטא העגל) נגד משרע"ה ובמקום לשבת שבעה או לנחם את אשתו
הוא ראשון המגינים בעד קדושת ארץ ישראל
(משה רבינו נפרד מהמרגלים כבר יום למחרת קבלת התורה ....)
והאם כל החשבונות שלי נכונים ?
אשמח אם מישהו יאיר את עיני
זעירא דמן חבריא
אחד תם
אחד תם
 
הודעות: 488
הצטרף: 21 נובמבר 2012, 15:59
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי חזן » 10 יוני 2018, 16:43

אחד תם כתב:מעניין לעניין באותו עניין
כמה תמיהות והערות שעלו לי בקריאת הפרשה
וסליחה שאני מניח את זה כאן
1. פר' יד,פס' י וַיֹּאמְרוּ, כָּל-הָעֵדָה, לִרְגּוֹם אֹתָם, בָּאֲבָנִים; וּכְבוֹד יְהוָה, נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד, אֶל-כָּל-בְּנֵי, יִשְׂרָאֵל.
ותמיה לי הרי עדין לא נצטוו ביום זה (ט' באב)על המשכן רק ממחרת יום הכיפורים ?
2. כלב בן יפונה בעלה של מרים אחד משנים עשר המרגלים התרים את הארץ חוזר ביום ט' באב למדבר
ומגלה שבנו חור בן כלב נרצח בזמן ההפיכה (החטא העגל) נגד משרע"ה ובמקום לשבת שבעה או לנחם את אשתו
הוא ראשון המגינים בעד קדושת ארץ ישראל
(משה רבינו נפרד מהמרגלים כבר יום למחרת קבלת התורה ....)
והאם כל החשבונות שלי נכונים ?
אשמח אם מישהו יאיר את עיני
זעירא דמן חבריא
אחד תם


תענית כ"ט ע"א:
בתשעה באב נגזר על אבותינו שלא יכנסו לארץ, מנלן, דכתיב ויהי בחדש הראשון בשנה השנית באחד לחדש הוקם המשכן, ואמר מר, שנה ראשונה עשה משה את המשכן, שניה הקים משה את המשכן ושלח מרגלים, וכתיב ויהי בשנה השנית בחדש השני בעשרים בחדש נעלה הענן מעל משכן העדת, וכתיב ויסעו מהר ה' דרך שלשת ימים. אמר רבי חמא בר חנינא, אותו היום סרו מאחרי ה'. וכתיב והאספסף אשר בקרבו התאוו תאוה וישבו ויבכו גם בני ישראל וגו'. וכתיב עד חדש ימים וגו', דהוו להו עשרין ותרתין בסיון. וכתיב ותסגר מרים שבעת ימים, דהוו להו עשרין ותשעה בסיון, וכתיב שלח לך אנשים, ותניא בעשרים ותשעה בסיון שלח משה מרגלים, וכתיב וישבו מתור הארץ מקץ ארבעים יום, הני ארבעים יום נכי חד הוו, אמר אביי, תמוז דההיא שתא מלויי מליוה, דכתיב קרא עלי מועד לשבר בחורי. וכתיב ותשא כל העדה ויתנו את קולם ויבכו העם בלילה ההוא, אמר רבה אמר רבי יוחנן אותה לילה ליל תשעה באב היה. אמר להם הקדוש ברוך הוא אתם בכיתם בכיה של חנם ואני קובע לכם בכיה לדורות.
סמל אישי של המשתמש
חזן
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 895
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי אחד תם » 10 יוני 2018, 16:50

חזן כתב:
אחד תם כתב:מעניין לעניין באותו עניין
כמה תמיהות והערות שעלו לי בקריאת הפרשה
וסליחה שאני מניח את זה כאן
1. פר' יד,פס' י וַיֹּאמְרוּ, כָּל-הָעֵדָה, לִרְגּוֹם אֹתָם, בָּאֲבָנִים; וּכְבוֹד יְהוָה, נִרְאָה בְּאֹהֶל מוֹעֵד, אֶל-כָּל-בְּנֵי, יִשְׂרָאֵל.
ותמיה לי הרי עדין לא נצטוו ביום זה (ט' באב)על המשכן רק ממחרת יום הכיפורים ?
2. כלב בן יפונה בעלה של מרים אחד משנים עשר המרגלים התרים את הארץ חוזר ביום ט' באב למדבר
ומגלה שבנו חור בן כלב נרצח בזמן ההפיכה (החטא העגל) נגד משרע"ה ובמקום לשבת שבעה או לנחם את אשתו
הוא ראשון המגינים בעד קדושת ארץ ישראל
(משה רבינו נפרד מהמרגלים כבר יום למחרת קבלת התורה ....)
והאם כל החשבונות שלי נכונים ?
אשמח אם מישהו יאיר את עיני
זעירא דמן חבריא
אחד תם


תענית כ"ט ע"א:
בתשעה באב נגזר על אבותינו שלא יכנסו לארץ, מנלן, דכתיב ויהי בחדש הראשון בשנה השנית באחד לחדש הוקם המשכן, ואמר מר, שנה ראשונה עשה משה את המשכן, שניה הקים משה את המשכן ושלח מרגלים, וכתיב ויהי בשנה השנית בחדש השני בעשרים בחדש נעלה הענן מעל משכן העדת, וכתיב ויסעו מהר ה' דרך שלשת ימים. אמר רבי חמא בר חנינא, אותו היום סרו מאחרי ה'. וכתיב והאספסף אשר בקרבו התאוו תאוה וישבו ויבכו גם בני ישראל וגו'. וכתיב עד חדש ימים וגו', דהוו להו עשרין ותרתין בסיון. וכתיב ותסגר מרים שבעת ימים, דהוו להו עשרין ותשעה בסיון, וכתיב שלח לך אנשים, ותניא בעשרים ותשעה בסיון שלח משה מרגלים, וכתיב וישבו מתור הארץ מקץ ארבעים יום, הני ארבעים יום נכי חד הוו, אמר אביי, תמוז דההיא שתא מלויי מליוה, דכתיב קרא עלי מועד לשבר בחורי. וכתיב ותשא כל העדה ויתנו את קולם ויבכו העם בלילה ההוא, אמר רבה אמר רבי יוחנן אותה לילה ליל תשעה באב היה. אמר להם הקדוש ברוך הוא אתם בכיתם בכיה של חנם ואני קובע לכם בכיה לדורות.

באמת אחד תם שכמוני
צודק
גג על גג בדברי הבל
כשם שקיבלתי שכר על ה...
וכו' וכד'
תודה רבה
אחד תם
 
הודעות: 488
הצטרף: 21 נובמבר 2012, 15:59
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי חזן » 10 יוני 2018, 16:58

אחד תם כתב:גג על גג בדברי הבל

חס ושלום לומר דברי הבל,
הקושיא יפה מאוד - והתירוץ יפה מאוד.
(וכגון דא מצינו הרבה בחז"ל, שאחרי התירוץ לא היתה קושיא כלל, ועדיין הקושיא נשאר דברי חז"ל ולומדים אותו ומקבלים שכר...).
סמל אישי של המשתמש
חזן
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 895
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי ועד » 10 יוני 2018, 17:46

חזן יקר, אתה נראה לי אחד מל"ו צדיקים, נראה שאתה גאון בקנה מידה, אשרינו משתתפי הפורומים בגאון כזה.
ועד
 
הודעות: 288
הצטרף: 29 ינואר 2016, 00:10
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: ווארט לפרשת שלח

הודעה שלא נקראהעל ידי חזן » 10 יוני 2018, 18:04

ועד כתב:חזן יקר, אתה נראה לי אחד מל"ו צדיקים, נראה שאתה גאון בקנה מידה, אשרינו משתתפי הפורומים בגאון כזה.

לא צדיק ולא ל"ו צדיק...
במקום מחמאה תביא גם איזה ווארט יפה על הפרשה, או על הגמרא שלמדת היום וכדו', זה ישמח אותי ואותך יותר מהכל.
סמל אישי של המשתמש
חזן
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 895
הצטרף: 17 ספטמבר 2014, 12:07
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל חרדים לדעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: [G], אבדק יוהנסבורג, איש מן הצד, אני פה, חכם מכל אדם, יענקי, לב טוב, סודנא ו־137 אורחים