פעמון זהב ורימון כתב:מה הקשר בין דיני בר מצרא להלכות שבת?
בחסידים אומרים (כך נראה לי) שבשבת אין דינא דבר מצרא (אין דיני בין המצרים)
פעמון זהב ורימון כתב:מה הקשר בין דיני בר מצרא להלכות שבת?
פעמון זהב ורימון כתב:חידה מס' ________
באיזה הקשר והיכן מופיעים חמשה שהם בעצם ארבעה בלבד?
פעמון זהב ורימון כתב:חידה מס' _________
באיזה הקשר והיכן מופיע סמל "מגן דוד" בהלכה?
פעמון זהב ורימון כתב:חידה מס' ________
באיזה הקשר והיכן מופיעים חמשה שהם בעצם ארבעה בלבד?
פעמון זהב ורימון כתב:חידה חדשה, בתקווה שחכמי ורבני הפורום לא יאכזבוני כבעבר.
היכן מצאנו וכיצד יתכן שאני אומר מילה אחת ומישהו יהודי אחר נהיה חייב ממנה באותו רגע בדאורייתא שדוחה מצוות דרבנן אפילו שהוא עוסק בהן באמצע!
[רמז - לא כל השומעים מתחייבים באותה מצוה דאורייתא]
פעמון זהב ורימון כתב:חידה חדשה, בתקווה שחכמי ורבני הפורום לא יאכזבוני כבעבר.
היכן מצאנו וכיצד יתכן שאני אומר מילה אחת ומישהו יהודי אחר נהיה חייב ממנה באותו רגע בדאורייתא שדוחה מצוות דרבנן אפילו שהוא עוסק בהן באמצע!
[רמז - לא כל השומעים מתחייבים באותה מצוה דאורייתא]
יעבץ כתב:פעמון זהב ורימון כתב:חידה חדשה, בתקווה שחכמי ורבני הפורום לא יאכזבוני כבעבר.
היכן מצאנו וכיצד יתכן שאני אומר מילה אחת ומישהו יהודי אחר נהיה חייב ממנה באותו רגע בדאורייתא שדוחה מצוות דרבנן אפילו שהוא עוסק בהן באמצע!
[רמז - לא כל השומעים מתחייבים באותה מצוה דאורייתא]
יש המון דוגמאות. אולי תפרט יותר למה כוונתך.
א] מודיעים שמישהו מת רח"ל. הכהנים חייבים לצאת מן הבית מחמת קדושת הכהונה. ודוחה מצוות דרבנן.
שאר השומעים חייבים בקריעה (אם נוכחים בשעת המיתה), מצוה דרבנן.
ב] פלוני הפריש תרומה. ולבסוף נשאל על תרומתו. ברגע שהרב אומר 'מותר' (שהתרומה פקעה למפרע) הפירות חוזרים להיות טבל. כהן שעוסק באמצע אכילת התרומה חייב להפסיק.
ג]...
יאיר כתב:העידני
פעמון זהב ורימון כתב:שאלה מס' 58
מה המקור המפורש [במשנה] שעבד כנעני פסול לעדות?
פעמון זהב ורימון כתב:מיספרתי את של השו"ת בקיאות והחידות התורניות מתחילת האשכול ובקרוב בל"נ אעלה "מפתחות"
עתה שתי שאלות בקיאות די פשוטות ליודעים. דברים מפורשים, אבל ההעלם מצוי והשכחה רבה. בבקשה לא לגלות לרבים את התשובה ע"י חיפוש ממוחשב, נמתין לת"ח של הפורום, בהחלט יש פה ידענים לא מעטים [מי שמצא ע"י מחשב שיכתוב מקסימום איזה מסכת זה וכדו'].
שאלה מס' 57
מה עשו עם בזיכי הלבונה אחרי שהניחום על השולחן עם לחם הפנים?
יעבץ כתב:פעמון זהב ורימון כתב:שאלה מס' 58
מה המקור המפורש [במשנה] שעבד כנעני פסול לעדות?
ראש השנה סוף פרק א.
יעבץ כתב:פעמון זהב ורימון כתב:מיספרתי את של השו"ת בקיאות והחידות התורניות מתחילת האשכול ובקרוב בל"נ אעלה "מפתחות"
עתה שתי שאלות בקיאות די פשוטות ליודעים. דברים מפורשים, אבל ההעלם מצוי והשכחה רבה. בבקשה לא לגלות לרבים את התשובה ע"י חיפוש ממוחשב, נמתין לת"ח של הפורום, בהחלט יש פה ידענים לא מעטים [מי שמצא ע"י מחשב שיכתוב מקסימום איזה מסכת זה וכדו'].
שאלה מס' 57
מה עשו עם בזיכי הלבונה אחרי שהניחום על השולחן עם לחם הפנים?
הקטירום בשבת הבאה. כפי שאומרים ב'אביי מסדר סדר המערכה' ['ומוספין קודמים לבזיכין...'].
פעמון זהב ורימון כתב:יעבץ כתב:פעמון זהב ורימון כתב:מיספרתי את של השו"ת בקיאות והחידות התורניות מתחילת האשכול ובקרוב בל"נ אעלה "מפתחות"
עתה שתי שאלות בקיאות די פשוטות ליודעים. דברים מפורשים, אבל ההעלם מצוי והשכחה רבה. בבקשה לא לגלות לרבים את התשובה ע"י חיפוש ממוחשב, נמתין לת"ח של הפורום, בהחלט יש פה ידענים לא מעטים [מי שמצא ע"י מחשב שיכתוב מקסימום איזה מסכת זה וכדו'].
שאלה מס' 57
מה עשו עם בזיכי הלבונה אחרי שהניחום על השולחן עם לחם הפנים?
הקטירום בשבת הבאה. כפי שאומרים ב'אביי מסדר סדר המערכה' ['ומוספין קודמים לבזיכין...'].
אמת ויש"כ,
אבל ליתר דיוק, אם אי"ז רק בקיאות בסידור, למה רצת ביומא עד דף לג? כבר בדף כו שם מוזכר במשנה ושנים בידם שני בזיכי לבונה וכו'.
פעמון זהב ורימון כתב:יש וארט של הפוניביזער רב על האדון והעבד עברי, האם לכך כוונתך?
פעמון זהב ורימון כתב:שאלה 61
היכן רבינו החפץ חיים מזהיר על שמירת הלשון בספרו משנה ברורה??
1010 כתב:הבכור מחכה שאביו ימות בכדי לירש כפל.
פעמון זהב ורימון כתב:יש עוד מנסים, או שאכתוב את התשובה?
להזכירכם, מי שמעוניין להכנס להגרלה כדאי שיחשוב וישלח תשובה נכונה...
פעמון זהב ורימון כתב:מה משותף לבכור ולרוצח?
פעמון זהב ורימון כתב:מה משותף לבכור ולרוצח?
1010 כתב:זה מכנה משותף בין בכור לנרצח.
על אותו משקל אפשר לומר שבכור פחות משלושים אינו נחשב לאדם ופטור מלפדותו, והרוצח אדם שרצח אחר וכבר נגמר דינו, גם פטור כי רצח אינו בר קיימא.
פעמון זהב ורימון כתב:התשובה הנכונה:
על פי 2 עדים יומת המת לא יומת על פי עד א'.
כי את הבכור בן השנואה יכיר לתת לו פי 2 בכל אשר לו.
חזן כתב:פעמון זהב ורימון כתב:התשובה הנכונה:
על פי 2 עדים יומת המת לא יומת על פי עד א'.
כי את הבכור בן השנואה יכיר לתת לו פי 2 בכל אשר לו.
מה קשר של 2 עדים לרוצח?
(זה דומה לחידה מה משותף לחתול ולאדם - והתשובה: זה יש לו שני עיניים וזה יש לו שני עיניים...)
סליחה יצאתי מוכזב.
פעמון זהב ורימון כתב:בשניהם התורה אומרת הלכה של פי שנים. נכון שאלו הלכות שונות בלי קשר, אבל זה אותה מילה בשניהם. רוצח נהרג בפי שנים ובכור יורש בפי שנים.
חזן כתב:איפה מצינו בגמרא, שני תנאים, אב ובנו, שחולקים אחד על השני בהלכה מסויומת.
פעמון זהב ורימון כתב:בגמרא או במשנה? תנאים או אמוראים?
אמוראים בגמרא יש לי.
1010 כתב:חזן כתב:איפה מצינו בגמרא, שני תנאים, אב ובנו, שחולקים אחד על השני בהלכה מסויומת.
ר' שמעון בר יוחאי ורבי אלעזר בנו כשיצאו מהמערה.
רבנן בתראי כתב:רשב"ג ובנו רבי [ר' יהודה הנשיא] נחלקו בכמה מקומות.
המפורסמת שבהם היא המחלוקת אי בתרי זימני הוי חזקה או בתלת זימני.
פעמון זהב ורימון כתב:היכן מצאתם שנחלקו אב ובנו אמוראים בגמרא [לא תנאים]??
1010 כתב:פתרת יופי!
עכשיו תורך לחידה חדשה [66].
אבן הפינה כתב:איפה יש פסוק בתורה המסתיימת ב"ויאמר יעקב" :
1010 כתב:כל השומע יצחק לי
ואם ימעט הבית מהיות משה
שמוט לכל משה ידו
[בהחלט רוצים]
zeevi כתב:היכי תימצי לברך על האכילה לפניה שהכל ולאחריה ברכת המזון?
חזן כתב:
ומה עם "יעקב"?
ו3
חזן כתב:zeevi כתב:היכי תימצי לברך על האכילה לפניה שהכל ולאחריה ברכת המזון?
אכל בסוף סעודה דברים הבאים לקינוח שברכתם שהכל.
חזן כתב:1010 כתב:כל השומע יצחק לי
ואם ימעט הבית מהיות משה
שמוט לכל משה ידו
[בהחלט רוצים]
יפה!
ומה עם "יעקב"?
ומה התירוץ על הקושיא לעיל 'שלא ישנה אדם ממנהג המקום'?
viewtopic.php?p=410233#p410233
משתמשים הגולשים בפורום זה: [G], אני פה, המוזיקאי, עקיב'לה, פונביצ'ער, פך שמן ו־124 אורחים