לכמה שעות שינה זקוקים ילדים ביום

בפורום מקצועי זה תוכלו לשאול כל שאלה בתחום בריאות הגוף, רפואה, רפואה טבעית ותרופות. ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מומחית לרפואה משלימה, תענה על שאלותיכם. ייעוץ בפורום בשום אופן אינו מחליף בדיקה/ייעוץ/טיפול מקצועי. פרופיל מלא

מנהל: יעל טוקצ'ינסקי

לכמה שעות שינה זקוקים ילדים ביום

הודעה שלא נקראהעל ידי לאה » 28 ספטמבר 2016, 00:51

האם יש מחקר או מדע מדויק
לכמה שעות שינה זקוק ילד בכל גיל, במהלך היממה
" כָּל עֲמַל הָאָדָם לְפִיהוּ, וְגַם הַנֶּפֶשׁ לֹא תִמָּלֵא " (קהלת ו ז)
סמל אישי של המשתמש
לאה
 
הודעות: 7869
הצטרף: 06 נובמבר 2012, 23:32
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לכמה שעות שינה זקוקים ילדים ביום

הודעה שלא נקראהעל ידי יעל טוקצ'ינסקי » 28 ספטמבר 2016, 07:57

כן, בוודאי, זה ידוע מזמן ועד כמה שידוע לי אין על כך מחלוקת.
אבל - כמו בכל דבר אחר - יש כאן הבדלים אישיים. כפי שיש אנשים מבוגרים שמספיק להם 6 שעות שינה ביממה, אסבל יש כאלה שחייבים 10 שעות שינה - זהוא הבדלים במבנה מערכת העצבים שלהם - בדיוק כך יש, למשל, ילדים בגיל שנה שישנים צהרים פעמים ביום ויש שלא ישנים כלל - גם זה הבדלים אישיים במבנה מערכת העצבים שלהם.
בהתחשב בהבדלים הללו ילדים אמורים לישון:

תינוקות עד גיל חודש - 16-20 שעות, מתוכם עד 5-6 שעות - בלילה
1-3 חד' - 14-17 שעות, מתוכם עד 8-11 שעות בלילה
3-5 חד' - 14-17 שעות, מתוכם 10-12 שעות בלילה
6-8 חד' - 13-15 שעות, מתוכם 10-12 בלילה
9-11 חד' - 12-15 שעות, מתוכם 10-12 בלילה
1-1.5 שנה - 12-14 שעות, מתוכם 10-12 בלילה
1.5-2 שנה - 11-14 שעות, מתוכם 10-11 בלילה
2-3 שנה - 11-13 שעות, מתוכם 10-11 בלילה
עד גיל 7 - 10-13 שעות, מתוכם 10-11 בלילה
7-10 - 10-11 שעות, בד"כ כולם בלילה,
10-12 - 9-11 שעות, כולם בלילה
12-14 - 9-10 שעות, כולם בלילה
מגיל 14 ועד בכלל - 8-10 שעות ביממה
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי (PhD - ד"ר לנטורופתיה),
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה",
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"סיפורים מהקליניקה",
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
http://www.yaelclinic.co.il/
יעל טוקצ'ינסקי
 
הודעות: 1794
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לכמה שעות שינה זקוקים ילדים ביום

הודעה שלא נקראהעל ידי יעל טוקצ'ינסקי » 28 ספטמבר 2016, 08:16

משך השינה תלוי במבנה מערכת העצבים של האדם. לכן יש כאן גורם תורשתי: אפשר לראות שלילדים שזקוקים ליותר שעות שינה גם לפחות אחד מההורים זקוק ליותר שעות שינה ולהפך.
לשעות שינה משפיעים גורמים זמניים שונים: מחלות, יציאת שיניים, מזג האוויר, עייפות מתח וכו'. חייבים להתחשב בזה.
צריך לשים לב באיזה מצב רוח הילד מתעורר. עד כמה קל לו לקום. זה מדדים טובים מאד.

מחסור בשינה מאד מזיק, ועל כך יש המון מחקרים בכל העולם.
במוקדם או במאוחר (וגם ה"מאוחר" הזה לא רחוק...) זה גורם לבעיות קשות, ביניהם: תסמונת עייפות כרונית, הפרעות התנהגות, בעיות למידה, בעיות קשב וריכוז, הפרעות שונות בפעילות מערכת העצבים.
חוקרים פינים מצאו קשר ישיר בין מחסור בשעות שינה לבין היפראקטיביות ותסמונת מחסור קו"ר. כך שבמקום להרעיל את הילד בריטלין לפעמים כדאי לטפל בשינה שלו ובנזקי מחסורה בעבר. כידוע, ניתן להשלים רק מחסור שינה של יממה אחרונה ולא מעבר לכך.

דוגמא: אם ילד בן 4 הלך לישון ב-10 בערב וב-7 אתם כבר מרימים אותו לגן, והוא גם לא יושן בצהרים, פירוש הדבר שלילד הזה חסרים שעתיים של שינה.
אפילו 10 דקות מחסור עם הזמן יתנו נזק מצטבר, אז מה לדבר על שעתיים מצטברים?...
זה ישפיע על התנהלותו של הילד בכל המישורים. עם הזמן יתפתח תסמונת עייפות כרונית, "בעיות גיל" נדודי שינה או הפרעות שינה אחרות וכו'.
יש מחקר חדש באוניברסיטת ת"א ומסקנותיו: שעה של מחסור שינה בגיל הילדות פוגעת בצפקוד המוח, מקטינה יכולת ריכוז וגורמת לעייפות קשה אחה"צ.

אם זה המצב, ואתם רוצים לשפר אותו - תתחילו להקדים השכבת ילד רבע שעה בכל יום עד שתגיעו לשעה הרצויה, שזה במקרה שלנו - 8 בערב.

עודף שינה - זה גם לא טוב. אנשים שישנים יותר מידי אדישים ולא פעילים. הרבה פעמים הם מרבים להתעורר בלילה.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי (PhD - ד"ר לנטורופתיה),
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה",
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"סיפורים מהקליניקה",
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
http://www.yaelclinic.co.il/
יעל טוקצ'ינסקי
 
הודעות: 1794
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לכמה שעות שינה זקוקים ילדים ביום

הודעה שלא נקראהעל ידי יעל טוקצ'ינסקי » 28 ספטמבר 2016, 08:44

אם את מעוניינת במחקרים בנושא שעות שינה, אז הינה כמה:
מחקר פיני - מצאה קשר ישיר בין מחסור בשעות שינה לבעיות קו"ר והיפראקטיביות. כמו כן, נמצא שהתנהגות של ילדים אלה היתה אימפולסיבית יותר. במחקר השתתפו הרבה ילדים בגילאי 7-14 שישנו בממוצע רק 7.7 שעות ביממה.

מחסור בשינה פוגע ביכולות למידה של הילד ופיתוח של המוח שלו.

מחקרי סקר אמריקאיים הגיעו למסקנה שהיום בארה"ב כשליש מהילדים לא מקבלים שינה מספקת!


חומר נשאר בזיכרון רק לאחר השינה. לא פלא, ש מחסור בשינה פוגע בזיכרון.
מחקרים גם מצאו, שמחסור בשינה משפיע על ההתנהגות, גורם לתוקפנות, הפרעות שינה, גורם לירידה במסת המוח (כלומר, מוח שוקל פחות) וגורם לתמותה מוגברת של נוירונים (תאי העצב).

שינה בילדות קשורה קשר ישיר להתפתחות ותיפקוד מערכת העצבים במשך כל ימי חייו של אותו אדם.

בעיות שינה בשנה ראשונה של החיים הרבה פעמים נשמרת גם במשך חיים. באוסטרליה נעשה מחקר גדול על ילדים בגילאי 3-4 שבגילאי 8-10 חד' סבלו מהפרעות שינה אלה או אחרות. אצל 32% מהילדים הללו אותן בעיות נשארו גם בגיל 3-4. חצי מהילדים הללו סבלו מבעיות סומטיות (מחלות בגוף) וחצי - מהתנהגות תוקפנית.

נמצא קשר בין סוג התזונה של התינוק לשינה שלו (הנקה או פורמולה); קשר בין שינה לפלורת המעיים, לפחמימות ולאומגה-3....

גוף מסדיר מחזורי השינה בגילאי 2-4 חד'. כלומר, עד גיל 4 חד' תינוק כבר צריך לדעת שישנים בלילה וערים ביום ובאיזה בדיוק שעות עושים זאת.

מחסור בשינה פוגע בהתפתחות המוח, במיוחד בגילאים הצעירים ( Mirmiran M., Maas Y. G. H., Ariagno R. L. Development of fetal and neonatal sleep and circadian rhythms // Sleep Med Rev 2003; 7: 321-334.)

הנה מקצת מהמחקרים שציינתי:
Lam P., Hiscock., Wake M. Outcomes of infant sleep problems: a longitudinal study of sleep, behavior, and maternal well-being // Pediatrics. 2003, 111 (3): e203-207.

Lam P., Hiscock., Wake M. Outcomes of infant sleep problems: a longitudinal study of sleep, behavior, and maternal well-being // Pediatrics. 2003, 111 (3): e203-207.


Morrissey M., Duntley S., Anch A., Nonneman R. Active sleep and its role in the prevention of apoptosis in the developing brain // Med Hypotheses. 2004, 62 (6): 876-879.

Marks G., Shaffery J., Oksenberg A., Speciale S., Roffwarg H. A functional role for REM sleep in brain maturation // Behav Brain Res. 1995, 69 (1-2): 1-11.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי (PhD - ד"ר לנטורופתיה),
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה",
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"סיפורים מהקליניקה",
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
http://www.yaelclinic.co.il/
יעל טוקצ'ינסקי
 
הודעות: 1794
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל ונשמרתם לנפשותיכם

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־9 אורחים