דיאטת 17 הימים...

בפורום מקצועי זה תוכלו לשאול כל שאלה בתחום בריאות הגוף, רפואה, רפואה טבעית ותרופות. ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מומחית לרפואה משלימה, תענה על שאלותיכם. ייעוץ בפורום בשום אופן אינו מחליף בדיקה/ייעוץ/טיפול מקצועי. פרופיל מלא

מנהל: יעל טוקצ'ינסקי

דיאטת 17 הימים...

הודעה שלא נקראהעל ידי קלונימוס הזקן » 19 אפריל 2017, 15:40

לאחרונה שומע כל הזמן על דיאטה שמשגע את ארה"ב. 17 ימים וזהו!

מישהו יודע מה זה? זה נכון? מה אומרים המומחים?
סמל אישי של המשתמש
קלונימוס הזקן
 
הודעות: 1024
הצטרף: 09 אוקטובר 2016, 13:12
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: דיאטת 17 הימים...

הודעה שלא נקראהעל ידי יעל טוקצ'ינסקי » 21 אפריל 2017, 04:48

לא יודעת על איזו בדיוק דיאטה כבודו מדבר: כל הזמן יש כל מיני דיאטות, הן צצות כמו פטריות אחרי הגשם, כל שני וחמישי מתווספת איזשהי שיטת פלא....
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי (PhD - ד"ר לנטורופתיה),
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה",
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"סיפורים מהקליניקה",
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
http://www.yaelclinic.co.il/
יעל טוקצ'ינסקי
 
הודעות: 1659
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: דיאטת 17 הימים...

הודעה שלא נקראהעל ידי אריה ענק משער האריות » 21 אפריל 2017, 09:47

את דיאטת 17 הימים המציא ד"ר מייקל רפאל מורנו ומטרתה העיקרית היא ללמד את הגוף להאיץ את תהליך חילוף החומרים שלו (האצת המטבוליזם) ועל ידי כך לגרום להורדה במשקל.
למרות שהיא משתייכת לקטגוריית הדיאטות המהירות, מדובר בדיאטה יחסית מאוזנת וברת ביצוע.
עיקרון המפתח של דיאטה זו הוא שינוי כמות הקלוריות שאנו צורכים ואת סוג המאכלים שאנו אוכלים כל 17 יום
כאשר סה"כ מתקיימים 4 מחזורים שונים (68 ימים בסה"כ). השינויים הנ"ל אמורים לגרום לחילוף החומרים שלנו לפעול במצב של שריפת שומנים מוגברת, משום שהוא יצטרך בכל פעם "לנחש" את כמות האוכל שיהיה עליו לעכל.

דיאטת 17 הימים שמה דגש על תפריט מאכלים בריא, בנוסף לעשיית פעילות גופנית ואימוץ הרגלי תזונה נכונים, כך שגם אם טכניקת האצת המטבוליזם היא המצאה ותו לא, עדיין רוב הסיכויים שנרד במשקל בשל התפריט הדיאטתי המיוחד של הדיאטה והרגלי תזונה חדשים שהיא גורמת לנו לאמץ.

בגדול, תפריט הדיאטה מתמקד בצריכת מאכלים עשירים בחלבונים, בנוגדי חמצון (אנטי-אוקסידנטים), בפרוביוטיקה ובשומנים בריאים. התפריט אוסר להכניס לגוף דברי מתיקה וסוכר, מזון מעובד, מאכלים עשירים במלחים ומזון מטוגן. בשלביה הראשונים של דיאטת 17 הימים נאסר עלינו לאכול גם ירקות עשירים בעמילן ופירות עשירים בסוכר ואנו מנועים מלשתות משקאות אלכוהוליים.

כשמגיעים לשלבים מתקדמים יותר בדיאטה התפריט מתרחב לאט לאט ולקראת סיום התהליך כבר אפשר להנות ממשקה אלכוהולי מדי פעם ולנשנש חטיפים פה ושם. בגלל שקצב חילוף החומרים שלנו משתנה במהלך היום יש להקפיד לא לאכול פירות לאחר השעה 14:00 בצהריים, אלא אך ורק לפני כן.

הצפי הוא להורדה של בין 5 ל-10 ק"ג בתוך 17 יום. כאמור, כל אחד מארבעת המחזורים של דיאטה זו נמשך למשך 17 ימים ועל כן בכל מחזור ניתן להשיל ממשקלכם כ-5-10 ק"ג.

השלב הראשון הוא שלב "ההאצה" ומטרתו לגרום להאצה בקצב חילוף החומרים של גופנו.
השלב השני מכונה שלב ה"הפעלה" ובו ממשיכים בהאצת קצב חילוף החומרים ובמקביל מפעילים תפריט אכילה קצת יותר עשיר בקלוריות.
השלב השלישי נקרא שלב ה"השגה" והוא סובב סביב אימוץ ויישום של הרגלי תזונה נכונים ובריאים.
השלב הרביעי והאחרון הוא שלב ה"הגעה ליעד" והוא ממשיך איתנו לשארית חיינו. בשלב זה שומרים על יעדי המשקל שהצבנו לעצמנו על ידי אכילה קפדנית במהלך ימי חול ואכילת מאכלים אהובים יותר במהלך סופי השבוע.

אם יש לכם היסטוריה של מחלות בריאותיות או שהנכם סובלים ממחלה מסויימת בזמן הנוכחי מומלץ להיוועץ עם רופא לפני שמנסים את דיאטת 17 הימים.

שלב 1 של דיאטת 17 הימים: מתרכז בירידה מהירה במשקל על ידי אכילה של חלבונים רזים כגון: עוף, ביצים, דגים וכמויות גדולות של ירקות שמטרתם לגרום לתחושת שובע, לספק מספיק אנרגיה תזונתית לפעילות הגוף והמוח ולתת לנו מוטיבציה להצליח לסיים את מחזור 17 הימים הראשון.
רשימת מאכלים שאפשר לאכול בשלב 1 של דיאטת 17 הימים :

חלבון רזה: סלמון, דג סול, דג סנדל, שפמנון, טונה ו/או אמנון, חזה עוף, חזה הודו, ביצים.

ירקות: ארטישוק, לבבות ארטישוק, אספרגוס, פלפל, ברוקולי, כרוב ניצנים, כרוב, גזר, כרובית, סלרי, מלפפונים, שום, שעועית ירוקה, כרישה, חסה, בצל, עגבניות, תרד, פטריות, פטרוזיליה.

פירות דלי סוכר: תפוחים, פירות יער מכל סוג, תפוזים, אפרסקים, אגס, ענבים, שזיפים.

מאכלים פרוביוטיים: יוגורט ללא סוכר, קוטג', כרוב כבוש.

שמן: שמן זית, שמן פשתן

תבלינים ורטבים (בכמות קטנה): רוטב סלסה, סויה, קטשופ, שמנת ללא סוכר, ריבות ללא סוכר, גבינות ללא שומן, מלח, פלפל, חומץ, חרדל, ויניגרט.



תפריט מומלץ לדוגמה לשלב 1 של דיאטת 17 הימים:

שתייה של הבוקר: מים חמים עם לימון

ארוחת בוקר: תה ירוק, חביתה עם תרד, עגבנייה מיובשת וגבינת פטה דלת שומן. בנוסף, חצי אשכולית וגביע קטן של יוגורט דל סוכר.

ארוחת צהריים: חזה עוף בגריל, סלט ירוק עם רוטב ויניגרט, תה ירוק.

בין הארוחות: גזר גמדי, יוגורט קטן דל סוכר

ארוחת ערב: רצועות עוף על מצע חסה, ברוקולי מאודה, תה ירוק, כוס מים.

שלב 2 של דיאטת 17 הימים:
מוסיפים מנת שומן ושתי מנות פחמימות מלאות (כמו אורז מלא, לחם מקמח מלא, כוסמת, בטטה וקטניות). את הפחמימות יש לצרוך עד השעה 14:00 כדי למנוע את אגירתן כשומן.

שלב 3 של דיאטת 17 הימים:
זהו שלב ייצוב המשקל. ניתן לאכול יותר פחמימות ופירות, ולצרוך אלכוהול מדי פעם. שלב זה נועד להקנות הרגלי אכילה נכונים ולאזן את הגוף.

שלב 4 של דיאטת 17 הימים:
בשלב זה אמורים להמשיך לאזן את המשקל והפנמת הרגלי האכילה, שעיקרם הוא שילוב של ההמלצות במחזור 3 עם בונוס בסופי שבוע של שתי מנות אהובות (ללא הגבלה קלורית) ושתי מנות אלכוהול.

בשני המחזורים האחרונים ההמלצה היא להגביר את הפעילות הגופנית עד לחמש שעות שבועיות (בחרו פעילויות מהנות עבורכם, כך שתוכלו להתמיד), להרבות בשתיית מים ותה ירוק לאחר כל ארוחה ולהגביל את שתיית הקפה לארבע כוסות ביום, ללא המתקה בסוכר ותוספת חלב.

בנוסף ממליץ ד"ר מורנו לפתוח את היום עם כוס מים ולימון סחוט.


יתרונות הדיאטה:
ירידה מהירה במשקל, בתקופת זמן יחסית קצרה מתאימה להלך הרוח של המאה ה-21. מעלה מוטיבציה להמשך הדרך.
בשני המחזורים הראשונים, ההנחיה לביצוע פעילות גופנית יומית לזמן קצר לא מאיימת ומובילה בצורה הדרגתית לשינוי חיובי של הרגלים.
בשני המחזורים האחרונים הדיאטה מאוזנת, מעודדת לשתיית מים מרובה ולפעילות גופנית ומי שמצליח להגיע לשלבים אלו, לרדת במשקל ואף לשמור עליו – הרוויח ובגדול.

חסרונות הדיאטה:
המחזור הראשון קשה לביצוע ודומה במהותו ל"דיאטת כסאח" על כל המשתמע מכך: האטת קצב חילוף החומרים וירידה גדולה של מסת שריר לצד קושי בהתמדה. גם 17 יום זו לא תקופה קצרה לדיאטת כסאח.
תפריט בן 1200 קק"ל אינו מתאים כלל לגברים.
אכילה "מפצה" אשר אכן תבלבל את הגוף ותגרום לעלייה גדולה יותר מהמשקל ההתחלתי. ירידה מהירה במשקל מובילה לרוב לעלייה גדולה יותר במשקל בהמשך ומכניסה את הגוף למצב של סטרס.
לא מומלץ לנשים בהריון, מניקות ,חולי סכרת, ומחלות נוספות תלויות תזונה.
העיקרון המנחה של הדיאטה במסגרתו חילוף החומרים מתאזן כל 17 יום לא הוכח מחקרית, אף על פי שהוא גימיק נהדר.
הדיאטה לא צברה מספיק "שנות ותק" על מנת להוכיח את יעילותה ולמדוד את נזקיה.
דיאטת 17 הימים .pdf
(7.03 MiB) הורד 17 פעמים
סמל אישי של המשתמש
אריה ענק משער האריות
 
הודעות: 1741
הצטרף: 03 נובמבר 2013, 01:19
מיקום: ארץ הקודש
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: דיאטת 17 הימים...

הודעה שלא נקראהעל ידי יעל טוקצ'ינסקי » 21 אפריל 2017, 11:23

מעבר לתזונה צמחונית - מוריד ושומר על משקל בצורה בריאה ללא שום דיאטה.

מעבר לתזונה לפי הפרדת מזונות - מוריד ושומר על משקל במאמץ קל ביותר.

שמירה על כושר מינימלי - שומר על משקל בריא. רק אתמול נפגשתי עם אדם שלא ראיתי כשנה. במהלך השנה הזאת השתנה בצורה ניכרת לעין: עבר ממשקל עודף עם כרס ניכר למשקל תקין עם מראה בריא וצעיר. מה עשה? וויתר על אוטובוס: הולך הליכה מהירה 40 דקות בכל כוון לכולל בוקר הלוך ושוב ולכולל ערב הלוך ושוב. ועבר מלחם לבן ללחם מקמח מלא. זה הכול.

להתחזק במידת הביטחון. זה מאד עוזר נגד עודף משקל. אחוז ניכר של ההשמנה נובע מסיבות רגשיות, מחוסר יכולת להפיג מתחים וכיו"ב. כשעניין השגחה הפרטית מופנם, כשאדם סומך על הקב"ה שהוא ינהל את ענייניו בצורה הטובה ביותר, כשלא רק אומרים "הכול לטובה" אלא גם יודעים את זה בראש ובלב - זה טיפול הכי טוב נגד השמנה.

ועוד דבר חשוב: בלוטת התריס. מדובר בבלוטה מאד רגישה לרעלים, במיוחד רעלים שבאים דרך הפה. לכן היום, כשאנחנו מכניסים לפה מים מזוהמים ומזון מזוהם ושתיה רעילה ותרופות שהם כולם רעלים - בעיית בלוטת התריס ברמת המגפה. לכן חשוב לבדוק את הנושא ולטפל בו. ואם הבעיה קיימת - שום דיאטה לא תעזור.
ולא לבדוק TSH. זה אולי זול יותר אבל לא מועיל מבחינת אבחון הבעיה. כדי לאבחן אם בעיה קיימת, צריך לבדוק T3, T4 ורצוי גם RT3. רופא משפחה לא ראשי להפנות לבדיקות הללו, אבל רופא מומחה - כן. וכמובן ניתן לעשות גם במעבדות פרטיות.

ועוד 2 דברים: אלכוהול ופטרת. מי שסובל מפטרת או צורך אלכוהול לפני הכול צריך להיפטר מהבעיות הללו, אחרת חבל על המאמץ.

ולנסות כל דיאטות שצצות בעולם - זה רק להרוס את תפקוד הגוף. כי כל דיאטה פוגעת בחילוף חומרים במידה זו או אחרת. ככל שמנסים יותר דיאטות - כך הפגיעה הזאת קשה יותר וכך קשה יותר בסופו של דבר להגיע למשקל אופטימאלי.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי (PhD - ד"ר לנטורופתיה),
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה",
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"סיפורים מהקליניקה",
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
http://www.yaelclinic.co.il/
יעל טוקצ'ינסקי
 
הודעות: 1659
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל ונשמרתם לנפשותיכם

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־18 אורחים