פעילות אקטיבית - למי, כמה ומתי

בפורום מקצועי זה תוכלו לשאול כל שאלה בתחום בריאות הגוף, רפואה, רפואה טבעית ותרופות. ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מומחית לרפואה משלימה, תענה על שאלותיכם. ייעוץ בפורום בשום אופן אינו מחליף בדיקה/ייעוץ/טיפול מקצועי. פרופיל מלא

מנהל: יעל טוקצ'ינסקי

פעילות אקטיבית - למי, כמה ומתי

הודעה שלא נקראהעל ידי יעל טוקצ'ינסקי » 14 נובמבר 2018, 17:27

מחקרים חדשים בעניין יוצאים על בסיס קבוע ורק מחזקים את מה שכבר ידענו קודם: פעילות גופנית מועילה לבריאותנו גם לטווח קצר וגם לטווח רחוק, היא מאזנת רמת סוכר בדם, מורידה לחץ דם גבוה, מחדדת פעילות שכלית, מורידה את רמת החרדה, מפחיתה את מידת הדיכאון, משפרת את איכות השינה.
פעילות גופנית על בסיס קבוע מונעת השמנה, משפרת פעילות המוח, מקטינה סיכוי לחלות ב-8 סוגים שונים של סרטן, לא עליכם, משפרת מהלך מחלות כרוניות (ביניהם: סוכרת מסוג 2, דיכאון, ארטריטיס, יתר לחץ דם, דמנציה, תורשת העורקים, בעיות קשב וריכוז, הפראטיביות, מחלת פרקינסון).
פרופ' לרפואה בבית ספר לרפואה לצד אוניברסיטת פלורידה, ד"ר איילין הנדברג(EileenHandberg) , אומרת, שפעילות גופנית - זאת תרופה הכי יעילה והכי זולה גם יחד נגד מחלות רבות ורק מתפלאת, למה אנשים לא מנצלים אותה.
כעת ב- Journal of the American Medical Association פורסמו מחקרים חדשים בנושא ומסקנות אליהם הגיעו החוקרים על סמך מחקרים הללו. על המחקרים והמסקנות גם דווח בכנס שנתי של איגוד רופאי לב אמריקאים (American Heart Association) בשיקגו.
לילדים עד גיל 5, על מנת שהם יתפתחו נכון ויהיו בריאים חשוב להיות פעילים פיזית בצורה אקטיבית (לקפוץ, לרוץ, לטפס וכיו"ב) לפחות 3 שעות ביום. עדיף יותר.
ילדים בגילאי 6-17 זקוקים לפעילות פיזית אקטיבית (כדורגל, ריקודים, קפיצות בחבל/גומי, תופסת וכיו"ב) לא פחות משעה מידי יום (שלוש שעות פעם בשלושה ימים - לא מחליף את הצורף בפעילות יום-יומית אצל הילדים!).
נשים בהריון, נשים אחרי הלידה וקשישים - 150 דקות בשבוע, מחולקים פחות או יותר בצורה שווה בין כל ימי השבוע, של פעילות מתונה. לנשים בהריון חשוב שהפעילות הזאת תהיה גם מותאמת לנשים בהריון בכלל (לא לקפוץ, לא לרוץ וכיו"ב) ולאישה ספציפית בפרט (בתאם להיסטוריה רפואית של האישה).
לאנשים קשישים חשוב גם להוסיף תרגילים מיוחדים לשיווי משקל.
המלצה לשאר אנשים: 300 דקות בשבוע, מחולקות בצורה פחות או יותר שווה של פעילות פיזית אקטיבית או, לחילופין, פעילות אירובית אינטנסיבית בתוספת תרגילי כוח פעמיים בשבוע, 75 דקות בכל פעם.




https://jamanetwork.com/journals/jama/f ... le/2712935,
November 12, 2018
The Physical Activity Guidelines for Americans
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי (PhD - ד"ר לנטורופתיה),
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה",
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"סיפורים מהקליניקה",
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
http://www.yaelclinic.co.il/
יעל טוקצ'ינסקי
 
הודעות: 2172
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: פעילות אקטיבית - למי, כמה ומתי

הודעה שלא נקראהעל ידי מספר אחד » 14 נובמבר 2018, 17:35

ובנוסף לכך מי שעושה ספורט או ריצות כל יום זה גם משפר לו את המחשבות והמחשבות רצות הלאה אתה זורם אם החיים איך שאומרים
ספורט אתה יכול לאכול מה שאתה רוצה כמובן לא דברים משמינים ואתה יכול לרדת במשקל כל הזמן בגלל שיש חילופי חומרים בגוף
מספר אחד
 
הודעות: 83
הצטרף: 06 נובמבר 2018, 18:16
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל ונשמרתם לנפשותיכם

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: [G] ו־11 אורחים