בפסוק "אלה תולדות נח נח איש צדיק תמים היה בדרורותיו", כתב רש"י: "יש מרבותינו דורשים אותו לשבח כ"ש שאלו היה בדור צדיקים היה צדיק יותר ויש שדורשים אותו לגנאי לפי דורו היה צדיק ואלו היה בדורו של אברהם לא היה נחשב לכלום".
שמעתי פעם לאמר בדרך צחות, למה על הדורשים לשבח כתב רש"י 'רבותינו' ואילו על הדורשים לגנאי כתב רק ויש שדורשים, כי מי שדורש לגנאי אינו ראוי להיקרא 'רבותינו'.
עוד שמעתי, שלכן לא כתב 'רבותינו' אצל הדורשין לגנאי, כי הכוונה על נח בעצמו, שבענוותנותו דרש עצמו לגנאי, שאם היה בדורו של אברהם לא היה נחשב לכלום.
האם שמעתם עוד רעיונות על זה?