שיתוף החברים ב"תורות" יחודיות מספרי החסידות והמוסר

פורום בני תורה. חידושי תורה. פסקי הלכה. הנהגות של חכמי הדורות. מוסר וחסידות.

מנהל: יהודה גרינבויים

שיתוף החברים ב"תורות" יחודיות מספרי החסידות והמוסר

הודעה שלא נקראהעל ידי מים רבים » 25 אפריל 2017, 12:30

יש לי איזה שהי בעיה בלימוד ספרי חסידות חת"ס אור החיים וכדומה
הרי ברור שבכל "תורה" היה למחבר איזה מסר שרצה להעביר אך הרבה פעמים אני לומד שטיקל אחרי שטיקל ולא מצליח להבין מה רצה המחבר לומר ולא מפני שאיני מבין את פירוש המילות אלא שאיני מצליח לעמוד על ההקשר הרחב שעומד מאחורי התורה דהיינו המסר או הדרך בעבודת ה' שרוצה המחבר להנחיל לקורא וכמובן שזה לא מגיע מצד המחבר אלא מצד הלומד
ולפעמים אפשר לראות שמגיעים לאיזה "תורה" שנהירה גם לקטני דעה כמוני שמעבירה מסר עמוק לחיים או מבהירה איזה נקודה ומלהיבה את הנפש
ולכך ברצוני לבקש מכל החברים להצטרף לזיכוי הרבים ואם למדתם איזה "שטיקל" נהיר וברור בספרי החסידות והמוסר אנא שתפו את כולנו בו כדי שגם אנו נזכה להתעורר מהדברים וללמוד מהם
קצת היה לי קשה להתבטאות היטב בנושא זה אך מקווה שדברי היו מובנים
נערך לאחרונה על ידי מים רבים בתאריך 25 אפריל 2017, 12:36, נערך פעם אחת בסך הכל.
מים רבים
 
הודעות: 42
הצטרף: 19 אפריל 2017, 23:52
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: שיתוף החברים ב"תורות" יחודיות מספרי החסידות והמוסר

הודעה שלא נקראהעל ידי מים רבים » 25 אפריל 2017, 12:35

קריינא דאיגרתא וכו'
ואפתח אני בשיתוף בתורה מיוחדת מהרבי הקדוש מסוכוטשוב ה"שם משמואל" המבארת עבודה מיוחדת בענין ספירת העומר
להבין ענין מנחת העומר שבאה מן השעורין מאכל בהמה, דהנה כל קרבנות מבע"ח הם נפש תחת נפש, היינו שתכלית כל קרבן היא להפוך את כל הרצון והתשוקה שיש באדם לדברים הגשמיים להפוך אותם לעבודת השי"ת, וכענין שכתב הזוה"ק שיצה"ר נצרך לחדותא דשמעתתא, וזוהי עבודה שלימה דאתהפכא חשוכא לנהורא, וכן במנחות שבאין סולת חטים שהיא בחי' חכמה שבאדם כאמרם ז"ל אין התינוק יודע לקרוא אבא עד שיטעם טעם דגן, ועדיין היא חכמה טבעית, ונצרך שיהפוך זה לחכמה אלקית, אבל שעורין שהם מאכל בהמה, אין באין מהם מנחות לבד מנחת קנאות ומשום שהיא עשתה מעשה בהמה, והנה טבע הבהמה להיות נכנעת כאמרם ז"ל בני אדם שהם ערומים בדעת ומשימים עצמם כבהמה שפרש"י דכאי רוח, האומנם שטבע ההכנעה הוא טוב, אבל לעומת הטוב שבה יש גם חסרון שגורמת שפלות יותר מדאי להתבטל ולהתבייש בפני המלעיגים וכפתע בינו לבין העצבות שהיא מדה מגונה מאד, ע"כ צריכה שמירה יתירה, שתהי' דווקא מחמת גודל אהבת ה' ושמחה יהי' נכנע להשי"ת לבד, אבל זולתו ית"ש ועבודתו יהי' בעיניו כל העולם כאפס ואין ויהי' תקיף בדעתו היפוך הכנעה, וזהו הענין שבמנחת העומר שמעלין טבע ההכנעה להשי"ת, וזהו "והניף את העומר" שמעלין את העומר וזה הוא דווקא ממחרת יום טוב א' ש"פ שאז הוא יום טוב של אהבה להשי"ת ויו"ט החירות אז הזמן להנפת העומר, להפוך גם טבע ההכנעה והשפלות לעבודת השי"ת, וכמו כל הקרבנות כנ"ל וכמו שהי' אז בעת יצי"מ שהפכו את העבדות וההכנעה שהיו לפרעה ולמצרים, לעבודה והכנעה להשי"ת, וכמו שפרעה עצמו אמר לשעבר הייתם עבדי פרעה ועכשיו הרי אתם עבדי השי"ת כבמכילתא, וכמו שאנו אומרים בהלל, הללו עבדי ד', ולא עבדי פרעה:
מים רבים
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 42
הצטרף: 19 אפריל 2017, 23:52
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל תורה ודעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־8 אורחים