אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

פורום בני תורה. חידושי תורה. פסקי הלכה. הנהגות של חכמי הדורות. מוסר וחסידות.

מנהל: יהודה גרינבויים

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי דוד העיתונאי » 12 מאי 2017, 14:33

משולש כתב:
חבלזון כתב: • לפעמים אני רואה כאלה שמתפלל מישהו מאחוריהם, ואם הם לא באמצע תפילה, אין להם בעיה ללכת, אבל אם מסיימים שמו"ע הם נשארים תקועים. וממ"נ, אם יש לך לאן ללכת, תפסע לשם את ה"עושה שלום"....

אני חושב שזה מסיבה של "אין אדם חוטא ולא לו". ולכן אם אדם רוצה באמת לקיים את רצון ה' ולפסוע ג' פסיעות, אז הוא בודק שבאמת הכל בכשרות.
אבל כשהוא סתם צריך ללכת, אז הוא יותר מסוגל לדחות כל מיני דקדוקי הלכות.

סיבה נוספת: כאשר אדם בדיוק סיים תפילת שמונה עשרה, זה עתה דיבר עם הקב"ה וכבר יעבור עבירה???
משא"כ כאשר הוא קצת רחוק מהתפילה אז הוא כבר יותר רחוק מהקב"ה. ומסוגל לעבור.

ואגב, אם כבר מדברים על זה יש לי כמה דברים שקשים לי בנושא:
יש מחלוקת האם צדדי המתפלל כלפניו או לא. האם הכוונה לצדדין שלצידיו (אבל לפניו אסור בכל הרדיוס של ד"א). או לצדדין שלפניו. (והצדדים שלצידיו יהיה מותר לכו"ע).
אם כמו האפשרות הראשונה, לא הנחת שום אפשרות לעבור בבית הכנסת מהתחלת שמונה עשרה ועד סוף חזרת הש"ץ. כי לא ימלט שלא יהיו בכל המעברים חסימות של מתפללים מאריכים.




המשנ"ב במקום מאוד מחמיר, אך עיין באשל אברהם מבוטשאש שם בשו"ע שמקיל מאוד בזה וכותב "והבא להחמיר במילתא דרבנן עליו הראיה", בהרבה היכי תימצי'ס. ולמקילים יש על מי לסמוך.
אכתוב מזכרוני כמה מקרים שמיקל בזה:
1. אם צריך לשירותים.
2. אם המתפלל עומד ליד שולחן או סטנדר ולא חושש שיפול מהליכתך לידו (עיי"ש שביאר שזה יסוד האיסור, וגם לטעם שהד"א של המתפלל יש בהם השראת השכינה).
3. מהצדדים.
דוד העיתונאי
 
הודעות: 7
הצטרף: 12 מאי 2017, 13:56
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי אור הדעת » 15 מאי 2017, 22:38

'ובאמת זהו לימוד לכל איש ואיש כפי מה שהוא שאין שום דבר עומד בפני הרצון' (שם משמואל)
אור הדעת
 
הודעות: 26
הצטרף: 15 מאי 2017, 19:31
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

הקודם

חזור אל תורה ודעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־6 אורחים