אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

פורום בני תורה. חידושי תורה. פסקי הלכה. הנהגות של חכמי הדורות. מוסר וחסידות.

מנהל: יהודה גרינבויים

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי דוד העיתונאי » 12 מאי 2017, 14:33

משולש כתב:
חבלזון כתב: • לפעמים אני רואה כאלה שמתפלל מישהו מאחוריהם, ואם הם לא באמצע תפילה, אין להם בעיה ללכת, אבל אם מסיימים שמו"ע הם נשארים תקועים. וממ"נ, אם יש לך לאן ללכת, תפסע לשם את ה"עושה שלום"....

אני חושב שזה מסיבה של "אין אדם חוטא ולא לו". ולכן אם אדם רוצה באמת לקיים את רצון ה' ולפסוע ג' פסיעות, אז הוא בודק שבאמת הכל בכשרות.
אבל כשהוא סתם צריך ללכת, אז הוא יותר מסוגל לדחות כל מיני דקדוקי הלכות.

סיבה נוספת: כאשר אדם בדיוק סיים תפילת שמונה עשרה, זה עתה דיבר עם הקב"ה וכבר יעבור עבירה???
משא"כ כאשר הוא קצת רחוק מהתפילה אז הוא כבר יותר רחוק מהקב"ה. ומסוגל לעבור.

ואגב, אם כבר מדברים על זה יש לי כמה דברים שקשים לי בנושא:
יש מחלוקת האם צדדי המתפלל כלפניו או לא. האם הכוונה לצדדין שלצידיו (אבל לפניו אסור בכל הרדיוס של ד"א). או לצדדין שלפניו. (והצדדים שלצידיו יהיה מותר לכו"ע).
אם כמו האפשרות הראשונה, לא הנחת שום אפשרות לעבור בבית הכנסת מהתחלת שמונה עשרה ועד סוף חזרת הש"ץ. כי לא ימלט שלא יהיו בכל המעברים חסימות של מתפללים מאריכים.




המשנ"ב במקום מאוד מחמיר, אך עיין באשל אברהם מבוטשאש שם בשו"ע שמקיל מאוד בזה וכותב "והבא להחמיר במילתא דרבנן עליו הראיה", בהרבה היכי תימצי'ס. ולמקילים יש על מי לסמוך.
אכתוב מזכרוני כמה מקרים שמיקל בזה:
1. אם צריך לשירותים.
2. אם המתפלל עומד ליד שולחן או סטנדר ולא חושש שיפול מהליכתך לידו (עיי"ש שביאר שזה יסוד האיסור, וגם לטעם שהד"א של המתפלל יש בהם השראת השכינה).
3. מהצדדים.
דוד העיתונאי
 
הודעות: 8
הצטרף: 12 מאי 2017, 13:56
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי אור הדעת » 15 מאי 2017, 22:38

'ובאמת זהו לימוד לכל איש ואיש כפי מה שהוא שאין שום דבר עומד בפני הרצון' (שם משמואל)
סמל אישי של המשתמש
אור הדעת
 
הודעות: 31
הצטרף: 15 מאי 2017, 19:31
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודה חסיד » 30 יולי 2017, 18:30

אבי ר. כתב:הביטוי אהבת חינם היא המצאה של הרב קוק

זה מוזכר כאמרות חסידים לפני שהרב קוק נולד
אימתי קאתי מר, לכשיפוצו מעינותיך חוצה
סמל אישי של המשתמש
יהודה חסיד
 
הודעות: 393
הצטרף: 25 יולי 2017, 02:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יוסף בן יוסף » 10 אוגוסט 2017, 11:12

אמיר כתב:רבים משתמשים בביטוי 'איש באמונתו יחיה' בחושבם שזה ציטוט ממקורותינו.
אלא שטעות בידם.
את הביטוי טבע ח"כ ממפא"י, בסלפו את הפסוק בחבקוק " "הִנֵּה עֻפְּלָה לֹא-יָשְׁרָה נַפְשׁוֹ בּוֹ וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה"
מדובר בסילוף חמור כי בכך המשמעות של הדברים היא בדיוק ההיפך מהנאמר בפסוק.

זה לא משפט של הקוראן?
יוסף בן יוסף
 
הודעות: 29
הצטרף: 10 אוגוסט 2017, 10:51
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי זעיר שם » 10 אוגוסט 2017, 11:31

היכן המקור של הנוהגים לכרוע ימין ושמאל ואמצע בשעה שאומר וקרא זה אל זה ואמר
סמל אישי של המשתמש
זעיר שם
 
הודעות: 199
הצטרף: 09 ינואר 2017, 11:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודה חסיד » 10 אוגוסט 2017, 22:57

ואדאתינא להכי, רבים מאד נוהגים ומקפידים מאד לכרוע בתחילת קדיש ימין ושמאל. אבל הכריעות המוזכרים בשו"ע ובמשנ"ב ע"ז רובם לא יודעים
אימתי קאתי מר, לכשיפוצו מעינותיך חוצה
סמל אישי של המשתמש
יהודה חסיד
 
הודעות: 393
הצטרף: 25 יולי 2017, 02:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי זעיר שם » 11 אוגוסט 2017, 12:48

והיכן המקור לכרוע בברוך ה' המבורך לעולם ועד
סמל אישי של המשתמש
זעיר שם
 
הודעות: 199
הצטרף: 09 ינואר 2017, 11:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודה חסיד » 11 אוגוסט 2017, 15:49

עשיתי ע"ז בעבר, ואין לזה מקור קדום מוסמך
רבים וטובים מאד (גם אדמו"רים רבים) לא נוהגים לכרוע בברוך וכו' בשעת קריה"ת
אימתי קאתי מר, לכשיפוצו מעינותיך חוצה
סמל אישי של המשתמש
יהודה חסיד
 
הודעות: 393
הצטרף: 25 יולי 2017, 02:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי זעיר שם » 11 אוגוסט 2017, 16:03

נכון בשעת קריאת התורה לא, אבל בברכו שבתפילה מי לא כורע,
בכלל ברכו שבתפילה עושים מזה ענין גדול, ומשום מה ברכו שבקריאת התורה אין לו מזל לא עושים ממנו עסק גדול,
סמל אישי של המשתמש
זעיר שם
 
הודעות: 199
הצטרף: 09 ינואר 2017, 11:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 16 אוגוסט 2017, 01:54

בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 12311
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודה חסיד » 27 אוגוסט 2017, 19:26

"בכל יום יהיו בעיניך כחדשים"
מוזכר רבות בספרי חסידות ועוד, אבל אין מקור קדום ללשון זה בדיוק.
יש לשונות דומים רבים אבל אני מדבר על בדיוק
אימתי קאתי מר, לכשיפוצו מעינותיך חוצה
סמל אישי של המשתמש
יהודה חסיד
 
הודעות: 393
הצטרף: 25 יולי 2017, 02:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי גאליציינער » 05 ספטמבר 2017, 15:57

זעיר שם כתב:והיכן המקור לכרוע בברוך ה' המבורך לעולם ועד

מה שיש כן, לא רק מקור אלא חיוב הוא שצריך לעמוד בשעה שמברכים את ה' - הן בתפילה והן בקריאת התורה, [ויותר: עיקר החיוב לעמוד בקריאת התורה הוא מפני שמברכים את ה' בתחילתו]
אנא עבדא דקודשא בריך הוא!
סמל אישי של המשתמש
גאליציינער
 
הודעות: 4623
הצטרף: 21 מרץ 2016, 14:54
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי זעיר שם » 05 ספטמבר 2017, 23:22

גאליציינער כתב:
זעיר שם כתב:והיכן המקור לכרוע בברוך ה' המבורך לעולם ועד

מה שיש כן, לא רק מקור אלא חיוב הוא שצריך לעמוד בשעה שמברכים את ה' - הן בתפילה והן בקריאת התורה, [ויותר: עיקר החיוב לעמוד בקריאת התורה הוא מפני שמברכים את ה' בתחילתו]


במשנה ברורה סימן קמו ס"ק יח כתב
ובשעת אמירת ברכו וענית ברוך ה' הלע"ו לכו"ע צריכין לעמוד דהוא דבר שבקדושה:
לא נזכר ענין עמידה בברכת התורה, וגם בברכו לא נזכר העמידה משום קריאת התורה,
ולגבי עמידה בקריא"ת נחלקו שם בשו"ע ורמ"א ופסקו להקל.
סמל אישי של המשתמש
זעיר שם
 
הודעות: 199
הצטרף: 09 ינואר 2017, 11:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל תורה ודעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־8 אורחים