אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

פורום בני תורה. חידושי תורה. פסקי הלכה. הנהגות של חכמי הדורות. מוסר וחסידות.

מנהל: יהודה גרינבויים

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי משולש » 12 פברואר 2014, 15:27

איפה כתוב "אם תעזבני יום, יומיים אעזבך"?

(אפשר גם לפסק את זה כך: "אם תעזבני יום יומיים - אעזבך!").
סמל אישי של המשתמש
משולש
 
הודעות: 11258
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 22:24
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי שלמה קוסטליץ » 12 פברואר 2014, 15:31

משולש כתב:איפה כתוב "אם תעזבני יום, יומיים אעזבך"?

(אפשר גם לפסק את זה כך: "אם תעזבני יום יומיים - אעזבך!").

רש"י בדברים (יא,יג) מביא את זה בשם 'מגילה'. כפי הנראה כוונתו למגילת סתרים כלשהי. אין כזה פסוק.
לחתום אינו רשאי שלא לחתום
סמל אישי של המשתמש
שלמה קוסטליץ
 
הודעות: 1707
הצטרף: 06 נובמבר 2012, 22:53
מיקום: בין חזון להגשמה
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי חיים שיש בהם » 12 פברואר 2014, 16:26

ר' יואל,
כפי שאמרו כאן, הספר החשוב "חיים שיש בהם", על אף שהוא כשמי, אינו מקור מוסמך לדברים אלו. אשמח לראות מקור מהימן יותר.
חברים יקרים, עזרו לנו לשמור על אופי הפורום מכל משמר!
בכבוד רב ובתקווה להבנה: חש"ב - מנהל פורום 'לדעת'
סמל אישי של המשתמש
חיים שיש בהם
 
הודעות: 2310
הצטרף: 19 נובמבר 2012, 23:40
מיקום: עקבתא דמשיחא
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי חבלזון » 13 פברואר 2014, 19:16

הנה עוד מיתוס:
"אסור לעבור לפני המתפלל", הפך משום מה ל"אם סיימת תפילת הלחש לפני זה שמאחוריך, יש לעמוד עם רגליים סגורות [ולתקוע עיניים אחורה מדי פעם] עד שהנ"ל יואיל לסיים".
זה אולי נשמע דומה, אבל האמת היא ש....
• לא חייבים לעמוד ברגליים סגורות. (לפי שחושש יש הוראה מר' חיים קנייבסקי בעניין). זו סברא פשוטה האמת, כי הדין הוא להצמיד הרגליים בזמן שמתפללים, ולא שפתיחתן היא הפסק, שהרי אפילו הליכה אינה הפסק. אז מדוע שיהא אסור לעמוד ברגליים פסוקות. העיקר לא לילך!
• לפעמים אני רואה כאלה שמתפלל מישהו מאחוריהם, ואם הם לא באמצע תפילה, אין להם בעיה ללכת, אבל אם מסיימים שמו"ע הם נשארים תקועים. וממ"נ, אם יש לך לאן ללכת, תפסע לשם את ה"עושה שלום"....
לימודי ליבה - זה קודם כל לדעת בשביל מה באנו לעולם. אם נספיק, נלמד אחר כך איך לשפר פה את התנאים.
אז מי לומד ליבה? ומי פרזיט?
(קרדיט- הרב סגל, "ליבה שיש לה עתיד")
חבלזון
 
הודעות: 264
הצטרף: 06 דצמבר 2012, 23:21
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי משולש » 16 פברואר 2014, 16:59

חבלזון כתב: • לפעמים אני רואה כאלה שמתפלל מישהו מאחוריהם, ואם הם לא באמצע תפילה, אין להם בעיה ללכת, אבל אם מסיימים שמו"ע הם נשארים תקועים. וממ"נ, אם יש לך לאן ללכת, תפסע לשם את ה"עושה שלום"....

אני חושב שזה מסיבה של "אין אדם חוטא ולא לו". ולכן אם אדם רוצה באמת לקיים את רצון ה' ולפסוע ג' פסיעות, אז הוא בודק שבאמת הכל בכשרות.
אבל כשהוא סתם צריך ללכת, אז הוא יותר מסוגל לדחות כל מיני דקדוקי הלכות.

סיבה נוספת: כאשר אדם בדיוק סיים תפילת שמונה עשרה, זה עתה דיבר עם הקב"ה וכבר יעבור עבירה???
משא"כ כאשר הוא קצת רחוק מהתפילה אז הוא כבר יותר רחוק מהקב"ה. ומסוגל לעבור.

ואגב, אם כבר מדברים על זה יש לי כמה דברים שקשים לי בנושא:
יש מחלוקת האם צדדי המתפלל כלפניו או לא. האם הכוונה לצדדין שלצידיו (אבל לפניו אסור בכל הרדיוס של ד"א). או לצדדין שלפניו. (והצדדים שלצידיו יהיה מותר לכו"ע).
אם כמו האפשרות הראשונה, לא הנחת שום אפשרות לעבור בבית הכנסת מהתחלת שמונה עשרה ועד סוף חזרת הש"ץ. כי לא ימלט שלא יהיו בכל המעברים חסימות של מתפללים מאריכים.

ב) המתפללים במעבר מותר לעבור לפניהם. כך שמעתי בשם כמה פוסקים.
מה נקרא המתפללים במעבר. יש הרבה בתי כנסיות שהכניסה היא מצדו של בית הכנסת. ואז יוצא שכל היושבים במקומות שלפני הפתח הם בעצם מתפללים במעבר. כי אי אפשר להכנס לבית הכנסת בלי לעבור שם. (אני מקווה שהובנתי כראוי).
וכן מה הדין כשיש מעברים רשמיים בבית הכנסת, אבל אנשים עומדים שם וזהו מקומם הקבוע.
סמל אישי של המשתמש
משולש
 
הודעות: 11258
הצטרף: 07 נובמבר 2012, 22:24
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי הלכה למעשה » 27 פברואר 2014, 17:20

אגב דעסקינן בנדון זה ובשבירת מיתוסים, ראיתי לאחד המחברים (והסכים עמו הגר"מ מאזוז) שכתב סברה ישרה, שאם המתפלל נמצא כבר בתוך ד אמות של אותו אחד שאחריו, מותר לו לפסוע, ואדרבה אם מחכה ולא פוסע גורם צער לאותו שלפניו ומפריע לו מאוד שכל רגע הוא מסובב את ראשו.

אבל אם הוא רחוק מד' אמות וכשיפסע ג' פסיעות יכנס לתוך ד' אמות, אסור. ודפח"ח.
הלכה למעשה
 
הודעות: 46
הצטרף: 18 דצמבר 2013, 01:57
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי סבא קשישא » 24 יולי 2016, 12:33

אבי ר. כתב:הביטוי "ברא כרעה דאבוה" אין לזה שום מקור בגמרא המקור היחיד שיש זה רש"י שכותב דראובן כרעה דאביו
ן


ראה בעירובין (ע, ב): "יורש כרעיה דאבוה". בתוספות ביבמות (ג, א): "שהבן כרעיה דאבוה הוא וברשב"ם בבא בתרא (קכח, א): "דבן ירך אביו הוא".

וראה - http://forum.otzar.org/forums/viewtopic ... 983#p40002
נערך לאחרונה על ידי סבא קשישא בתאריך 24 יולי 2016, 12:39, נערך פעם אחת בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
סבא קשישא
 
הודעות: 10000
הצטרף: 10 מרץ 2016, 19:51
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי סבא קשישא » 24 יולי 2016, 12:34

ישיביש כתב:"אין דבר העומד בפני הרצון"

אם תרצה מאוד תמצא מקור שהרי 'אין דבר העומד בפני הרצון' ;) ...

וראה בזהר (פרשת תרומה): "כל מילין דעלמא, לא תליין אלא ברעותא". ובשו"ת באר שדים (ח"ג ס' סא) הביא משו"ת אבני חפץ שיש מאמרי חז"ל השגורים בפי כל ואינם בתלמוד ובמדרשים. וראה גם בשו"ת ודרשת וחקרת (ח"ד יו"ס סי' כח).
סמל אישי של המשתמש
סבא קשישא
 
הודעות: 10000
הצטרף: 10 מרץ 2016, 19:51
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי סבא קשישא » 24 יולי 2016, 12:39

הנה אשכול בפורום אוצה"ח - http://forum.otzar.org/forums/viewtopic ... 983#p18495
סמל אישי של המשתמש
סבא קשישא
 
הודעות: 10000
הצטרף: 10 מרץ 2016, 19:51
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי בריא לדעת » 13 נובמבר 2016, 22:45

"ליצנות אחת דוחה מאה תוכחות" הוא ביטוי שאין לו שום מקור, לא בתלמוד ולא במדרש, לא בראשונים ולא באחרונים.
בריא לדעת
 
הודעות: 46
הצטרף: 09 נובמבר 2016, 00:41
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 14 נובמבר 2016, 00:05

נכון ולא נכון.
http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?t=18446

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%95%D7 ... 5.D7.A8.3F

במסילת ישרים פרק ה':
"בליצנות אחד ובשחוק קטן יפיל האדם מעליו ריבוי גדול מן ההתעוררות וההתפעלות מה שהלב מתעורר ומתפעל בעצמו מדי ראותו או שומעו ענינים שיעירוהו אל החשבון והפשפוש במעשים, ובכח הליצנות יפיל הכל לארץ ולא יעשה בו רושם כלל"

אמונה וביטחון פרק ג' הוא המקור לפתגם. "באה ליצנות אחת ודחתה מאה תוכחות".
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 12157
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי כתבן » 22 נובמבר 2016, 18:37

שלמה קוסטליץ כתב:
משולש כתב:איפה כתוב "אם תעזבני יום, יומיים אעזבך"?

(אפשר גם לפסק את זה כך: "אם תעזבני יום יומיים - אעזבך!").

רש"י בדברים (יא,יג) מביא את זה בשם 'מגילה'. כפי הנראה כוונתו למגילת סתרים כלשהי. אין כזה פסוק.

"אמר רבי שמעון בן לקיש במגילת חסידים מצאו כתיב יום תעזביני יומיים אעזבך" ירושלמי ברכות סח.
וכן בספרי פרשת עקב, "התעיף עיניך בו ואיננו וכתוב במגלת חריסים יום תעזבני ימים אעזבך"
ומצוטט בהרבה ספה"ק.
כתבן
 
הודעות: 728
הצטרף: 13 ינואר 2015, 16:15
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי כרם » 23 ינואר 2017, 15:36

שלמה קוסטליץ כתב:והאמרה "אין ישראל אומה אלא בתורתה", אינה משפט של חילוני מפורסם, כפי שצעק פעם ח"כ חרדי, כי אם הגדרה של רבי סעדיה גאון.

בצורתה המדויקת, אמרת רס"ג היא: "אומתינו איננה אומה כי אם בתורותיה" (האמונות והדעות, מ"ג פ"ז)
"בתורותיה" - דווקא, תורה שבכתב ותורה שבע"פ.
כֶּרֶם אָדָם חֲסַר לֵב (משלי כד ל)
כרם
 
הודעות: 75
הצטרף: 08 נובמבר 2012, 23:53
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 23 ינואר 2017, 15:40

וממילא המשפט "אין ישראל אומה אלא בתורתה" יכול להתאים לחילוני ש'מאמין' רק בתורה שבכתב (יש כאלו)

וכמו שיש מסלפים ואומרים "איש באמונתו יחיה" במקום הכתוב בחבקוק (לא זוכר איזה פסוק) "צדיק באמונתו יחיה".
בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 12157
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי אתנחתא » 27 ינואר 2017, 11:45

יאיר כתב:וכמו שיש מסלפים ואומרים "איש באמונתו יחיה" במקום הכתוב בחבקוק (לא זוכר איזה פסוק) "צדיק באמונתו יחיה".

אכן.

הכי איתא (ב, ד): "הִנֵּה עֻפְּלָה, לֹא-יָשְׁרָה נַפְשׁוֹ בּוֹ; וְצַדִּיק, בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה".

פירוש הדברים: הנביא מבטיח לצדיק שצדקתו תצא לאור ושאמונתו הישרה באלוקים תתן לו חיים.

הביטוי בן ימינו מחליף את המילה צדיק במילה איש – והוא מבטא את רעיון הפלורליזם והסובלנות: זכותו של כל אדם להאמין במה שיבחר, כל עוד אינו פוגע מתוך אמונה זו באחרים (רעיון שמנוגד לעמדת התורה והאמת שגם לשכל האנושי האוניברסלי).
אתנחתא
 
הודעות: 67
הצטרף: 10 אוקטובר 2016, 11:08
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי חוה לאה קליין » 22 פברואר 2017, 01:34

אבי ר. כתב:הביטוי "ברא כרעה דאבוה" אין לזה שום מקור בגמרא המקור היחיד שיש זה רש"י שכותב דראובן כרעה דאביו

המילים כד יתבין ישראל אין לזה שום במקור רק יש משהוא בערך כזה בדברי הגר"א

הביטוי אהבת חינם היא המצאה של הרב קוק

אם יש לכם עוד דוגמאות ורעיונות נא להעלות את זה כאן


לגבי הביטוי "ברא כרעה דאבוה" - ראשית, לא כותבים 'כרעה' אלא 'כרעא', שנית תחפש בפרוייקט השו"ת 'כרעא'/'כרעיה' - 'דאבוה', יצא לי 428 תוצאות. ביניהם הגמ' בעירובין ע: 'יורש כרעיה דאבוה'. בפעם הבאה תכתוב בפחות בטחון עצמי... ;)

תסתכל גם בתגובה של סבא קדישא :lol::

התגובה נערכה, נא להקפיד על לשון נקיה וכבוד לזולת.
י.ג.
חוה לאה קליין
 
הודעות: 1
הצטרף: 21 פברואר 2017, 00:38
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי כרם » 24 פברואר 2017, 09:11

זה מה שמצאתי ברשת, באתר חבד"י, על ליקוטי שיחות

מקור הפתגם "ברא כרעא דאבוה"בספר יונת אלם לרמ"ע

הרב משה מרקוביץ

ברוקלין, ניו יורק

בכמה מקומות בלקוטי שיחות (ח"ב עמ' 541, חי"א עמ' 5; ועוד) נסמן כמקור ללשון "ברא כרעא דאבוה" לספר 'יונת אלם' לרמ"ע מפאנו 'רפ"ב' (ובלקו"ש ח"ב שם נוסף גם "ב"). ועוד מובא בח"ב שם שביונת אלם הוא בשם "אמרו חכמים". ומשם נעתק מ"מ זה במקומות רבים.

אמנם בספרי החסידות שנדפסו בשנים האחרונות צויינו הרבה מראי מקומות אחרים לזה, ללא ציון ליונת אלם שם (כגון: תורת חיים ויקהל שצו, א הערה 118; מאמרי אדמו"ר האמצעי קונטרסים עמ' שלט. ועוד) ורק במקום אחד קדום יותר (מאמרי אדה"ז פרשיות ח"א עמ' שדמ) נסמן ליונת אלם הנ"ל.

ונראה טעם הדבר, משום שלמרות המ"מ בלקו"ש הרי ביונת אלם ריש פרק ב' לא נמצא דבר כזה.

אלא שנראה שיש טעות הדפוס בלקו"ש שם, כי הדבר מפורש ביונת אלם פרק פב, וכנראה מחמת טעות המעתיק נעתק במקום "פפ"ב" "רפ"ב" (שנתחלפה הפ' בר').

ושם אכן מובא הדבר בשם "אמרו חכמים". [גם בפרק ד' שם מובא הלשון ברא כרעא דאבוה, אבל אין זה בראש הפרק וגם לא כתוב שם "אמרו חכמים"].

ולכאורה לפי זה יש לתקן טעות זו.
כֶּרֶם אָדָם חֲסַר לֵב (משלי כד ל)
כרם
 
הודעות: 75
הצטרף: 08 נובמבר 2012, 23:53
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי מישהו מיוחד » 02 מרץ 2017, 05:05

כדי להשיב אבידה צריך ג' סימנים. טעות.
מישהו מיוחד
 
הודעות: 311
הצטרף: 29 ינואר 2017, 06:49
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי אחד » 14 מרץ 2017, 15:23

אבי ר. כתב:
המילים כד יתבין ישראל אין לזה שום במקור רק יש משהוא בערך כזה בדברי הגר"א

http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=28&t=99
אל תפתח פה לשטן, הוא לא רופא שיניים!...
מבוסס על דברי הגמ' "אמר ר''ל וכן תנא משמיה דר' יוסי לעולם אל יפתח אדם פיו לשטן"
(ברכות יט. סא. כתובות ח:)
סמל אישי של המשתמש
אחד
מנהל
 
הודעות: 2363
הצטרף: 20 אפריל 2016, 12:05
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי דוד העיתונאי » 12 מאי 2017, 14:20

גדול הדור כתב:
שלמה קוסטליץ כתב:ויש בביטוי זה שגיאה חמורה. כי אהבה זו אינה חינם, כי אם מצות התורה!

זה בא על משקל שנאת חינם.

מה השגיאה ?
חינם הפירוש בלי סיבה, אהבה שאינה תלויה בדבר.
כמו בשנאת חינם ששונא בלי סיבה.
ומה בכך שזה מצווה ?
דוד העיתונאי
 
הודעות: 7
הצטרף: 12 מאי 2017, 13:56
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי דוד העיתונאי » 12 מאי 2017, 14:33

משולש כתב:
חבלזון כתב: • לפעמים אני רואה כאלה שמתפלל מישהו מאחוריהם, ואם הם לא באמצע תפילה, אין להם בעיה ללכת, אבל אם מסיימים שמו"ע הם נשארים תקועים. וממ"נ, אם יש לך לאן ללכת, תפסע לשם את ה"עושה שלום"....

אני חושב שזה מסיבה של "אין אדם חוטא ולא לו". ולכן אם אדם רוצה באמת לקיים את רצון ה' ולפסוע ג' פסיעות, אז הוא בודק שבאמת הכל בכשרות.
אבל כשהוא סתם צריך ללכת, אז הוא יותר מסוגל לדחות כל מיני דקדוקי הלכות.

סיבה נוספת: כאשר אדם בדיוק סיים תפילת שמונה עשרה, זה עתה דיבר עם הקב"ה וכבר יעבור עבירה???
משא"כ כאשר הוא קצת רחוק מהתפילה אז הוא כבר יותר רחוק מהקב"ה. ומסוגל לעבור.

ואגב, אם כבר מדברים על זה יש לי כמה דברים שקשים לי בנושא:
יש מחלוקת האם צדדי המתפלל כלפניו או לא. האם הכוונה לצדדין שלצידיו (אבל לפניו אסור בכל הרדיוס של ד"א). או לצדדין שלפניו. (והצדדים שלצידיו יהיה מותר לכו"ע).
אם כמו האפשרות הראשונה, לא הנחת שום אפשרות לעבור בבית הכנסת מהתחלת שמונה עשרה ועד סוף חזרת הש"ץ. כי לא ימלט שלא יהיו בכל המעברים חסימות של מתפללים מאריכים.




המשנ"ב במקום מאוד מחמיר, אך עיין באשל אברהם מבוטשאש שם בשו"ע שמקיל מאוד בזה וכותב "והבא להחמיר במילתא דרבנן עליו הראיה", בהרבה היכי תימצי'ס. ולמקילים יש על מי לסמוך.
אכתוב מזכרוני כמה מקרים שמיקל בזה:
1. אם צריך לשירותים.
2. אם המתפלל עומד ליד שולחן או סטנדר ולא חושש שיפול מהליכתך לידו (עיי"ש שביאר שזה יסוד האיסור, וגם לטעם שהד"א של המתפלל יש בהם השראת השכינה).
3. מהצדדים.
דוד העיתונאי
 
הודעות: 7
הצטרף: 12 מאי 2017, 13:56
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי אור הדעת » 15 מאי 2017, 22:38

'ובאמת זהו לימוד לכל איש ואיש כפי מה שהוא שאין שום דבר עומד בפני הרצון' (שם משמואל)
סמל אישי של המשתמש
אור הדעת
 
הודעות: 31
הצטרף: 15 מאי 2017, 19:31
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודה חסיד » 30 יולי 2017, 18:30

אבי ר. כתב:הביטוי אהבת חינם היא המצאה של הרב קוק

זה מוזכר כאמרות חסידים לפני שהרב קוק נולד
אימתי קאתי מר, לכשיפוצו מעינותיך חוצה
סמל אישי של המשתמש
יהודה חסיד
 
הודעות: 302
הצטרף: 25 יולי 2017, 02:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יוסף בן יוסף » 10 אוגוסט 2017, 11:12

אמיר כתב:רבים משתמשים בביטוי 'איש באמונתו יחיה' בחושבם שזה ציטוט ממקורותינו.
אלא שטעות בידם.
את הביטוי טבע ח"כ ממפא"י, בסלפו את הפסוק בחבקוק " "הִנֵּה עֻפְּלָה לֹא-יָשְׁרָה נַפְשׁוֹ בּוֹ וְצַדִּיק בֶּאֱמוּנָתוֹ יִחְיֶה"
מדובר בסילוף חמור כי בכך המשמעות של הדברים היא בדיוק ההיפך מהנאמר בפסוק.

זה לא משפט של הקוראן?
יוסף בן יוסף
 
הודעות: 9
הצטרף: 10 אוגוסט 2017, 10:51
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי זעיר שם » 10 אוגוסט 2017, 11:31

היכן המקור של הנוהגים לכרוע ימין ושמאל ואמצע בשעה שאומר וקרא זה אל זה ואמר
סמל אישי של המשתמש
זעיר שם
 
הודעות: 169
הצטרף: 09 ינואר 2017, 11:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודה חסיד » 10 אוגוסט 2017, 22:57

ואדאתינא להכי, רבים מאד נוהגים ומקפידים מאד לכרוע בתחילת קדיש ימין ושמאל. אבל הכריעות המוזכרים בשו"ע ובמשנ"ב ע"ז רובם לא יודעים
אימתי קאתי מר, לכשיפוצו מעינותיך חוצה
סמל אישי של המשתמש
יהודה חסיד
 
הודעות: 302
הצטרף: 25 יולי 2017, 02:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי זעיר שם » 11 אוגוסט 2017, 12:48

והיכן המקור לכרוע בברוך ה' המבורך לעולם ועד
סמל אישי של המשתמש
זעיר שם
 
הודעות: 169
הצטרף: 09 ינואר 2017, 11:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודה חסיד » 11 אוגוסט 2017, 15:49

עשיתי ע"ז בעבר, ואין לזה מקור קדום מוסמך
רבים וטובים מאד (גם אדמו"רים רבים) לא נוהגים לכרוע בברוך וכו' בשעת קריה"ת
אימתי קאתי מר, לכשיפוצו מעינותיך חוצה
סמל אישי של המשתמש
יהודה חסיד
 
הודעות: 302
הצטרף: 25 יולי 2017, 02:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי זעיר שם » 11 אוגוסט 2017, 16:03

נכון בשעת קריאת התורה לא, אבל בברכו שבתפילה מי לא כורע,
בכלל ברכו שבתפילה עושים מזה ענין גדול, ומשום מה ברכו שבקריאת התורה אין לו מזל לא עושים ממנו עסק גדול,
סמל אישי של המשתמש
זעיר שם
 
הודעות: 169
הצטרף: 09 ינואר 2017, 11:32
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: אשכול שבירת המיתוסים - בתורה והלכה

הודעה שלא נקראהעל ידי יאיר » 16 אוגוסט 2017, 01:54

בבקשה להעלות רק סרטונים ראויים, כשרים וצנועים ב-100%.
הנתקל בסרטון בעייתי, בבקשה לדווח בפרטי או בסימון '!', יישר כח!
סמל אישי של המשתמש
יאיר
מנהל ראשי
 
הודעות: 12157
הצטרף: 18 אפריל 2013, 23:43
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל תורה ודעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־5 אורחים