לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

פורום בני תורה. חידושי תורה. פסקי הלכה. הנהגות של חכמי הדורות. מוסר וחסידות.

מנהל: יהודה גרינבויים

לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי חצקל » 31 יולי 2014, 22:03

אני חושב שהנשים מכת השאלים סובלות מבעיה נפשית. הן חושבות שככה הן יכפרו על עברות שעשו לפני שחזרו בתשובה. למה לא לכסות עם מטפחת יפה ונורמלית? איפה כתוב בהלכה שצריך ללבוש שמיכות על הפרצוף?
חצקל
 
הודעות: 9
הצטרף: 04 אפריל 2014, 15:26
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי mmw » 31 יולי 2014, 22:14

אני חושב שהפוך זה ממש לא צניעות כי ככה הם מושכות יותר את העין
וודאי שזה חולי נפש
סמל אישי של המשתמש
mmw
 
הודעות: 7049
הצטרף: 30 יוני 2013, 18:25
מיקום: ירושלים
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי שש משזר » 07 אוגוסט 2014, 08:20

חצקל כתב:אני חושב שהנשים מכת השאלים סובלות מבעיה נפשית. הן חושבות שככה הן יכפרו על עברות שעשו לפני שחזרו בתשובה.

דבריך הראשונים צודקים. אכן רק משוגעות תעשינה כדבר הזה. אבל אין בזה קשר לעבירות שעשו לפני כן, יש [א]נשים תמימים וטיפשים שלא עשו עבירות גסות ומ"מ רוצים להתהדר בלבישת שאל שזה צנוע לדעתם הנבזה. והם לדעתי הרוב הלובש שאל - ולא חוזרים בתשובה וכדו'.
סמל אישי של המשתמש
שש משזר
 
הודעות: 4823
הצטרף: 15 ינואר 2014, 04:21
מיקום: ארה"ב
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי mmw » 07 אוגוסט 2014, 12:02

שש משזר כתב:
חצקל כתב:אני חושב שהנשים מכת השאלים סובלות מבעיה נפשית. הן חושבות שככה הן יכפרו על עברות שעשו לפני שחזרו בתשובה.

דבריך הראשונים צודקים. אכן רק משוגעות תעשינה כדבר הזה. אבל אין בזה קשר לעבירות שעשו לפני כן, יש [א]נשים תמימים וטיפשים שלא עשו עבירות גסות ומ"מ רוצים להתהדר בלבישת שאל שזה צנוע לדעתם הנבזה. והם לדעתי הרוב הלובש שאל - ולא חוזרים בתשובה וכדו'.

ואני מאמין שהרבה מהם הבעל המפגר שלהם מכריח אותם
סמל אישי של המשתמש
mmw
 
הודעות: 7049
הצטרף: 30 יוני 2013, 18:25
מיקום: ירושלים
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי חצקל פון מאה שערים » 07 אוגוסט 2014, 14:38

לגבי הבעל אני לא יודע אם מכיר אותה
רובם מחולקים או גרושים
חצקל פון מאה שערים
 
הודעות: 23
הצטרף: 03 אוגוסט 2014, 21:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי Safra » 13 אוגוסט 2014, 19:53

רוב הרבנים יצאו נגד כת השאלים. אף רב מהרבנים הידועים אינו מעודד זאת, וגם נשות הרבנים אינן לובשות שאל או רעלה, כולל נשות הרבנים המפורסמים - הגר"ח קניבסקי, הגר"ע יוסף, החזון איש, הגרב"צ אבא שאול, ועוד. רוב נשותיהם של הרבנים במאה שנים האחרונות, לבשו פאה (כך כתב הגאון רבי גבריאל ציננער שליט"א, רב דק"ק ומח"ס "נטעי גבריאל"), השאר לבשו מטפחות אבל אף אחת לא כיסתה בשאל או רעלה.

לובשות השאלים הן כת ידועה לשימצה. מנהיג הכת הוא הרב אהרן צבי רומפלער, שחיתן בת 16 שלבשה שאל שחור במקום שמלת כלה, כמו שניתן לראות בלינק דלהלן:

http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%91%D ... D7%A9.html

כמובן שמדובר בשיגעון ממש, וכל עודף החומרות נובע מהפרעה נפשית, מה שמוביל לבסוף לפריקת עול גמורה או לאישפוז בבית החולים. להלן דברי גדולי הרבנים שדיברו בנושא:

הגר"ע יוסף - שאל זה פריצות


הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון ובנו של הגר"ע התייחס לנושא ברדיו קול ברמה וסיפר: "אני הפנתי אל אבא שאלה מהי צניעות. למשל אישה שהולכת עם כיסוי ראש, אבל כובע רחב שוליים, כל מי שרק נתקל בה מפנה את הראש. האם זו נקראת צניעות? אמר לי אבי מורי: ודאי שלא.

"שאלתי אותו אם אישה לובשת בגד הכי פשוט בצבע שחור, כחול, אבל בבגד הזה יש נצנצים זוהרים שמושכים את העין. האם זו נקראת צניעות? האם זה לא אותו גדר של בגד אדום? והתשובה היתה, זה אותו גדר.

"שאלתי את אבא: ומה נשתנה השאל שנשים שמות על עצמן והן נראות מוזרות ברחוב, שכל מי שעובר לידן הוא נראה ממש מפנה את הראש, כיוון שזה דבר מוזר? אני עוד לא מדבר על אלה שמכסות את הפנים ברעלות, או על אלה שמלבישות ילדות קטנות.

"הייתי עם אשתי באיזשהו אירוע, ופתאום כמו עדת פינגווינים הופיעו האם עם ארבע בנות, ילדה גדולה ביותר היתה אולי בת 10 וכולן מכוסות. הדברים האלה לא רק שרחוקים מאוד מהצניעות, זה גם לא כבוד האישה.

"שאלתי את מור אבי אז ועמד לידי גם אחי, "מצטטים בשמך כאילו השאל הדבר המומלץ". אמר לי "כנראה שלא הסבירו לי עוד" (תמליל שפורסם באתר כיכר השבת)

הגר"מ מאזוז: "כמו מחבלות ערביות"

בעלון 'פניני הפרשה' לפרשת בא תשע"ב, נשאל הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת "כסא רחמים", האם תופעת השאלים והרעלות היא חומרה המתקבלת על הדעת ומתאפשרת על פי ההלכה, כיוון שמדובר בצניעות יתירה, או שמא שכרו יוצא בהפסדו כי הן מושכות תשומת לב:

"לאחרונה נפוץ כיסוי השאל לנשים. ויש הדורשים לשבח, שהדבר צנוע יותר, מנגד יש הדורשים לגנאי שלפי המציאות, בזמננו הדבר מושך עיני האנשים ברחוב, ויצא שכרו בהפסדו, וגם יש נשים העושות זאת מתוך כפייה נפשית, ולפעמים מגיעים לאובססיה של ממש. נשמח אם יורנו מורנו את הדרך אשר תשכון אור".

הרב מאזוז השיב בנחרצות כי כל חומרה שאינה מופיעה במקורותינו ואינה נהוגה על-ידי חז"ל, הנוהג בה גורם כי יוצא שכרה בהפסדה:

"כל חומרא שאין לה מקור בחז"ל יוצא שכרה בהפסדה. לפי מה ששמעתי יש מהן דומות למחבלות רעולות רח"ל. ועל זה יש להמליץ המשנה (שבת פרק ו' משנה ו') "ערביות יוצאות רעולות". הלואי תשמורנה על כיסוי ראש כמו שצריך".

הגר"י פוזן - כל לבוש שונה מהרגיל הוא פריצות


כך כתב הגאון הרב יעקב פוזן שליט"א, רב דק"ק זכרון יעקב, מזקני הדיינים בבי"ד של הגר"נ קרליץ:

"מה שכתבתי כאן הוא מכתב לאדם ששלח לי מאמר... [הושמט כל מה שלא רלוונטי]

ומחמת מה שכתבתי למעלה שעצם הדבר שדרך זכרים להרהר אחרי נקבות מהווה סיבה להיחשב לגנאי ולחסרון צניעות, כל דבר אשר גורם לכך חסרון צניעות הוא, כי ע"י זה מבליט מציאותה וגורם להרהור אחריה, ודבר זה יש לו שתי תוצאות, האחד, כל מה שמושך להרהור יותר ישיר הוא יותר פרוץ, ומטעם זה אשה שהולכת בשוק בלי רדיד (כלשון הרמב"ם), דהיינו שהולכת כמו בבית, אדם הרואה אותה ירגיש את עצמו אצלה בבית, על כל המשתמע מכך, ואם תלך בחלוק, ירגיש את עצמו עוד יותר קרוב, וכן הלאה, ומחמת זה הדבר הזה פריצות הוא. ולא שצריכים שני כיסויים ברחוב, כמש"כ חכם אחד מחכמי זמננו, אלא שצריכה בגד שאינו בגד ביתי אלא מלבוש "מלובש". והתוצאה השניה ממש"כ למעלה היא, שדבר הרגיל באותה מדינה, אינו מבליט אחת שעושה כן, ומחמת זה ישנם דברים התלויים במנהג המקום, והוא דבר פשוט...

וידוע דעת חכם אחד אשר רצה לחלק בין אשכנזיות לספרדיות בענין הזה [של לבישת פאה], אבל לדעתי אינו נכון כלל, כי אשה אשכנזיה שתימצא בארץ אשר שם אין נוהגות נשי המקום בפאה נכרית, אסורה ממש לצאת בפאה נכרית, כמו שאסורה לצאת בכתונת, מחמת שהדבר במדינה הזאת פריצות גמורה היא. וכן לאידך גיסא, אשה הבאה מתימן ונמצאת במקרה בגרמניה או בפולין, אשר שם הדבר נהוג, לא יהיה בזה לא משום פריצות בעצמו, לא משום מגרה הזכרים ולא משום פירצה בחומת הדת אם תלך בפאה נכרית, כמו שנהגו בנות ישראל שנמצאות שם, אפי' במקרה, אפי' דעתה לחזור. אלא שבזה יתכן ומסתבר שיהיה בו הענין של צניעות עצמית, שכתבתי שאפי' בחדרי חדרים יש ענין של בושה וצניעות, ויהיה מקום שתרגיש לא טוב, ואם כן היא תצטרך להחמיר. אבל אם היא תבלוט, וכל העם יסתכלו בה כי היא שונה מכולם [שהולכת בלי פאה], יהיה עליה לוותר על הצניעות האחת לטובת הצניעות האחרת, והוא דבר המסור לשיקול הדעת".

מאמר שראיתי באינטרנט על כת השאלים, מאת אחד הרבנים

"לפני כשלושים שנה היה חידוש גדול ברוב קהילות בני התורה לומר שיש חסרון צניעות ויר"ש בפאה של נשים. והתחיל ממעטים ולא מהגדולים שדרשו ועוררו, ועם הזמן נעשה אצל הציבור כאילו פשוט שזו דרגה גבוהה יותר ביראת שמיים.

וכעת צצו כת חדשים מקרוב באו שנשים מתעטפות כמו המוסלמים הקיצונים ומכסות את הפנים, ובתחילה הכל התייחסו לזה כאל כת משוגעים וכופרים, והיום אני שומע שיש הרבה שאומרים שבצניעות אין "יותר מדי" ובדור פרוץ כל המרבה בצניעות משובח, וכבר שמעתי דרשנים שאע"פ שלא ממש הטיפו לזה אבל אמרו שזה דבר נאה.

וזה לעניות דעתי בא בתולדה שהטיפו לאסור פאה שלא כדין, ואם כן למה לא גם לכסות את הפנים שלא כדין. שאם לא אכפת לנו הדין כלל והכל נעשה רק לפי רגש שטחי ומתלהם אין שום מעצור לזה. וחוששני מאוד שעוד כמה שנים יתרבו הנוהגים כך ויתקבלו כמשובחים וצנועים, כמו שהיום מתקבלים אלה שלא חובשים פאה.

וזו רק דוגמה קטנה אחת מיני רבות מאוד, וזהו מהלך של שכחת התורה שהוא כנהר סוחף בכח גדול וחלקו אינו נגלה על פני השטח, ורבים אינם נזהרים ממנו כי כביכול הסחיפה היא לכיוון של להרבות תורה ויר"ש.

ולעניות דעתי אפשר גם שלבסוף יבוא מזה שיאמרו שגם אם על פי דין אין לקצוץ יד של גנב מכל מקום יש בזה להרבות יראת שמיים שיהיה ניכר כמה חמור לעבור איסור תורה. ותהיה לבסוף דת זרה לגמרי שדומה יותר לאיסלם הקיצוני מאשר לתורה שניתנה בסיני, ולא יהיה שום אדם שיידע את הזיוף והכל יהיו בטוחים שכך היא מסורת אבותינו ושכך נאמר מסיני. והרבה מאוד זיוף כזה כבר נעשה במהלך חמישים השנים האחרונות וכל יום הולך ונעשה עוד במהירות הולכת וגוברת.

ומה שאני חרד לו אינו ההנהגה המעשית, שהרי ללכת עם פאה אינו מנהג עתיק ומקודש, ולכסות את הפנים ברעלה אינו איסור, והיו קהילות שהיו קוצצות יד של גנב על פי טובי העיר ואם הוא צורך השעה מצווה בכך. אלא מה שזה גורם בפנימיות הלב. שבמקום חיי נפש פנימיים עדינים ומאירים של אהבה זכה וענווה ושמחה של מצווה יתחנכו לרגש של עזות והתלהמות וקולניות שזה חורבן המקדש שבתוך הלב שהוא היחיד שנותר לנו".

רבני העדה החרדית: "קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל"


פורסם בחדרי חרדים:

"בתום דיון סוער שהתקיים בבית הדין של 'בד"ץ העדה החרדית', הכריע בית הדין לצאת למאבק חריף נגד כת הטאליבן-ה'שאלים'.

תחילה האזינו חברי הבד"ץ, במשך 3 שעות לעדויות של בעלים ובנים למשפחות שאמותיהן נסחפו לכת 'השאלים'. במהלך העדויות נשמעו מקרים שאירעו בתקופה האחרונה בקרב הכת.

בין היתר הוזכר בדיון המקרה של אשה צעירה שהחליטה מטעמי צניעות לקיים את לידת בנה בביתה וסיכנה את חייו של הילוד עד לפיקוח נפש. כן נשמעו עדויות על מנהגים זרים ומוזרים שאימצו נשות הכת בעניני אישות וקידושין.

מקרה נוסף שפורסם ב'בחדרי חרדים', הוא של ילדה קטנה הנמנית על משפחה מחברי הכת, שנכוותה באורח קשה בביתה. אך האם שהגיעה לבית החולים 'הדסה עין כרם', דרשה שדווקא אחות או רופאה תטפל בה. משלא מולאה דרישתה, היא הסתלקה מבית החולים ופנתה לטיפול פרטי תוך סיכון חיי הבת.

לאחר שנשמעו העדויות, קיימו חברי הבד"ץ דיון בדלתיים סגורות בן כ 45 דקות, ובו החליטו הדיינים להיאבק בכת. במהלך הדיונים התבטא אחד הדיינים כי "מדובר בכת מסוכנת, שאין לה דבר עם ההלכה והיהדות".

בסופו של הדיון, פרסם הבד"צ מכתב חריף נגד הכת הכולל איסור על הצטרפות לכת ועל כל קשר עם חבריה.

במכתב נכתב: "בצער רב שמענו אנו הביד"צ הח"מ עדויות על מעלליהם של קבוצת נשים שעקרו דעת תורה מישראל, ומדעת עצמן מנהיגות עד כדי עקירת חינוך ותורה מישראל, אינן שולחות את צאצאיהן לתלמוד תורה ולבתי חינוך, ומונעות מהם רפואה גם במקום סכנה וחשש פיקוח נפש, וגם דברים שאין ראוי לשומען בחמורות שבחמורות כנישואין חופה וקידושין וכד'.

"ע"כ אנו מזהירים את נשות ובנות ישראל שאסור להגרר אחריהן ומנהיגיהם, וצריכים להתרחק ממנהיגים ומדרכיהם כי סופן אבדון וכליה רח"ל".

ציטוטים מגוחכים מספרי קדמונים


ידוע שבזמנים עברו היו קהילות, בפרט בארצות המזרח, בהם היה נהוג ללבוש "שאל" ככיסוי ראש, על כן פסק זאת הרמב"ם להלכה, מדין "דת יהודית". בגמ' במסכת שבת (דף פ.) אף מובא שהיו נשים שהיו מגלות רק עין אחת, ועוטפות את כל גופן ברדיד (עם זאת, היו כוחלות ומאפרות את העין שנותרה גלויה - מה שמוכיח שאין שום איסור לאשה להתאפר ברשות הרבים).

אך כל זה היה בזמנים ההם, ובקהילות בהן כל הנשים היו נוהגות כך - והלבוש הזה היה נפוץ בכל העולם. כיום הלבוש הזה הוא נדיר, רוב ככל היהודיות בכל העולם לא לובשות אותו, ואשה יהודיה העושה זאת נראית כנזירה או ערביה, ומושכת תשומת לב רבה מכל הסובבים המשתאים. בוודאי שאין זו צניעות, וכפי שכתבו גדולי הדור לעיל, אלא צביעות איומה ונוראה. והציטוטים מספרי קדמונים לא מוכיחים כלום, לא מיניה ולא מקצתיה, שהרי ברור שכל אותם שכתבו כך, היו מודים שבימינו הדבר גובל בחוסר צניעות, ורק מכער את האשה על בעלה ועל כל סובביה, והופך אותה ללעג וקלס. אפילו רבני המגזר הקיצוני ביותר ששמר על סגנון לבושו במשך שנים רבות, רבי העדה החרדית, ראו צורך לצאת נגד הכת המסוכנת ומנהיגה - הרב רומפלר המכונה "גה"צ דתהילות ישראל" (בית הכנסת שלו).

מרן הגר"ש משאש: לא ללמוד צניעות מערביות ונוצריות


כך כתב מרן הגאון רבי שלום משאש, רבה של ירושלים, בשו"ת שמש ומגן חלק ב': "בושה וחרפה וחוצפה גדולה לדמות את ישראל ממלכת כהנים וגוי קדוש לאנשים אלו בלי לומר המבדיל בין קודש לחול כמה אלפי הבדלות. ודברים אלו הם בטלים מאליהן, שהרי גם בימי קדם שלא היתה פאה נכרית בעולם, היו נשים שלנו הולכות גלויי פנים, וגם יש מהן ששערן נראה חוץ לצמתן, ואלו נשיהם היו מכוסות מכף רגל ועד ראש, וגם מצח שלהן ופיהן ולחייהן הכל מכוסה זולת עין שלהן לבד מגולה, ויימא לי חביבי הכותב הזה, איך ולמה גדולי חכמי ישראל בכל הדורות לא נשאו קל וחומר מהם ומהדת שלהם ולא גזרו על הנשים שלנו לעשות כמעשיהן? הא ודאי שאין שום קשר ודימוי להם כלל, אלא האמת דאצלם האנשים יודעים בעצמם וגם בנשותיהם שהם שטופי זמה, ומחליפין גברים ונשים כחליפות שמלות, וגם עתה אחרי כל הכיסויים הנזכרים, רק בעין הרע שנשאר גלוי, הם קורצות ורומזות והולכות לזנות. גם הרבה בעלים סוגרים הבתים על נשיהן במנעול עד שיבוא הבעל ויפתח. גם אסור לה לעלות לגג, כי כאבן השואבת רוח קמעא עוכרתן.

גם הנזירות של ישו' לך נא ראה כמה מהן נתעברו מהנזירים שלהם, והיה להם לחרפה ובוז, ולא הועילו כל השמירות והגדרים, הכל ישא רוח. ומה דמות יערוך לעם ישראל קדוש וטהור בני אברהם יצחק ויעקב שכתוב בהם אשר בנינו כנטיעים מגדולים בנעוריהם, בנותינו כזוויות מחוטבות תבנית היכל. גם העיד עליהם הכתוב סוגה בשושנים, גן נעול מעין חתום, שסוגרין פתחיהן לבעליהן. וגם בלעם הרשע נשא עיניו וירא את ישראל שוכן לשבטיו, ואמרו ע"ז במדרש, ראה שאין פתחיהן מכוונות, אמר מי יכול ליגע באלו שמכירין את אבותיהן ומשפחותיהן, ביארתי דבריו במקום אחר, שהם הולכין אחר אבותיהן, כמש"כ הביטו אל אברהם אביכם ואל שרה תחוללכם. ורבינו הטור פסק באה"ע סי' ע"ג שאין האשה בבית סוהר להיות סגורה בבית".
Safra
 
הודעות: 74
הצטרף: 16 דצמבר 2013, 01:35
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי אברך כולל » 19 אוגוסט 2014, 15:34

חזק וברוך הרב safra.

המאמר שלך מתמצת הכל וכתוב ברור.

אם היה לי כח, הייתי מדפיס ומפיץ כמו שעושים המיעוט הצעקני הזה. מעט אנשים שעושים המון רעש ובלגן.
אברך כולל
 
הודעות: 26
הצטרף: 19 אוגוסט 2014, 15:11
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי אלימלך זושא » 12 מאי 2015, 06:47

פוי... בשו"ע מובא צריך להתרחק מהנשים מאד מאד!

לא כתוב להתרחק משעטנז מאד מאד... לא ציך לעשות גדרים לריחוק מלולב פסול...

תראה ווידאו מלפני 80 שנה בסך הכל, כל היהודיות בשוק עם שאלים זה היה אצלם פשוט.

אם תגיד שהם לובשות את זה מפאת הקור, זה לא נכון רואים את הגוייות לבושות בלי שאלים ומטפחות כלל. (הם דומות לחרדיות שבימנו)

שאף אחד לא יבלבל בראש שהוא מרוצה ממה שהולך ברחובות!!!

פוי... איך אתה בכלל יכולים לכתוב כאלו דברים מ ג ע י ל י ם כמה בחורים סובלים בעטיים של אותם מרשעות! בעלת תשובה מרגישה שהיא צריכה להיות צנועה לא חרדית... וד"ל.
אלימלך זושא
 
הודעות: 98
הצטרף: 12 מרץ 2015, 13:00
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי יעקב ישראל » 16 מאי 2015, 21:32

כבר כתבתי כאן

viewtopic.php?f=9&t=5283&p=182118#p182118

את דעתי בנושא הנדוש הזה, ועכשיו אכתוב עוד.

אכן אדם צריך להתרחק מהנשים מאוד מאוד. והתוצאה של אחד שלא שומר על העיניים ולא מתרחק מנשים, שכל היום הוא עסוק במלבושי נשים, מסתכל על כל השכנות והחברות של אשתו וכו' ובודק בבגדיהן, ממנה את עצמו ליו"ר משמרת הצניעות וכותב כל היום פרסומים על צניעות, כשהוא בעצמו עמוק עמוק בתוך הטומאה.

ומבחינתו כל הנשים מסביבו אשמות. גם אלה שלובשות רעלות, רואים להן את צורת הגוף ובגללן הוא חוטא, ולכן הן צריכות להניח צינור על הראש (היו דברים מעולם).

הוידאו מלפני 80 שנה ערוך ומגמתי (כמו כל סרטי הוידאו שמפרסמים האנשים הללו, בשם רבנים ידועים וכו') וכל גדולי הרבנים בדעה שאין שום חיוב ללבוש שאל או רעלה ולהתכער בעיני הבעל או להיראות משונה בימינו.

כל אלה שלבשו שאל בזמן ההוא, עשו זאת במקומות שנמצאים בהם ישמעאלים. פשוט וברור שהיהודיות לא צריכות להיות שונות מהישמעאליות שהן חיות איתן יחד. היום בימינו אין שום חיוב לאשה יהודיה להיראות כמו נוצריה או ערביה.

בכל מאות השנים האחרונות נשים יהודיות לא לבשו שאלים אלא מטפחת או פאה, וזה פשוט וברור לכל אחד שיודע קצת פוסקים. גם בגמרא מוכח בבירור שלא לבשו רעלה ברוב המקומות.

"מה שהולך ברחובות" לא צריך לעניין אף אחד ששומר על העיניים. שכל אחד ידאג לאשתו ולבנותיו שיתלבשו בהתאם לכללי הצניעות המובאים בפוסקים, וירחיק אותם ממשוגעי "כת השאלים", ובעלות תשובה למיניהם שנופלות ברשתם.
יעקב ישראל
 
הודעות: 20
הצטרף: 19 ינואר 2015, 13:03
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי מהחדש » 19 יולי 2015, 11:51

חולת נפש .!
מהחדש
 

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי ראשון לציון » 19 יולי 2015, 23:47

זה מה שקורה כשלא הולכים לפי דעת תורה אלא על דעת עצמם/ן. מגיעים או לקולות גדולות מדי או לחומרות גדולות מדי ולא לדרכה של תורה.
ראשון לציון
 
הודעות: 52
הצטרף: 03 יולי 2015, 15:22
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי 344 » 08 ספטמבר 2015, 21:45

יש קבוצה של נשים שמשכנעים את הנשים ללבוש הרעלות ורק בזכותן יגיע המשיח ועושים זאת ע"י שטיפת מוח, ומזה נובע העקשנות שלהן שלובשות אפילו הבעל מתנגד,
מכירה אישית כמה משפחות חסידיות שלובשות רעלות אל אף התנגדות הבעל.
344
 
הודעות: 7
הצטרף: 01 ספטמבר 2015, 14:59
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי יהודיתי » 09 ספטמבר 2015, 12:01

וידוע שאחד הבעיות הגדולות בזה שאין להם רב
אלא רק "רבנית"....
יהודיתי
 
הודעות: 27
הצטרף: 06 ספטמבר 2015, 14:49
מיקום: אי שם....
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: לבישת שאל או רעלה - צניעות או מחלת נפש?

הודעה שלא נקראהעל ידי 2016 » 16 ספטמבר 2015, 22:46

תלוי איזה סוג שאל
2016
 
הודעות: 49
הצטרף: 01 ספטמבר 2015, 19:36
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל תורה ודעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־10 אורחים