מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

פורום בני תורה. חידושי תורה. פסקי הלכה. הנהגות של חכמי הדורות. מוסר וחסידות.

מנהל: יהודה גרינבויים

מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי מוטי בן שלום » 09 נובמבר 2014, 20:08

כשביקרתי במקום של חבדניקים, שמתי לב שאף אחד לא משתמש במטריה. אז אחד סיפר לי שפעם הרבי ראה חסיד עם מטריה, ושאל אותו למה הוא עוצר את השפע שמגיע עם הגשם.... ומאז כל חסידי חב"ד למדו לא להשתמש במטריה גם כשיורד גשם. מישהו יודע אם זה נכון?
מוטי בן שלום
 
הודעות: 36
הצטרף: 30 אוקטובר 2014, 15:51
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי מוטי בן שלום » 09 נובמבר 2014, 20:20

אגב מעניין אותי גם לדעת כמה מבין חסידי חב"ד משיחיסטים וכמה מביניהם שפויים
מוטי בן שלום
 
{ AUTHOR_TOPIC }
הודעות: 36
הצטרף: 30 אוקטובר 2014, 15:51
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי חבד ניק » 14 נובמבר 2014, 13:20

מוטי בן שלום כתב:כשביקרתי במקום של חבדניקים, שמתי לב שאף אחד לא משתמש במטריה. אז אחד סיפר לי שפעם הרבי ראה חסיד עם מטריה, ושאל אותו למה הוא עוצר את השפע שמגיע עם הגשם.... ומאז כל חסידי חב"ד למדו לא להשתמש במטריה גם כשיורד גשם. מישהו יודע אם זה נכון?


קשקוש גמור, לא היה ולא נברא.

אני זוכר שבאחת ההזדמנויות כשהרבי יצא מ-770 ללוות קבוצה שנסעה לאחר חודש תשרי, נפתחו ארובות השמים וגשם עז ניתך ארצה. בליווי שירת 'כי בשמחה תצאו' נעמד הרבי על מקומו תחת גשמי הזעף... בדיוק אז הגיע הרב פיקרסקי ל-770 כדי למסור את שיעורו הקבוע שהיה מוסר מידי יום שלישי, וכשהבחין הרב פיקרסקי ברבי שעומד תחת הגשם פרס מיד מטריה מעל ראשו של הרבי. הרבי סימן לו בידיו שאין צורך בכך, אך הרב פיקרסקי לא הרפה והמשיך להחזיק את המטריה עד שהרבי נכנס לבנין. כשהתחיל הרב פיקרסקי את שיעורו הטיף לבחורים מוסר איך זה שלא עלה בדעתו של אף אחד להביא מטריה לרבי, איך אפשר לראות את הרבי נרטב בגשם?!...
חבד ניק
 
הודעות: 10
הצטרף: 14 נובמבר 2014, 12:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

פולמוס המשיחיות בחב"ד

הודעה שלא נקראהעל ידי חבד ניק » 14 נובמבר 2014, 13:47

מוטי בן שלום כתב:אגב מעניין אותי גם לדעת כמה מבין חסידי חב"ד משיחיסטים וכמה מביניהם שפויים


כשהרבי זצ"ל היה חי, כל חסידי חב"ד האמינו בסתר לבם שהוא המשיח. ובאמת, לא היה באותו דור מישהו מתאים יותר ממנו, וגם עכשיו אין לנו מישהו מתאים יותר, במחילה מכל הרבנים האחרים.

אחר שהרבי נפטר, הדבר גרם זעזוע בקרב החסידים שהוא היה להם כאבא, וכמשען בעת צרה. לחלק מהם, הזעזוע גרם שיבוש, וכדלהלן.

בכל אופן, כולם ממשיכים להאמין שהרבי עדיין משיח, ובהתאם למה שנהג הרבי בעצמו לאחר פטירת חמיו, הריי"צ - כשהתייחס אליו כמשיח צדקנו ואמר "ונזכה להתראות עם הרבי... והוא יגאלנו".

בהתאם להוראות הרבי אחר פטירת חמיו, הם ממשיכים לשלוח אליו מכתבים, לקרוא אותם על קברו או להכניס אותם לספרי קודש של הרבי, "והוא כבר ימצא דרך לענות".

הדעות חלוקות בקרב חסידי חב"ד האם יש ענין לפרסם לכל העולם שהרבי הוא המשיח, או שמא זו אמונה גרידא שמוטב להשאיר אותה בלב (וכפי שמובא בגמרא סנהדרין צ"ח-צ"ט שכל כת סברה שהרבי שלה הוא המשיח, ומובא שם שגם אחר פטירתו יכול להיות משיח) אבל אין שום טעם לפרסם זאת, ובפרט להכריז "יחי אדוננו" שנראה כשיגעון גמור.

ישנם מעט מחסידי חב"ד שעושים רעש גדול בענין (עד שנדמה כי הם הרבה), ומכריזים יחי אדוננו בכל הזדמנות, וגורמים ליהדות החרדית ובפרט הליטאית להתרחק מחב"ד לגמרי. לשיטתם, יש ענין גדול להכריז ולהודיע מי הוא המשיח, כהכנה לביאת המשיח.

אולם רוב חסידי חב"ד כיום, והמוסדות המרכזיים של חב"ד, שייכים לפלג ה"שפוי" שנאמן לדברי הרבי, כדלהלן, שהתנגד בכל כוחו לפירסומים האלה, וכדלהלן.

הרבי לא הכריז על עצמו מעולם במפורש כעל משיח‏. הוא אמר במפורש, שחמיו הינו משיח שבדור, וכנ"ל. החסידים מצידם יכולים לפרש זאת על הרבי האחרון בעצמו, אך הרבי - מעולם לא אמר משהו בנדון, אלא אדרבה התנגד בכל כוחו לכך. במשך שנים במספר הזדמנויות במהלך כהונתו כאדמו"ר, דיבר הרבי בתקיפות נגד פרסומו כמשיח, וטען כי פרסום זה מרחיק יהודים מחסידות חב"ד ומיהדות בכלל, והוא אף רואה זאת כמלחמה אישית נגדו.

בימי מחלתו, כשהיה הרבי משותק, הוא נהג לעודד את שירת "יחי אדוננו". המביא ראיה מימי מחלתו, וסובר שדוקא אז השתנתה דעתו, אינו אלא שוטה.

יוזמת הפרסום הראשונה, היא משנת תשכ"ה, אז הפיץ הרב אברהם פריז כרוזים בהם נכתב: "בשמחה רבה יכולים אנו לבשר לכם כי הנה המלך המשיח... כבר נמצא עתה כאן איתנו, הנה הוא הרבי הקדוש מליובאוויטש". כעבור זמן קצר, ציווה הרבי במברק להפסיק את ההפצה ודרש לקבל לידיו את יתרת הכרוזים.

בשנת תשמ"ג פרסם הרב משה סלונים, מחסידי חב"ד, קובץ חידושי תורה ובו, לדבריו, "פריצת דרך בקביעה... מי הוא מלך המשיח". הרבי דרש להפסיק את פרסום הקונטרס‏.

בקיץ תשד"מ, פרסם אחד הרבנים חוברת בשם "קול מבשר" שנושאה היה הוכחת זהותו של הרבי כמשיח. הרבי הגיב במסר אישי לאותו רב שבו ציווה עליו להפסיק כל פעילות הקשורה למשיחיות: "הנני מזהירו שיפסיק לדבר או לכתוב, ועל אחת כמה וכמה להפיץ, ועל אחת כמה וכמה להדפיס, בענייני משיח... ואם חס וחלילה יעשה משהו בזה, יידע ברור שזהו מלחמה נגדי בפרט ובכלל".

הוראה זו נדירה בחריפותה, הרבי אסר על אותו משיחיסט להתעסק בעניני משיח בכלל, שמא ואולי יבוא לפרסם את שמו כמשיח.

הרבי המשיך וכתב לו, "ראו בפועל שעל ידי פעולותיו ומעשיו – הלהיב מחלוקת וכו', ומאות (ויותר) מבנ"י פסקו מללמוד דא"ח, נלחמים בהבעש"ט ותורתו בפועל... כָּתְּבִי לא היה מפני חשש אולי כו' [תהיינה תוצאות שליליות], כי אם מיוסד על המפורסם שאלפים ויותר הפסיקו לימוד דא"ח ונלחמים בתורת הבעש"ט וכו' – על ידי הדיבור ופרסום הנזכר-לעיל".

בשבת פרשת "בראשית" בשנת תשמ"ה התייחס הרבי בשיחה פומבית ליוזמות מן הסוג הזה:

"לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, ענייני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' - גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות, ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות - הפסיקו ללמוד כתוצאה מפעולותיהם של אלו... ולכן להווי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו - הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא".

גם לגבי שירת "יחי אדוננו" היתה התייחסות מיוחדת וחריפה:

בשבת פרשת נח תשנ"ב, בתאריך ד' חשון, שרו החסידים לפני הרבי בהתוועדות "חיילי אדוננו, מורנו ורבנו, משיח צדקנו", והרבי הגיב: "זה דבר מוזר, שמנגנים ניגון עם מילים כאלו, ואני יושב פה... האמת היא שהייתי צריך לקום ולצאת... זה שאינני יוצא... כיון שזה יגרום בלבול בה"שבת אחים גם יחד", כי כשאני אצא יצאו עוד כמה וכמה, וממילא יתבטל העניין ד"שבת אחים גם יחד".

בשנת תשנ"ב (1992) שוב שלח אותו רב אל הרבי חוברת שנשאה את השם "קונטרס בעניין קבלת פני משיח צדקנו" שעסקה בזהותו כמשיח. בתגובה שיגר על כך הרבי מענה, ביום י"ג אדר א' תשנ"ב, שלושה עשר ימים לפני היום שבו לקה בשבץ: "מכבר עניתי לו שמאמרים כאלו מרחיקים כמה וכמה מלימוד דברי אלוקים חיים, היפך הפצת המעיינות חוצה"‏.

תקופה קצרה לפני שלקה בשבץ וניטל ממנו הדיבור, כתב הרבי בפתק: "אין כל חיוב כלל לחפש מיהו המשיח.. אבל מצות עשה מהתורה אהבת כל אחד ואחד מישראל, ושלילת המחלקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו.."

לאחר שיש הוראה מפורשת כזו מהרבי זצ"ל, בוודאי שנשללת סברת המשיחיסטים.

לסיום, אנקדוטה: הרב יהודה לייב גרונר, מזכיר הרבי, סיפר כי "בוקר אחד, אחר תפילת שחרית, כשנכנסתי להיכל, הרבי אמר: מה זה שאומרים עלי שאני המשיח? עניתי שלפי דברי הרמב"ם בסוף הלכות מלכים – פרטים על דבר משיח, הרי הרבי מתאים לזה ביותר. ואמר הרבי: זה שהוא המשיח, צריכים לגלות לו מלמעלה, ולעת עתה לא גילו זה לי"‏.
חבד ניק
 
הודעות: 10
הצטרף: 14 נובמבר 2014, 12:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי שים שלום » 14 נובמבר 2014, 15:26

אני יודע קצת יותר,
הרבי לא כתב דבר כזה בפתק, הרבי לא אמר כך על היחי אדוננו.
הרבי עודד עוד לפני השיתוק את היחי אדוננו
שים שלום
 
הודעות: 738
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי חבד ניק » 14 נובמבר 2014, 16:10

הרבי כתב כן בפתק, וגם המשיחיסטים מודים בזה אלא שמנסים להוציא את זה מהקשרו.

גם התגובה של הרבי על שירת "יחי אדוננו" מתועדת ומובאת בספרים.

הערך הויקיפדי "פולמוס המשיחיות בחב"ד" הוא הערך שעבר הכי הרבה עריכות ושבר את שיאי גינס, השפויים והמשיחסטים משני הצדדים התווכחו ללא הרף במשך עשרות דפי שיחה והדבר עבר גם לשיפוט עורך חיצוני ניטראלי, ותאמין לי שכל מילה שם מבוססת כראוי.

אם תרצה יש גם צילום של הפתק המדובר בכתב ידו של הרבי ויש גם צילום של השיחה בה מחה הרבי בכל תוקף על שירת "יחי אדוננו" ואמר כי היה צריך לצאת מהאולם. הצילום דלהלן פורסם ע"י חסיד משיחיסט שמכנה את הרבי "הרבי מה"מ".

מעולם לא עודד הרבי שירת "יחי אדוננו" ותמך בה, אלא רק לאחר השיתוק, ועלובים החסידים שמביאים ראיה מכך, כאשר לאורך כל ימי חייו הרבי התנגד לכך בכל תוקף כמפורט לעיל.
קבצים מצורפים
הפתק.jpg
הפתק.jpg (51.91 KiB) נצפה 8147 פעמים
חבד ניק
 
הודעות: 10
הצטרף: 14 נובמבר 2014, 12:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי שים שלום » 15 נובמבר 2014, 20:26

הרבי עודד את היחי בכל עוזו
בפתק לא כתוב דבר על היחי
שים שלום
 
הודעות: 738
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי חבד ניק » 16 נובמבר 2014, 17:07

עד לימי מחלתו, בשנתיים האחרונות לחייו בהם היה משותק, הרבי לא עודד כלל את היחי. לא "בכל עוזו", וגם לא בשפה רפה.

להביא ראיה מימי מחלתו, הרי זה שטות והבל. אם הוא היה משותק, וניטל ממנו כח הדיבור, ומאידך עד לרגע האחרון הוא התנגד בכל תוקף במילים הכי חריפות, כדלהלן, אז בוודאי שאין צורך להתייחס לעידוד שלו לשירה בימי מחלתו, יהיו הסיבות אשר יהיו.

הפתק דלעיל לא מדבר על שירת "יחי" אלא על עיקר הסברה המשיחיסטית שיש ענין גדול לחפש מיהו המשיח ולפרסם מיהו המשיח, והרבי שולל זאת במילים קצרות ופשוטות. וכמובן שנשללת הסברה המופרכת שהרבי רצה לפרסם לכל העולם שהוא משיח.

ולעיל ציינתי את התנגדותו העזה של הרבי לשירת היחי, או כל סוג שירה דומה. כעת ארחיב.

בשנת תשמ"ה, שבת בראשית, שרו החסידים את השיר "חיילי אדוננו וכו' משיח צדקנו". בשיחה שנאמרה לאחר מכן, הגיב הרבי בחריפות נדירה:

"ישנם 'שפיץ חב"ד' החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דברי בלתי-רצוי - אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף א' מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם 'שפיץ חב"ד'! כוונת הדברים: לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' - גרמנו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות, ולא עוד אלא אפילו יהודים שכבר התחילו ללמוד חסידות – הפסיקו ללמוד כתוצאה מפעולותיהם של אלו! לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!

וגם כאשר מלבישים זאת באיצטלא דקדושה, "מיט א זיידענע זופיצע מיט א גארטל דערצו" - אין זה משנה כלל את העובדה שעי"ז הרחיקו יהודים מתורת החסידות, עם כל התוצאות שבדבר, שכל זה רובץ על אחריותם!... לך בדרך שסללו לנו רבותינו נשיאנו! אף אחד אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא - מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן רחמנא ליצלן!... ולכן להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו - הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא.. שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות רחמנא ליצלן" (עכ"ל השיחה כפי שנתפרסמה בשעתה בהשמטת התבטאויות חריפות נוספות).

הדברים מתועדים בספרים, וראה גם ב"איגרת לידיד" של ההחוקר התורני הרה"ח ר' יהושע מונדשיין.

בשבת פרשת נח תשנ"ב, בתאריך ד' חשון, שרו החסידים לפני הרבי בהתוועדות "חיילי אדוננו, מורנו ורבנו, משיח צדקנו", והרבי הגיב: "זה דבר מוזר, שמנגנים ניגון עם מילים כאלו, ואני יושב פה... האמת היא שהייתי צריך לקום ולצאת... זה שאינני יוצא... כיון שזה יגרום בלבול בה"שבת אחים גם יחד", כי כשאני אצא יצאו עוד כמה וכמה, וממילא יתבטל העניין ד"שבת אחים גם יחד".

ענין זה מזכירים גם המשיחיסטים בעל כרחם, באנצקילופדיה המקוונת "חב"דפדיה" ששייכת לזרם המשיחיסטי.

אם כן, אף אחד בעולם לא יכול להכחיש את התנגדותו העזה של הרבי לשירת "יחי אדוננו", עד לרגע בו השתתק ונדם.
חבד ניק
 
הודעות: 10
הצטרף: 14 נובמבר 2014, 12:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי שים שלום » 16 נובמבר 2014, 19:50

אני לא התווכח איתך,
הרבי מעולם לא התנגד ליחי באופן הזה.
הרבי שינה את דעתו לעיתים עודד ולעיתים לא,
אני מבקש ממך ברגע שהנך מבין את המחלוקת אל תכתוב עליה.

ונסיים במשפט הידוע, זה נבילה וזה טריפה
שים שלום
 
הודעות: 738
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי חבד ניק » 16 נובמבר 2014, 21:47

הרבי היה גאון הגאונים. קודש הקודשים. כל רז לא אניס ליה. ראה למרחוק עשרים ושלושים שנה ויותר. כל גדולי ישראל מקצה לקצה העריצו אותו ובאו למקום מושבו כדי לדבר עמו בלימוד או כדי ליטול הימנו עצה וברכה.

לומר על הרבי "לעיתים עודד לעיתים לא" (אולי משפט שהעתקת מויקיפדיה, שניסו לעשות שלום בין הניצים...) יכול רק חילוני בעיניים חילוניות שלא מבין מה זה רבי ומה זה צדיק, וחושב שהרבי שינה את דעתו לפי מצבי רוח.

מי שמתבונן בכל מה שהבאתי לעיל (או מי שיקרא את ה"איגרת לידיד" בקישור הנ"ל) רואה במוחש איך עד לימיו האחרונים, דעתו של הרבי היתה עקבית וברורה.

הבאתי הוכחות וראיות לכל מילה שכתבתי, ומאידך אתה חוזר על אותן מנטרות שוב ושוב ללא שום ראיה / הוכחה.

ונסיים במשפט הידוע, "הפוסל במומו פוסל". כשאתה קורא לעדה שלימה בישראל 'נבילה וטריפה'...
חבד ניק
 
הודעות: 10
הצטרף: 14 נובמבר 2014, 12:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי שים שלום » 16 נובמבר 2014, 21:53

את דבריך אכן העתקת מויקי,
אך את דברי, דברי מי שהיה בקבוצה בשנת תשמ"ט וביקר במשך השנים הבאות,
ולגבי השורה האחרונה, את הדברים הללו אמר אחד מגדולי המשפיעים בארה"ק.
שים שלום
 
הודעות: 738
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי חבד ניק » 17 נובמבר 2014, 16:35

דברי לקוחים ממקורות רבים, לא רק ויקיפדיה. ציינתי לעיל חלק מהמקורות, ביניהם "איגרת לידיד" שמהווה מקור חשוב להתבטאויות של הרבי שחלק מחסידי חב"ד אוהבים לשכוח.

אך, כאמור, על ההתבטאויות החריפות אין חולק - תוכל למצוא אותם גם ב"חב"דפדיה" השייכת למשיחיסטים מובהקים.

דבריך הם ללא שום מקור, וכשאתה בא לסתור דברים מפורשים של הרבי, התבטאויות חריפות נגד שירת "יחי" ונגד כל הבלגן המשיחי, עם דברים שאמר "מי שהיה בקבוצה" או "אחד המשפיעים", תסלח לי - אבל זה לא נשמע אמין במיוחד.
חבד ניק
 
הודעות: 10
הצטרף: 14 נובמבר 2014, 12:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי שים שלום » 17 נובמבר 2014, 19:15

ותסלח לי-כדאי לך להיזהר בהתיחסותך למשפיעי חב"ד כדאי שתדבר בכבוד
גם דבריך אינם אמינים בכלל
דברי מגיעים מסגן מזכיר בית הדין של רבני חב"ד
שים שלום
 
הודעות: 738
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי חבד ניק » 18 נובמבר 2014, 20:13

האדון הנכבד "שים שלום" לא מביא שום מקור לדבריו, ולכן אין בדברי שום זלזול במשפיע של חב"ד שלא ידוע מיהו. ואידך זיל גמור. אין לי כח יותר לדיון הזה.
חבד ניק
 
הודעות: 10
הצטרף: 14 נובמבר 2014, 12:46
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי שים שלום » 18 נובמבר 2014, 21:44

ומוטב שלא יהיה לך כח,
כי אם הנך כזה חסר הבנה, מוטב שתהיה בחוץ...
שים שלום
 
הודעות: 738
הצטרף: 22 יולי 2014, 15:39
מיקום: רחובות
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי אורח לרגע » 02 יוני 2015, 22:42

חבד ניק כתב:
לומר על הרבי "לעיתים עודד לעיתים לא" (אולי משפט שהעתקת מויקיפדיה, שניסו לעשות שלום בין הניצים...) יכול רק חילוני בעיניים חילוניות שלא מבין מה זה רבי ומה זה צדיק, וחושב שהרבי שינה את דעתו לפי מצבי רוח.



כבודו יפה דיבר ויפה כתב, אמר, והגיב. עכ"ז לפי תגובתך האחרונה בטקסט שהודגש מוכח שאינך מחסידי חב"ד כי אם זר להם ולדרכם. (הייתי מגדירך כאוהד החצר ומעט מתמצא בתהלוכותיהם ובאורחותיהם). כ"ק האדמו"ר מלויבאוויטש זצ"ל אף פעם לא קרא ליהודי בתואר 'חילוני', כי כל יהודי קדוש ואין בו חולין, כידוע בתוככי חסידי חב"ד ואף מחוצה לה. בין חסידי חב"ד נקראים כל הנ"ל בסגנון כדלהלן: 'יהודי שעדיין אינו שומר תורה ומצוות' [קצת ארוך ומסובך...] בציפיה ובתקוה כי במהרה ישובו כולם לכור מחצבתם. אך בוודאי לא באופן הנ"ל שציינת ועל אחת כמה וכמה לא בכזו בוז: "בעיניים חילוניות" - זה לא לויבאוויטש וזה לא האדמו"ר מלויבאוויטש.
לפי ההנחה הזאת, מובן גם עמדתך האמיצה והנחושה כנגד הדעה המשיחית שבתנועת חב"ד.
אורח לרגע
 
הודעות: 2
הצטרף: 02 יוני 2015, 22:30
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי אנא עבדא » 04 יוני 2015, 14:59

ברשותכם, אני רוצה לחזור לרגע לנושא פתיחת האשכול:
אז אכן זה סתם שטויות ואין כל ענין שלא להשתמש במטריה?
אנא עבדא
 
הודעות: 149
הצטרף: 28 אפריל 2015, 17:53
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי סבא קשישא » 24 יולי 2016, 08:39

ראה בספר ימי בראשית עמ' 243 הע' 18 ובספר מעשה מלך עמ' 141.
סמל אישי של המשתמש
סבא קשישא
 
הודעות: 9999
הצטרף: 10 מרץ 2016, 19:51
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

Re: מנהג חסידי חב"ד לא להשתמש במטריה

הודעה שלא נקראהעל ידי סבא קשישא » 24 יולי 2016, 12:10

מעניין לציין שבספר של פרלוב על רבי אהרן מבעלזא זצ"ל מסופר שלא רצה במטרייה כיון שחיילם לא הולכים עם מטרייה ומי שעובד את ה' הוא כו חייל.

וכך גם מסופר על האדמו"ר האחרון מחב"ד זצ"ל (קובץ התקשרות מס' שפה ובעיתון כפר חב"ד גילי' 685 עמ' 26).
סמל אישי של המשתמש
סבא קשישא
 
הודעות: 9999
הצטרף: 10 מרץ 2016, 19:51
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב


חזור אל תורה ודעת

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־3 אורחים