גאליציינער כתב:קוראים לו יוסף יחיאל אלבוים
יצחק יוסף כתב:אם הוא בעלזער היאך הוא עולה להר הבית? יש מכתב של בד"ץ בעלזא שזה אסור
גאליציינער כתב:חסיד בעזלא רשמית, למעשה הוא עושה מה שהוא רוצה.
מישהו מיוחד כתב:סליחה, אבל האשכול הזה נפתח במטרה לברר מי זה הרב יצחק ברנד, ולא כדי לברר אם מותר לעלות להר הבית, וגם לא כדי לברר האם מותר לחסיד בעלז למרות את פי האדמו''ר שלו....
דרך אגב מה שכתבו כאן שהעולה להר הבית הוא באיסור כרת זה טעות כידוע, כי מי שהוא טהור מזיבה וטומאת קרי [אף שהוא טמא בטומאת מת] מותר לו לעלות להר הבית, וכמבואר ברמב''ם ז''ל. ומה שהפוסקים זצ''ל ויבלח''ט אסרו לעלות להר הבית זה רק מחמת החשש שיש טוענים שלא יודעים בדיוק איפה העזרה, וגם כדי שלא יותר הדבר ויעלו גם חילונים כשהם טמאים להר הבית.
shiraa כתב:מפחיד!!!!!!!!!!!!!!
המזרוחניקים - מילא, אבל מי זה ה"רב" שם???
מישהו מיוחד כתב:
דרך אגב מה שכתבו כאן שהעולה להר הבית הוא באיסור כרת זה טעות כידוע, כי מי שהוא טהור מזיבה וטומאת קרי [אף שהוא טמא בטומאת מת] מותר לו לעלות להר הבית, וכמבואר ברמב''ם ז''ל הל' בית הבחירה פ''ז הט''ו, וזה לשונו, הר הבית מקודש ממנה שאין זבין וזבות נדות ויולדות נכנסין לשם, ומותר להכניס המת עצמו להר הבית ואין צריך לומר טמא מת שהוא נכנס לשם, ע''כ.
מישהו מיוחד כתב:ומה שהפוסקים זצ''ל ויבלח''ט אסרו לעלות להר הבית זה רק מחמת החשש שיש טוענים שלא יודעים בדיוק איפה העזרה,
אתה משקר ומטעה, ומחטיא את הרבים.מישהו מיוחד כתב:יש מקומות שיודעים היום בבירור שהם אינם חלק מהעזרה, אלא שגדולי ישראל אסרו להיכנס באופן כללי להר הבית מחשש לטעויות ומחמת טעמים אחרים, אבל ברור שיש מקומות שאינם בהם חשש איסור כרת כלל... וזה דבר פשוט שלא נחלק בו אדם מעולם. ואכמ''ל.
לך תלמד קצת את הענין ואח''כ נדבר....
מישהו מיוחד כתב:טוב אז השאלות הם כדלהלן:
א. למה הרבנים החרדים לא יוצאים נגדו. ב. למה באתר לדעת שהוא אתר חרדי מובהק נותנים במה לעלון שלו בגליונות פרשת השבוע. [אני לתומי התחלתי להדפיס את העלון שלו לעצמי במשך כמה שבתות, עד שהבנתי שהוא לא רב ''רגיל''].
מישהו מיוחד כתב:יש מקומות שיודעים היום בבירור שהם אינם חלק מהעזרה, אלא שגדולי ישראל אסרו להיכנס באופן כללי להר הבית מחשש לטעויות ומחמת טעמים אחרים, אבל ברור שיש מקומות שאינם בהם חשש איסור כרת כלל... וזה דבר פשוט שלא נחלק בו אדם מעולם. ואכמ''ל.
לך תלמד קצת את הענין ואח''כ נדבר....
יאיר כתב:shiraa כתב:מפחיד!!!!!!!!!!!!!!
המזרוחניקים - מילא, אבל מי זה ה"רב" שם???
בלי קשר, יש למזרוחניקים 'רבנים' שהולכים עם שחור...
מישהו מיוחד כתב:טוב אז השאלות הם כדלהלן:
א. למה הרבנים החרדים לא יוצאים נגדו. ב. למה באתר לדעת שהוא אתר חרדי מובהק נותנים במה לעלון שלו בגליונות פרשת השבוע. [אני לתומי התחלתי להדפיס את העלון שלו לעצמי במשך כמה שבתות, עד שהבנתי שהוא לא רב ''רגיל''].
כתבן כתב:אתה משקר ומטעה, ומחטיא את הרבים.מישהו מיוחד כתב:יש מקומות שיודעים היום בבירור שהם אינם חלק מהעזרה, אלא שגדולי ישראל אסרו להיכנס באופן כללי להר הבית מחשש לטעויות ומחמת טעמים אחרים, אבל ברור שיש מקומות שאינם בהם חשש איסור כרת כלל... וזה דבר פשוט שלא נחלק בו אדם מעולם. ואכמ''ל.
לך תלמד קצת את הענין ואח''כ נדבר....
לפני כשלושים שנה ויותר היה אלבוים (אביו של אלבוים המצולם כאן) מחלק פליירים עם ציטוטים כמו הציטוט מהרמב"ם שהבאת כאן, הראיתי לו את מודעות הרבנים ואמרתי לו שכל הציטוטים אין להם כל משמעות לאחר שכל הפוסקים כווולם הסכימו שנעלם מאיתנו מקום העזרה, וגם הוא אמר בלעג, 'לך תלמד ואח"כ נדבר,' (זו אמירה של כל מי שנתפס בשקר ואין לו תשובה, בעיקר משתמשים בה הריקים ופוחזים העולים להר הבית,)
אז למדתי, והבאתי לו ערימה של ספרים ביניהם: ציץ אליעזר, מנחת יצחק, יביע אומר, ועוד. והם גם מצטטים שו"תים מוקדמים יותר, וכולם כאחד מסכימים שנעלם מאיתנו, וכל הר הבית הוא בחשש כרת, דרשתי ממנו שיראה לי שו"ת אחד, אחד בלבד שכותב אחרת, והוא התחמק והלך.
גאליציינער כתב:יאיר כתב:shiraa כתב:מפחיד!!!!!!!!!!!!!!
המזרוחניקים - מילא, אבל מי זה ה"רב" שם???
בלי קשר, יש למזרוחניקים 'רבנים' שהולכים עם שחור...
מי ??
איני זוכר אם עלה בעצמו, בניו עלו עוד בחייו, גם הסרוג, וגם הבעלזר, כך לפחות לפי דבריו, היה מתפלל בכותל בשבת בבוקר ושוחחתי אתו על זה כמה פעמים. אחד הטיעונים הפופולרים שלו היה 'הבעלזר רוב יודע שאני עולה ולא אמר לי להפסיק'.גאליציינער כתב:כתבן כתב:אתה משקר ומטעה, ומחטיא את הרבים.מישהו מיוחד כתב:יש מקומות שיודעים היום בבירור שהם אינם חלק מהעזרה, אלא שגדולי ישראל אסרו להיכנס באופן כללי להר הבית מחשש לטעויות ומחמת טעמים אחרים, אבל ברור שיש מקומות שאינם בהם חשש איסור כרת כלל... וזה דבר פשוט שלא נחלק בו אדם מעולם. ואכמ''ל.
לך תלמד קצת את הענין ואח''כ נדבר....
לפני כשלושים שנה ויותר היה אלבוים (אביו של אלבוים המצולם כאן) מחלק פליירים עם ציטוטים כמו הציטוט מהרמב"ם שהבאת כאן, הראיתי לו את מודעות הרבנים ואמרתי לו שכל הציטוטים אין להם כל משמעות לאחר שכל הפוסקים כווולם הסכימו שנעלם מאיתנו מקום העזרה, וגם הוא אמר בלעג, 'לך תלמד ואח"כ נדבר,' (זו אמירה של כל מי שנתפס בשקר ואין לו תשובה, בעיקר משתמשים בה הריקים ופוחזים העולים להר הבית,)
אז למדתי, והבאתי לו ערימה של ספרים ביניהם: ציץ אליעזר, מנחת יצחק, יביע אומר, ועוד. והם גם מצטטים שו"תים מוקדמים יותר, וכולם כאחד מסכימים שנעלם מאיתנו, וכל הר הבית הוא בחשש כרת, דרשתי ממנו שיראה לי שו"ת אחד, אחד בלבד שכותב אחרת, והוא התחמק והלך.
משהו פה מוזר, כי אביו ר' אביגדור אלבוים לא עלה להר הבית, אלא פעל ללימוד ההלכות והוא סבר שמותר וצריך לבנות את ביהמ"ק וכן להקריב קורבן פסח, אבל למעשה הוא לא עלה, בנו לקח את הנושא עוד שלב...
פעמון זהב ורימון כתב:לגבי השאלה שבכותרת, מיהו ר' יצחק ברנד?
הוא עוף מוזר מראשיתו, חניך פוניבז' והיה גר בבני ברק בהתחלה, כתב איזה ספר בריתי יצחק עיוני על איזו מסכת, ואח"כ התחיל להזות.
בשלב מסויים התבודד בצרפת כמה שנים,
אח"כ עבר לארץ לעמנואל אם אינני טועה והחל להפיץ ספרים וחוברות וקונטרסים שכולם סביב נושאים משיחיים הזויים. על החובה לשלוט על הרבים, על הקמת ממשלת התורה, על הקמת סנהדרין בזמן הזה, דבר שהחל לבצע אותו והצטרף עם איזה פרופ' מבר אילן ועוד כמה תמהונים למטרה זו. נדמה לי שהם אכן הקימו בסוף סנהדרין והוא חבר בסנהדרין.
אחת ממטרות הסנהדרין כפי שהוכיח ברנד בכתביו, זה לפסוק מיהו משיח צדקינו.
כי אם אין פסק של סנהדרין אז המשיח לא מוחלט ודאי.
לכן כל הגלות הארוכה לא הגיעה הישועה, כי ברנד עוד לא הקים סנהדרין.
כעת זה כבר בהישג יד. ב"ה ובע"ה תומ"י ממ"ש.
אז הוא גם מתיר לעלות להר הבית. נו..........
מינוי ע"י סנהדרין, כעת לא שייך מכיון שאין סנהדרין, וכן אין הסכמה לכללות לעשות סנהדרין.
האמת לאמיתה כתב:זכיתי להכיר קצת את הרה"ג רבי יצחק ברנד שליט"א
ע"י האתר http://www.rabbibrand.022.co.il
האמת לאמיתה כתב:כבר כתבו כאן שזה הרה"ח הרב יוסף אלבוים
האמת לאמיתה כתב:או לכהפ"ח לתקנון הפורום הדורש כתיבה מכובדת לרבנים??
לוי כתב:האמת לאמיתה כתב:או לכהפ"ח לתקנון הפורום הדורש כתיבה מכובדת לרבנים??
מי שהוא יוצא נגד כל הרבנים אינו רב, ואסור לכבדו.
אחד ויחיד כתב:דברתי היום עם בעלזער והוא אמר לי ש - יוסף אלבוים משפחתו הם חסידי בלעזא אבל הוא לא נורמלי
אחד ויחיד כתב:ובדרך אגב אני מתחיל לפקפק בהאמת לאמיתה = דבריו הם בכלל לא האמת
האמת לאמיתה כתב:לוי כתב:האמת לאמיתה כתב:או לכהפ"ח לתקנון הפורום הדורש כתיבה מכובדת לרבנים??
מי שהוא יוצא נגד כל הרבנים אינו רב, ואסור לכבדו.
היות ואין היום סנהדרין
ממילא לפי ההלכה אין טענה "רב שיוצא נגד כל הרבנים"
ואכמ"ל
אחד ויחיד כתב:כל הרבנים יצאו נגדו אז פירושו שהוא וכל תומכיו מנודים מעם ישראל![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
אחד ויחיד כתב:מתוך כללי הפורום:
ג. איסור גמור ומוחלט לפגוע בכבוד התורה של אף רב גדול בישראל, בביטויי גנאי מפורשים או אפילו בזילזול מרומז באישיות ידועה, כל שאפשר להבין - אף בדוחק - במי מדובר. אין לרשום שם פרטי של רב בישראל ללא תואר [הוסף מאחר ולתמיהתנו ולצערנו דבר זה לא היה מובן מאליו].
לִפְנִים מִן הַחוֹמָה מְקֻדָּשׁ מֵהֶם, שֶׁאוֹכְלִים שָׁם קָדָשִׁים קַלִּים וּמַעֲשֵׂר שֵׁנִי.
הַר הַבַּיִת מְקֻדָּשׁ מִמֶּנּוּ, שֶׁאֵין זָבִים וְזָבוֹת, נִדּוֹת וְיוֹלְדוֹת נִכְנָסִים לְשָׁם.
הַחֵיל מְקֻדָּשׁ מִמֶּנּוּ, שֶׁאֵין גּוֹיִם וּטְמֵא מֵת נִכְנָסִים לְשָׁם.
עֶזְרַת נָשִׁים מְקֻדֶּשֶׁת מִמֶּנּוּ, שֶׁאֵין טְבוּל יוֹם נִכְנָס לְשָׁם, וְאֵין חַיָּבִים עָלֶיהָ חַטָּאת.
עֶזְרַת יִשְׂרָאֵל מְקֻדֶּשֶׁת מִמֶּנָּה, שֶׁאֵין מְחֻסַּר כִּפּוּרִים נִכְנָס לְשָׁם, וְחַיָּבִין עָלֶיהָ חַטָּאת.
עֶזְרַת הַכֹּהֲנִים מְקֻדֶּשֶׁת מִמֶּנָּה, שֶׁאֵין יִשְׂרָאֵל נִכְנָסִים לְשָׁם אֶלָּא בִשְׁעַת צָרְכֵיהֶם, לִסְמִיכָה לִשְׁחִיטָה וְלִתְנוּפָה:
משנה ט
בֵּין הָאוּלָם וְלַמִּזְבֵּחַ מְקֻדָּשׁ מִמֶּנָּה, שֶׁאֵין בַּעֲלֵי מוּמִין וּפְרוּעֵי רֹאשׁ נִכְנָסִים לְשָׁם.
הַהֵיכָל מְקֻדָּשׁ מִמֶּנּוּ, שֶׁאֵין נִכְנָס לְשָׁם שֶׁלֹּא רְחוּץ יָדַיִם וְרַגְלָיִם.
קֹדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים מְקֻדָּשׁ מֵהֶם, שֶׁאֵין נִכְנָס לְשָׁם אֶלָּא כֹהֵן גָּדוֹל בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים בִּשְׁעַת הָעֲבוֹדָה.
טְמֵא מֵת, אַפִלּוּ הַמֵּת עַצְמוֹ מֻתָּר לְהִכָּנֵס לְהַר הַבַּיִת:
שֶׁנֶּאֱמָר "וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף, עִמּוֹ" (שמות יג,יט), עִמּוֹ בְּמַחֲנֵה לְוִיָּה.
תהא כתב:א. בהודעתך הראשונה כאן, כתבת: "אינני מכיר את הסוגייה כדבעי".
אז מה קרה? כבר מכיר את הסוגייא?
תהא כתב:כתב הרמב"ם (הלכות בית הבחירה ז' י"ח): עזרת ישראל מקודשת מעזרת נשים שאין מחוסר כפורים נכנס לשם. וטמא שנכנס לשם חייב כרת.
דהיינו שטמא הנכנס למקום העזרה, חייב כרת.
כעת, בזמנינו אין שום אפשרות לדעת היכן זה העזרה בתוך הר הבית.
ואע"פ שנאמרו בזה המון המון דעות ומאמרים, מכל מקום לדעת בבירור אין שום אפשרות. ויש בזה למעלה מחמש עשרה (!!!) דעות.
וכל זאת מלבד מחלוקת ראשונים אם העזרה בדרום הר הבית או בצפון הר הבית.
היוצא מהנ"ל, שאי אפשר לדעת היכן מקום העזרה בזמן הזה. ולפי זה כל מי שנכנס לתוך שטח הר הבית הרי הוא בספק כרת!!! ויש מקומות בהר הבית שהוא בוודאי כרת!!!
ומי יעלה על ליבו לשחק עם איסורי דאורייתא ואיסורי כרת רח"ל???
תהא כתב:וכעת בענין הר הבית שמחוץ לעזרה:
אסור מדאורייתא לזבים זבות נידות ויולדות להכנס לכל שטח הר הבית, גם מחוץ לעזרה.
ולהיטהר מטומאת זיבה צריך ספירת שבעה נקיים וטבילה דאורייתא במי מעיין [לא מספיק מקוה].
וחוץ מזה כבר האריך המנחת יצחק, שכיום אי אפשר להיטהר מטומאת זיבה ואכמ"ל.
טענה ג: מי שטומאה יצאה מגופו אסור לעלות להר הבית, ובשלמא לענין טומאת קרי מהני מקוה וזה באמת עושים, אבל יש חשש זיבה שצריך ז' נקיים ומים חיים, והרי הציבור העולה לא עושה כך.
תשובה: במשנה טהרות (פ"ז מ"ו) מבואר שזיבה לא שכיח ולא חוששין לזה, עי"ש בתוס' יו"ט, וכן מבואר בסוף נזיר שספק זב מותר. וכן מצינו בשׁוטה שעל אף שמטמא בזיבה (זבין פ"ב מ"א), מ"מ מהני טבילה במקוה לאכול תרומה, ולא חוששין לזיבה להצריך מים חיים, כדאיתא בנדה (דף יג ע"ב) "תנו רבנן כהן שוטה מטבילין אותו ומאכילין אותו תרומה לערב".
אבן הפינה כתב:נניח שאתה צודק במיקום המדוייק של העזרה, אבל מה עם זבים שאין אנו בקיאים בזה שצריכים ז' נקיים וטבילה במים חיים
גם אתם מודים שאינכם בקיאים בזבים ולכן טובלים ומיד עולים להר.
תהא כתב:א. אם אינך יודע, אל תעסוק בנושא שאתה לא יודע.
תהא כתב:ב. כבר כתבתי:
תהא כתב:כתבתי מפורש: בזמנינו אין שום אפשרות לדעת היכן זה העזרה בתוך הר הבית.
ואע"פ שנאמרו בזה המון המון דעות ומאמרים, מכל מקום לדעת בבירור אין שום אפשרות. ויש בזה למעלה מחמש עשרה (!!!) דעות.
וכל זאת מלבד מחלוקת ראשונים אם העזרה בדרום הר הבית או בצפון הר הבית.
אם אין לך תשובה על זה, אל תענה.
האמת לאמיתה כתב:אבל יש ספר שלם שמוכיח לא כדעת כת"ר
אבן הפינה כתב:ולטענתך למה לא עלה מרן האור החיים הקדוש שגר בירושלים ועוד רבים גדולים ועצומים לא עלו וגם לא כתבו שברצונם לעלות ורק מפני חשש הערבים אינם עולים, ראיה שבכלל לא עלה על דעתם לעלות להר הבית בזמן הזה ועל זה לא יכול פתאום מישהו אחד להפריך עם תרוצים ופשעטאלאך
"מצאתי בסוף שטה אחת שהעתיקה הנעלה רבי שמואל בר אברהם שקייל ז"ל בעכו מכתיבת יד הרב רבינו משה מאור הגולה כך היה כתוב שם, וגם זה מצאתי בסוף הספר מכתיבת הרב ומלשונו:
"בליל אחת בשבת בארבעה ימים לירח אייר נכנסתי לים, וביום שבת עשירי לאייר שנת חמשה ועשרים עמד עלינו נחשול שבים לטבענו והיה זעף גדול בים, ונדרתי עלי ששני הימים האלה אצום בהן ואנהוג בהם תענית צבור שלם אני ואנשי ביתי וכל הנלוים עלי, ואצוה על בני לעשות כן עד סוף הדורות שיצאו מחלצותם ויתנו צדקה כפי כחם, ומנדר שאהא אני יושב לבדי בעשירי באייר לא אראה אדם אלא מתפלל וקורא כל היום ביני לבין עצמי, וכשם שלא מצאתי בים אותו היום אלא הקדוש ברוך הוא כך לא אראה אדם ולא אשב עמו אלא א"כ לאנסי. וליל אחת בשבת שלשה ימים לירח סיון יצאתי מן הים בשלום ובאתי לעכו ונצלתי מן השמד והגענו לארץ ישראל, ויום זה נדרתי שיהא יום ששון ושמחה ומשתה ומתנות לאביונים אני וביתי עד סוף כל הדורות. וביום שלישי בשבת ארבעה ימים לירח מרחשון שנת ששה ועשרים ליצירה יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה, ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו ביום ה' ו' ימים לירח מרחשון. ובאחד בשבת ט' בחודש יצאתי מירושלים לחברון לנשק קברי אבותי במערה, ואותו יום עמדתי במערה והתפללתי שבח לאל ית' על הכל. ושני הימים האלו שהם ששי ותשיעי במרחשון נדרתי שיהיה לי כמו י"ט ותפלה ושמחה בה' ואכילה ושתיה, אלהים יעזרני על הכל ויקוים לי נדרי לה' אשלם אמן. וכשם שזכיתי להתפלל בה בחרבנה כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה מהרה אמן". עכ"ל.
תהא כתב:האמת לאמיתה כתב:אבל יש ספר שלם שמוכיח לא כדעת כת"ר
ואני יביא לך עוד ספר שלם שמוכיח ההיפך.
תהא כתב:תפסיקו כבר עם השקר הזה!
תפסיקו כבר לתלות בוקי סריקי ברמב"ם!!
הרמב"ם לא כותב שעלה להר הבית ח"ו. הרי הוא עצמו פסק שזה איסור כרת.
הרמב"ם כותב שנכנס לבית הגדול והקדוש, שזה יכול להתפרש על בית הכנסת הידוע שבעיר העתיקה.
ואפשר לפרש על עוד אופנים. הרמב"ם לא כתב כלל "הר הבית".
רַחֶם נָא ה' אֱלֹהֵינוּ עַל יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ. וְעַל יְרוּשָׁלַיִם עִירֶךָ. וְעַל צִיּוֹן מִשְׁכַּן כְּבוֹדֶךָ. וְעַל מַלְכוּת בֵּית דָּוִד מְשִׁיחֶךָ. וְעַל הַבַּיִת הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ שֶׁנִּקְרָא שִׁמְךָ עָלָיו:
תהא כתב:ב: כל ההר כולו הוא איסור דאורייתא גמור. וכל ההר הוא בספק כרת. וחלקו הוא ודאי כרת.
תהא כתב:ג. הרמב"ם עשה יום חג על שעלה לארץ ישראל.
"מצאתי בסוף שטה אחת שהעתיקה הנעלה רבי שמואל בר אברהם שקייל ז"ל בעכו מכתיבת יד הרב רבינו משה מאור הגולה כך היה כתוב שם, וגם זה מצאתי בסוף הספר מכתיבת הרב ומלשונו:
"בליל אחת בשבת בארבעה ימים לירח אייר נכנסתי לים, וביום שבת עשירי לאייר שנת חמשה ועשרים עמד עלינו נחשול שבים לטבענו והיה זעף גדול בים, ונדרתי עלי ששני הימים האלה אצום בהן ואנהוג בהם תענית צבור שלם אני ואנשי ביתי וכל הנלוים עלי, ואצוה על בני לעשות כן עד סוף הדורות שיצאו מחלצותם ויתנו צדקה כפי כחם, ומנדר שאהא אני יושב לבדי בעשירי באייר לא אראה אדם אלא מתפלל וקורא כל היום ביני לבין עצמי, וכשם שלא מצאתי בים אותו היום אלא הקדוש ברוך הוא כך לא אראה אדם ולא אשב עמו אלא א"כ לאנסי. וליל אחת בשבת שלשה ימים לירח סיון יצאתי מן הים בשלום ובאתי לעכו ונצלתי מן השמד והגענו לארץ ישראל, ויום זה נדרתי שיהא יום ששון ושמחה ומשתה ומתנות לאביונים אני וביתי עד סוף כל הדורות. וביום שלישי בשבת ארבעה ימים לירח מרחשון שנת ששה ועשרים ליצירה יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה, ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו ביום ה' ו' ימים לירח מרחשון. ובאחד בשבת ט' בחודש יצאתי מירושלים לחברון לנשק קברי אבותי במערה, ואותו יום עמדתי במערה והתפללתי שבח לאל ית' על הכל. ושני הימים האלו שהם ששי ותשיעי במרחשון נדרתי שיהיה לי כמו י"ט ותפלה ושמחה בה' ואכילה ושתיה, אלהים יעזרני על הכל ויקוים לי נדרי לה' אשלם אמן. וכשם שזכיתי להתפלל בה בחרבנה כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה מהרה אמן". עכ"ל.
תהא כתב:ותפסיק כבר עם השקרים שלך. תלמד קודם הלכות בית הבחירה להרמב"ם בכל הפרטים, אח"כ נדבר.
תהא כתב:פורסם בעבר:
ה. מהמקורות.
וְאִישׁ אֲשֶׁר יִטְמָא וְלֹא יִתְחַטָּא וְנִכְרְתָה הַנֶּפֶשׁ הַהִוא מִתּוֹךְ הַקָּהָל כִּי אֶת מִקְדַּשׁ ה' טִמֵּא, מֵי נִדָּה לֹֽא זֹרַק עָלָיו טָמֵא הֽוּא (במדבר יט כ).
הַקְּדֻשָּׁה רִאשׁוֹנָה קִדְשָׁה לִשְׁעָתָהּ וְקִדְשָׁה לֶעָתִיד לָבוֹא (רמב"ם הלכות בית הבחירה ו טו).
וְלָמָּה אֲנִי אוֹמֵר בַּמִּקְדָּשׁ וִירוּשָׁלַיִם קְדֻשָּׁה רִאשׁוֹנָה קָדְשָׁה לֶעָתִיד לָבוֹא. וּבִקְדֻשַּׁת שְׁאָר אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל לְעִנְיַן שְׁבִיעִית וּמַעַשְׂרוֹת וְכַיּוֹצֵא בָּהֶן לֹא קָדְשָׁה לֶעָתִיד לָבוֹא. לְפִי שֶׁקְּדֻשַּׁת הַמִּקְדָּשׁ וִירוּשָׁלַיִם מִפְּנֵי הַשְּׁכִינָה וּשְׁכִינָה אֵינָהּ בְּטֵלָה. וַהֲרֵי הוּא אוֹמֵר (ויקרא כו-לא) 'וַהֲשִׁמּוֹתִי אֶת מִקְדְּשֵׁיכֶם' וְאָמְרוּ חֲכָמִים אַף עַל פִּי שֶׁשּׁוֹמְמִין בִּקְדֻשָּׁתָן הֵן עוֹמְדִים (רמב"ם הלכות בית הבחירה ו טז).
טָמֵא שֶׁנִּכְנַס לַמִּקְדָּשׁ בְּמֵזִיד עָנוּשׁ כָּרֵת שֶׁנֶּאֱמַר (ויקרא יז-טז) 'וְאִם לֹא יְכַבֵּס וּבְשָׂרוֹ לֹא יִרְחָץ וְנָשָׂא עֲוֹנוֹ' (רמב"ם הלכות ביאת המקדש ג יב).
הַמַּכְנִיס שֶׁרֶץ וְכַיּוֹצֵא בּוֹ בַּמִּקְדָּשׁ אוֹ שֶׁהִכְנִיס אָדָם טָמֵא לַמִּקְדָּשׁ הֲרֵי זֶה חַיָּב כָּרֵת שֶׁהֲרֵי טִמֵּא מִקְדַּשׁ ה' (רמב"ם הלכות ביאת המקדש ג טז).
האמת לאמיתה כתב:אתה משקר בזדון?
או שפשוט לא קראת??
האמת לאמיתה כתב:אתה משקר בזדון?
או שפשוט לא קראת??
האמת לאמיתה כתב:למקדש אסור
להר הבית מותר
וכפי שכתוב במשנה ונפסק ברמב"ם וכדלעיל
תהא כתב:מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל: העולה להר הבית חייב כרת.mp4
https://www.jumbomail.me/he/Downloads.a ... 3838673D3D
תהא כתב:הרמב"ם עשה יום חג על שעלה לארץ ישראל.
"מצאתי בסוף שטה אחת שהעתיקה הנעלה רבי שמואל בר אברהם שקייל ז"ל בעכו מכתיבת יד הרב רבינו משה מאור הגולה כך היה כתוב שם, וגם זה מצאתי בסוף הספר מכתיבת הרב ומלשונו:
"בליל אחת בשבת בארבעה ימים לירח אייר נכנסתי לים, וביום שבת עשירי לאייר שנת חמשה ועשרים עמד עלינו נחשול שבים לטבענו והיה זעף גדול בים, ונדרתי עלי ששני הימים האלה אצום בהן ואנהוג בהם תענית צבור שלם אני ואנשי ביתי וכל הנלוים עלי, ואצוה על בני לעשות כן עד סוף הדורות שיצאו מחלצותם ויתנו צדקה כפי כחם, ומנדר שאהא אני יושב לבדי בעשירי באייר לא אראה אדם אלא מתפלל וקורא כל היום ביני לבין עצמי, וכשם שלא מצאתי בים אותו היום אלא הקדוש ברוך הוא כך לא אראה אדם ולא אשב עמו אלא א"כ לאנסי. וליל אחת בשבת שלשה ימים לירח סיון יצאתי מן הים בשלום ובאתי לעכו ונצלתי מן השמד והגענו לארץ ישראל, ויום זה נדרתי שיהא יום ששון ושמחה ומשתה ומתנות לאביונים אני וביתי עד סוף כל הדורות. וביום שלישי בשבת ארבעה ימים לירח מרחשון שנת ששה ועשרים ליצירה יצאנו מעכו לעלות לירושלים תחת סכנה, ונכנסתי לבית הגדול והקדוש והתפללתי בו ביום ה' ו' ימים לירח מרחשון. ובאחד בשבת ט' בחודש יצאתי מירושלים לחברון לנשק קברי אבותי במערה, ואותו יום עמדתי במערה והתפללתי שבח לאל ית' על הכל. ושני הימים האלו שהם ששי ותשיעי במרחשון נדרתי שיהיה לי כמו י"ט ותפלה ושמחה בה' ואכילה ושתיה, אלהים יעזרני על הכל ויקוים לי נדרי לה' אשלם אמן. וכשם שזכיתי להתפלל בה בחרבנה כך אראה אני וכל ישראל בנחמתה מהרה אמן". עכ"ל.
תהא כתב:אתה לא קראת את מה שכתבתי לעיל, שזה כתוב מפורש בראיות ברורות.
תהא כתב:לשיטתך למה הוא עשה יו"ט בט' חשון?
משתמשים הגולשים בפורום זה: [G], Yitzchoke, אני פה, דודגדול, יהיה טוב, קא סלקא דעתך ו־116 אורחים