יאיר כתב:זה שא"א לסמוך ["אפילו"] על העדה אני יודע מזמן...
רק אדוק, שכחת לציין שהמקור הוא שאולזון...
ניסן גוק כתב:כל מילה אמת יודע מקרוב
חזן כתב:ניסן גוק כתב:כל מילה אמת יודע מקרוב
אכן, רוב המפעלים עם הכשר של העדה הם בהפסד ובפשיטת רגל...
יודע מקרוב...
דובבער כתב:לדעתי, כותב הכתבה הוא אחד המשתייך להמתחרים\מקנאים.
הוא שואל שאלה (למה עכשיו?) ועונה בהתקפות שלא היו ולא נבראו.
התשובה על השאלה (למה עכשיו?) פשוט מאד. כי רק 'עכשיו' טרה עבר לבעלים חדשים (לחברת קוקה קולה), והבעלים החדשים עשו חישוב מחדש מה עדיף על מה.
אני קצת מכיר מערכות כשרות מבפנים. ברור שהעוילם אינו גוילם. כשרות העדה היא באמת כשרות מאד רצינית, עם פיקוח הדוק, ומומחים בעלי שם.
ושנית, חברה שרוצה 100 אחוז קונים במגזר החרדי, אין לו ברירה וחייב לעבור לכשרות העדה, כי מה נעשה, יש אלפי חרדים שאוכלים רק העדה או הרב לנדא, ולכן גם המכולות והצרכניות הקטנות מעדיפים למכור מוצרי העדה, כי זה מה שהולך הכי טוב.
וכל השאר הוא בלה בלה.
גאליציינער כתב:המציאות היא שכיום רוב החלב של תנובה ורוב המוצרים שלהם זה בהשגחת וועדת מהדרין, איך אתה מסביר את זה?
כתבן כתב:לג'וק נמחק
אני מדבר על עובדות שאני מכיר מקרוב כ30 שנה.
אתה כותב משנאה, אולי אתה בעלזר.
נמחק. נא לדבר לחברים בכבוד.
לא היית צריך למחוק. כתבתי את מה שהיה צריך לכתוב כי פתאום יצאו להם כמה ג'וקים מחוריהם, בתת רמה בלי להבין ובלי לדעת מאומה, רק כי שאולזון השמיץ הפעם את שנוא נפשם.אחד ויחיד כתב:כתבן כתב:לג'וק נמחק
אני מדבר על עובדות שאני מכיר מקרוב כ30 שנה.
אתה כותב משנאה, אולי אתה בעלזר.
נמחק. נא לדבר לחברים בכבוד.
ווואו למה להיכנס למריבה אישית![]()
ברור שמוצר שיש לו הכשר של עדה החרדית אז יש לו יותר אחוזי קניה במגזר החרדי
כתבן כתב:לא היית צריך למחוק. כתבתי את מה שהיה צריך לכתוב כי פתאום יצאו להם כמה ג'וקים מחוריהם, בתת רמה בלי להבין ובלי לדעת מאומה, רק כי שאולזון השמיץ הפעם את שנוא נפשם.אחד ויחיד כתב:כתבן כתב:לג'וק נמחק
אני מדבר על עובדות שאני מכיר מקרוב כ30 שנה.
אתה כותב משנאה, אולי אתה בעלזר.
נמחק. נא לדבר לחברים בכבוד.
ווואו למה להיכנס למריבה אישית![]()
ברור שמוצר שיש לו הכשר של עדה החרדית אז יש לו יותר אחוזי קניה במגזר החרדי
לא הבעתי דעה על כשרות העדה באופן כללי, בנושא החלב אלה הם העובדות. וכפי שכתבתי אני מכיר את התחום כ 30 שנה וראיתי מקרוב אלפי פעמים. (לידיעתך מר ניסן ג'וק)
באופן כללי גם לי יש בקורת על כשרות העדה, בעיקר מאז הפיכתם מעמותה לחברה, יש שם פיחות זוחל ברמת הפיקוח, וכבר כתבתי כאן בעבר לגבי מצות מכונה שאי אפשר לסמוך עליהם כלל. ועדיין הם טובים משאר ההכשרים מלבד הרב לנדא.
כתבן כתב:לא היית צריך למחוק. כתבתי את מה שהיה צריך לכתוב כי פתאום יצאו להם כמה ג'וקים מחוריהם, בתת רמה בלי להבין ובלי לדעת מאומה, רק כי שאולזון השמיץ הפעם את שנוא נפשם.אחד ויחיד כתב:כתבן כתב:לג'וק נמחק
אני מדבר על עובדות שאני מכיר מקרוב כ30 שנה.
אתה כותב משנאה, אולי אתה בעלזר.
נמחק. נא לדבר לחברים בכבוד.
ווואו למה להיכנס למריבה אישית![]()
ברור שמוצר שיש לו הכשר של עדה החרדית אז יש לו יותר אחוזי קניה במגזר החרדי
לא הבעתי דעה על כשרות העדה באופן כללי, בנושא החלב אלה הם העובדות. וכפי שכתבתי אני מכיר את התחום כ 30 שנה וראיתי מקרוב אלפי פעמים. (לידיעתך מר ניסן ג'וק)
באופן כללי גם לי יש בקורת על כשרות העדה, בעיקר מאז הפיכתם מעמותה לחברה, יש שם פיחות זוחל ברמת הפיקוח, וכבר כתבתי כאן בעבר לגבי מצות מכונה שאי אפשר לסמוך עליהם כלל. ועדיין הם טובים משאר ההכשרים מלבד הרב לנדא.
ניסן גוק כתב:אני הייתי ברפת שנותן חלב לעדה ואין שם שום יהודי בשעת חליבה
זה הכל תותים שמוכרים לנו לעוילם גוילם כאילו שיש משהו
אל תהיה גוילם ולך תברר אל תאמין לכתבות שהכל מגמתיות אתה מוזמן יש עכשיו חופש ותתחיל לצאת לרפתות ותראה בעיניך ואחרי זה נדבר הלאה על שאר הדברים ...
כתבן כתב:גאליציינער כתב:המציאות היא שכיום רוב החלב של תנובה ורוב המוצרים שלהם זה בהשגחת וועדת מהדרין, איך אתה מסביר את זה?
על זה בדיוק עניתי.
כי העדה דורשים חלב דתי, לכן תנובה צריכים את שאר ההכשרים ועדת מהדרין חוג ובעלזא.
הלכתית:
א. יש מחלוקת בין הפוסקים האם בגזירת חלב עכו"ם גזרו אף על חלב מחלל שבת כמו בסתם יינם שמחלל שבת בכלל האיסור או שבחלב זה רק על גוי.
ב. כמעט כל החליבה נעשית ע"י גוי (תאילנדים, סינים) וגדולי הפוסקים כמו המנחת יצחק הגרי"ש אלישיב ועוד סוברים שאף לדעת הפוסקים שחליבת מחלל שבת עצמו מותרת, כאשר גוי חולב והעומד על גביו הוא מחלל שבת אסור כי אין מירתת שהרי הישראל עצמו אינו מקפיד (התירו בישראל עומד על גביו מטעם שמירתת ולא יערב חלב טמאה).
לכן העדה משתמשים רק בחלב דתי, שהישראל שנמצא בשטח הוא שומר שבת, ויש לו דין של עומד על גביו ומירתת.
כאשר סירבו לתת הכשר לשטראוס הם עשו סקר בקרב החרדים, בסקר היו 98.5% שהצהירו שאוכלים העדה (ה1.5% הנותרים זה בעלזא, בסקרים הם מצהירים שלא אוכלים העדה) במקום השני היה הרב לנדא עם 67%, ואחריו בהפרש קטן רובין.
הם פנו להרב לנדא שדרש נאמן כשרות (שומר תורה שהוא עובד המפעל) שיהא נוכח בחליבה. זה עלה להם הרבה כסף ולכן החליפו אח"כ להכשר רובין שלא דרש זאת.
כאמור זו דרישה של העדה והרב לנדא, שיהא העומד על גביו שומר שבת.
שאר ההכשרים לא דורשים זאת, ולכן כל החלב שנחלב ביום חול מתאים להם.
שיך כתב:כתבן כתב:גאליציינער כתב:המציאות היא שכיום רוב החלב של תנובה ורוב המוצרים שלהם זה בהשגחת וועדת מהדרין, איך אתה מסביר את זה?
על זה בדיוק עניתי.
כי העדה דורשים חלב דתי, לכן תנובה צריכים את שאר ההכשרים ועדת מהדרין חוג ובעלזא.
הלכתית:
א. יש מחלוקת בין הפוסקים האם בגזירת חלב עכו"ם גזרו אף על חלב מחלל שבת כמו בסתם יינם שמחלל שבת בכלל האיסור או שבחלב זה רק על גוי.
ב. כמעט כל החליבה נעשית ע"י גוי (תאילנדים, סינים) וגדולי הפוסקים כמו המנחת יצחק הגרי"ש אלישיב ועוד סוברים שאף לדעת הפוסקים שחליבת מחלל שבת עצמו מותרת, כאשר גוי חולב והעומד על גביו הוא מחלל שבת אסור כי אין מירתת שהרי הישראל עצמו אינו מקפיד (התירו בישראל עומד על גביו מטעם שמירתת ולא יערב חלב טמאה).
לכן העדה משתמשים רק בחלב דתי, שהישראל שנמצא בשטח הוא שומר שבת, ויש לו דין של עומד על גביו ומירתת.
כאשר סירבו לתת הכשר לשטראוס הם עשו סקר בקרב החרדים, בסקר היו 98.5% שהצהירו שאוכלים העדה (ה1.5% הנותרים זה בעלזא, בסקרים הם מצהירים שלא אוכלים העדה) במקום השני היה הרב לנדא עם 67%, ואחריו בהפרש קטן רובין.
הם פנו להרב לנדא שדרש נאמן כשרות (שומר תורה שהוא עובד המפעל) שיהא נוכח בחליבה. זה עלה להם הרבה כסף ולכן החליפו אח"כ להכשר רובין שלא דרש זאת.
כאמור זו דרישה של העדה והרב לנדא, שיהא העומד על גביו שומר שבת.
שאר ההכשרים לא דורשים זאת, ולכן כל החלב שנחלב ביום חול מתאים להם.
ויש לך מושג למה העדה החרדית הרידו את ההכשר מבית השקעות אלטשולר שחם?
רק ואך ורק בגלל פוליטיקה וכסף!!
מונופול של שחיתות וכסף!!!
שיך כתב:כתבן כתב:גאליציינער כתב:המציאות היא שכיום רוב החלב של תנובה ורוב המוצרים שלהם זה בהשגחת וועדת מהדרין, איך אתה מסביר את זה?
על זה בדיוק עניתי.
כי העדה דורשים חלב דתי, לכן תנובה צריכים את שאר ההכשרים ועדת מהדרין חוג ובעלזא.
הלכתית:
א. יש מחלוקת בין הפוסקים האם בגזירת חלב עכו"ם גזרו אף על חלב מחלל שבת כמו בסתם יינם שמחלל שבת בכלל האיסור או שבחלב זה רק על גוי.
ב. כמעט כל החליבה נעשית ע"י גוי (תאילנדים, סינים) וגדולי הפוסקים כמו המנחת יצחק הגרי"ש אלישיב ועוד סוברים שאף לדעת הפוסקים שחליבת מחלל שבת עצמו מותרת, כאשר גוי חולב והעומד על גביו הוא מחלל שבת אסור כי אין מירתת שהרי הישראל עצמו אינו מקפיד (התירו בישראל עומד על גביו מטעם שמירתת ולא יערב חלב טמאה).
לכן העדה משתמשים רק בחלב דתי, שהישראל שנמצא בשטח הוא שומר שבת, ויש לו דין של עומד על גביו ומירתת.
כאשר סירבו לתת הכשר לשטראוס הם עשו סקר בקרב החרדים, בסקר היו 98.5% שהצהירו שאוכלים העדה (ה1.5% הנותרים זה בעלזא, בסקרים הם מצהירים שלא אוכלים העדה) במקום השני היה הרב לנדא עם 67%, ואחריו בהפרש קטן רובין.
הם פנו להרב לנדא שדרש נאמן כשרות (שומר תורה שהוא עובד המפעל) שיהא נוכח בחליבה. זה עלה להם הרבה כסף ולכן החליפו אח"כ להכשר רובין שלא דרש זאת.
כאמור זו דרישה של העדה והרב לנדא, שיהא העומד על גביו שומר שבת.
שאר ההכשרים לא דורשים זאת, ולכן כל החלב שנחלב ביום חול מתאים להם.
ויש לך מושג למה העדה החרדית הרידו את ההכשר מבית השקעות אלטשולר שחם?
רק ואך ורק בגלל פוליטיקה וכסף!!
מונופול של שחיתות וכסף!!!
אבן הפינה כתב:מי שחושב שכשרות שייך ליורה דעה הוא פרימיטיבי
בעולם הזה של זמננו כשרות שייך 99% לחושן משפט וד"ל
אני יודע את זה מקרוב
כתבן כתב:שיך כתב:כתבן כתב:גאליציינער כתב:לא ברור מה כתבת, כשרות זה יורה דעה נטו.
אם לא ברור אז כתבתי וד"ל
נ. ב. כיום זה שונה כי בשמיטה אותו משגיח עובד בשביל אפרתי, שארית ובעלזא, אז ההוצאה מתחלקת.
אבן הפינה כתב:כתבן כתב:שיך כתב:כתבן כתב:גאליציינער כתב:לא ברור מה כתבת, כשרות זה יורה דעה נטו.
אם לא ברור אז כתבתי וד"ל
נ. ב. כיום זה שונה כי בשמיטה אותו משגיח עובד בשביל אפרתי, שארית ובעלזא, אז ההוצאה מתחלקת.
כיום גם במוצרים אחרים המשגיחים הם אותם משגיחים לכמה כשריות וברוב המוצרים בעיקר התעשייתים אין הבדל ברמת הכשרות
אבן הפינה כתב:מי שחושב שכשרות שייך ליורה דעה הוא פרימיטיבי
בעולם הזה של זמננו כשרות שייך 99% לחושן משפט וד"ל
אני יודע את זה מקרוב
הכתב התורני כתב: שינסו להיזכר מה אותו נבל כתב על האדמו"ר, הרב או הצדיק לאורו הם מהלכים וישוו בין הדברים...
והמבין יבין
לעבדך באמת כתב:ממזמן שמעתי שכל מי שסומך על העדה זה בגלל השם שלהם ולא בגלל האיכות.
ואגב, למה מולר וצוריאל לא נהיו העדה?
לעבדך באמת כתב:דבר אחד שאני מאוד אוהב אצלם, מאכל 'בהמה', כמו מסטיקים, הם לא שמים חותמת אלא כותבים שזה בהכשר הבדץ...
יהודה חסיד כתב:היו מגדולי ישראל זי"ע, שאמרו על אחד ההכשרים שנפתח דור הקודם רק בשביל נגד הכשר אחר (ולא אפרט) ואז הם אמרו שהכשר כזה אין לו סיכוי לקבל סייעתא דשמיא, וס"ד הוא הכי קריטי בענין הכשרות
yehuda כתב:איני רואה פסול בסיפור הנ"ל. אם המשגיח מוודא שיש יהודי אחר נאמן כשרות ששומר במקומו, והוא מכירו אישית כאדם נאמן. עיקר הסיבה שיש אנשים שמעדיפים כמה כשרויות, הוא מפני ההידורים השונים שיש בכל כשרות, כי כל כשרות יש לו כללים אחרים בקולות הלכתיות, ולכן כל אחד סומך על הכשר מסויים, אבל אם מדובר בייצור מסויים שאין בו חילוקי כשרות בין הכשרויות אין שום בעיה בזה.
גיוואלד כתב:לא אמשיך להתווכח איתך, שנינו לא נרויח מזה. תודה, לילה טוב.
וסתם הערה: הקב"ה אמר..., והחפץ חיים גם מדבר על...
יהודה חסיד כתב:אני מדגיש שוב, עומד פה איזה גיוואלד (שאגב, בלא להיכנס לנושא בעלזא או לא, יש לו נגיעות) שעם כל הכבוד איני מכירו כלל, רק דבר אחר אני יודע עליו שהוא נגד העדה, ואומר לי להאמין לסיפור מסוים.
מנגד אומר הקב"ה בכבודו ובעצמו ויחד עמו החפץ חיים ועוד צדיקים ואומרים לי "אל תאמין". למי אשמע? (אז נכון ששליחי היצה"ר יאמרו שאני 'שוטה' כי סוכ"ס אני טומן את ראשי בחול וכו' וכו' כל ההשמצות של היצה"ר אבל עם הקב"ה אומר לי לא להאמין אני מאמין יותר להקב"ה).
ואני מדגיש לאו דווקא כי אתה דובר שקרים וכדו', אלא בגלל שלא דייקת בפרטים
יוסי כהן כתב:אבן הפינה כתב:מי שחושב שכשרות שייך ליורה דעה הוא פרימיטיבי
בעולם הזה של זמננו כשרות שייך 99% לחושן משפט וד"ל
אני יודע את זה מקרוב
ברור שזהו שטות והבל, וכי רבנות שווה לכשרות של הכשר מהודר.
הכשר מספק את המוצר שהצרכנים שלו דורשים, והיות והצרכנים של העדה צורכים כשרות מהודרת זה גם מה שהוא מספק.
ברור שישנם פה ושם שקרים ופוליטיקות, אבל העיקרון הוא ברור שיש הכשרים יותר טובים ויש שפחות.
גאליציינער כתב:יש לך ריבוש"ע שאתה משתמש בו מתי שאתה רוצה ??
איך זה עובד ??
יהודה חסיד כתב:גיוואלד כתב:לא אמשיך להתווכח איתך, שנינו לא נרויח מזה. תודה, לילה טוב.
וסתם הערה: הקב"ה אמר..., והחפץ חיים גם מדבר על...
יהודה חסיד כתב:היו מגדולי ישראל זי"ע, שאמרו על אחד ההכשרים שנפתח דור הקודם רק בשביל נגד הכשר אחר (ולא אפרט) ואז הם אמרו שהכשר כזה אין לו סיכוי לקבל סייעתא דשמיא, וס"ד הוא הכי קריטי בענין הכשרות
שר המודיעין כתב:יהודה חסיד כתב:היו מגדולי ישראל זי"ע, שאמרו על אחד ההכשרים שנפתח דור הקודם רק בשביל נגד הכשר אחר (ולא אפרט) ואז הם אמרו שהכשר כזה אין לו סיכוי לקבל סייעתא דשמיא, וס"ד הוא הכי קריטי בענין הכשרות
כל ההכשרים היו רוצים שיהיה להם סייעתא דשמיא כמו שיש לשארית בעופות ובשרים , וזה דבר ידוע לכל מי שמעורב בתחום
[לאחרונה גם בדגים יש הרבה התקדמות]
במוצרים יבשים שזה מפעלים ענקיים יש קיום רק להכשר שזה קונזנסוס לכל רוחב הציבור , לכן רק העדה ממש חזק בזה.
יש עוד סוג מפעלים בעיקר קטנים שרוצים שיהיה להם מהדרין לפחות לחלק מהציבור שיותר מתפשרים לכן לוקחים הכשר שהוא לא סקטוריאלים.
אבי יואלי כתב:אמר פעם הגר"י בלוי זצ"ל רבה ומתווה דרכה של וועד הכשרות של העדה במשך שנים ארוכות עד לפטירתו
כי העדה היא ההכשר הכי טוב, וצריך המון תפילות וסייעתא דשמיא שגם העדה לא יכשלו.
ולכן הוא היה מתנגד גדול לתת הכשרים למפעלים מקבילים כמו הדוגמא של טרה תנובה
כי טען שהיות ויש להסתמך על יותר משגיחים האחריות יותר גדולה שמה מי מהם לא יר"ש מספיק, או חכם מספיק להשגיח כהוגן
לעומתו טענו הנהלת הוועד הכשרות כי יש לעודד תחרות כדי להביא לצרכנים יותר מוצרים באיכות טובה יותר ובמחיר זול יותר שיווצר ע"י התחרות,
ואכן מאז פטירתו, וגם מעט לפני בצורה איטית יותר, החלו לתת כשרויות לעוד ועוד מפעלים.
המשוטט כתב:אבל מה לעשות שהעולם לא עומד על כסף אלא הולך (או רץ) עליו ולכן לאט לאט נכנסים יותר ויותר קולות
חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
גאליציינער כתב:מה הקשר ?
גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
זעיר שם כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
אתה נשמע צעיר ותוסס, הכשר אגו"י נוסד עוד לפני שסבא שלך נולד.
אני פה כתב:גיוואלד כתב:פשוט מאוד, שהוא לא רוצה להמשיך להתווכח עם הבעלזער'ס. (במקרה שאני גם בעלזער).
לפי התמונה שלך אתה לא נראה כזה בעלזער טיפוסי.
גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
יוסי כהן כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
ברור שגם ללא בעלזא היו ויהיו הכשרים אחרים.
זה לא קשור אליו, אלא הוא גם אחד מאלו שהקימו הכשר.
המציאות היא שמחוץ לבעלז ההכשר לא כל כך מקובל, איני יודע למה.
המתח שקיים בין בעלזא והבד"ץ הוא היות ור' אהרון בעלזר היה במידה מסוימת שייך לעדה, והרבה הנוכחי פרש מהעדה ועשה זאת בקול רעש גדול.
זעיר שם כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
אתה נשמע צעיר ותוסס, הכשר אגו"י נוסד עוד לפני שסבא שלך נולד.
יוסי כהן כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
ברור שגם ללא בעלזא היו ויהיו הכשרים אחרים.
זה לא קשור אליו, אלא הוא גם אחד מאלו שהקימו הכשר.
המציאות היא שמחוץ לבעלז ההכשר לא כל כך מקובל, איני יודע למה.
המתח שקיים בין בעלזא והבד"ץ הוא היות ור' אהרון בעלזר היה במידה מסוימת שייך לעדה, והרבה הנוכחי פרש מהעדה ועשה זאת בקול רעש גדול.
יוסי כהן כתב:מה לא בסדר ?
תמים כתב:יוסי כהן כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
ברור שגם ללא בעלזא היו ויהיו הכשרים אחרים.
זה לא קשור אליו, אלא הוא גם אחד מאלו שהקימו הכשר.
המציאות היא שמחוץ לבעלז ההכשר לא כל כך מקובל, איני יודע למה.
המתח שקיים בין בעלזא והבד"ץ הוא היות ור' אהרון בעלזר היה במידה מסוימת שייך לעדה, והרבה הנוכחי פרש מהעדה ועשה זאת בקול רעש גדול.
היות והא לא חבר שלך נא לכתוב את שמו בדרך ארץ
תמים כתב:זעיר שם כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
אתה נשמע צעיר ותוסס, הכשר אגו"י נוסד עוד לפני שסבא שלך נולד.
ולא נקרא בד"ץ עד אחרי בעלזא
יוסי כהן כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
ברור שגם ללא בעלזא היו ויהיו הכשרים אחרים.
זה לא קשור אליו, אלא הוא גם אחד מאלו שהקימו הכשר.
המציאות היא שמחוץ לבעלז ההכשר לא כל כך מקובל, איני יודע למה.
המתח שקיים בין בעלזא והבד"ץ הוא היות ור' אהרון בעלזר היה במידה מסוימת שייך לעדה, והרבה הנוכחי פרש מהעדה ועשה זאת בקול רעש גדול.
zeevi כתב:רובין נגס בעדה הרבה יותר מבעלז...
יוסי כהן כתב:אכן כתבתי כלשון בני אדם, וח"ו לא התווכנתי לזלזל אפילו במשהו בקדוש ישראל ר' אהרון מבעלזא.
גאליציינער כתב:תמים כתב:זעיר שם כתב:גיוואלד כתב:חוצניק כתב:מתוך גנותו אתה בא לשבחו. התודה והברכה למי שגרם למפהך הוא לא אחר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א. כן אלתרימו גבות!
חוצניק צודק, בגלל שאם העדה הגנבים היו נשארים בבלעדיות, לך תדע 1. איזה הכשר ירוד הם היו יכולים להיות, 2. להעלות מחירים של מוצרים שבהשגחה הבלעדית שלהם , אך כשבעלזא התחילו בהכשר נפרד, וכנ"ל עוד כמה (שארית ישראל, אגודת ישראל וכו'), אז הם נאלצו להעלות את הרמה שלהם מעל הרמה הכי גבוהה שזה היה ונשאר עד היום, ההכשר של בעלזא, אך בגלל זה הם גם מנסים לנקום בבעלזא, ע"י לקיחת מפעלים שהיו בהכשר של בעלזא (עיין ערך טבעול, מה לא היה מספיק לעדה מפעל אחד של נקניק (זוגלובק) שהיו גם צריכים את המפעל האחר (טבעול) אם לא בשביל הנקמה הנ"ל)
1. כי ההכשר של בעלזא מחייב אותם לרמה גבוהה. 2. בגלל שבזכות בעלזא יש להם מתחרים רבים בשוק. וגם סתם קנאה ושנאה שמקורה שאני רוצה לשלוט על כולם, ואתה מפריע לי.
אתה נשמע צעיר ותוסס, הכשר אגו"י נוסד עוד לפני שסבא שלך נולד.
ולא נקרא בד"ץ עד אחרי בעלזא
הרמה הכשרותית שלו היה גם בערך כמו הררבנות - ולא רבנות המהדרין... עד שלפני כמה שנים הם הכניסו לשם כמה רבנים ידועים והרימו את רמת הכשרות..
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־80 אורחים