בצלאל_כהן כתב:אני לא יודע מה לענות
חכם מכל אדם כתב:בצלאל_כהן כתב:אני לא יודע מה לענות
למה????
בצלאל_כהן כתב:חכם מכל אדם כתב:בצלאל_כהן כתב:אני לא יודע מה לענות
למה????
כי אינני ידוע מהי התוצאה הרצויה מבחינתי, כשיש חברים ותיקים שכל כך לא מעוניינים שאשתתף.
ליטאי כתב:להרגשתי צורת הסקר איננה מכבדת בלשון המעטה ולכך לא השתתפתי בו, כי גם אם אחשוב שאין לו להשתתף אין לי לב לכתוב כן באופן ציבורי.
א יודעלע כתב:הייתי רוצה לשמוע מפי בצלאל,
מה מטרתו בהשתתפות בפורום?
האם הוא כאן בשביל לדון אחד עם השני,
והוא מספיק 'פתוח' לשמוע דיעות נוספות
או שמא הוא כאן בשביל להניח את משנתו ולשכנע עוד כמה אנשים?
שישים את הדברים על השולחן ויאמר ברורות-
מה מטרתו כאן?
http://www.93fm.co.il/radio/362329/
בצלאל_כהן כתב:תודה רבה לכל המשיבים בסקר ולכל המגיבים.
הממצאים כעת הם לפי הבנתי: כ-50% מתנגדים, כ-30% תומכים, כ-20% אדישים.
אני בהחלט שמח על כך שיש 30% שהיו מעוניינים שאשתתף בדיונים, וכידוע לכם זה לא מובן מאליו.
לגופו של עניין, כבר כתבתי בהודעתי הקודמת שלא אהיה כאן בניגוד לרצונם של החברים, אבל היות וגם בדיון הזה וגם בדיון שפתחתי על הישיבות הקטנות עלו שאלות שונות אלי ועלי חשוב לי להתייחס אליהן, וכפי שכתב שם יאיר נראה לי שהמתנגדים להשתתפותי יוכלו להדיר את עצמם משני הדיונים הללו.
אני רגיל שעולות כלפיי טענות והאשמות שונות ומשונות, ולמעשה הייתי מודע לכך כשהתחלתי לפני כ-15 שנים לעסוק בענייני ציבור שונים ונכנסתי לכך ביודעין. מבין הטענות השונות, הטענה הכי מופרכת בעיניי היא כשמאשימים אותי ברמאות או לפחות בחוסר כנות. הדבר החשוב ביותר עבורי הוא להיות דובר אמת בפי ובלבבי, ואני נדרש לשלם על כך מחירים רבים. זהו הערך המרכזי שגדלתי עליו בבית הוריי, זוהי הסיבה שבשלה אני אומר בפה מלא את דעותיי, ומסיבה זו אינני מסתיר את זהותי בכל מקום שאני כותב בו.
מעולם לא קיבלתי כסף משום גורם בשביל לכתוב דברים כאלו או אחרים לא כאן ולא בשום מקום אחר, וכל הדיבורים על כך הם חסרי כל בסיס. הכתיבה שלי נועדה גם עבור עצמי וגם בשביל להציג בפני אחרים את האופן שבו אני רואה את הדברים, ולכל אחד יש את שיקול הדעת את מה לרחק ואת מה לקרב.
כשברצוני לפרסם את דבריי ברבים אני עושה זאת בדרך כלל במאמרים באתרים חרדים (בעיקר ב"כיכר השבת"), בפרסום בבלוג שלי ("בתוך עמי"), ובכתיבה בפורומים שונים (בעיקר "בחדרי חרדים"), לא לשם כך הגעתי לכאן. הסיבה שאני אוהב לדון ולהתווכח הוא מפני שאני עצמי מחפש לברר לעצמי בכל פעם מחדש נושאים שונים, והדרך הטובה ביותר עבורי היא לשמוע את הדעות המנוגדות. אולי הדימוי שלי הוא שאני סבור שאני יודע הכל ושאני בטוח בעמדותיי, אבל באמת אני משתדל תמיד לבחון מחדש את עמדותיי. אחת הגמרות האהובות עלי ביותר היא זו המספרת לנו על רבי יוחנן שלא יכל לחיות לאחר פטירתו של ריש לקיש, מפני שהיה זקוק לשמוע את הקושיות שבדבריו.
אמרו רבנן מאן ליזיל ליתביה לדעתיה ניזיל רבי אלעזר בן פדת דמחדדין שמעתתיה אזל יתיב קמיה כל מילתא דהוה אמר רבי יוחנן אמר ליה תניא דמסייעא לך אמר את כבר לקישא בר לקישא כי הוה אמינא מילתא הוה מקשי לי עשרין וארבע קושייתא ומפריקנא ליה עשרין וארבעה פרוקי וממילא רווחא שמעתא ואת אמרת תניא דמסייע לך אטו לא ידענא דשפיר קאמינא. (בבא מציעא פד,א)
דומני שגם הניסיון הקצר שלי בחברתכם תרם לי כמה תובנות חשובות, ועל כך אני מודה לכם.
חכם מכל אדם כתב:https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=7143584F2B6239314B7A4C464B3342347436653838673D3D
בצלאל_כהן כתב:אני לא יודע מה לענות
טירון פלוס כתב:מי זה בצלאל כהן, ומה מעשיו?
אני מבין לפי הכתוב הנ"ל שהוא שייך למזרחי, אבל על מה כאן הויכוח, מה הוא רוצה לספר לנו? איזה השקפה הוא רוצה למכור לנו שכל כך חוששים ממנו?
טירון פלוס כתב:מי זה בצלאל כהן, ומה מעשיו?
אני מבין לפי הכתוב הנ"ל שהוא שייך למזרחי, אבל על מה כאן הויכוח, מה הוא רוצה לספר לנו? איזה השקפה הוא רוצה למכור לנו שכל כך חוששים ממנו?
יאיר כתב:אני מודה בפה מלא, שיניתי את דעתי [גם בתחילה הייתי בספק ויש סיבה (שלא קשורה לפורום עצמו) למה כתבתי מה שכתבתי], אפשר להמשיך להצביע אך ההחלטה כבר נפלה.
ר' שליט''א כתב:אינני מבין מדוע לא יוכל ר' בצלאל להשתתף בפורום, מי שלא רוצה, שלא יקרא את תגובותיו, ור' בצלאל יוכל להשתתף כרצונו!
למישהו אכפת שהוא קורא תגובות???
ר' שליט''א כתב:אינני מבין מדוע לא יוכל ר' בצלאל להשתתף בפורום, מי שלא רוצה, שלא יקרא את תגובותיו, ור' בצלאל יוכל להשתתף כרצונו!
למישהו אכפת שהוא קורא תגובות???
1010 כתב:ר' שליט''א כתב:אינני מבין מדוע לא יוכל ר' בצלאל להשתתף בפורום, מי שלא רוצה, שלא יקרא את תגובותיו, ור' בצלאל יוכל להשתתף כרצונו!
למישהו אכפת שהוא קורא תגובות???
כל אחד רשאי לקרוא הודעות, גם אם לא נרשם.
חויזר כתב:נקודה למחשבה..
זכורני שבתחילתו של הפילוג הליטאי רואיין מוטק'ה בלוי באחד מכלי התקשורת אינני זוכר עם זו הייתה זו תחנת קול חי או עיתון כל שהוא,
ע''מ להמחיש את דרכו של מרן הגראי''ל זצוק''ל נקט הוא בדוגמא,
משל למה הדבר דומה לגנרל עטור נצחונות שבידיו חרב וחנית ומולו עומדים טנקים ותותחנים הלא זה ברור לכל שאין לחרבו וחניתו שום ערך ממשי,
אותו דבר היא דרכו של מרן הגראי''ל זצ''ל בכל דור צריך לנהל את המאבקים והמלחמות בצורה שמתאימה לאותו דור אותם הכלים שהשתמשו בדורו של החזו''א לא בהכרח מתאימות היום,
עכת''ד בלוי לפני אי אלו שנים ספורות.
הסרטון שהובא כאן מבצלאל כהן משום מה הזכיר לי את אותו משל ואת אותה אמרה...
יאיר כתב:סתירות ואמירות נגד דעת תורה
http://forum.ladaat.info/viewtopic.php?p=430234#p430234
http://forum.ladaat.info/viewtopic.php?p=430401#p430401
חויזר כתב:מבלי להיכנס לויכוח בצלאל כהן, כן או לא.
ר' אני פה,אולי תעדן מעט את הדיבור שלך,? אולי תגיב לגופו של עניין ולא לגופו של אדם,?
הגיוני שאינך רוצה שבצלאל כהן יהיה חלק מהפורום הזה,אבל זו הדרך ? זו הצורה ?
תעשה זאת בצורה מכובדת ומכבדת למען כבודו של הפורום וכבודם של הגולשים בו !
בצלאל_כהן כתב:אני מתאר לעצמי שהחברים הנכבדים שכתבו כאן על ציות מוחלט לגדולי התורה, בוודאי קיבלו היתר מפורש מגדולי התורה להשתתף כאן בפורום אינטרנטי. הנימוקים של גדולי התורה לכך לא ידועים לי, אבל אולי המטרה הייתה בשביל שיכולו לקיים "דע מה שתשיב לאפיקורס", והנה דווקא כשנזדמן להם אפיקורס להשיב לו הם מבקשים לסלקו.
אולי מן הראוי ללכת לשאול את גדולי התורה אם לאפשר לי להישאר בפורום? הבנתי מהתגובות שדלתם של גדולי התורה פתוחה לכל שאלה חשובה.
ר' שליט''א כתב:אינני מבין מדוע לא יוכל ר' בצלאל להשתתף בפורום, מי שלא רוצה, שלא יקרא את תגובותיו, ור' בצלאל יוכל להשתתף כרצונו!
למישהו אכפת שהוא קורא תגובות???
עברי אנוכי כתב:אשוב ואשאל.
בהשראת בצלאל כהן וידידיו ובשיתוף פעולה של עסקנינו העייפים, אנחנו וילדנו נמצאים כבר בתוך תהליך מואץ של השתלבות והיטמעות במה שקרוי "החברה הישראלית" ובתרבותה, אנו הולכים ומסגלים לעצמנו את ערכיו ותרבותו של המיעוט ה"נאור" שהשתלט כאן על כל חלקי החברה. הדבר מתבטא בכל התחומים, חינוך, חברה, ערכים, מוסכמות, סדרי עדיפויות. מה לכם כי תלינו עליו? על מה זה נזעקתם? מה פשר העיסוק המוגזם והדקדקנות הצדקנית אם יהיה בפורום או לא? המחשבה היחידה שאולי עולה על הדעת (וגם היא קלושה למדי), שיש כאן מניפולציה כלשהי. אולי מישהו חושב שדווקא ע"י העיסוק בשאלה אם לקבלו או לא, יותר ויותר יחשפו לדבריו, מביאים בתור דוגמאות להגיגיו דווקא את הדברים שיכולים אישהו להתקבל, ולמאמר ההוא ולסרטון הזה יש כבר ב"ה עשרות או מאות הורדות.
ולגופו של דבר. אם כנים אתם בדאגתכם, ובפרט שוודאי יש כאן צעירים מאד, אזי כך יש לנהוג. יש למחוק מיידית את האשכולת בנושא, ואז יש לבדוק מחדש מה להעלות חזרה ומה לא. כמו שמצנזרים תמונות שיש בהם חשש רחוק של אחת משלשת העברות, כך יש לצנזר גם חששות קרובים של סרך מינות שגם היא משלשת העברות (ואדרבה "מינות משכא"). בצלאל חותר לפיקוח פדגוגי ומקצועי של אדוניו החילוניים, על התכנים שמלמדים את ילדינו - אנחנו נפקח עליו. הוא רוצה לשלב אותנו בהדרגה בתוך החברה החיצונית ואנחנו נשלב אותו לאט ובטוח חזרה לתוך עם ישראל, הודעותיו יבדקו מראש, ורק מה שראוי יפורסם לאחר תיקונים, יוטלו הגבלות ומכסות על האפשרות שלו להגיב, נקבע יעדים להשיב אותו ואת חבריו המשתלבים והעייפים אל כור מחצבתם. לא יועלו מאמרים ואף לא ציטוטים שלו אלא אם יהיו מלווים בתגובה מיידית של אנשי דעת ששנו ולא פירשו. אנחנו נבחר מה לקרב ומה לרחק מחכמת הגויים, נזרוק את הקליפות ונאכל את הפרי המותר. בעקבות ההנהגה הזו אולי יראו דוגמה גם במערכות אחרות כיצד יש לנהוג. הבה נחזיר את הדברים למתכונתם. הם רוצים "לכווץ את החרדיות" ואמרים פן ירבה, ואנחנו נאמר כן ירבה ונכניס אותם ואת דבריהם להגבלות ולמסגרות. מול הכפיפות המנטאלית ונמיכות הרוח ננהג בזקיפות קומה ובגאווה יהודית. מול בצלאל ונגרריו (שזה בעצם כמעט כולם במדה זו או אחרת) הצועדים לעבר השלטת תרבות הגויים על מעשינו דיבורנו ומחשבותנו במסווה של מקצועיות ריאליות ופיכחון (תוך שמירה על הוואי חרדי והפרחת סיסמאות מתוך המקורות), נשליט אנו את תרבותנו המקורית, אותה קיבלנו מאבותינו מהר סיני, לאורה ובנתיבותיה נבחן את כל הדברים השאלות והרעיונות המתגלגלים בעולם ומגיעים לפתחנו חדשות לבקרים. לא נשתלב - נשלב. לא ניכבש - נכבוש. והיית רק למעלה ולא תהיה למטה כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים.
מה שהיה היה, חוזרים להתחלה הראשונה. שבים ומגלים את סוד ויסוד קיומנו בהתבדלות מתרבות אנשים חטאים ומכל מגמות השינוי וההשתלבות, כלשון מכתבו האחרון של הגרי"ש זצ"ל.
(אגב, מישהו יכול להעלות כאן את המכתב?)
אולי המנהלים יערכו סקר אם לקבל את הצעתי... דברי בצלאל לגבי צורות משתנות של מערכות קרב נכונים בהקשר הזה. חסימה מוחלטת לא כל כך מתאימה היום ולא תצלח, דרושה חסימה חכמה מהסוג שהצעתי, מאויבי תחכמני.
בצלאל_כהן כתב:אני מתאר לעצמי שהחברים הנכבדים שכתבו כאן על ציות מוחלט לגדולי התורה, בוודאי קיבלו היתר מפורש מגדולי התורה להשתתף כאן בפורום אינטרנטי. הנימוקים של גדולי התורה לכך לא ידועים לי, אבל אולי המטרה הייתה בשביל שיכולו לקיים "דע מה שתשיב לאפיקורס", והנה דווקא כשנזדמן להם אפיקורס להשיב לו הם מבקשים לסלקו.
אולי מן הראוי ללכת לשאול את גדולי התורה אם לאפשר לי להישאר בפורום? הבנתי מהתגובות שדלתם של גדולי התורה פתוחה לכל שאלה חשובה.
טירון פלוס כתב:שלום וברכה לכל החברים.
קראתי בעיון את דברי ר' בצלאל, ואני רוצה להביע את מסקנותיי לחברי הפורום.
בראש ובראשונה, לא ראיתי דברי כפירה ואפיקורסות, ולא שאלות הקשורות לאמונתינו היהודית, כך שעל מה בדיוק הזעקה, אינני מבין.
בהמשך לכך, האישיות עצמה, קרי - ר' בצלאל, היא לדעתי קצת קצת מסוכנת, משום שהיא מושכת לצד שאף אחד מטובי הציבור החרדי - ליטאי כחסידי - לא מעוניין שילדיו יהיו שם.
לגופו של מאמר. אין ספק שצדק רב יש בדבריו, וטיפשות היא לנסות להתכחש עם מצב נתון. הקשיים הכלכליים והעמידה לצד השינוי הטכנולוגי הנכנס לכל פרט בחיינו, כמו הפילוגים וענייני ההנהגה, הם נושאים שמפרפרים ברבות מליבות הציבור, ואכן, אין ספק שאנו עומדים בצומת דרכים לא פשוטה.
אבל, לצד כל זאת, צריך לדעת, שיהודי מאמין, - היודע שעיקר מציאותינו כאן היא זמנית, ועל כל רגע אנו ניתן דין וחשבון - מעוניין לעשות את המירב, שילדיו ילכו בדרך זו, ולשם כך הוא משתדל להשקיע את מירב אונו והונו, אם זה בעול הרב שלוקח על עצמו מבחינה פיננסית, ואם זה בויתור על אי אלו דברים במהלך החיים, שאין כאן המקום (טכנית) לפרט.
נכון שהגענו למצב שאנו בצומת לא פשוטה כפי שמצטט בעל המאמר, אבל מי אמר, וליתר דיוק ברור שכך, ש'לא עליך המלאכה לגמור', נכון שמפחיד לחשוב על מה יהיה בעתיד, אם זה בנושאים הקשורים לפן הפיננסי, אם זה בנושאים הקשורים להנהגה ואם זה בנושאים של סגנון החיים המודרניים, אבל אם היהדות היתה חושבת על זה במהלך 2000 שנות גלות, לא היינו נמצאים היכן שאנו היום. הדרך שרבותינו זכרונם לברכה הלכו בה ונטלו אותנו עמם היתה של השתדלות ברוח התורה והמצוה, ולא בלקיחת חשבון עתידית של מי יודע מהיכן נאכל ומאין נשתה.
האם מישהו חושב שיש תשובות להכל? האם מישהו חושב שיש כח שיכול לזהות את הדרך העתידנית של העולם בדרך התורה? נצח ישראל לא ישקר, ובכל עת ועת יהיו אלו התלמידי חכמים וזקני הדור אלו שהולכים בכל נשימתם בדרך ישראל סבא, שימצאו את הדרך והתשובה.
וכאן אני רוצה להגיע לנקודה של ר' בצלאל, שמע, יתכן מאוד שמה שאתה עושה במעשיך הוא טוב ורצוי, ומביא תועלת גדולה לאלו שקשה להם ללכת בכל ליבם ונשמתם בדרך השמרנות העיקשת, אלא שדווקא אתה, היית צריך להזהר ולגרום לאלו שאפשר להחזיר אותם לחיק הדרך הצרופה שימשיכו בכך ויתעלו מעלה, ולא לתת להם להתדרדר על נקלה, ואם כוונתך היתה נקיה, היית צריך לעשות את מעשיך בשקט ובדממה, ולא להפוך את 'הדרך' לנחלת כל נער. אבל, דע לך, שבכך שאתה מעודד, ומשתדל להרבות פעלים להורדת רף התורה והמצווה מילדי ונערי בית ישראל, בכך שאתה מכניס בליבם של אנשים ונערים את היכולת למצוא דרך יותר פשרנית ומורדנית שריח של ויתור נודף ממנה, יתכן מאוד מאוד שיצא שכרך בהפסדך.
יאיר כתב:טירון פלוס כתב:שלום וברכה לכל החברים.
קראתי בעיון את דברי ר' בצלאל, ואני רוצה להביע את מסקנותיי לחברי הפורום.
בראש ובראשונה, לא ראיתי דברי כפירה ואפיקורסות, ולא שאלות הקשורות לאמונתינו היהודית, כך שעל מה בדיוק הזעקה, אינני מבין.
בהמשך לכך, האישיות עצמה, קרי - ר' בצלאל, היא לדעתי קצת קצת מסוכנת, משום שהיא מושכת לצד שאף אחד מטובי הציבור החרדי - ליטאי כחסידי - לא מעוניין שילדיו יהיו שם.
לגופו של מאמר. אין ספק שצדק רב יש בדבריו, וטיפשות היא לנסות להתכחש עם מצב נתון. הקשיים הכלכליים והעמידה לצד השינוי הטכנולוגי הנכנס לכל פרט בחיינו, כמו הפילוגים וענייני ההנהגה, הם נושאים שמפרפרים ברבות מליבות הציבור, ואכן, אין ספק שאנו עומדים בצומת דרכים לא פשוטה.
אבל, לצד כל זאת, צריך לדעת, שיהודי מאמין, - היודע שעיקר מציאותינו כאן היא זמנית, ועל כל רגע אנו ניתן דין וחשבון - מעוניין לעשות את המירב, שילדיו ילכו בדרך זו, ולשם כך הוא משתדל להשקיע את מירב אונו והונו, אם זה בעול הרב שלוקח על עצמו מבחינה פיננסית, ואם זה בויתור על אי אלו דברים במהלך החיים, שאין כאן המקום (טכנית) לפרט.
נכון שהגענו למצב שאנו בצומת לא פשוטה כפי שמצטט בעל המאמר, אבל מי אמר, וליתר דיוק ברור שכך, ש'לא עליך המלאכה לגמור', נכון שמפחיד לחשוב על מה יהיה בעתיד, אם זה בנושאים הקשורים לפן הפיננסי, אם זה בנושאים הקשורים להנהגה ואם זה בנושאים של סגנון החיים המודרניים, אבל אם היהדות היתה חושבת על זה במהלך 2000 שנות גלות, לא היינו נמצאים היכן שאנו היום. הדרך שרבותינו זכרונם לברכה הלכו בה ונטלו אותנו עמם היתה של השתדלות ברוח התורה והמצוה, ולא בלקיחת חשבון עתידית של מי יודע מהיכן נאכל ומאין נשתה.
האם מישהו חושב שיש תשובות להכל? האם מישהו חושב שיש כח שיכול לזהות את הדרך העתידנית של העולם בדרך התורה? נצח ישראל לא ישקר, ובכל עת ועת יהיו אלו התלמידי חכמים וזקני הדור אלו שהולכים בכל נשימתם בדרך ישראל סבא, שימצאו את הדרך והתשובה.
וכאן אני רוצה להגיע לנקודה של ר' בצלאל, שמע, יתכן מאוד שמה שאתה עושה במעשיך הוא טוב ורצוי, ומביא תועלת גדולה לאלו שקשה להם ללכת בכל ליבם ונשמתם בדרך השמרנות העיקשת, אלא שדווקא אתה, היית צריך להזהר ולגרום לאלו שאפשר להחזיר אותם לחיק הדרך הצרופה שימשיכו בכך ויתעלו מעלה, ולא לתת להם להתדרדר על נקלה, ואם כוונתך היתה נקיה, היית צריך לעשות את מעשיך בשקט ובדממה, ולא להפוך את 'הדרך' לנחלת כל נער. אבל, דע לך, שבכך שאתה מעודד, ומשתדל להרבות פעלים להורדת רף התורה והמצווה מילדי ונערי בית ישראל, בכך שאתה מכניס בליבם של אנשים ונערים את היכולת למצוא דרך יותר פשרנית ומורדנית שריח של ויתור נודף ממנה, יתכן מאוד מאוד שיצא שכרך בהפסדך.
דפח"ח, דברים כדורבנות!, שפתיים ישק!
יאיר כתב:בצלאל_כהן כתב:אני מתאר לעצמי שהחברים הנכבדים שכתבו כאן על ציות מוחלט לגדולי התורה, בוודאי קיבלו היתר מפורש מגדולי התורה להשתתף כאן בפורום אינטרנטי. הנימוקים של גדולי התורה לכך לא ידועים לי, אבל אולי המטרה הייתה בשביל שיכולו לקיים "דע מה שתשיב לאפיקורס", והנה דווקא כשנזדמן להם אפיקורס להשיב לו הם מבקשים לסלקו.
אולי מן הראוי ללכת לשאול את גדולי התורה אם לאפשר לי להישאר בפורום? הבנתי מהתגובות שדלתם של גדולי התורה פתוחה לכל שאלה חשובה.
זו לדוגמא מכה ניצחת מתחת לחגורה ותמיד תמיד אמרתי שאין עליה תשובה...
בצלאל_כהן כתב:הציטוט הוא כזה "אני סדין אדום בעיניהם. אבל אני מתמיד בדרך שלי, כי אני חושש ממה שיקרה אם לא אמשיך לעשות מה שאני עושה. אם צעירי הקהילה החרדית לא ייצאו לעבודה, לא ישרתו בצבא ולא ישתלבו באקדמיה, יקרה אסון. אם לא יהיו מסגרות חינוך רבות כמו זאת שהקמתי, החברה החרדית מועדת לאבדון. העתיד יהיה עוד יותר רע אם לא יחול שינוי משמעותי."
ובכן, הניסוח והצורה של הדברים אולי שגויה, אבל אני לחלוטין עומד מאחורי התוכן ומדובר בדברים הם בפירוש "דעת תורה", חז"ל בכמה מקומות אמרו שאין קיום ללומדי התורה בלי תמכין דאורייתא.
בצלאל_כהן כתב:אני מתאר לעצמי שהחברים הנכבדים שכתבו כאן על ציות מוחלט לגדולי התורה, בוודאי קיבלו היתר מפורש מגדולי התורה להשתתף כאן בפורום אינטרנטי. הנימוקים של גדולי התורה לכך לא ידועים לי, אבל אולי המטרה הייתה בשביל שיכולו לקיים "דע מה שתשיב לאפיקורס", והנה דווקא כשנזדמן להם אפיקורס להשיב לו הם מבקשים לסלקו.
שימי התימני כתב:אני רוצה לשאול שוב שאלה שאחד מחברי הפורום כבר שאל
האם כשיגיע בחור רגיל שכן מתאים למסגרת רגילה וירצה להתקבל לישיבה של בצלאל כהן האם יקבל אותו או שידחה אותו בשתי ידיים ויגיד לו המקום אינו מתאים לך
נראה לי שזה המבחן האמתי לראות האם כוונתו לשם שמיים או ח"ו להיפך
שימי התימני כתב:אני רוצה לשאול שוב שאלה שאחד מחברי הפורום כבר שאל
האם כשיגיע בחור רגיל שכן מתאים למסגרת רגילה וירצה להתקבל לישיבה של בצלאל כהן האם יקבל אותו או שידחה אותו בשתי ידיים ויגיד לו המקום אינו מתאים לך
נראה לי שזה המבחן האמתי לראות האם כוונתו לשם שמיים או ח"ו להיפך
המוזיקאי כתב:שימי התימני כתב:אני רוצה לשאול שוב שאלה שאחד מחברי הפורום כבר שאל
האם כשיגיע בחור רגיל שכן מתאים למסגרת רגילה וירצה להתקבל לישיבה של בצלאל כהן האם יקבל אותו או שידחה אותו בשתי ידיים ויגיד לו המקום אינו מתאים לך
נראה לי שזה המבחן האמתי לראות האם כוונתו לשם שמיים או ח"ו להיפך
וכי אם יעמוד במבחן זה יוכח שכוונתו לשם שמים
כיצד יתכן שאדם שעושה כנגד כל גדולי הדור תהיה כוונתו לשם שמים
זה כמו שתאמר שיש מציאות שאדם מחלל שבת או עובר שאר עבירות לשם שמים
כי הרי המצוה לשמוע לגדולי הדור היא ככל מצוות התורה
טירון פלוס כתב:מה הוא עשה כנגד גדולי הדור?
חזן כתב:טירון פלוס כתב:מה הוא עשה כנגד גדולי הדור?
איך זה שיש לך פחות מ-20 הודעות ואתה לא ירוק?
טירון פלוס כתב:חזן כתב:טירון פלוס כתב:מה הוא עשה כנגד גדולי הדור?
איך זה שיש לך פחות מ-20 הודעות ואתה לא ירוק?
שאלה טובה, שאל את המנהל.
גם אני מעוניין לדעת.
תודה.
חזן כתב:טירון פלוס כתב:מה הוא עשה כנגד גדולי הדור?
איך זה שיש לך פחות מ-20 הודעות ואתה לא ירוק?
טירון פלוס כתב:המוזיקאי כתב:שימי התימני כתב:אני רוצה לשאול שוב שאלה שאחד מחברי הפורום כבר שאל
האם כשיגיע בחור רגיל שכן מתאים למסגרת רגילה וירצה להתקבל לישיבה של בצלאל כהן האם יקבל אותו או שידחה אותו בשתי ידיים ויגיד לו המקום אינו מתאים לך
נראה לי שזה המבחן האמתי לראות האם כוונתו לשם שמיים או ח"ו להיפך
וכי אם יעמוד במבחן זה יוכח שכוונתו לשם שמים
כיצד יתכן שאדם שעושה כנגד כל גדולי הדור תהיה כוונתו לשם שמים
זה כמו שתאמר שיש מציאות שאדם מחלל שבת או עובר שאר עבירות לשם שמים
כי הרי המצוה לשמוע לגדולי הדור היא ככל מצוות התורה
מה הוא עשה כנגד גדולי הדור?
מי לי כתב:די חדש כאן (מאז שנפתח בנתיב)
אני לא מבין את הפחד ממר כהן,
היהדות לא מפחדת משאלות.
היהדות גאה שלכל שאלה יש תשובה שאף אחת מהם היא לא "אלוקים ברא גהנום כדי להושיב שם את מי שואל שאלות כאלה"
אבל,
אני מציע למר כהן הנכבד לשאול את שאלותיו באנונימיות כמו רוב חברי הפורום כאן ולא בשמו המלא, שמרגיז אותי ואת שאר חברי הפורום,
אז בבקשה מר כהן, תבחר לך שם של ניק ותשאל שאלות.
לכל שאלה יש תשובה.
1010 כתב:חכם מכל אדם כתב:https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=7143584F2B6239314B7A4C464B3342347436653838673D3D
קליפ יפה ומושקע מאוד, רואים שזה לא נעשתה במצלמת קנון
מי לדעתכם משקיע כספים בכדי שהמסרים שבצלאל כהן רוצה להעביר לציבור, יקלטו היטיב.
???
ברוך כתב:1010 כתב:חכם מכל אדם כתב:https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=7143584F2B6239314B7A4C464B3342347436653838673D3D
קליפ יפה ומושקע מאוד, רואים שזה לא נעשתה במצלמת קנון
מי לדעתכם משקיע כספים בכדי שהמסרים שבצלאל כהן רוצה להעביר לציבור, יקלטו היטיב.
???
אישית, אני בתקופה שאין לי כ"כ את הפנאי לעבור בפרוטרוט על הדברים. וכיון שכן, אינני יודע היכן עומדים הדברים ולאן הרוח נושבת מבחינת החברים וההנהלה. ומשכך אין מקום לתגובותי בענין זה, למרות שהוא מאוד מעניין מאתגר וחשוב (בפ"ע. בין אם יש מקום לדיון איתו בפורום ובכלל , ובין אם לא)
מה שתפס אותי, הוא ההתפעלות מהקליפ שהובא כאן.
ובכן, לגופו של קליפ, שומה עלי להתייחס. ראשית, הוא משמעמם, נעדר כל מסר משמעותי, וודאי לא מתאפיין במסרים חדים. הוא אמנם מתאר ופורס באופן נרחב את אימרת החזון איש, הבעיה היא שזו אימרה שאין כוללני ממנה, מה גם הצגת אמירה כה מפורסמת ונדושה, מאבדת את כל הבשורה שבה, וגם מאבדת מתוכן המסר בעצמו, זה נשמע יותר כמו ויכוח בשיעור ב'! בישיב"ק או במחנה בני תורה במקרה הטוב. כאשר המלומד שולף את דברי החזו"א לקבוצת נערים שלא פתחו ספר הגות בימיהם. לתפוס אימרה כל כך לעוסה/כללית, אשר כל נער מושך אותה לכיון שלו היא בושה לאינטלגנציה. (ועל קצה המזלג: כל ילד מבין שבמלחמה צריך לדעת היכן החזית. אלא שהכוונה למשל, שלו תפתח ח"ו מלחמה עם אירן, אל נתמקד, בזריקת אבנים זניחה באום אל פחם. אך איש לא יחלום לוותר על ירושלים וחולון ומרכז הארץ בכדי להרוויח את השוליים. איש לא יהמר על טובי בנינו ויקחם למשל ללימוד תורה (ב'ציניות' בתפיסה ה""נאורה"") בכדי שלא יבזבזו את כישורי המלחמה שלהם, ובכדי להשביח את המיעוט האלטיסטי. אך הבדיחה היא כאמור, שהחזו"א התכוון לוותר על השפה העברית, בכדי ורק בכדי, לא לוותר על 'קוצו של הקוצו'), כמה פרדוקסלי.
אבל מה שמפתיע כאן שאנשים משיקים חומר שנועד לשכנע, אין טוב ממנו לשכנע לצד ההפוך. מסתבר שאותו בצלאל שככל הנראה איש מוכשר לא מתבטא בכלי הביטוי של הדיבור, בטח לא בפן הויזואלי.
מה שעגום עוד יותר זו תמונת שפת הגוף והנפש הניבטת מתוך הקליפ. צפיתי בו וראיתי אדם אשר חוסר הברק בעיניו והסומק בלחיו מביאים אותך לצפות שוב ולהבחין שהאדם מדבר מתוך פחד וחוסר ביטחון מוחלטים.
בצלאל, מבין ריסי עינך ניכר שמבעד למעטה הסמיך של הנאורות שמאפילה על כישוריך המבורכים מסתתרת נשמה טובה שכואב לה במיוחד כשהיא משרבטת משפטים של אחד מגדולי הדורות. שאילו ראה זאת ('אותך') אותו גדול זיע"א, היה אומר מילה אחת בודדת: רבותי 'כאן החזית'
ברוך כתב:1010 כתב:חכם מכל אדם כתב:https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=7143584F2B6239314B7A4C464B3342347436653838673D3D
קליפ יפה ומושקע מאוד, רואים שזה לא נעשתה במצלמת קנון
מי לדעתכם משקיע כספים בכדי שהמסרים שבצלאל כהן רוצה להעביר לציבור, יקלטו היטיב.
???
אישית, אני בתקופה שאין לי כ"כ את הפנאי לעבור בפרוטרוט על הדברים. וכיון שכן, אינני יודע היכן עומדים הדברים ולאן הרוח נושבת מבחינת החברים וההנהלה. ומשכך אין מקום לתגובותי בענין זה, למרות שהוא מאוד מעניין מאתגר וחשוב (בפ"ע. בין אם יש מקום לדיון איתו בפורום ובכלל , ובין אם לא)
מה שתפס אותי, הוא ההתפעלות מהקליפ שהובא כאן.
ובכן, לגופו של קליפ. שומה עלי להתייחס. ראשית, הוא משמעמם, נעדר כל מסר משמעותי, וודאי לא מתאפיין במסרים חדים. הוא אמנם מתאר ופורס באופן נרחב את אמרת החזון איש, הבעיה היא שאין כוללני ממנה, מה גם שהיא שהיא כל כך מפורסמת ונדושה, דבר המאבד את כל הבשורה שבה, אך גם מאבד מתוכן המסר בעצמו, זה מפני שזה נשמע יותר כמו ויכוח בשיעור ב'! בישיב"ק או במחנה בני תורה במקרה הטוב. כאשר המלומד שולף את דברי החזו"א לקבוצת נערים שלא פתחו ספר הגות בימיהם. לתפוס אימרה כל כך לעוסה/כללית, אשר כל נער מושך אותה לכיון שלו היא בושה לאינטלגנציה. (ועל קצה המזלג: כל ילד מבין שבמלחמה צריך לדעת היכן החזית. אלא שהכוונה למשל, שלו תפתח ח"ו מלחמה עם אירן, אל נתמקד, בזריקת אבנים זניחה באום אל פחם. אך איש לא יחלום לוותר על ירושלים וחולון ומרכז הארץ בכדי להרוויח את השוליים. איש לא יהמר על טובי בנינו ויקחם למשל ללימוד תורה (ב'ציניות' בתפיסה ה""נאורה"") בכדי שלא יבזבזו את כישורי המלחמה שלהם, ובכדי להשביח את המיעוט האלטיסטי. אך הבדיחה היא כאמור, שהחזו"א התכוון לוותר על השפה העברית, בכדי ורק בכדי, לא לוותר על 'קוצו של הקוצו')
אבל כאמור מה שמפתיע כאן שאנשים משיקים חומר שנועד לשכנע, ואין טוב ממנו לשכנע לצד ההפוך. מסתבר שאותו בצלאל שככל הנראה איש מוכשר לא מתבטא בכלי הביטוי של הדיבור, בטח לא בפן הויזואלי.
מה שעגום עוד יותר זו תמונת שפת הגוף והנפש הניבטת מתוך הקליפ. צפיתי בו וראיתי אדם אשר חוסר הברק בעיניו והסומק בלחיו מביאים אותך לצפות שוב ולהבחין שהאדם מדבר מתוך פחד וחוסר ביטחון מוחלטים.
בצלאל, מבין ריסי עינך ניכר שמבעד למעטה הסמיך של הנאורות שמאפילה על כישוריך המבורכים מסתתרת נשמה טובה שכואב לה במיוחד כשהיא משרבטת משפטים של אחד מגדולי הדורות. שאילו ראה זאת ('אותך') אותו גדול זיע"א, היה אומר מילה אחת בודדת: רבותי 'כאן החזית'
בצלאל_כהן כתב:היות ואני מנוע מלהשיב לשאלות הטובות שנשאלו כאן הן לגופו של אדם והן לגופם של דברים, לא נותר לי אלא לשוב ולהודות לכם.
לא התכוונתי לפגוע חלילה באף משתתף מלבד מי שכתב באופן לא ראוי (וציינתי אותו במפורש), אני מכבד מאוד גם ברי פלוגתא שאומרים וכותבים עלי דברים קשים וגם כשאינם רואים בי בר שיח לגיטימי.
אני חייב לציין שבסך הכל הפורום התברך בכותבים איכותיים ברמה גבוהה, דומני שפורום "בחדרי חרדים" יכול רק לקנא בכם.
היו ברכה.
יוסי כהן כתב:בצלאל_כהן כתב:היות ואני מנוע מלהשיב לשאלות הטובות שנשאלו כאן הן לגופו של אדם והן לגופם של דברים, לא נותר לי אלא לשוב ולהודות לכם.
לא התכוונתי לפגוע חלילה באף משתתף מלבד מי שכתב באופן לא ראוי (וציינתי אותו במפורש), אני מכבד מאוד גם ברי פלוגתא שאומרים וכותבים עלי דברים קשים וגם כשאינם רואים בי בר שיח לגיטימי.
אני חייב לציין שבסך הכל הפורום התברך בכותבים איכותיים ברמה גבוהה, דומני שפורום "בחדרי חרדים" יכול רק לקנא בכם.
היו ברכה.
אני אישית הייתי מאוד נהנה לנהל דיון פומבי בשאלות קשות בחברה החרדית.
אבל לא היה ניתן ...
רק אכתוב דבר אחד.
שרה שנירר ע"ה הקימה את בית יעקב.
אני הקטן שואל שאלה אחת:
מדוע כולם חיכו עד שאישה אלמונית אחת (שעד אז היתה אלמונית) תקים בית ספר ?
מדוע לא ישבו כל גדולי ישראל בדור ההוא החפץ-חיים האמרי-אמת וכו' והקימו את בית-יעקב ?
מכאן רואים שיוזמות רבות מתחילות מאדם אחד בודד.
כאן, זאת לא הדוגמא שהרי מתנגדים ליוזמתו של בצלאל כהן.
אבל עדיין שאלתי הקשה מעוררת מחשבות.
יאיר כתב:http://forum.ladaat.info/viewtopic.php?f=1&t=13555
את הר' שכל אחד יפרש כראות עיניו..
אני בעז"ה מתכוון לפעול לפי תוצאות הסקר
יאיר כתב:מדינה דמוקרטית, לא פורום דמוקרטי...
נו באמת כתב:שאלה לבצלאל כהן: האם אתה מוכן לקבל מרות של גדול בישראל? ואם יש לך אחד כזה, האם תוכל לומר מפרושות מי הגדול שעומד מאחוריך?
תוכל לענות לי גם באישי
משולש כתב:נו באמת כתב:שאלה לבצלאל כהן: האם אתה מוכן לקבל מרות של גדול בישראל? ואם יש לך אחד כזה, האם תוכל לומר מפרושות מי הגדול שעומד מאחוריך?
תוכל לענות לי גם באישי
למה הוא לא עונה? האם מישהו קיבל ממנו תשובה באישי לדבר הזה? או שביטלו לו את אפשרות ההודעות האישיות? או שהמנהל הזהיר אותו שלא ידבר עם אף אחד מטוב ועד רע?
משולש כתב:עד כמה שידוע לי טיקוצינסקי הוא ד"ר ולא פרופסור.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אני פה, יהיה טוב, יעבץ, משיב., שיינע איד ו־111 אורחים