- 003.jpg (56.69 KiB) נצפה 87857 פעמים
- 004.jpg (85.23 KiB) נצפה 87857 פעמים
נחמן כתב:
ממוש כתב:נחמן מה נשמע
התגייסת שוב לפורומינו?
ממוש כתב:היום נזכרתי ממך:
מלמעלה כתב:ההפגנה אתמול בבית שמש על גזירת הגיוס
http://www.jumbomail.co.il/Downloads.as ... 7A3172733D
חיים שיש בהם כתב:מלמעלה, יש לך טעות קריטית בקריאת המפה.
ראשית, בזמן גזירת גיוס בנות היו המנהיגים החילונים הרבה יותר בעלי הבנה והשגה במסורת ודת. שנית, אז היתה היהדות החרדית מאוחדת מקיר לקיר. שלישית, עצם העובדה שיש חרדים שמתגייסים מראה להם שזה לא ייהרג ואל יעבור.
---
אם יעצרו חמש מאות בחורים שיהיו שבועיים בכלא ויספגו שם את ה"קדושה" הגדולה, זה לא יותר גרוע מהתייצבות? אין לי את הכלים לשקול זאת. אבל למרן ראש הישיבה שליט"א יש ויש, וב"ה שזכינו לראיה מרחיקת לכת זו בדורנו השפל.
יענקי וולף כתב:משהו יכול להביא קישור
תמנות והסרטות מההפגנה של אתמול
איך השוטרים משתללים
אור השמש כתב:איזה נס שיש לנו קנאי אמיתי
שכחת שאתה לוחם מלחמתה של תורה בעד החפירות והפשרנים על ה'נט??
אשר "למען המערכה" מוכן להכניס את עצמו למבואות המטונפים
חלילה אתר לדעת הוא קודש בתכלית הטהרה
הרבנים בחו"ל מתירים ''ווייט ליסט'' ומהלשה"ק שלי תבין שאיני דר בארץ
ולהביא לנו קטעים אקטואליים.
מרדכי שמואל כתב:כל כך הרבה שטיות בתגובה אחת, זה מפליא!
קבלתי זה ב'מייל, אדרבה אם אתה יודע אחרת תסביר על מה המערכה נטושה, עד כדי טירוף ושיגעון
דוברהאמת כתב:אור השמש כתב:איזה נס שיש לנו קנאי אמיתי
שכחת שאתה לוחם מלחמתה של תורה בעד החפירות והפשרנים על ה'נט??
אשר "למען המערכה" מוכן להכניס את עצמו למבואות המטונפים
חלילה אתר לדעת הוא קודש בתכלית הטהרה
הרבנים בחו"ל מתירים ''ווייט ליסט'' ומהלשה"ק שלי תבין שאיני דר בארץ
ולהביא לנו קטעים אקטואליים.
אור השמש כתב:על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
פשוט וברור שסוגיא זו מקומה בבית המדרש בלבד! אלא מאחר שכזבני אתרא קדישא לא מצאו מקום יותר נאות להפיץ את בדותם אלא על גבי האינטרנט, לכן אני עונה להם במקומם המכובד, ומוכיח את צביעותם של אנשי אתרא קדישא ואת כל שקריהם.
אדרבה תשמע את כל הדרשות של הני גאוני ורבני דורינו 0.1.718.362.8800
280
וכמדומה לי שלא אמרו את הדרשות על הנט.
מאידך גיסא כל החופרים ומשמשיהם כמוך הם מתייצגים על ידי גדולי הדור בעלי בתים של ה'אינטערנעט וקווי ה'נייעס
דוברהאמת כתב:אור השמש כתב:על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
פשוט וברור שסוגיא זו מקומה בבית המדרש בלבד! אלא מאחר שכזבני אתרא קדישא לא מצאו מקום יותר נאות להפיץ את בדותם אלא על גבי האינטרנט, לכן אני עונה להם במקומם המכובד, ומוכיח את צביעותם של אנשי אתרא קדישא ואת כל שקריהם.
אדרבה תשמע את כל הדרשות של הני גאוני ורבני דורינו 0.1.718.362.8800
280
וכמדומה לי שלא אמרו את הדרשות על הנט.
מאידך גיסא כל החופרים ומשמשיהם כמוך הם מתייצגים על ידי גדולי הדור בעלי בתים של ה'אינטערנעט וקווי ה'נייעס
אור השמש כתב:דוברהאמת כתב:אור השמש כתב:על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.
פשוט וברור שסוגיא זו מקומה בבית המדרש בלבד! אלא מאחר שכזבני אתרא קדישא לא מצאו מקום יותר נאות להפיץ את בדותם אלא על גבי האינטרנט, לכן אני עונה להם במקומם המכובד, ומוכיח את צביעותם של אנשי אתרא קדישא ואת כל שקריהם.
אדרבה תשמע את כל הדרשות של הני גאוני ורבני דורינו 0.1.718.362.8800
280
וכמדומה לי שלא אמרו את הדרשות על הנט.
מאידך גיסא כל החופרים ומשמשיהם כמוך הם מתייצגים על ידי גדולי הדור בעלי בתים של ה'אינטערנעט וקווי ה'נייעס
האם אחד מכל הגאונים האדירים הללו כתב איזה בירור להלכה או ששמע את הצד השני בענין, לא ולא, אלא שכך השמיעו באזניהם מנשה פילאפף ויענקאלע כהן,
איה הצעקות הנוראות על כבוד התורה??
חברי המערכת כשרוצים להגן על מחפים ומתחברים לרשעים רגילים לצעוק עם קולי קולות כשמבזין מנהיגים ורבנים
ובודאי שכולם חייבים לנהוג על פיהם, ואם לאו יעיפו אותם תו"מ מקיט"ל ללא טו"מ, כפי שכבר היו דברים מעולם.
חיים שיש בהם כתב:א. שמעת פעם מ"חכם עדיף מנביא"? המצב כהיום לדאבוננו הוא שאין אחדות, ואם פלגים מסויימים בעם מוכנים למכור את נשמתם תמורת נזיד עדשים אז אי אפשר להרים אף פרוייקט שמבוסס על אחדות. אני יכול להבטיחך, שאילו מרן רה"י שליט"א היה מזהה שיש מצב להביא לאחדות, הוא היה הראשון שמוותר על הכל ומרים את הפרוייקט הזה. והיות שאין אחדות בכלל, הדרך הזאת עדיפה.
ב. מרן רה"י לא שלח אף אחד להתגייס. זה שקר ידוע מבית מדרשם של מטורפי שערי חסד (נ"ג ועוד) והסיקריקים הקנאים שטפלו עליו. מרן רה"י התנער כמה פעמים מהשקר הזה, והרי שמואל קיים ואתה יכול ללכת לשאול אותו.
גם אם כן, לפני עשרות שנים היו הרבה יראים שהלכו לצבא שהיה במצב הרבה יותר טוב מהיום, ואין לזה קשר לרב כזה או אחר.
ג. אתה מאמין לרה"י, נכון? הוא שוהה שם כל הזמן, 24 שעות ביממה, שומע את ניבולי הפה שהבחור בכה עליהם באוזני אמו (אני מאמין לה יותר, כי הוא לא יחשוף את חולשתו בפני רה"י הנערץ שלו) שהוא לא יכול לסבול אותם, ובוודאי שזה לא משפיע עליו... אתה מתחיל עם 'פשטים' ופלפולים בלומדות שאם עסוק בקידוש ש"ש זה לא משפיע עליו... נו באמת... ופתאום חב"ד וטיעוניהם מותרים לבוא בקהל... אם הגרא"מ שך זצ"ל היה כאן הוא היה מורט את שערות ראשו מזעזוע...
ד. ימים יגידו ראייתו של מי היתה יותר מרחיקת לכת...
זעקל כתב:לא מזמן פורסם שיש עליה במתגייסים חרדים...
משהו יכול לעשות סדר בנושא
האם הפרסום היה מגמתית?
קטןודל כתב:הגאון רבי יהודה עדס שליט"א ר"י קול יעקב וחבר מועצג"ת של דגל התורה הורה בשבוע העבר לתלמידיו "שלא להתייצב" בלשכת הגיוס, בעקבות מראות קשות בצניעות אליהם נחשפו הבחורים.
הר"י שליט"א התבטא בלשונו "כנראה שמשתפי פעולה שוב רימו אותי" (שכוונתו בזה כנראה לעסקני וועד הישיבות שאמרו שהכל יהי' טוב ולא יהי' שם חיילות)
האמת כתב:א. הבוקר נעצרו עוד מספר בחורים המבוקשים לצבא עם צו מעצר, אך המשטרה הבינה שלא שווה לה לעדכן על כך את המשטרה הצבאית ובכך לגרום להמשך הפגנות סוערות ברחבי הארץ ושלחה אותם לביתם ללא עיכוב.
ב. בשביל ללכת לצו מעצר צריך לעבור 3 בקשות להתייצבות ורק לאחר מכן מקבלים צו מעצר. ורק אלו שבדרגה זו יעצרו, כך ששוב כמות העצורים בפועל אינו מורה בהכרח בהתייצבו בלשכות השמד.
נחמן כתב:
בחורים ספרדים מקלקלים את הישיבות, שילכו לצבא
בהפגנת מחאה בעיר אלעד נגד מעצר שלושת בחורי הישיבות בכלא 4 בגין סירובם להתייצב בלשכות הגיוס, האשים הרב יעקב כהן, מראשי ישיבת "קול יעקב" בביתר, וחתנו של הגאון רבי שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת "פורת יוסף", כי "יש אמירות שנאמרו ע"י אנשים מבפנים כי בחורים מעדות המזרח מקלקלים את עולם הישיבות ועדיף רחמנא ליצלן לשלוח אותם לצבא".[/b]
"פעמים שניגש לפני העמוד חזן בנוסח אשכנז, לפעמים נגש חזן בנוסח עדות המזרח, אני עומד כאן כאן כשליח ציבור של בני התורה מעדות המזרח",פתח הרב כהן את דבריו, "זה כבר תקופה ארוכה שאני שומע שיש בעדות המזרח שאומרים: זה ויכוח בציבור הליטאי, לא קשור אלינו, אבל האמת היא להיפך, כי זה בעיקר נוגע לבני התורה מעדות המזרח".
"אנחנו בני התורה בעדות המזרח צריכים לדעת שהם מכוונים את המאבק עלינו, יש הרבה בינינו שהם רק דור ראשון בהיכלי הישיבות, יש הרבה שאין להם משפחה תומכת, ולא מוקפים במשפחה חזקה רוחנית וזה נקודה חלשה שלנו. ולכן מרן מורי חמי שליט"א צעק על זה ובכה בישיבת מועצות גדולי התורה, שעלינו הגזירה הרבה יותר קשה", הוסיף.
הרב כהן המשיך ואמר כי "יש עוד נקודה חשובה, בקום המדינה זה היה רק אנשים מבחוץ אבל היום לדאבונינו זה מגיע מבפנים. יש אמירות שנאמרו על ידי אנשים מבפנים כי חס ושלום הבחורים מעדות המזרח מקלקלים את עולם הישיבות ועדיף רחמנא ליצלן לשלוח לצבא, זה דברים שנאמרו והוקלטו ואף אחד לא יסלח על האמירות האלו".
"אחי ורעי, כל אחד יעצום את עיניו ויחשוב, כמה עמל משקיע כל בן תורה מעדות המזרח שמגיע ללא רקע, וכל אחד ישאל את עצמו מי ערב לך שבניך ישארו בהיכל הישיבות..", המשיך הרב כהן בנאומו, "נכון, יש לנו הבטחה כי התורה לא תמוש מישראל אבל השאלה כמה חללים יפלו בדרך אסור להיות שאננים. כמו אחד שנכנס לכפר ערבי האם הוא לא יתפלל ולא יבקש מהקב"ה, ולא יעשה מה שהוא יכול? האם הוא יסמוך על הנס?".
"זכינו בדור הזה", הוסיף הרב יעקב כהן, "למהפך שהוא רק בזכות מסירות הנפש של אבותינו, שכל אחד שואף שבנו ילך לישיבה הקדושה ואף אנשים הכי פשוטים שואפים שבנם ילך לישיבה קדושה, שהבת תינשא עם בן תורה, אבל לפתע יש זמירות חדשות מכל מיני אנשים קלי דעת, מי אומר שכל אחד יש לו את הכח ללמוד?, יש ירידת הדורות, כאילו שצריך לקדש את זה... אנחנו צריכים לשאוף בכל הכח להמשיך את השושלת הזו וכולי האי ואולי... במסירות נפש. וכמו שרבותינו גדולי הדורות זצוק"ל מסרו את נפשם על העמדת עולם הישיבות מרן הגרא"מ שך ומרן החזו"א זצוק"ל".
"אחת הטענות שאני שומע מהציבור כמו שפתחתי שזהו ויכוח בציבור הליטאי אין זה נוגע אלי. אבל האמת היא להיפך. אדרבה אם יש בציבור הליטאי את קבוצת השמרנים והאדוקים, תבדוק את עצמך ותראה לשייך את עצמך לאותה קבוצה", הוסיף.
באשר ליוזמה כי הראיון בלשכת הגיוס ייערך רק עם חיילים, אמר הרב כהן כי "לאחר שהבטיחו הסדר כזה, הלכו מישיבת קול יעקב אוטובוס וחצי ללשכת הגיוס, והביאו אותם במיוחד ללשכת הגיוס בתל השומר כביכול על מנת לקיים את ההסדר שרק חיילים יראיינו אותם. וסיפרו לי בחורים, ואני אומר עדות מכלי ראשון, שלמרות זאת דרשו מהם בלשכה שחיילות יראיינו אותם, וזמן ארוך מאוד הם היו צריכים להתווכח שם ולהתעקש עם החיילות שחיילים יראיינו אותם. בסוף הסכימו רק 4 חיילים לראיין אותם, וכמובן שהשאר נאצלו לחכות שם שעות ארוכות, עד שריאיינו את כולם. ובינתיים הדליקו שם מסכי טלויזיה, שבהם גם שכנוע להתגייס לצבא. אחד הבחורים, ירא שמיים מרבים,[/u] ניגש לכבות, ומייד החייל ניגש ומדליק את המסך! הבחור מכבה והחייל מדליק, וכך זה נמשך לאורך זמן! ולחשוב עוד מה היה קורה אם לא היה שם את אותו בחור עקשן שהתעקש לכבות. ואכן שמעתי שראש הישיבה הגר"י עדס שליט"א הורה שאין יותר התייצבות בצבא - אין שום אמון בהם, הם משקרים שוב ושוב.
האדמו''ר מאינטרנט כתב:גם אני כשקראתי דברים אלה רתחתי מזעם על ההפרה הבוטה של צה"ל.
ולכן לא כמו הרה"ג רבי יעקב כהן הלכתי מיד לנאום ברחובות, אלא הלכתי לברר מה היה.
ובכן זהו התגובה הרשמית שקבלתי מהאחראי במדור.
קטןודל כתב:אני מאמין יותר להגר"י עדס שליט"א שאמר שאין להם שום נאמנות, ולהרב יעקב כהן שליט"א, מלהאמין לטמאי הנפש מצה"ל!
האדמו''ר מאינטרנט כתב:קטןודל כתב:אני מאמין יותר להגר"י עדס שליט"א שאמר שאין להם שום נאמנות, ולהרב יעקב כהן שליט"א, מלהאמין לטמאי הנפש מצה"ל!
גם אני מאמין לרב עדס שאמר שסיפרו לו!!!
אבל מי סיפר לו?!?!?
שעיה ויין וחבריו.
וחוץ מזה, מה ספרו לו?
האם הוא שמע צד שני?!
קטןודל כתב:אני מאמין יותר להגר"י עדס שליט"א שאמר שאין להם שום נאמנות, ולהרב יעקב כהן שליט"א, מלהאמין לטמאי הנפש מצה"ל!
קטןודל כתב:הגאון רבי יהודה עדס שליט"א ר"י קול יעקב וחבר מועצג"ת של דגל התורה הורה בשבוע העבר לתלמידיו "שלא להתייצב" בלשכת הגיוס, בעקבות מראות קשות בצניעות אליהם נחשפו הבחורים.
הר"י שליט"א התבטא בלשונו "כנראה שמשתפי פעולה שוב רימו אותי" (שכוונתו בזה כנראה לעסקני וועד הישיבות שאמרו שהכל יהי' טוב ולא יהי' שם חיילות)
1010 כתב:איל לי כעת זמן לקרוא את הכל, ולכן לא אגיב, אגיב רק על התמונה...
אותם אלו שמפיצים, צועקים שעשו לבליין מהפלג האילתי, שיימינג.
[ממתי מפרסמים תמונות של נושרים?
וכי אין אימא שבוכה כל לילה?
וכי צריכים לשפוך דם משפחות שלימות, בכדי להוכיח אני צודק????!!!!]
1010 כתב:איל לי כעת זמן לקרוא את הכל, ולכן לא אגיב, אגיב רק על התמונה...
אותם אלו שמפיצים, צועקים שעשו לבליין מהפלג האילתי, שיימינג.
[ממתי מפרסמים תמונות של נושרים?
וכי אין אימא שבוכה כל לילה?
וכי צריכים לשפוך דם משפחות שלימות, בכדי להוכיח אני צודק????!!!!]
אבי בלום יום רביעי י' אייר תשע''ו 07:00 18/05/2016
לא צריך להדרים לאילת כדי להתלהט, ואפילו לא לצאת לרחוב תחת השמש הקופחת כדי להתחמם. למקרא הדו''ח המלא בשורות הבאות, יישרף לכם הפיוז גם אם תשבו בחדר ממוזג.
מדובר בדו''ח של הצוות הבין-משרדי לקידום עמידה ביעדי הגיוס, שהוקם על-פי החלטת הממשלה, בהתאם לסעיף 26טו 2 לחוק הגיוס המתוקן. בראש הצוות עומד מנכ''ל משרד הביטחון, דן הראל, ורשימת הבכירים החברים בו מדברת בעד עצמה: מנכ''לית משרד החינוך מיכל כהן, הממונה על התקציבים באוצר אמיר לוי, מנכ''ל משרד הכלכלה עמית לנג, ראש אכ''א האלוף חגי טופילנסקי, מנכ''ל הרשות לשירות הלאומי אזרחי שר שלום ג'רבי, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון והמשנה ליועמ''ש עו''ד דינה זילבר.
פרטי הפרטים של הדו''ח שהוגש לבג''ץ בערב החג, חלפו מתחת לרדאר. חברי הכנסת החרדים נדהמו לגלות בימים האחרונים כי בלשכת ראש הממשלה מבקשים להביא את הדו''ח לאישור הממשלה, ככתבו וכלשונו, במסגרת החובה הנובעת מחוק הגיוס לאשר את הדו''ח בממשלה תוך ארבעים יום. אחרי הדרך הארוכה שהם עשו בהעברת חוק הגיוס המתוקן, מרגישים כעת חברי הכנסת החרדים כמו נהג מונית המגלה בסוף הדרך שהנוסע הוליך אותו בכחש ולקח אותו לסיבוב כשארנקו מרוקן.
מטרת הקמת הצוות הבין-משרדי, נקבעה בסעיף 26טו2. (א) לחוק הגיוס. על רקע הבג''ץ שהוגש נגד החוק, המנדט שניתן לצוות - כמעט בלתי מוגבל. ''הצוות'', כך נכתב (וכל הציטוטים מכאן ואילך הם מהדו''ח עצמו), ''יגבש תכנית רב-שנתית לתקופת ההסתגלות הראשונה הכוללת אמצעים שיקדמו את העמידה ביעדי הגיוס. לשם כך רשאי הצוות, בין השאר, להציע תיקוני חקיקה ולהמליץ על שימוש בתכניות קיימות שהן בתחומי האחריות של משרדי הממשלה, לרבות תכניות המעוגנות בהחלטות הממשלה, בהוראות תקנות כספים ומשק (תכ''מ) של החשב הכללי במשרד האוצר ובמבחני תמיכות''. זה מה שנקרא, צ'ק פתוח.
גם מועד להגשת המלצות נקבע מפורשות: ''הצוות יגיש את התכנית, לשר הביטחון, לא יאוחר מתום 120 ימים מיום תחילתו של תיקון מס' 21; שר הביטחון יגבש הצעת החלטה, בהסכמת השר הממונה, בהתאם לתכנית שהוגשה לו כאמור ויביאה לאישור הממשלה לא יאוחר מ-40 ימים מיום שהוגשה לו התכנית''. מועדי האישור בממשלה קשיחים, וכך גם עיגון מעורבות הצוות לכל אורך הדרך: ''הצוות יערוך מעקב מתמיד אחר יישום החלטות הממשלה, במהלך תקופת ההסתגלות הראשונה ותקופת ההסתגלות השנייה. הצוות ידווח לשר הביטחון ולשר הממונה, אחת לשנה, על ביצוע הוראות סעיף זה ובכלל זה על אמצעי המעקב שננקטו''.
עד כאן בנוגע למסגרת, מכאן ואילך כמה נקודות חדות, שפיצים של ממש, ממסקנות הצוות. הצוות הבין-משרדי ממליץ על נקיטת צעדים ממשיים לעידוד הגיוס לצה''ל, החל משינוי מבחני התמיכות לכוללים ולישיבות, קטנות כגדולות, עבור להקמת ישיבות הסדר לחרדים והקצאת משאבים לעידוד הגיוס במגזר, וכלה בבילוש וחיפוש אחר בחורי ישיבות מתחזים, באמצעות חוקרים, הצלבת נתונים ומעקב אינטרנטי.
אך מדוע להרבות בהקדמות? הסעיפים הרי הם לפניכם. קראו, וראו. הסעיף הראשון הוא, ''מבחני התמיכות בישיבות ובכוללים''. על פי המוצע בדו''ח: ''ישונו מבחני התמיכה של משרד החינוך במוסדות לימוד תורניים באופן שתינתן הטבה למוסד תורני עבור גיוסו של כל תלמיד שלמד במוסד לפחות חצי שנה במהלך השנה שקדמה לגיוסו לצה''ל או לשירות הלאומי אזרחי. התמיכה תינתן למשך שנה מיום גיוסו של התלמיד, אם התגייס לצה''ל (בערך של 100%-150% נקודת זיכוי), ולמשך חצי שנה אם התנדב לשירות הלאומי אזרחי (בערך של 75% נקודה)''.
במטרה לשנות סדרי בראשית ולקבוע מוסכמות חדשות, קובע הדו''ח כי תלמידים שיגויסו לשירות האזרחי, יוכלו להוסיף ולהיכלל במצבת תלמידי הכוללים והישיבות: ''התלמיד המגויס יחשב כתלמיד במוסד התורני לצורך עמידה בתנאי הסף למתן תמיכה למוסד, החל משנת התקציב שלאחר הגיוס, למשך שנה, ככל שהתגייס לצה''ל ולמשך חצי שנה אם התנדב לשירות הלאומי אזרחי (בטחוני בלבד). משרתים בשירות לאומי-אזרחי 20 שעות שבועיות או 30 שעות שבועיות יוכלו להמשיך וללמוד בכולל חצי יום ומוסד הלימוד ייתמך בגינם בגובה של 50% נקודת זיכוי ו- 35% נקודת זיכוי בהתאמה''.
שינוי מודל התקציב נקבע כיעד, לא רק בישיבות הגדולות ובכוללים, אלא גם בישיבות הקטנות. להלן הסעיף במלואו: ''העלאת התקצוב של מוסדות חינוך (ישיבות קטנות) המגייסים תלמידים בגיל צעיר: הצוות מציע לבחון האפשרות לשנות את האופן בו מתוקצבים מוסדות חינוך חרדיים (ישיבות קטנות), כך שיתאפשר מתן הטבה למוסדות מהם בחר חלק ניכר מהתלמידים להתגייס. בכלל זה ממליץ הצוות לבחון האם נדרשים תיקוני חקיקה שיאפשרו המלצה זו''. מישהו אמר 'מכינות צבאיות'?
תחום נוסף שהדו''ח מתמקד בו הוא ''פיקוח ואכיפה''. אם לא די לנו בהצקות שחוו בחורי הישיבות ותלמידי הכוללים עד היום - מעתה ואילך הם יוגברו ויתוגברו משמעותית (ראה טבלה), וייאכפו יותר מהנהוג בחקירות מס הכנסה. ''יוקם ויתוקנן במשרד הביטחון מערך הכרה בישיבות ובתלמידיהן ואכיפה כלפיהם. מערך האכיפה יבצע ביקורות פיזיות בישיבות ובכוללים בהם לומדים דחויי שירות, תוך הרחבת היקף ותדירות הביקורות לכ-3 ביקורות שנתיות במוסד לימוד. כמו כן, ייעשה שימוש במידע אינטרנטי ואחר לגבי דחויי שירות פרטניים, שאינם מקיימים את הוראות החוק, לשם הבאתם לגיוס. המערך ייתן מענה לצרכי משרד הביטחון, צה''ל ומשרד החינוך''.
תוכנת 'עקוב אחרי' תבלוש לא רק אחרי סרבני התייצבות במדור בני ישיבות, אלא גם אחרי הבחורים שהתייצבו בלשכות: ''יתנהל מעקב עיתי אחר המוסדות, באמצעות ביקורות ודיווחים יזומים, ויתבצעו תהליכי עדכון וביטול הכרה במידת הצורך. המערך ייתמך במערכת ממוחשבת בעלת ממשקים לצה''ל, משרד החינוך ורשויות נוספות (בטל''א, ביקורת גבולות וכד') כדי לאפשר מעבר מידע בין כלל הגופים לטיוב עבודת הפיקוח''. ורק לצוות שישב על המדוכה אף אחד לא אמר: עצור, גבול לפניך.
מארגני הכינוסים נגד מכשירי הסלולרי הלא כשרים יוכלו לנופף מעתה ואילך בשוט חדש, היות ועל פי מסקנות הדו''ח, המעקב אחרי הבחורים יגיע גם לרשתות החברתיות. הדו''ח מורה על ''ביצוע בקרה ומעקב פרטני על מעמדים לשירות ביטחון שיש חשד שאינם עומדים בתנאי הדיחוי באמצעות: ביקורים חוזרים בישיבה בה הם רשומים; הפעלת משרדי חקירות למעקב פרטני ומוסדי; ניטור אינטרנטי (כגון רשתות חברתיות)''. המשמעות היא, שכל תלמיד ישיבה ש'נפל ברשת' והעלה פוסט/תגובה/ציוץ שנותר לנצח ברשת כאות קין – יהיה חשוף מעתה ואילך לחקירת מצ''ח, גם אם ישוב בתשובה ויכה 'על חטא שחטאנו לפניך בעזות מצח'.
לפי לשון הדו''ח, המערך שיוקם יאפשר לבלוש אחרי כל בחור, בכל המאגרים הרלוונטיים – ללא צורך בסיבה או נימוק. 'חוק המישוש הצה''לי' הזה, ייושם באמצעות, ''הצלבות בסיס הנתונים מול מאגרים נוספים: משרד הכלכלה – תלמידים הרשומים בישיבה ונמצאים בהכשרות מקצועיות; ביטוח לאומי – אל מול גמלאות – עבודה; ביקורת גבולות – יציאה מהארץ; משרד החינוך - אגף מוסדות תורניים''.
אם יישום הסעיפים הראשונים עלול להציק לכל בחור ישיבה ואברך כולל שייעדר על רקע חופשת מחלה, ניחום אבלים, או השתתפות בשמחה, הרי שהסעיף הבא הגיוני למדי ומטרתו לשים יד על מתחזים: ''צוות מקצועי בראשות משרד הכלכלה ובשיתוף משרד החינוך ומשרד הביטחון יגבשו מנגנון דיווח לגבי תלמידים הלומדים במסגרות של הכשרה תעסוקתית על חשבון שעות הלימוד בישיבה, כפי שמתיר החוק, בכדי לאפשר אכיפה מיטבית גם בהקשר זה''.
תחומים נוספים בהם מתמקד הדו''ח הם: ''יצירת כלים לשילוב בתעסוקה''; ''עידוד הצטרפות לשירות הלאומי אזרחי'' – באמצעות העלאת דמי השירות, הוספת מסלול ומתן תמיכה למשרתים שמוסיפים ללמוד בכולל; ''תשלום למעונות עבור ילדי משרתים''; ''סיוע למתגייסים בתחום הדיור''. הסעיף האחרון כבר הודלף ויצר סערה תקשורתית על רקע העדפת משרתים חרדים, אבל אותנו מעניינים סעיפים אחרים שנבלעו בכותרות התקשורת החילונית על העדפת חרדים. קחו נשימה, ועברו לסעיף הבא.
על רקע שתיקת חברי הכנסת החרדים, קובע הצוות כי תינקט מדיניות של יד קשה נגד מי שמעודד ההתנכלות למתגייסים החרדים. תחת הכותרת ''טיפול בהסתה והתנכלות כנגד חרדים מתגייסים וכנגד מגייסים'', נקבע: ''יש להפעיל מדיניות אכיפה מחמירה, יעילה, מהירה ומרתיעה כלפי עוברי עבירות הסתה והתנכלות לחרדים מתגייסים או לגורמים מהצבא או מהשירות הלאומי-אזרחי המגייסים. לשם כך, ממליץ הצוות על המשך פעילותו של צוות משנה קבוע המורכב מנציגי פרקליטות המדינה, אכ''א, הפרקליטות הצבאית והמשטרה, אשר יפעלו לקישור נאות בין המתלוננים לגופי החקירה והתביעה ויביאו להאצת הטיפול בתלונות עד הבאת האשמים לדין''.
הטיפול בהסתה נגד חיילים חרדים יורחב גם למוסדות החינוך, ולמעשה, יאיים על כל ועדת קבלה שתבקש לדחות, מסיבות שונות ולעיתים מוצדקות אובייקטיבית, ילד חרדי שאביו לובש מדים. ''טיפול בבתי ספר המדירים ומפלים ילדי מתגייסים ומגייסים: מדור שילוב חרדים בצה''ל, החטיבה לעידוד גיוס, מסלולים ייחודים ותורניים במשרד הביטחון ויחידת הפיקוח על המגזר החרדי ברשות לשירות הלאומי אזרחי יעבירו לנושא תפקיד שימונה לכך באגף החרדי במשרד החינוך תלונות בדבר הדרת ילדי מתגייסים ממערכת החינוך, במטרה לייעל את תהליך הטיפול בהן. תלונות מעין אלו, ככל שיועברו למשרד החינוך, יטופלו בעדיפות עליונה, תוך כוונה להפעיל מדיניות אכיפה מחמירה למיגור התופעה. התלונות יטופלו על ידי ראש המחוז החרדי במשרד החינוך''. כאן נקבעת למעשה, 'כיפת ברזל' לילדי חיילים הלומדים במוסדות החרדיים, ללא כל קשר לרמתם החינוכית-תורנית. תנו כבוד ללובש המדים.
חרדים להסדר
אם חשבתם שקראתם די והותר ממסקנות הצוות, חכו-חכו, זוהי רק ההתחלה. עיקרי הדגשים בתוכנית ומרבית המשאבים הכלכליים, מופנים לאיתור בפועל של מתגייסים חדשים, כולל באמצעות הקמת ישיבות 'הסדר' חרדיות. כך, תחת הכותרת ''תכניות הכנה ומסלולים לעידוד גיוס'', ממליץ הצוות: ''יורחבו באופן משמעותי תכניות חינוכיות – קהילתיות ומסלולי המשך לשם עידוד הגיוס ובכלל זה תכניות 'אחריי באמונה', 'גדנ''ע חרדים', מרכזי מידע אזוריים, מסגרת קדם צבאית חצי שנתית פנימייתית, ישיבות 'דרך חיים' ומסלולי 'הסדר' לחרדים ותמיכה בכיתות הטכנולוגיות החרדיות המופעלות על ידי משרד החינוך. משרד הביטחון/האגף הבטחוני חברתי בתיאום עם משרד החינוך יקצה את המשאבים והאמצעים להקמת והרחבת מסלולים אלה''.
הפעילות הזאת תתבצע גם באמצעות אגפי הנוער ברשויות המקומיות. הדו''ח מורה על ''הסדרת הפעילות ביחידות קידום נוער חרדי ברשויות המקומיות ברחבי הארץ: משרד הביטחון/האגף הבטחוני חברתי בשיתוף עם הרשויות המקומיות הרלוונטיות, יפעיל במסגרת יחידות קידום הנוער תכנית לעידוד והכנה לקראת השירות הצבאי/אזרחי''.
גם התקשורת החרדית תגויס, באמצעות, ''תכנית תקשורתית: בהתאם לצורך, תגובש ותופעל תכנית תקשורת ופרסום מתאימה ותכנית אסטרטגית להתמודדות הסברתית למול קהל היעד הספציפי בהקשרי גיוס ושירות''. אותנו ב'קו עיתונות', טרם גייסו וגם לא יגייסו.
כדי להביא ליישום הסעיפים וההנחיות החדשות ממליץ הצוות על ''הקמת מערך קשר לקהילה החרדית: האגף הבטחוני חברתי במשרד הביטחון יקים מערך קשר לאוכלוסייה החרדית שיופעל על ידי רכזים שיפעלו בשטח בפריסה ארצית, שיהוו כתובת מול הרשויות והקהילה החרדית ויקדמו בתוך הציבור החרדי באזור תכנית הכנה ייחודית ומותאמת, יצירת קשר עם ישיבות, רבנים ונציגי ציבור חרדים באזור, וכן הפעלת מוקד פניות וטיפול בפרט – המיועד להורים, לבני נוער מתעניינים תוך תיאום הליך הרישום והגיוס בין המעוניינים ולשכות הגיוס''.
בצד מערך הקשר תוקם גם ''מנהלת חרדים בצה''ל, אשר תהווה גורם מרכזי האמון על שילוב חרדים בשירות הצבאי בתחומים הבאים: תהליכי גיוס, מיון, שיבוץ והשמה בשירות, פיקוד על חיילי נצח יהודה בשנת המשימה וכן תהווה כתובת לקהילה החרדית אל מול הצבא''.
על מנת שלא לאפשר להטביע את ההמלצות במצולות, מתחת לפני הים האדום, קובע הצוות את החלוקה בין גורמי התקצוב וכן את דרכי העבודה ליישום הדו''ח. פרק מיוחד מוקדש ל''המשך עבודת הצוות וצוותי המשנה'', ונכללות בו הנחיות מדויקות: ''נוכח הוראות סעיף 26טו2 (ה) לחוק, וכן לאור אופיין המורכב של המלצות הצוות המצריכות התגייסות מצד מספר גופים ממשלתיים לשם השלמתן, בכוונת הצוות להתכנס מדי שישה חודשים, בהתאם למועדי הדיווח לממשלה על עמידה ביעדי הגיוס כקבוע בחוק - לביצוע מעקב אחר יישום ההמלצות וטיפול בחסמים, ככל שישנם. לשם כך, ראשי צוותי המשנה יגישו לצוות, באמצעות מנכ''ל משרד הביטחון, דו''ח בדבר ההתקדמות ביישום ההמלצות, כל אחד בתחומו, לא יאוחר מ-14 ימים טרם התכנסות הצוות. כמו כן, ראשי הצוותים ידווחו למנכ''ל משרד הביטחון על כל חסם משמעותי בהליכי היישום של ההמלצות''.
כמה מחברי הכנסת החרדים שקיבלו את הדו''ח ונתבקשו להעביר את הערותיהם, קיבלו פיק ברכיים ומיהרו לקבוע פגישות דחופות עם הגורמים האחראים במשרד הביטחון. פרוש וגפני שירו בשבועות האחרונים בתוך הנגמ''ש החרדי, שמו לשעה קלה את היריבות הסיעתית והאישית בצד, וקבעו פגישות דחופות וחשאיות – לא עם יוסי דייטש בירושלים, אלא עם צמרת משרד הביטחון ואגף כוח אדם בצה''ל, באזור המרכז, במטרה להעביר את רעת הדו''ח בטרם יובא לאישור הממשלה.
נותר רק לקוות שכמו בסיבובים הקודמים, גם בפעם הזאת השניים יעשו את העבודה, ויתגייסו לשירות המילואים הכי לא מתגמל שיש בישראל, כשהם מורעלים וממוקדי מטרה.
דוגמא מייצגת לכך ניתן למצוא בדבריו של חבר הכנסת דוד אזולאי מש"ס: " אם ציוני זה אדם שלא שומר שבת אז אני לא ציוני. אם ציוני זה אדם ששומר על קדושת ארץ ישראל אז אני ציוני". למה ח"כ אזולאי מתנה את הציונות שלו בקיום מצוות?
לכאורה, כשבוחנים את מטרותיה של התנועה הציונית מאז ימי הרצל והקונגרס הראשון ועד השנים לאחר קום המדינה קשה להבין עם מה חבר כנסת חרדי לא יכול להזדהות: עידוד עליה, גאולת אדמות, התיישבות, תחיית השפה העברית, פיתוח תעשייה וכוח הגנה עצמאי, חברת מופת וצדק חברתי ועוד ועוד מטרות שבוודאי אין למצוא סיבה להתנגד להן גם אם למדת ב'מיר' או 'בחברון' וגם אם לא שירתת בצבא.
כשנכנסים יותר לעומק בראייה ההיסטורית אפשר בהחלט להבין את השורשים של חוסר ההזדהות עם המונח 'ציוני' לאדם שומר תורה ומצוות. התנועה הציונית, זו המתועדת והנלמדת בספרי ההיסטוריה, זו שעליה נכתבו השירים ונעשו הסרטים לא זו בלבד שהייתה חילונית באורחות חייה, החילוניות הייתה החלק המרכזי של הערכים עליה נשענה. ועוד יותר מכך- רוב רובם של החלוצים החילוניים הגיעו במקורם מבתים שומרי תורה ומצוות וזרקו את הדת כאידיאל.
הראי"ה קוק זצ"ל מתאר במאמר 'הדור' כיצד מאסו החלוצים בתורה שנראתה אז מיושנת ולא רלוונטית. כיצד כשבכל העולם תורות חברתיות, ערכים ליבראליים ותפיסות חברתיות חדשות תפסו מקום, הרגישו אותם יהודים שלשבת בבית מדרש ולדון בסוגיית 'שניים אוחזין בטלית' לא רלוונטית ומיושנת. העולם החדש קרא להם והם נענו לקריאה.
חברי הכנסת החרדים עדיין מרגישים שהמילה 'ציונות' קשורה לערכים האלו. מבחינתם, היא עדיין מייצגת את חיים ברנר. הם עדיין לא מרגישים בני בית בחברה הציונית למרות שכשבוחנים את הפעילות הפרלמנטרית של רובם המכריע בוועדות הכנסת ובממשלה אין להם שום סיבה לכאורה להרגיש כך: הם עוסקים ביישוב ארץ ישראל, עוסקים בבניית עולם התורה, עוסקים בסוגיות חברתיות, קליטת עלייה ועוד נושאים רבים שגם אם אנו חלוקים לגבי הדרך נקודת המטרה היא בוודאי שווה.
בבחינה של תוצאות המשאל אפשר לראות הבדל בולט בין חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה:
הח"כים מש"ס ששירתו בצבא וחלק מבני משפחותיהם המורחבת מסורתיים, רובם גדלו בפריפריה והם מחוברים הרבה יותר לחלקים אחרים בעם ישראל. בד"כ הם אלו שענו את התשובות שביקשו להגדיר את המילה 'ציוני' על פי אמונתם. ח"כ יצחק כהן אמר "אני ציוני מאז משה רבינו במובן היהודי של המילה". חבר הכנסת יצחק ועקנין ציין את שירותו הצבאי במשך כחמש שנים אך לא ענה לשאלה בפשטות. חבר הכנסת יואב בן צור ענה: " אנחנו אוהבי ציון וירושלים, מה השאלה בכלל? אנחנו אוהבים את ארץ ישראל ומי שאוהב את ארץ ישראל הוא ציוני". חבר הכנסת, יגאל גואטה ענה לשאלה 'האם אה מגדיר את עצמך ציוני' באופן הבא: "וודאי. השאלה היא מה ההגדרה לציוני. אם ההגדרה היא מי שאוהב את עם ישראל, ארץ ישראל אז אנחנו הציונים הכי גדולים ואם יש הגדרה אחרת אז אנחנו לא ציונים. ציוני זה אוהב ישראל ואני אוהב ישראל הכי גדול בעולם".
חברי הכנסת האשכנזים סירבו לענות, ולמעט דוברו של ח"כ או מקלב שמסר שהוא אינו מגדיר את עצמו ציוני אלא חרדי כל השאר סירבו לענות.
המילכוד הזה, חוסר הנוחות הזו, לענות בפשטות 'כן' או 'לא' אולי מלמד יותר מכל על המורכבות: מצד אחד הח"כים מבינים שאי אפשר ולא שייך לא להגדיר את עצמך כציוני ולכן הם או לא עונים או מוצאים את ההגדרה מיד בגוף התשובה שאיתה יוכלו לחיות בשלום.
את אי הנוחות הזו אי אפשר לתלות רק בהם. הכי קל יהיה להטיח בהם 'תראו איזה יופי אנחנו משלבים בין תורה ועבודה' או 'יאללה תתקדמו, נגמרו ימי העלייה השניה, הוכחנו שאפשר להיות דתי אדוק וגם חקלאי או מח"ט". להאשים את חברי הכנסת החרדים בהסתגרות או בחשש להיפתח לחברה כולה זה נכון אבל זה לעשות לנו את החיים קלים.
לתנועה הציונית כולה יש אחריות שכל אחד ואחד מבניה ובנותיה יוכל להרגיש בבית ולהגיד בפשטות אני 'ציוני' כמעט באותה פשטות שכל אחד ואחת מאיתנו יאמרו 'אני יהודי' כחלק מתעודת הזהות שבה הוא מציג את עצמו.
השינויים בחברה החרדית קורים. אם לפני 80 שנה היינו עורכים סקר כזה חרדים היו עונים בוודאי שלא. היום הם מגדירים את הציונות באופן שיוכלו לחיות איתו בשלום. בעוד דור אפשר לקוות שיהיה הרבה יותר קל לענות בחיוב. וכדאי אולי להביא את דבריו של ח"כ מרגי שהעיד על עצמו שהוא מציין את החג בתפילות ובאירועים שונים כסוג של הצעה לעתיד: "אני מצר על כך שבכל חגיגות יום העצמאות, הציבור שומר תורה ומצוות מודר. המדינה הייתה צריכה להיות יותר עירנית. לדעתי המדינה צריכה לתת גיוון גם באופי של הטקסים ובהדלקת המשואות. לדעתי הייצוגיות שם לא מאוזנת".
1010 כתב:[ממתי מפרסמים תמונות של נושרים?
וכי אין אימא שבוכה כל לילה?
וכי צריכים לשפוך דם משפחות שלימות, בכדי להוכיח אני צודק????!!!!]
דור קודם כתב:1010 כתב:[ממתי מפרסמים תמונות של נושרים?
וכי אין אימא שבוכה כל לילה?
וכי צריכים לשפוך דם משפחות שלימות, בכדי להוכיח אני צודק????!!!!]
תשובה: מאותו לילה שפרסמו ותלו את כביסתו המלוכלכת של הבחור [הבליין] מאילת!!!
דור קודם כתב:1010 כתב:[ממתי מפרסמים תמונות של נושרים?
וכי אין אימא שבוכה כל לילה?
וכי צריכים לשפוך דם משפחות שלימות, בכדי להוכיח אני צודק????!!!!]
תשובה: מאותו לילה שפרסמו ותלו את כביסתו המלוכלכת של הבחור [הבליין] מאילת!!!
גאליציינער כתב:לכן כל העניין של כל תמונות או לא תמונות הוא שייך פה בכלל - לדעתי. העניין הוא הכיתוב מתחתיו, שלקחו תמונה של חייל בצבא [עוד מעט תשמע שהם כמה ברסלברים ההולכים ממילא לצבא], הדביקו לו שם [לך תידע אם זה אמת או לא], תוך כדי השמיצו גם כמה קהילות חשובות בישראל, והם עוד סילפו זאת 'לשיטתם', על יצא דווה ליבי, על אלה חמרמרו מעי, על לקיחת כל דבר מחיינו וסילופו לעניין "גזירת הגיוס הנוראה בישראל אשר עוד לא היתה כמוהו בתולדות עם ישראל וכמובן ש[לע"ע, עד הנושא הבא] לא יהיה כמותה בכל קצווי תבל".
חזן כתב:גאליציינער כתב:לכן כל העניין של כל תמונות או לא תמונות הוא שייך פה בכלל - לדעתי. העניין הוא הכיתוב מתחתיו, שלקחו תמונה של חייל בצבא [עוד מעט תשמע שהם כמה ברסלברים ההולכים ממילא לצבא], הדביקו לו שם [לך תידע אם זה אמת או לא], תוך כדי השמיצו גם כמה קהילות חשובות בישראל, והם עוד סילפו זאת 'לשיטתם', על יצא דווה ליבי, על אלה חמרמרו מעי, על לקיחת כל דבר מחיינו וסילופו לעניין "גזירת הגיוס הנוראה בישראל אשר עוד לא היתה כמוהו בתולדות עם ישראל וכמובן ש[לע"ע, עד הנושא הבא] לא יהיה כמותה בכל קצווי תבל".
מנין לך שהתמונות והשמות לא אמיתי, יש לך הוכחה לזה, או שזה מהחלומות/דמיונות שלך?
גאליציינער כתב:קראת את הודעתי או שהחלטת מה להגיב עוד לפני שקראת את ההודעה ?
תקרא את הודעתי עוד הפעם בשים לב ותראה שלא הנחתי פה שום מסקנה, רק העלתי השערות [בדברים שהם כבר נתפסו ע"כ לא פעם ולא פעמים].
חזן כתב:גאליציינער כתב:קראת את הודעתי או שהחלטת מה להגיב עוד לפני שקראת את ההודעה ?
תקרא את הודעתי עוד הפעם בשים לב ותראה שלא הנחתי פה שום מסקנה, רק העלתי השערות [בדברים שהם כבר נתפסו ע"כ לא פעם ולא פעמים].
קראתי הודעתך והבנתי בהתחלה היטב היטב כוונתך...
אבל מה הצורך להגיד השערות שזה אינו נכון, האם חסר תמונות מהרבה בחורים מקהילות חשיבות שנתפסו לצבא בעוה"ר?
חוזר בתשובה כתב:פורסם בע''ש
רצון חזק כתב:על שלא שיתפו פעולה עם המשתפי"ם/וצבא השמד
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־81 אורחים