תרופות שבתור תופעת לוואי עלולות לגרום לדיכאון

בפורום מקצועי זה תוכלו לשאול כל שאלה בתחום בריאות הגוף, רפואה, רפואה טבעית ותרופות. ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מומחית לרפואה משלימה, תענה על שאלותיכם. ייעוץ בפורום בשום אופן אינו מחליף בדיקה/ייעוץ/טיפול מקצועי. פרופיל מלא

מנהל: יעל טוקצ'ינסקי

תרופות שבתור תופעת לוואי עלולות לגרום לדיכאון

הודעה שלא נקראהעל ידי יעל טוקצ'ינסקי » 26 יולי 2018, 12:22

תרופות רבות מידי שמטפלות בדברים שונים עלולות לגרום לדיכאון בתור תופעת לוואי, וזה לא רק תרופות הורמונליות.

הנה כמה מהם שרבים מידי נוטלים:
לוסק - בכל השמות שלו (אומפרדקס, אומפרזול וכו'),

לופרסור - בכל השמות שלו,

זולופט (וכל המשפחה שלו: סרנדה, סרטרלין טבע וכו' וכו')

זאנקס
גאבאפנטין
רסיטל, ציטאלופרם טבע וציפרמיל,
נורמיטן, נורמלול, רזרפין, ראונטין וכו'

ווליאום (וכל המשפחה, כמו דיאזפאם, ליבריאום וכו')
אמינזין וכל הקבוצה שלו

זיבאן ( על שמותיו, כמו וולבוטרין XR וכו).
כל התרופות שמשפיעות על רמת הכולסטרול בדם
וכמובן כל תרופות הורמונליות.

במקביל בד"כ גוברת רגישות למראה וריח של המזון,
לפעמים יש התקפי בחילה.
אם קודם היתה חרדה - לרוב היא מוחלפת לישנוניות ו/או ירידה בכושר ריכוז.
כדאי לשים לב, כי במקרים רבים ניתן להחליף תרופה שגורמת דיכאון לתרופה אחרת או להתאים טיפול טבעי מוצלח, וכעבור זמן מסוים הדיכאון יחלוף. אם במקום זה משאירים את התרופה שגורמת לדיכאון ומוסיפים אליה גם תרופה נוגדת דיכאון - זה מטיב רק לחברת התרופות.
ד"ר יעל טוקצ'ינסקי (PhD - ד"ר לנטורופתיה),
מחברת "בריאות האישה ברפואה המשלימה",
"בריאות הגבר ברפואה המשלימה"
"סיפורים מהקליניקה",
"אסטרולוגיה לכל עת"
"קל להיות בריא"
http://www.yaelclinic.co.il/
יעל טוקצ'ינסקי
 
הודעות: 2043
הצטרף: 12 אוגוסט 2013, 14:47
{ TOPIC_AUTHOR }
{ THANKS }: { THANKS_TIME }
{ THANKED }: ב

חזור אל ונשמרתם לנפשותיכם

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־2 אורחים