מנהל: יאיר
יאיר כתב:לא מסכים, לא היתה כפיה ובכל מקרה, הוא זה ששלח.
חזקי כתב:ויהי בשלח פרעה".
מה הדגש על "בשלח" פרעה. וכי פרעה הוא ששלח והלא זה נעשה בניגוד לרצונו מתוך כפיה?
חזקי כתב:וכי פרעה הוא ששלח והלא זה נעשה בניגוד לרצונו מתוך כפיה?
יאיר כתב:הערתך היתה שונה!חזקי כתב:וכי פרעה הוא ששלח והלא זה נעשה בניגוד לרצונו מתוך כפיה?
חזקי כתב:ויהי בשלח פרעה".
מה הדגש על "בשלח" פרעה. וכי פרעה הוא ששלח והלא זה נעשה בניגוד לרצונו מתוך כפיה?
חזקי כתב:יאיר כתב:הערתך היתה שונה!חזקי כתב:וכי פרעה הוא ששלח והלא זה נעשה בניגוד לרצונו מתוך כפיה?
קרא שוב.חזקי כתב:ויהי בשלח פרעה".
מה הדגש על "בשלח" פרעה. וכי פרעה הוא ששלח והלא זה נעשה בניגוד לרצונו מתוך כפיה?
יאיר כתב:אז המפרשים שואלים כא' ולענ"ד ב' אינו נכון.
יאיר כתב:לא חוזר.
פרעה שלח, רק המפרשים שואלים מדוע התורה מדגישה שהוא שלח..
הרי על מה אנחנו "מתווכחים" פה? וכי הוא לא שלח? הוא לא אמר להם "קומו צאו מתוך עמי"?!
וכי לא כתוב "מַה זֹּאת עָשִׂינוּ כִּי שִׁלַּחְנוּ אֶת יִשְׂרָאֵל"?!
אלא שואלים מדוע התורה מדגישה שפרעה שלח.
חזקי כתב:אתה מערבב ומתבלבל בדברים פשוטים כדרכך!
השאלה מורכבת, מה שפרעה לא היה בעצם זה ששלח אלא הקב"ה, וביחוד שנעשה ע"י כפיה.
דרך אגב. בהתחלה חלקתי את השאלה לא' וב'.
מי זה כתב:"בית המדרש" - מדרשים נפלאים ע"ס הפרשה
---
ד"א [ויהי בשלח]. מי קרא ווי? פרעה קרא ווי.
אמר רבי יונתן בן אלעזר, למה הדבר דומה? לאדם שהיה לו קצצין של ארז, מכרם בדמים מועטים, הלך הלוקח ועשה מהם תיבות ומגדלים וחפצים הרבה. יצא אותו האיש שמכרם וראה אותן החפצים התחיל (להתאנף) [להתאנח] ואמר אוי לו לאותו האיש מה מכר.
כך פרעה היו ישראל משועבדים לו בטיט ולבנים, ולא היו ניכרים שהן אומה, כיון שיצאו ממצרים ובאו ונעשו דגלים על הים, יצא פרעה וראה אותן שהן עשוין דגלים, באותה שעה התחיל קורא ווי ויהי בשלח פרעה.
מדרש תנחומא (בובר) פרשת בשלח סימן ה
חזקי כתב:ירבו הודעות איכותיות כאלה.
ואילו את ההודעות הקנטרניות ריקות מתוכן ודעת שהעלה אחד מהכותבים מומלץ לנפות.
1010 כתב:חזקי כתב:ירבו הודעות איכותיות כאלה.
ואילו את ההודעות הקנטרניות ריקות מתוכן ודעת שהעלה אחד מהכותבים מומלץ לנפות.
אם להבא תשתדל שלא לכתוב, לא יצטרכו לנפות את הודעותיך הקנטרניות והריקות מתוכן!
1010 כתב:חזקי כתב:אתה מערבב ומתבלבל בדברים פשוטים כדרכך!
השאלה מורכבת, מה שפרעה לא היה בעצם זה ששלח אלא הקב"ה, וביחוד שנעשה ע"י כפיה.
דרך אגב. בהתחלה חלקתי את השאלה לא' וב'.
וכדרכך כל מה שעולה בראשך הוא פשוט, וכל מי שמעיז לחלוק על תפיסת ראשך הוא מבלבל ומערבב!
כה לחי!
תמשיך לבלבל פה בפורום, ולהתעקש על כל דבר קטן...
יאיר כתב:איפה כל זה רמוז בפרשה?! לא זכור לי שרמת גן מוזכרת בפרשה
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־6 אורחים